۰۲ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۴۰۱۴۴
تعداد نظرات: ۶۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۲۷-۰۲-۱۴۰۱
کد ۸۴۰۱۴۴
انتشار: ۱۷:۲۲ - ۲۷-۰۲-۱۴۰۱

تطهیر خودروسازان به چه قیمت؟ / آقای میرسلیم! اینو چی می‌گین؟!

تطهیر خودروسازان به چه قیمت؟ / آقای میرسلیم! اینو چی می‌گین؟!
اگر به جای کارخانه های زیان ده خودروسازی، مجتمع های پرورش اسب درست می کردند و اسب های اصیل ایرانی را در آنجا نگهداری می کردند و آمیزش می دادند و اصلاح ژنتیکی و صادر می کردند، الان قطب پرورش و صادرات اسب در دنیا بودیم.

عصر ایران- درست یک هفته بعد از انتقاد رهبر انقلاب از خودروسازان داخلی و تصریح به این که وضع شان تعریفی ندارد، مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از عناصر اصلی و سیاسی حمایت از کارخانه های خودروسازی در اظهاراتی عجیب به دفاع از خودروسازان پرداخت. گذشته از ادعای ولایتمداری وی که دستکم در این مورد، شاهدش نیستیم، نقدهایی جدی و صریح بر سخنان وی داریم.

بخش های آبی، سخنان میر سلیم است و زیر هر بخش، نقدهای عصر ایران:

* واردات 70 الی 80 هزارتایی خودرو، تاثیری بر تعدیل قیمت خودرو ندارد بلکه صرفا شرکتی در کنار شرکت‌های دیگری مانند کرمان خودرو ساخته خواهد شد. برای تعدیل در قیمت خودروی داخلی نیازمند واردات نزدیک به 1میلیون خودرو هستیم اما اگر اقدام به واردات این تعداد خودرو کردیم، چگونه می‌خواهیم جواب خودروسازان داخلی و مهندسان و کارگران را بدهیم.

- اولاً پاسخ شما را سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور داده است: با یک حساب دو دو تا چهارتا، ایران‌خودرو و سایپا اگر تعطیل شوند، ما با واردات خودرو و صرفه‌جویی در مصرف سوخت با واردات خودروی خارجی، حقوق تمام کارکنان آن را می‌دهیم.

- ثانیاً وقتی نیاز وارداتی بالاست، چرا مجوز واردات محدود می دهید که به قول خودتان شرکتی دیگر مانند کرمان خودرو درست شود؟ وقتی مردم به خودرو نیاز دارند و پولش را هم خودشان می دهند و یارانه ای هم از این بابت نمی خواهند، چرا باید سیاست های شما برای حمایت از خودروسازان داخلی، این ملت را حسرت به دل یک خودروی معمولی روز دنیا بگذارد؟!

-ثالثاً حالا که اهل پاسخگویی شده اید و از حالا دغدغه این را دارید که جواب خودروسازان داخلی را چه بدهید، بهتر است جواب میلیون ها شهروند ایرانی که به اندازه خودروهای روز دنیا پول می دهند ولی خودروهای بی کیفیت داخلی تحویل می گیرند را هم بدهید.

تطهیر خودروسازان به چه قیمت؟ / آقای میرسلیم! اینو چی می‌گین؟!
جواب صدها هزار کشته تصادفات رانندگی را هم بدهید که اگر خودروی ایمن سوار می شدند، الان زنده بودند نه این که به خاطر بی کفایتی ها و سودجویی های خودروسازان و حامیان سیاسی آنها، زیر خروارها خاک خفته باشند.

چواب بچه های یتیم آنها را بدهید.

جواب معلولان حوادث رانندگی را بدهید.

در خصوص این که ممنوعیت واردات خودروهای ایمن خارجی چقدر مرگ بار بوده است فقط به این سخن سردار سید کمال هادیانفر، فرمانده راهور کشور اشاره می کنیم که اخیراً در گفت و گو با عصر ایران به صراحت گفت در دوره ای که واردات خودرو آزاد شده بود، تعداد تلفات رانندگی کمتر شده بود.

