۰۷ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۷ دی ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۸۴۷۶۵
تعداد نظرات: ۵۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۴-۰۵-۱۴۰۳
کد ۹۸۴۷۶۵
انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۴-۰۵-۱۴۰۳

4 نکته درباره این موضع جانشین نیروی انتظامی که گفت: تغییر دولت‌ها خللی در اجرای "طرح نور" به وجود نمی‌آورد

4 نکته درباره این موضع  جانشین نیروی انتظامی که گفت: تغییر دولت‌ها خللی در اجرای
این که دختری را به خاطر نوع پوشش، بگیرند و او را کشان کشان به سمت ون پلیس ببرند حداکثر می تواند یک دستورالعمل پرمناقشه انتظامی باشد نه امر به معروف و نهی از منکری که در دین آمده

عصر ایران - جانشین محترم نیروی انتظامی درباره گشت ارشاد گفته است: طرح نور تعطیل بردار نیست زیرا امر به معروف و نهی از منکر یکی از فروع دین است و نمی توان فروع دین را تعطیل کرد.
سردار قاسم رضایی این را هم گفته است که تغییر دولت‌ها خللی در اجرای طرح نور به وجود نمی‌آورد.

4 نکته در این باره قابل تأمل است:

 1 - امر به معروف و نهی از منکر، از فروع دین است؛ این سخن درستی است ولی برخلاف آنچه سردار گفته، می توان در مواقع خاص و برای حفظ نظام اسلامی، حتی فروع دین را نیز تعطیل کرد.
امام خمینی (ره) سخن معروفی دارند که حفظ نظام از نماز بالاتر است و در شرح این سخن، مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی که وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علیمه قم است چنین می نویسد:
"بي ترديد در انجام نماز مصلحتي وجود داشته است كه خداوند آن را واجب كرده است، اما گاهي به خاطر امر ديگر اين فريضه الهي تعطيل و ساقط مي گردد، مثل اينكه حاكم اسلامي حكم حكومتي به تعطيل نماز صادر نمايد، ويا اگر كسي انسان را مجبور به ترك نماز كند، در اين صورت نماز ساقط مي شود. درحفظ نظام اسلامي مصالح مهم تروجود دارد، كه مصلحت آن بيشتر از مصلحت نماز است. بر اين اساس است كه حاكم اسلامي- با توجه به قاعده اهم ومهم - مي تواند احكام را - با توجه به مصالح عمومي - تغبير و يا تعطيل نمايد، مانند اينكه امام راحل با شرايط كه به وجود آمد، حكم به تعطيل حج نمود."

پس فارغ از بحث گشت ارشاد و طرح نور و امر به معروف و نهی از منکر و فقط از منظر فکری و فقهی، می توان با توجه به مصالح عمومي "عنداللزوم" حتی نماز را هم که "ستون دین" است تعطیل کرد چه برسد به فروع دیگر!

2 - امر به معروف و نهی از منکر، از فروع بسیار مترقی دین است ولی گشت ارشاد - که اخیراً نامش را گذاشته اند طرح نور - اساساً ربطی به امر به معروف و نهی از منکر ندارد. گشت ارشاد یک فرایند سازمانی در مجموعه نیروی انتظامی است که بعضی اوقات با دستور فرماندهان این نیرو، اجرا می شود و خیلی وقت ها هم خبری از آن نیست و حال آن که اگر مصداقی از یک فریضه دینی بود، هیچگاه نباید تعطیل می شد کما این که فریضه نماز در این نهاد انتظامی همواره اقامه می شود و این گونه نیست که گاه  باشد و گاه نباشد.

امر به معروف و نهی از منکر که در شرع، تکلیف دینی و در قانون اساسی، وظیفه ای همگانی شمرده شده است، شرایط ، مراتب و آدابی دارد.
اغلب فقها و از جمله امام خمینی (ره) این موارد را جزو شرایط امر به معروف و نهی از منکر می دانند:

  1. شناخت به معروف و منکر
  2. احتمال تأثیر امر به معروف و نهی از منکر
  3. اطلاع‌داشتن ناهی منکر و آمر به معروف از تکرار گناه یا ترک معروف از سوی مکلف
  4. نبود مفسده در امر و نهی.

