فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۲-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۴۳۶۹۲
انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۲-۱۰-۱۳۹۴

مراقب تغذیه شور و شیرین کودکان باشید

عصر ایران
محققان این مطالعه دریافتند کودکانی که میوه و سبزیجات می خورند و هر روز شیر می نوشند به اندازه کودکانی که به ندرت مواد خوراکی ناسالم می خورند، احتمال دارد مواد غذایی مملو از قند و نمک مصرف کنند.
به گفته محققان، کودکانی که هر روز میوه و سبزیجات خورده و شیر می نوشند الزاماً کمتر غذاهای حاوی میزان بالای قند و نمک نمی خورند.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو هشدار می دهند کودکانی که میوه و سبزیجات زیاد مصرف می کنند الزاماً شکلات و شیرینی و سیب زمینی سرخ کرده کمتری استفاده نمی کنند. از اینرو این محققان تاکید دارند که پرهیز از مصرف غذاهایی نامناسب به اندازه افزودن غذای خوب به رژیم غذایی کودکان مهم است.

محققان این مطالعه دریافتند کودکانی که میوه و سبزیجات می خورند و هر روز شیر می نوشند به اندازه کودکانی که به ندرت مواد خوراکی ناسالم می خورند، احتمال دارد مواد غذایی مملو از قند و نمک مصرف کنند.

«فیلیس پیری»، سرپرست تیم تحقیق، در این مورد می گوید: «این باور وجود دارد که اگر افراد را تشویق به خوردن غذاهای سالم کنیم به طور طبیعی به سوی کاهش مصرف مواد خوراکی ناسالم سوق داده می شوند.»

به گفته وی، تلاش برای کاهش میزان چاقی دوران کودکی عمدتا متمرکز بر افزودن غذاهای خوب و سالم به رژیم غذایی کودکان است، و توجه چندانی بر پرهیز از مصرف مواد خوراکی بد نمی شود.
برچسب ها: تغذیه ، نمک ، قند ، سبزیجات
ارسال به دوستان
انتقال سهمیه بنزین به کارت بانکی در آستانه اجرا تمرکز ندارید؟ ۷ راهکار علمی برای درمان ذهن نامتمرکز مرثیه ای برای تهران ادعای سی‌ان‌ان: مذاکرات آمریکا و ایران علیرغم حملات متقابل ادامه دارد حمله آمریکا به لنج ایرانی حامل کالای اساسی در دریای عمان خبر خوش برای متقاضیان بیمه بیکاری/ کاهش زمان پرداخت مقرری به یک ماه انتقال ۴۰۸ زندانی افغان از ایران به افغانستان کانادا شبکه‌های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع می‌کند دیدنی های امروز؛ از فارغ التحصیلی پرستاران غزه تا آوارگان جنگی لبنان حذف مجسمه نویسنده روس میخائیل بولگاکف از پایتخت اوکراین تورم آمریکا؛ بالاترین در 3 سال اخیر / دلیل : تنگه هرمز / ترامپ: من تورم دوست دارم هشدار هواشناسی: رگبار و رعدوبرق شدید در راه ۱۳ استان ریدلی اسکات بالاخره اسکار می‌گیرد، اما افتخاری نیویورک تایمز : احتمال وقوع جنایت جنگی از سوی آمریکا در ایران سردار فدوی: ابرقدرت دنیا را مستاصل کرده‌ایم/ در آستانه پیروزی عظیمی قرار داریم