آقای میر سلیم! جواب این ها را چه می دهید و به قول خودتان در آن مناظره معروف انتخاباتی، "اینو چی می گین؟".

 آقای میرسلیم! اینو چی می‌گین؟!

* با افرادی مخالفم که گول وارادتچی ها را می‌خورند. درحال حاضر 14 خانواده وارداتچی در کشور داریم که دارای نمایندگی هستند و اقدام به واردات خودرو می‌کنند؛ آن هم خودروهایی که به هیچ وجه به درد توده مردم نمی‌خورد بلکه به درد پولدارها و ثروتمندان می‌خورد.

- اولاً شما که علی الظاهر مخالف انحصار هستید، آن را بشکنید و واردات را آزاد کنید تا به قول خودتان واردات خودرو در انحصار 14 خانواده نباشد.

ثانیاً خودروهایی وارد کنید که به درد توده مردم بخورد. مگر در دنیا فقط خودروهای گرانقیمت وجود دارد؟!

ثالثاً خودروهای وارداتی که شما می گویید فقط به درد پولدارها می خورند، ذاتاً گران نیستند و اتفاقا بسیاری از آنها جزو ناشناخته ترین و به درد نخورترین خودروها در دنیا هستند ولی آنقدر با عوارض گمرکی و مالیات و دلال بازی و سودجویی و ... گران کرده اید که خودروهای چینی که تا دیروز کسی نگاه شان هم نمی کرد، تبدیل شده اند به لاکچری های بازار ایران!

رابعاً ثروتمندان هم حق دارند مطابق سرمایه ای که دارند خودروی گران سوار شوند؛ مگر داشتن ثروت گناه است که هر وقت می خواهید چیزی را تخریب کنید، می گویید مال ثروتمندان است و حرف هایی مانند این؟

* در صنعت خودرو، مسائل فنی، مدیریتی و مالی از اهمیت زیادی برخوردار است که در این بین، محل مسائل فنی از بقیه راحت تر است. مهندسان و کارگران می‌توانند اشکالات فنی خودروها را حل کنند... مسائل فنی خودرو سر جای خودش قابل حل است و دانشکده‌ها و دانشگاه‌های فنی می‌توانند این مشکلات را برطرف کنند.

- چنان می گویید اشکالات فنی خودروهای داخلی به راحتی قابل حل است که انگار همین 6 ماه پیش خودروسازی را شروع کرده ایم و چند تا اشکال وجود دارد که باید حل شان کنیم! یا مثلاً دانشکده ها و دانشگاه های فنی، همین سال تحصیلی گذشته آغاز به کار کرده اند!

آقای میر سلیم! بیش از نیم قرن است که در این مملکت خودرو ساخته می شود. اگر قرار به رفع اشکال بود،50 سال زمان اندکی است؟ شما که به قول خودتان 5 دهه است شخصاً در عرصه خودروسازی هم فعال هستید چرا حل اش نکرده اید؟

در این نیم قرن، کشورهایی مانند کره جنوبی که زمانی دوچرخه هم تولید نمی کردند، آنقدر پیشرفت کرده اند که حتی به آمریکا هم خودرو صادر می کنند ولی در ایران، نه تنها اشکالات فنی خودروها رفع نشده، که روز به روز از کیفیت شان هم کاسته شده است.

واقعاً مردم را چه فرض کرده اید که بعد از ده ها سال استثمار خودرویی، می گویید اشکالات فنی قابل حل است؟ و اساساً مشکل خودروسازی ما وجود چند اشکال فنی خاص نیست بلکه کل این صنعت، دارای اشکال است.

تطهیر خودروسازان به چه قیمت؟ / آقای میرسلیم! اینو چی می‌گین؟!

* خودروهای داخلی لج خودروسازان خارجی را در آورده است.

- جل الخالق! دقیقاً کدام خودروی داخلی لج کدام خودروساز خارجی را در آورده است؟!
خودروهای داخلی بازار بین المللی خودروسازان خارجی را از دست شان درآورده اند؟ تکنولوژی خاصی رو کرده اند که خودروسازان خارجی هنوز در شوک اند؟ اصلاً مگر کار کار صنعت، درآوردن لج است؟ و عجالتاً که اشک مردم را درآورده اند!