و نیز مراتب امر به معروف و نهی از منکر را چنین توضیح داده اند:

مرحله اول

مرحله اول انجام کاری است که نشان‌دهنده بیزاری و انزجار قلبی از منکر باشد. خود این مرحله در درون، درجات و مراتبی دارد؛ مانند روگردانیدن، اخم‌کردن و چهره درهم‌کشیدن، کناره‌گیری و ترک معاشرت. هر یک از این موارد نشان‌دهنده مرتبه‌ای از انزجار قلبی است. اگر مراتب اولیه، اثر لازم را جهت ترک منکر به همراه داشته باشد، استفاده از مراتب بعدی جایز نیست.

مرحله دوم

مرحله دوّم امر و نهی زبانی است که از درجات پایین‌تر، مانند ارشاد و نصیحت با نرمش و مهربانی شروع می‌شود و تا مراتب بالاتر ادامه می‌یابد. اگر درجات اولیه این مرحله تأثیرگذار باشد، استفاده از مراتب بعدی، مانند گفتار تحکم‌آمیز و همراه با خشونت و بالابردن صدا و ترسانیدن جایز نیست.

مرحله سوم

مرحله سوّم توسل به زور و نیروی بازدارنده است که دارای مراتب شدید و ضعیف مختلفی است و باید با حفظ سلسله‌مراتب از آن استفاده کرد.

  البته باید تصریح داشت که توسل به زور  و مداخله فیزیکی مختص منکرات خاصی است که امام (ره) از آنها تحت عنوان "قتل نفس محترم و ارتکاب زشتی ها و کبایر هلاک‏‎ ‎‏کننده" نام برده است.

از سوی دیگر، امر به معروف و نهی از منکر آدابی دارد که امام‌ خمینی به برخی از آنها اشاره کرده‌است. ایشان از خطاب خداوند تعالی به موسی(ع)، و هارون(ع)، که دستور می‌دهد با فرعون سرکش با نرمی و ملاطفت سخن بگویند، نتیجه می‌گیرد آمر و ناهی باید از رحمت رحیمیه الهی به قلب خود بچشاند و با حس رحمت و انسان‌دوستی و برادری، به امر به معروف و نهی از منکر اقدام کند و به دنبال خودنمایی و تحمیل امر و نهی خود نباشد و با شیرینی حسن خلق و مدارا، تلخی و ناگواری امر و نهی را جبران کند. زیبنده است آمر به معروف، خود عمل‌کننده به معروف باشد و ناهی از منکر، تارک منکر باشد و با قصد قربت، مانند پزشکی دلسوز به نجات گناهکار و اجتماع بیندیشد، تا امر و نهی او نتیجه‌بخش شود.

حال سردار بگوید در گشت ارشاد یا همان طرح نور که مدعی اند مصداق فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، کدام یک از شرایط، مراتب و آداب پیش گفته رعایت می شود؟

همان طور که ذکر شد، یکی از مهم ترین شرایط امر به معروف و نهی از منکر "احتمال تأثیر" است. سال هاست که در مقوله حجاب با روش پلیسی رفتار می شود، آیا وضع حجاب در این سال ها از نظر برخورد کنندگان بهتر شده با بدتر؟
جواب مشخص است و از این رو بدیهی است که نه تنها احتمال تاثیر مثبت نمی رود بلکه قطعاً اثر منفی نیز دارد. در واقع، روش مالوف کنونی، بهترین مدل برای بیزار کردن بانوان و به ویژه دختران جوان از حجاب است و شگفتا که برغم این همه آزموده شدن، باز هم بر ادامه اش اصرار می ورزند؛ گو این که "احتمال تأثیر" را که در رساله ها آمده، اعم از تاثیر مثبت و منفی می دانند!

این که دختری را به خاطر نوع پوشش، بگیرند و او را در حالی که از ترس جیغ می زند، کشان کشان به سمت ون پلیس ببرند و داخل آن بیندازند یا خودرویی را به دلیل آن که سرنشین اش، مثلاً روسری ندارد توقیف کنند، حداکثر می تواند یک دستورالعمل پرمناقشه انتظامی باشد نه امر به معروف و نهی از منکری که در دین آمده است.
اگر هم منظورشان تذکر لسانی است که نیازی به این همه طرح و جار و جنجال نیست.

