فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۷۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۴-۰۴-۱۴۰۳
کد ۹۷۶۸۲۵
انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۴-۰۴-۱۴۰۳

با خوردن مغزیجات آجیلی کاهش وزن را تجربه کنید

با خوردن مغزیجات آجیلی کاهش وزن را تجربه کنید
محققان دریافتند هیچ یک از مطالعات نشان نداد که آجیل مانع کاهش وزن می‌شود، و چهار مورد از مطالعات نشان دادند که آجیل در واقع باعث کاهش وزن بیشتر در افراد می‌شود.

یک بررسی جدید نشان می دهد افرادی که برای کاهش وزن رژیم می گیرند، باید آجیل بخورند.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، افرادی که روزانه ۴۰ تا ۸۵ گرم بادام، بادام زمینی، پسته یا گردو را به عنوان بخشی از رژیم کاهش کالری مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که از رژیم غذایی بدون آجیل استفاده می‌کنند، وزن بیشتری از دست می‌دهند.

در واقع، نتایج نشان می‌دهد افرادی که رژیم‌های غذایی «غنی‌شده با آجیل» داشتند، در مقایسه با افرادی که رژیم‌های غذایی بدون آجیل داشتند، ۱.۵ تا ۷ کیلوگرم وزن کم کردند.

«آلیسون کوتس»، محقق ارشد و رئیس پژوهش در زمینه سلامت و عملکرد انسان در دانشگاه استرالیای جنوبی، می‌گوید: «مردم معمولاً هنگام تلاش برای کاهش وزن از مصرف آجیل اجتناب می‌کنند، زیرا فکر می‌کنند که انرژی و محتوای چربی موجود در آجیل می‌تواند به افزایش وزن منجر شود.»

در عوض، به نظر می‌رسد آجیل ممکن است به کاهش گرسنگی به طور موثرتری کمک کند.

کوتس در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «آجیل سرشار از چربی‌های غیراشباع سالم، پروتئین گیاهی و فیبر رژیمی است که همگی در تقویت سیری و کاهش مصرف بیش از حد کالری نقش دارند. آجیل با بهبود سلامت قلب و عروق و متابولیک، سلامت بهتر روده و افزایش عملکرد شناختی مرتبط است.»

برای این بررسی، محققان یافته‌های هفت کارآزمایی را تجزیه و تحلیل کردند که شامل رژیم‌هایی بود که مصرف غذا را بین ۲۴۰ تا ۱۰۰۰ کالری در روز کاهش می‌داد. این مطالعات از یک ماه تا یک سال به طول انجامید و بر روی ۶۷۶ نفر که دارای اضافه وزن یا چاق بودند، انجام شد.

محققان دریافتند هیچ یک از مطالعات نشان نداد که آجیل مانع کاهش وزن می‌شود، و چهار مورد از مطالعات نشان دادند که آجیل در واقع باعث کاهش وزن بیشتر در افراد می‌شود.

برچسب ها: کاهش وزن ، آجیل ، مغزیجات
ارسال به دوستان
انتقال سهمیه بنزین به کارت بانکی در آستانه اجرا تمرکز ندارید؟ ۷ راهکار علمی برای درمان ذهن نامتمرکز مرثیه ای برای تهران ادعای سی‌ان‌ان: مذاکرات آمریکا و ایران علیرغم حملات متقابل ادامه دارد حمله آمریکا به لنج ایرانی حامل کالای اساسی در دریای عمان خبر خوش برای متقاضیان بیمه بیکاری/ کاهش زمان پرداخت مقرری به یک ماه انتقال ۴۰۸ زندانی افغان از ایران به افغانستان کانادا شبکه‌های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع می‌کند دیدنی های امروز؛ از فارغ التحصیلی پرستاران غزه تا آوارگان جنگی لبنان حذف مجسمه نویسنده روس میخائیل بولگاکف از پایتخت اوکراین تورم آمریکا؛ بالاترین در 3 سال اخیر / دلیل : تنگه هرمز / ترامپ: من تورم دوست دارم هشدار هواشناسی: رگبار و رعدوبرق شدید در راه ۱۳ استان ریدلی اسکات بالاخره اسکار می‌گیرد، اما افتخاری نیویورک تایمز : احتمال وقوع جنایت جنگی از سوی آمریکا در ایران سردار فدوی: ابرقدرت دنیا را مستاصل کرده‌ایم/ در آستانه پیروزی عظیمی قرار داریم