آدم یاد حرف مضحک محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت محمود احمدی نژاد می افتد که می گفت اگر یک اخم کنیم خودروسازی فرانسه فرو می ریزد.
عین هم هستید آقای میرسلیم!

* ادعای باز نشدن ایربگ خودروهای داخلی در تصادفات جاده‌ای به هیچ وجه صحت ندارد و کسانی مدعی بازنشدن ایربگ خودروها هستند، خودشان در این تصادفات مقصرند. پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده مه آلود از عبور و مرور خودروها جلوگیری نمی‌کند و بعد مدعی بازنشدن ایربگ‌ها می‌شود. حتی به فرض اینکه ایربگ خودروها هم باز نشود، یک نقص فنی است که باید برطرف شود. بازنشدن ایربگ 100 خودرو بین 900 هزار خودروی تولید شده، آماری ناچیز است.

- واقعاً شرم آور است که درباره موضوعی که مستقیماً با جان انسان ها سر و کار دارد این گونه صحبت شود!

آقای میر سلیم! احتمالاً شما دارید به تصادف زنجیره ای جاده بهبهان اشاره می کنید که در یک روز مه آلود، 50 خودرو به هم خوردند، 4 انسان بی گناه کشته شدند و 27 نفر دیگر مجروح.

بعد از آن ماجرا بود که تشت رسوایی جدید خودروسازها در باز نشدن ایربگ از بام بر زمین افتاد و پلیس اعلام کرد که از این تعداد خودرو، 28 خودرو آسیب جدی دیدند و از این 28 خودرو، 27 دستگاهش تولید ایران خودرو و سایپا بود ( و یکی هیوندایی) و ایربگ "هیچ کدام" از خودروهای ایرانی باز نشد!

شگفت آور تر این که باز نشدن ایربگ ها را به مه آلود بودن جاده ربط می دهید! مگر اگر هوا مه آلود باشد، نباید ایربگ باز شود؟

بعد هم در حالی که گزاش رسمی پلیس و مستندات و تصاویر می گویند که ایربگ ها باز نشده، باز هم می گویید "به فرض" که ایربگ ها باز نشود؟! نمک پاشی بر زخم خانواده های قربانیان تا این حد؟!

و باز هم شگفتی دیگری در سخنان شما که می گویید: "بازنشدن ایربگ 100 خودرو بین 900 هزار خودروی تولید شده، آماری ناچیز است."
حال آن که اولاً فقط 100 مورد باز نشدن ایربگ نداشته ایم و پلیس رسماً اعلا کرده که در اغلب تصادفات، ایرگ خودروهای داخلی کار نمی کند و ثانیاً مگر همه آن 900 هزار خودروی تولید در سال تصادف کرده اند که باز نشدن 100 ایربگ از 900 هزار خودرو رقمی ناچیز باشد؟

باز هم جای پرسش دارد که واقعاً مردم و شعورشان را چه فرض کرده اید؟!

تطهیر خودروسازان به چه قیمت؟ / آقای میرسلیم! اینو چی می‌گین؟!

* اغلب کارخانه‌های خودروسازی به دلیل اینکه قیمت تمام شده محصولات شان، بیشتر از قیمت فروش شان است، درحال ضرر هستند و به ناچار باید از بانک وام بگیرند. همچنین بعد از گرفتن وام، باید 20 الی 25 درصد بهره وام را پرداخت کنند که با این اوصاف چاره‌ای جز گران کردن محصولات شان ندارند.

گرانی خودرو هیچ ارتباطی با خودروسازان ندارد؛ گرانی کنونی قیمت خودرو به دلیل اشکال در سیستم توزیع و وجود واسطه هاست؛ به همین دلیل دولت باید سیستم توزیع خودرو را اصلاح کند. کارخانه‌های خودروسازی تمام محصولاتشان را با ضرر در بازار می فروشند؛ به عنوان مثال قیمت پژوی 206 در کارخانه 160 میلیون تومان است که در بازار، بالای 300 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ اما مشخص نیست که ما به تفاوت این قیمت، به جیب چه کسانی می‌رود.