3 - سردار رضایی گفته است: تغییر دولت‌ها خللی در اجرای طرح به وجود نمی‌آورد.
آقای مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب، در دوران رقابت های انتخاباتی، بر مخالفت خود را ادامه فعالیت گشت ارشاد به صراحت تمام تاکید کرده و حتی طرح نور را "طرح تاریکی" نامید. مردم نیز به این گفتمان رأی دادند و کیست نداند بخش عمده ای از آن 50 درصدی هم که رای ندادند، با این موضع او همراه اند.
بنابراین، اراده اکثریت که در رأی مردم متجلی شده است، جمع شدن گشت ارشاد و طرح نور است. اگر قرار باشد مردم از بین گفتمان های مختلف به یکی رأی دهند و بعد، اداره امور جامعه بر همان پاشنه قبلی بچرخد و خلاف اراده مردم محقق شود، دیگر چه نیازی است به انتخابات و جمهوریت و مردم سالاری؟!

 مردم هر کشوری، تصمیم گیرندگان اصلی درباره نحوه اداره سرزمین شان هستند و ایران نیز از این اصل بدیهی مستثنی نیست؛ حتی قوانین نیز باید در چارچوب خواست و اراده مردم تصویب شوند و الّا، هر چند نام شان قانون باشد، ولی روح شان، اجبار است و نتیجه شان خسران سه گانه برای واضع و مجری و مردم.

4 - سردار در بخش دیگری از سخنان خود به نکته مهم دیگری اشاره کرده است: "قوانین بازدارندگی لازم را ندارند، این موضوع اقتدار پلیس را هم زیر سؤال می برد."
این حرف درستی است و اگر قانون - قانون به معنای واقعی کلمه - ضمانت اجرا نداشته باشد اقتدار پلیس هم زیر سوال می رود، مثلاً اگر قانون سرقت بازدارنده نباشد و پلیس امروز دزدی را بگیرد و چند روز بعد او را در حال پرسه زدن در خیابان ها ببیند، حتماً اقتدارش خدشه دار می شود که قطعاً به زیان جامعه است.
حال از جانشین محترم نیروی انتظامی یک سوال می پرسیم و بحث را به پایان می رسانیم: آیا پلیسی کردن موضوع پوشش زنان و دختران، به اقتدار پلیس کمک کرده یا از آن کاسته است؟!

