فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۲۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۱۹-۱۲-۱۳۹۵
کد ۵۲۸۴۳۷
انتشار: ۰۷:۵۶ - ۱۹-۱۲-۱۳۹۵

مصرف میوه و سبزی موجب کاهش مرگ قلبی می شود

مصرف میوه و سبزی موجب کاهش مرگ قلبی می شود
بار ناشی از بیماری قلبی مرتبط با مصرف میوه سبزیجات در کره جنوبی (۶ درصد) کمترین و در مغولستان (بالغ بر ۱۹ درصد) بیشترین بود.
الزام مردم جهان به مصرف بیشتر میوه و سبزیجات می تواند به شکل قابل توجهی موجب کاهش ناتوانی و مرگ زودهنگام ناشی از بیماری قلبی شود.

به گزارش مهر، در این مطالعه محققان دانشگاه واشنگتن در سیاتل داده ها و مطالعات قبلی را برای تعیین تاثیر مصرف میوه و سبزیجات بر «ناتوانی ناشی از بیماری قلبی در طول سال های عمر» (DALY) در ۱۹۵ کشور بررسی کردند. هر DALY معادل یک سال از دست رفته از سال های سالم بودن عمر است.

یافته ها نشان داد مصرف کم میوه منجر به ۵۷ میلیون DALY و مصرف کم سبزیجات بیش از ۴۴ میلیون DALY را دربر خواهد داشت. DALY معیاری برای اندازه گیری بار تحمیلی ناشی از بیماری است که براساس سال های از دست رفته ناشی از بیماری، ناتوانی یا مرگ زودهنگام محاسبه می شود.

محققان دریافتند بار ناشی از بیماری قلبی مرتبط با مصرف محدود میوه در روآندا (۵ درصد) کمترین و در ن (۲۳ درصد) بالاترین میزان بود. بار ناشی از بیماری قلبی مرتبط با مصرف میوه سبزیجات در کره جنوبی (۶ درصد) کمترین و در مغولستان (بالغ بر ۱۹ درصد) بیشترین بود.

به گفته محققان، کشورهای ثروتمند دارای کمترین بار ناشی از بیماری قلبی در رابطه با مصرف کم میوه و سبزیجات بودند.

پاتریک سر، عضو تیم پژوهش، در این باره می گوید: «تلاش برای افزایش مصرف میوه و سبزیجات توسط مردم می تواند منجر به حفظ میلیون ها سال از عمر سالم افراد در جهان شود.»

برچسب ها: میوه ، سبزی ، مرگ قلبی
ارسال به دوستان
تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۶ کجا مستقر شده‌اند؛ ۳۸ تیم در آمریکا پاکستان، چین و ترکیه خواستار ازسرگیری مذاکرات ایران و آمریکا شدند زندگی در عصر حواس‌پرتی دائمی معماری سبک لیبرتی در قلب ایتالیا (+عکس) نتانیاهو: برای مقابله با پهپادهای انتحاری حزب‌الله دنبال راه حل هستیم فیوردن‌هوس؛ پیوند هنر و معماری در قلب آب‌های دانمارک (+عکس) انتقال ۵۹۸ زندانی تبعه افغانستان به کشورشان ایران و آمریکا/ روزها: مذاکره و توافق- شب‌ها: موشک و پهپاد سنتکام از حمله به یک نفتکش در دریای عمان خبر داد تجربه عجیب مدیریت کافه توسط هوش‌مصنوعی / سفارش ۶۰۰۰ دستمال برای منویی که وجود ندارد درخواست عون برای خروج اسرائیل از لبنان ادعای ترامپ: امشب ایران را خیلی سخت بمباران خواهیم کرد/ در آینده نزدیک جزیره خارک را تصرف خواهیم کرد لاک پشت نر یا ماده؟ این 3 نشانه ساده راز آن ها را فاش می کند! تدوین پروتکل های خبری برای شرایط بحران در دولت از پخش زنده جام‌جهانی تا «در جام» و «فوتبال پارادیزو» در یک پلتفرم نمایش خانگی