1 - لطفا توضیح دهید که چگونه یک خودروساز می تواند هم کمک دولتی بگیرد، هم یک بازار انحصاری بزرگ در اختیار داشته باشد، هم قیمت را هر طور خواست تعیین کند، هم شرایط فروش کاملاً در اختیارش باشد، هم پیش ثبت نام کند و پول بگیرد و بعد هر وقت که دلش خواست خودرو را تحویل بدهد (حتی گاه یک خودرو را جای خودروی ثبت نامی بدهد!)، هم کیفیت را مدام کاهش دهد و در نهایت ضرر ده باشد؟! احتمالاً موضوع جالبی برای اقتصاددانان باشد.

2 - حالا که ضرر می کنند، چرا تولید را ادامه می دهند؟ مگر این شرکت ها سهامی نیستند؛ به چه حقی با ادامه تولید به سهامداران خود ضرر می زنند؟!

3 - آیا وقتی نوبت توزیع پاداش سود سالانه شرکت بین مدیران می شود، باز هم می گویند ضرر کرده ایم و سهم سود نمی گیرند؟

4 - سیستم بانکی و سیستم توزیع که شما مقصرش می دانید (که البته آنها هم مزید بر علت هستند)، مگر دست آمریکا و اسرائیل است؟ دست خودتان است، به ویژه که الان همه قوای سه گانه و سایر بخش های حاکمیت یک دست در اختیار شماست. چرا درست اش نمی کنید؟ اصلاً شماها برای چه در مجلس و دولت هستید؟!

5 - گفته اید که نمی دانید مابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار آزاد خودرو به جیب چه کسانی می رود. اگر این را هم نمی دانید واقعاً در دولت و مجلس چه می کنید؟! پیر زن 99 ساله روستایی هم نمی داند و شما هم ندانید، فرق تان چیست؟

تطهیر خودروسازان به چه قیمت؟ / آقای میرسلیم! اینو چی می‌گین؟!

