فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۴۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۲-۰۴-۱۳۹۶
کد ۵۴۸۷۱۷
انتشار: ۱۵:۰۴ - ۲۲-۰۴-۱۳۹۶

نوشیدن قهوه طول عمر را زیاد می‌کند

عصر ایران
این مطالعات بیش از 700 هزار نفر را در سراسر دنیا از نژادها، قومیت‌ها و زمینه‌های فرهنگی مختلف تحت بررسی قرار داده است.
مطالعات جدید حاکی از آن است که نوشیدن قهوه به طور منظم موجب افزایش طول عمر و جلوگیری از سکته، دیابت و حتی ابتلا به سرطان می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، آخرین مطالعات علمی سندی است برای آن که هر روز از نوشیدن یک فنجان قهوه لذت بیشتری ببریم.

دو تحقیق بزرگ اخیر که روز گذشته  منتشر شدند نشان دادند قهوه می‌تواند با کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته، دیابت و حتی سرطان، باعث افزایش طول عمر شود. این موضوع حتی در مورد نوشیدن قهوه بدون کافئین نیز صدق می‌کند.

این مطالعات بیش از 700 هزار نفر را در سراسر دنیا از نژادها، قومیت‌ها و زمینه‌های فرهنگی مختلف تحت بررسی قرار داده است.

مطالعه اول

بررسی 10 علت اصلی مرگ و میر در آمریکا

در اولین مطالعه، یک گروه از دانشگاه کالیفرنیا جنوبی، دانشگاه هاوایی و موسسه ملی سرطان، عادت های قهوه نوشیدن بیش از 185 هزار آمریکایی را که از سال 1993 به داوطلبان پیوسته بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

در طول مدت مطالعه، افرادی که در طول روز 2 فنجان یا بیشتر، قهوه می‌نوشیدند 18 درصد کمتر دچار مرگ شدند. در حالی که 16 درصد از کسانی که به هیچ وجه قهوه مصرف نمی‌کردند با مرگ مواجه شدند.

افزایش مصرف قهوه احتمال مرگ به سبب یکی از چندین عوامل اصلی مرگ و میر در کشور نظیر بیماری‌های قلبی، سرطان، بیماری‌های مزمن تنفسی و بیماری‌های کلیوی را کاهش می‌دهد.

لازم به ذکر است که مصرف قهوه هیچ تاثیری بر کاهش یا افزایش احتمال ابتلا به ذات الریه، آنفلوانزا، آلزایمر و همچنین اقدام به خودکشی ندارد.

مطالعه دوم

قهوه و مرگ زودرس در 10 کشور اروپایی

در مطالعه دوم اطلاعاتی از 521 هزار نفر از بین 10 کشور اروپایی از جمله فرانسه، دانمارک، یونان، آلمان، هلند، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، سوئد و انگلیس را مورد بررسی قرار دادند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد 25 درصد افرادی که بیشترین میزان مصرف قهوه را داشته‌اند احتمال مرگ کمتری نسبت به کسانی که قهوه مصرف نمی‌کرده‌اند، داشته‌اند.

قهوه بدون کافئین نیز این مزایا را دارد

هر دو تیم در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که این مزایا برای افرادی که قهوه بدون کافئین مصرف می‌کنند نیز وجود دارد.

نکته قابل توجه این است که هدف این تحقیق، تایید موثر بودن قهوه در افزایش طول عمر نبوده است.

مهمترین ویژگی قهوه که این قابلیت را دارد وجود ماده‌ای به نام "پلی‌فنل" است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و با رادیکال‌های‌ آزاد مبارزه می‌کند.

البته مطمئنا این نکته نیز قابل توجه است که مصرف زیاد هر ماده‌ای می تواند مضر باشد. اخیرا یک نوجوان در کارولینای جنوبی در آمریکا به علت مصرف قهوه لاته و نوشابه انرژی‌زا در فاصله زمانی کوتاه دچار سکته قلبی شد و جان خود را از دست داد.

محققان با احتساب دیگر عوامل دخیل در این موضوع به این نتیجه رسیدند که احتمال وقوع مرگ زودرس با مصرف قهوه در بین مردان 12 درصد و در بین زنان 7 درصد کمتر است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: قهوه
ارسال به دوستان
ادعای سی‌ان‌ان: مذاکرات آمریکا و ایران علیرغم حملات متقابل ادامه دارد حمله آمریکا به لنج ایرانی حامل کالای اساسی در دریای عمان خبر خوش برای متقاضیان بیمه بیکاری/ کاهش زمان پرداخت مقرری به یک ماه انتقال ۴۰۸ زندانی افغان از ایران به افغانستان کانادا شبکه‌های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع می‌کند دیدنی های امروز؛ از فارغ التحصیلی پرستاران غزه تا آوارگان جنگی لبنان حذف مجسمه نویسنده روس میخائیل بولگاکف از پایتخت اوکراین تورم آمریکا؛ بالاترین در 3 سال اخیر / دلیل : تنگه هرمز / ترامپ: من تورم دوست دارم هشدار هواشناسی: رگبار و رعدوبرق شدید در راه ۱۳ استان ریدلی اسکات بالاخره اسکار می‌گیرد، اما افتخاری نیویورک تایمز : احتمال وقوع جنایت جنگی از سوی آمریکا در ایران سردار فدوی: ابرقدرت دنیا را مستاصل کرده‌ایم/ در آستانه پیروزی عظیمی قرار داریم قیمت جهانی نفت امروز ۲۱ خرداد سخنگوی نیرو‌های مسلح: خسارت سنگین به آمریکا زدیم/ برگ‌های خود را در صورت لزوم، رو خواهیم کرد افزایش قیمت جهانی طلا و نقره