برچسب ها: طرح نور ، گشت ارشاد
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۴۸۳
غیر قابل انتشار: ۱۰۳
ناشناس
-
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
21
298
یک دوره چند ساله هم دوستان «تقیه» داشته باشند ملت نفس بکشد
ناشناس
-
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
27
315
اگر گشت زنی برای حجاب به خاطر واجب بودن حجاب است، باید جلوی مردانی که ریش خود را می تراشند هم گرفته شود چون آن ها هم از نظر شرع دچار فعل حرام در جامعه و نه در خلوت شده اند.
پس نتیجه می گیریم اعمال حجاب اجباری مسئله ای دینی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
26
241
بسیار عالی و مستدل بود
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
عالی و مستدل بود ولی بیفایده . برخورد این آقایان تحت عنوان حجاب صرفا سیاسی است و ربطی به دین ندارد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
22
321
آزموده را آزمون خطاست
تا کی می خواهند به روش پلیسی با موضوع حجاب برخورد کنند؟ خانواده ما نسل اندر نسل محجبه بودند. دختران جوان فامیل هم تا همین دو سه سال قبل چادری بودند اغلب ولی تو این دو سه بس که با خانم ها در این موضوع بد برخورد کردن ۹۰ درصدشون چادر رو کاملا گذاشتن کنار و چند تاشون هم کلا بی خیال حجاب شدن.
با گشت ارشاد به خیال خودشون خواستن ابرو رو درست کنند زدن چشم رو کور کردن. حالا هم اسمشو گذاشتن طرح نور!!!!!
بس کنید به حرمت دین خدا
بس کنید
محمد
Germany
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
19
241
تصویری که در ابتدا مطلب قرار دادید مربوط به تیرماه 1401 است و مادری که جلوی دستگیری دخترش مقاومت می کرد .
از ابتدای دولت سیزدهم ، گشت ارشاد دوباره به خیابان ها آمد و حتی پیرو همین تصویر ، خیلی ها هشدار دادند که مسیر طی شده منجر به فاجعه خواهد شد که کمتر از دوماه بعد به وقوع پیوست .
با آرام شدن خیابان ها ، چند ماه خبری از گشت ارشاد نبود تا اینکه دوباره در قالب طرح نور به خیابان بازگشتند .
اصولا همین نشان می دهد که گشت ارشاد با آمد و شد دولت ها ، کم رنگ و پر رنگ می شود .
در ضمن ، امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه کلامی است که متاسفانه امروز نه اجرا می شود و نه تاثیری دارد .
واقعیت این است که مردم کشور ما همگام با بقیه مردم دنیا به دو دسته تقسیم شده اند ، با حجاب و بی حجاب (چیزی به عنوان بدحجاب معنی ندارد)
و بدون شک ، نمی توان طرحی را در کشور اجرا کرد که در هیچ کشور اسلامی هم اجرا نمی شود .
نمونه موفق زیست مسالمت آمیز این دو گروه را در سوریه و لبنان و فلسطین شاهد هستیم و هیچ توجیهی برای این ساز مخالف زدن دولت ما ، وجود ندارد.
پاسخ ها
سیًد.م
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
درود. یادداشت شما نیز روشنگرانه بود. باسپاس.????
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
438
54
حکم الله تعطیل بردار نیست. این زبان درازی ها را نکنید. دستورات خدا بسیار بالاتر از حکومت هاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
بله مخالفان شما همه زبان دراز هستند .
ممنون از پیامی که فرستادید و نوع اندیشه کسانی که موافق این گونه برخوردها هستند را نمایان کردید . بله کسی نباید زبان درازی کند و نظری مخالف نظر شما بدهد .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
حکم الله در مورد اختلاسها و زمین خواریها چیه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
نویستده محترم کل مطلبشان فقههی وشرعی واز امام راحل روایت شده بود .دیگر جای حرف ندارد.
ح
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
29
284
متاسفانه برخی آنقدر به فروع دین چسبیده اند که اصل دین را فراموش کرده اند و باعث دین گریزی نسل جوان هم شده اند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
20
189
خیلی عالی استدلال کردید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
12
138
از متن خوبی که نوشتید بسیار سپاسگزارم.
اگر بجای سایه نشینی پشت درهای بسته، هر فرد یا گروهی شفاف و رسمی صحبت کند امکان نقد و هم افزایی فراهم می شود و جامعه رشد می کند و هزینه های تصمیم ها کاهش می یابد. جانشین محترم نیروی انتظامی- که باید از اعلام موضع شفاف شان تشکر کرد- حالا می توانند بیشتر بدانند که سخنان شان نه با روح قانون همخوان است نه با اصول شرع و اگر دفاعی دارند می توانند بیان کنند تا جامعه به قضاوت بنشیند.
نتیجه تصمیم گیری پشت درهای بسته و در سایه آن می شود که چیزی به نام گشت ارشاد ایجاد می شود و کلی نیرو و پرسنا و امکانات به آن داده می شود و هزینه های بسیار اجتماعی و انسانی به بار می آورد و نهایتا هیچ فرد حقیقی یا حقوقی حاضر نشد آن را گردن بگیرد و اعتبار و آبروی پلیس به پای آن قربانی شد.
ناشناس
Hong Kong
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
18
284
