فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۷۹۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۲۱-۰۴-۱۳۹۵
کد ۴۷۹۱۲۱
انتشار: ۱۱:۵۳ - ۲۱-۰۴-۱۳۹۵

غذای خانگی مصرف کنید تا دچار دیابت نشوید

عصر ایران
نتیجه مطالعه جدید محققان دانشگاه هاروارد در آمریکا نشان می دهد افرادی که غذای روزانه خود را در خانه و با رعایت اصول سلامتی تهیه می کنند، در قیاس با مراجعان به مراکز تهیه و عرضه غذا که مصرف کننده غذاهای عمدتا پرکالری، حاوی چربی های اشباع شده، قند بالا و مواد مغذی جزیی هستند، کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند.

یک مطالعه نشان می دهد در خانواده هایی که از غذاهای تولید شده در خارج از خانه و اغلب فست فودها زیاد استفاده می کنند، خطر ابتلا به چاقی و یا اضافه وزن و در نتیجه احتمال ابتلا به دیابت بیشتر است.

غذای خانگی مصرف کنید تا دچار دیابت نشوید

نتیجه مطالعه جدید محققان دانشگاه هاروارد در آمریکا نشان می دهد افرادی که غذای روزانه خود را در خانه و با رعایت اصول سلامتی تهیه می کنند، در قیاس با مراجعان به مراکز تهیه و عرضه غذا که مصرف کننده غذاهای عمدتا پرکالری، حاوی چربی های اشباع شده، قند بالا و مواد مغذی جزیی هستند، کمتر به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند.

براساس این مطالعه، مصرف غذای آماده و تهیه شده در بیرون از خانه به خاطر نامناسب بودن کیفیت آن موجب افزایش وزن و بالا رفتن خطر ابتلا به دیابت می شود.

نتایج این مطالعه در مجله PLOS Medicine منتشر شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: غذا ، دیابت
ارسال به دوستان
سوئد: جنگ روسیه و ناتو در آینده نزدیک محتمل است تداوم چالش دریافت روادید تیم ملی پیش از دیدار با نیوزیلند اعتراض غنا به تصمیم کانادا برای عدم صدور ویزای توماس پارتی زمان‌بندی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی در جام تختی روزهای پایانی بهار به چه کنسرت‌هایی برگزار می‌شود؟ پزشکیان به مردم: صبوری شما در برابر تنگناها و فشارهای اقتصادی، برای ما آزمونی بزرگ و مسئولیتی سنگین بود سیدمهدی طباطبایی: کسی فریب وحدت‌شکنان را نمی‌خورد تاریخ‌سازی ژاپن در لیگ ملت‌های والیبال واکنش شکیرا به شایعات عجیب پس از افتتاحیه جام جهانی آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه آزادی؛ میزبانی با ظرفیت ۶۰ هزار نفر نخست وزیر پاکستان به همتای قطری: توافق صلح به زودی برای امضای طرف‌ها آماده می‌شود پوتین از طرحی برای دونباس رونمایی کرد علیرضا فغانی داور دیدار حساس فرانسه و سنگال شد هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال غرب کشور لاهوتی در واکنش به مخالفت برخی نمایندگان با مذاکرات: عده‌ای همیشه خلاف جهت آب شنا می‌کنند