کاش سردار در مورد اختلاسها و رانت ها هم اینقدر اصرار داشت و مصمم بود ، زور بازو به دختران جوان نشون دادن هنر نیست ،
پاسخ ها
آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
قیمه رو ریختی توی ماستا
به یاد شهدا ، صلوات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
زور بازو ؟!! عجب ! برای رسیدن به اهدافتون چقدر مبالغه می‌کنید . . .!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
128
27
با کلیت متن کاملا موافقم
با کلیت طرح نور )گشت ارشاد) هم کاملا مخالفم
ولی یک موضوعی رو هم نمیشه نگفت:
وظایف رئیس جمهور شخصه و میدونید که اساسا طرح نور ارتباط چندانی با دولت نداره.
اینکه آقای پزشکیان هم نظرشون رو در مورد طرح نور گفتند، هم بنظرم محلی از نافی موضوع فوق نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
گشت ارشاد و این طرح نور ، توسط دولت ارائه شده است وکرنه نیروی نظامی که بیکار نیست در خیابان دنبال زن و بچه مردم بیافتد
زیبا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
اصلا چیزی که نگارش کردی خودت فهمیدی
سیًد.م
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
درود. خودتان می گویید طرح نور! پس قانون نیست! قانون ها هم باید پذیرش عمومی را داشته باشد. باقی بقایتان.?
سید علی قائم مقامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
17
177
در دوره روحانی بدون روسری و شلوار پاره دختران و زنان و شلوارک مردان و پسران مرسوم و رایج نبود..اکنون این روند در دوره رییسی گسترش یافته است...برخی از آنها به نوعی اعتراض سیاسی و اجتماعی به ناکارآمدی اقتصادی و سیاسی و برخی تقلیدی و بی بند و باری فرهنگی و اجتماعی است..این روند به دانش آموزان دبیرستان نیز رسیده است...چند هزار نفر را می خواهند بازداشت کنند
راه حل رفع تورم و گرانی و اختلاس و مبارزه با تبعیض و فساد و توسعه فرهنگی و دینی و بهبود وضعیت اجتماعی و سیاسی است
پرویز
Switzerland
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
9
213
عجب. مملکت عجیبی داریم. وقتی رئیس جمهور کاره ای نیست. خدا بزرگه.
فرحان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
11
125
در طرح نور نیروی انتظامی بجای ایجاد نظم، برهم زننده نظم است و این طرح در اصل طرح نور نیست طرح تاریکی مطلق است.
پاسخ ها
به یاد شهدا ، صلوات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
هم طرح نور هست ‌، هم حافظ نظم هست ، هم امنیت جامعه و هر دوطرف ماجرا رو تامین میکنن
‌خداقوت به نیروهای امنیتی که بیشتر از همه سختی می‌کشن و
به ناحق باهاشون برخورد میشه . . .
داود
Canada
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
12
133
سردار عزیز
شما در جایگاهی نیستید که تعیین کنید با تعویض دولت چه اتفاقاتی بیفتد یا نیفتد
ناشناس
Netherlands
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
13
92
تو 55 سال عمرم فهمیدم تو ایران هرکی صبح زودتر بیدار اون قانون رو اجرامیکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
125
23
پلیس کسی رو دستگیر نمی کند اول تذکر می دهد اگر فرد امتناع کند برابر قانون و به دلیل تمرد از دستور پلیس (مانند همه کشورها)با خاطی برخورد می کنند.
ناشناس
United States of America
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
18
95
چطور با برخی تخلفات بزرگ برخورد مومنانه میشود حجاب هم روش.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
108
17
چی رو به چی ربط می دهید؟
حیا، حجب و حجاب لازمه ی بقاء عزت زن هست.خانمی که قلبا دوست نداشته باشه خودش را مفت و عریان در اختیار چشمان مردان قرار بدهد تحت هیچ شرایطی حاضر نیست این ار را انجام بدهد.و زنان و دخترانی که نیمه عریان به کوچه و خیابان می ایند و چوب حراج به خود و غیرت مردان خود می‌زنند با هیچ صراطی مستقیم نمیشوند. ذات بد نیکو نگردد چونکه بنیادش بد است
پاسخ ها
آرامش
| Germany |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
زنیکه بدطینت باشه اگه بخواد در خیابان که هیچ در خونه ی خودش هم بدکاره هست . ولی جامعه اینجور زنان و آدمارو کم کم از خود طرد خواهد کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
11
71
اعتقاد‌ ب حجاب در این کشور گل و بلبل چندین نوع است
حجاب درونی
حجاب از روی ترس
حجاب از روی منفعت
جمشیدی
Luxembourg
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
13
85
چهره ی بدی از خود در تاریخ معاصر ایران خواهید گذاشت،آیا کشورهای مسلمانی مثل ترکیه و اردن مصر حتی لبنان و سوریه حجاب اجباریست؟گشت تاریکی دارن؟؟؟وضع اقتصاد رو هم که خراب خراب کردید بترسید از روزی که...
ولایتمدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
13
70
سخنان این سردار عزیز نیروی انتظامی نه تنها سازنده نیست که ویرانگر آرامش درجامعه است.امر معروف ونهی منکر در زمان حیات امام معصوم بعهده اوست ودر زمان غیبت بعهده مجتهدان عادل وآگاه به شریعت است و بس.برخورد پلیسی وخشونت بار با زنان ودختران ابن مرزوبوم نه مورد قبول قانون اساسی است نه ملت.سخنان این سردار محترم وسخنانی مشابه این در تقابل با اندیشه ها وبیانات ولایت فقیه است که در بیاناتی با این مضمون فرمودند: "همین بانوانی که به آنهامیگویید بیحجاب در راهپیماییها ودر حفظ انقلاب در صف اول هستند. ونیر فرمودند: در امر بمعروف ونهی منکر بگو وبگذر". ابن گونه برخورد سلاح کشیدن به روی احساسات ملی، دستورات دینی واعتماد عمومی است. رفتار وگفتار وکردار قهریه ویرانگر است پهیچگاع اصلاحگر نخواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
8
41
بسیار عالی بود
ناشناس
Canada
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
9
24
آقا جان خواهشا خلاصه تربنویسید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
79
16
با سلام
متاسفانه این طرح نور برای مردم واقعا ملموس نیست هنوز ولنگاری بیداد میکنه
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
63
18
گشت ارشاد امر به معروف نیست بلکه یک اقدام اجرایی انضباطی بر گرفته از امر به معروفه. برای لغوش هم دوستان دارن اشتباه میزنن، بیشتر از رییس جمهور قانون مجلس توش دخیله هر چند دستورالعمل های اجرایی و لوایح هم برچی تاثیر نیست لیکن اگر هم دولت نخواد اجراش کنه مجلس با قانون گذاری میتونه ملزم کندش به اجرا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
69
13
قوانین یک کشور هیچ گاه تکان نمیخورد مخصوصا دریک کشور اسلامی
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
3
38
بنظرم تمام مسؤلین باید حدود اختیارات قانونی خودرا شناخته و آنرا با هماهنگی مقامات بالای کشوری بصورت مطلوب و با اخلاق انسانی و اسلامی اجرا کنند .
عادل
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
11
84
کجای قرآن نوشته پلیس نامحرم دست به زن مردم بزند
پاسخ ها
به یاد شهدا ، صلوات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
تا جایی که ما دیدیم افراد هنجارشکن به مامورین حمله کردن
ماجرا رو برعکس روایت می‌کنید ؟!!
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
10
75
به این اقای سردار بفرمایید قانون منع استفاده از ماهواره هم قانون بوده
آگاه
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
84
20
عصر ایران برا خودت علامه شدی داری فتوا صادر میکنی.
و به میل خودت همه چیو تفسیر میکنی...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
11
89
اصل را گم کردن دنبال فرع هستن!!!چرا مرزها را نگه نمیدارید با ابن همه مهاجر غیر قانونی..
پاسخ ها
به یاد شهدا ، صلوات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
به این مسئله هم توجه شده و در حال پیگیری هست
‌هر چیزی جای خودش !
سعید
United States of America
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
5
8
سلام آزموده را باز آزمودن خطاست،مرحمت فرمائید جامعه را متشنج نکنید،کشور مشکلات و اولویت‌های عدیده‌ای پیش رو دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
2
2
یک‌سوال در ذهن بنده بوجود اومده اینکه “دولت در سایه” همین هست؟! یا خیر
حاج محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
22
5
چرا حکم اعدام برای این بدحجاب ها نمی گذارید
Dr computer
Finland
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
8
11
این طرح نور نیست بلکه طرح سياهی در جامعه است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
8
15
دست بردارید از گذاشتن اسمهای نامانوس روی رفتارهای زشتی که باعث دین گریزی مردم شده است،طرح نور؟؟!! کدام نور؟ حداقل اسم درستی برای این طرح انتخاب می کردید،مثل طرح سیاه یا نفرت و یا... با این طرح زشت،افراد متدین و دلسوز دین و اسلام را هم از خودتان بیزار کردید،مطمئنید پشت این طرح،نیت پلیدی نیست؟پشت پرده این طرح اختلاف افکن چه کسانی هستند؟؟
عراقچی خطاب به اتحادیه عرب: ما هم خواهان آرامش و جلوگیری از آشوب در سوریه‌ایم درگیری و اخراج اسکوچیچ و هاشم‌نژاد (فیلم) آمریکا: حملات علیه انصارالله یمن ادامه خواهد داشت ساییدگی یا آرتروز زانو چیست؟ (فیلم) فوت 69 نفر در پی غرق شدن قایق پناهجویان در آب‌های مغرب وزیر نفت: تولید روزانه گازوییل ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر افزایش یافت علی علیپور: چه در پرتغال و چه در ایران VAR ولم نمی‌کند! (فیلم) روایت مهماندار بازمانده از سقوط هواپیمای جمهوری آذربایجان دادگاه فرد متهم به سوء قصد به جان ترامپ به تعویق افتاد پخت راتاتویی با دنده بره در برف به روش مادر بزرگ آذربایجانی (فیلم) اسرائیل: دولت جدید سوریه گروهی تروریستی است، نه دولتی باثبات ادعای کاخ سفید: کره شمالی بیش از هزار سرباز در کورسک از دست داده است امام جمعه کرج: ترامپ بداند با ترور شهید سلیمانی برای همیشه باید در سایه ترس بماند تصاویری از برف‌روبی مسیر اشنویه به ارومیه (فیلم) پزشکیان: از شرایط سخت تأمین برق و گاز عبور کردیم