بعد از تحریر:
اگر به جای کارخانه های زیان ده خودروسازی، مجتمع های پرورش اسب درست می کردند و اسب های اصیل ایرانی را در آنجا نگهداری می کردند و آمیزش می دادند و اصلاح ژنتیکی و صادر می کردند، الان قطب پرورش و صادرات اسب در دنیا بودیم و سود حاصل از آن، به مراتب بیشتر از صادرات سیاسی و محدود خودرو به کشورهایی مانند سوریه و عراق و نظایر این ها بود؛ بماند که این همه تلفات و مصرف بالای سوخت و آلودگی هوا و رانتخواری و ... هم نداشتیم.
 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۲۴۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
7
235
آفرین :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
من دستم اشتباهي خورد روي راي منفي . واقعا آفرين به نويسنده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
5
225
بسیار عالی نگارش کردید
ممنون
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
8
188
توضیحات جامع و عالی بود
پاسخ ها
ج.ص
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
همانگونه كه در اين مقاله به صورت مستدل و دقيق به نقد فرمايشات جناب نماينده مجلس پرداخته شده است، انتظار مي رود كه جناب ايشان نيز بصورت دقيق و مستدل و قانع كننده؛ نه صرفا سياست زده، به سخنان و نقدهاي مقاله نويس پاسخ قانع كننده و علمي ارائه فرمايند و گرنه بايد عذرخواهي نمايند از اين گونه حرافي و سخنوري بي پايه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
4
168
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
2
208
حرف دل مردم را زدید. اینا اگر ایمان دارند جواب یتیمانی که خودروسازها نقش مستقیمی در قتل عام مردم داشتند، بدهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
6
211
بسیار زیبا پاسخ این یاوه گو را دادید.
ممنون از شما
محمود هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
4
163
بی نهایت سپاسگزارم از دقت شما ولی بقول شاعر
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
آنچه البته به جائی نرسد فریاد است
هر چقدر هم گفته شود بی فایده است ولی ممنون از شما
پاسخ ها
ج.ص
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
اتفاقا خيلي هم تاثير گذار است. اينگونه فكر نكنيد. اگر همه ما اينگونه به مسائل و مشكلات بنگريم و منصفانه نقد كنيم خيلي موثر خواهد بود در مقابل هوچيگري هاي ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
3
130
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
4
147
احسنت مخصوصا برا نکته بعد از تحریر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
در خصوص یادداشت تحریریه قابل توجه این است که اگر مدیریت پرورش اسب در دستان طلایی و پاک دوستان و همفکران آقای میرسلیم قرار گیرد احتمالا نژاد اسب اصیل برای همیشه از زمین رخت خواهد بست.
م.ه
Norway
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
3
129
درود برشما مقاله بجایی بود.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
4
123
جانا سخن از زبان ما می گویی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
3
125
درود بر شرفت آقای عصر ایران
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
4
100
احسنت
ناشناس
Malaysia
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
4
147
ببخشید جسارت است اگر بجای ۵۰ سال تولید خودرو الاغ و خر پرورش داده بودیم الان از بابت هر کیلو پنیر صادراتی ۲۵ میلیون تومان کاسب بودیم . با ۲۰ کیلو پنیر یک بنز وارد می کردیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
مرحبا مرحبا مرحبا
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
آفرین و بسیار عالی فرمودید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
2
117
جمله بعد از تحریرت چقدر زیبا و پرمفهوم بود...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
4
130
چه شانسی آوردیم رییس جمهور نشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
هیچ فرقی باهم ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
گل گفتی
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
4
110
گل گفتین آقا. شیر مادر حلالتون
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
3
141
درست فرمودن که خودروسازان داخلی لج خودرو سازهای خارجی رو درآوردن، به طور قطع و یقین لجشون گرفته از اینکه با نصف قیمت لگن‌های داخلی میشه خودروی استاندارد تولیدیشون رو سوار شد و اونها در عجبن که چطور میشه برای همچین قراضه‌های پر مصرف، ناایمن، بدردنخور،با تکنولوژی ۳۰ سال قبل قرعه کشی فروش هم بزارن اون هم با تحویل سه ماهه
تازه خودرو ساز داخلی میگه ضرر هم کردیم
خدایی شما باشی لجت در نمیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
3
145
زنده‌باد
پاسختان عالی بود.
ایشان با چند رای نماینده ۱۲میلیون جمعیت تهران است؟
ژن
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
14
سن بازنشستگی برای ایشان تعریف نشده ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
10
وقتی صحبت های میرسلیم را در یک گروه واتس اپی دیدم، ابتدا باور نکردم. راستش آنقدر بی شرمانه و منفعت محور بود که با خودم گفتم برای تخریب بیشتر میرسلیم، چه حرف های مزخرفی که به او نسبت نمی دهند.
و وقتی دانستم که این سخنان مال اوست، تا دو روز حالم بد بود. بد از این جهت که افراد... سالهاست گه جان و مال و اعصاب ما را به توهین آمیزترین شکل، به بازی گرفته اند.
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
12
سلام وخسته نباشید من یک سوال از مسولین داشتم بنده 2تا ماشین دارم یکی خوبه وخارجیه ویکی هم پرایده وهر دو یک مدل هستند که ماشین خوبه را گه گاهی سوار میشم سوال اینجاست چرا عوارض شهرداری ماشین خوبه 2یا سه برابر پرایده وهمچنین حتی بیمه شخص ثالث پراید 300هزارتومان ارزان تر از اونه در حالی که باید پرایدو ده برابر اون بیمه می کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
11
ما هم از کار ها و حرف های شما لجمان گرفته چرا باید همه ینصمیم های شما علیه مردم باشد مگر مردم چه گناهی کرده آمد مگر شما ها کی هستین که باید اینقدر در همه ی مسائل به مردم فشار وارد کنید
ایرانی
United States of America
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
15
هر وقت مشارکت در انتخابات تهران 20 درصد باشد باید هم امثال میرسلیم انتخاب شود..
ایزدی نجف ابادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
5
جانم
محمد حسین
Netherlands
۰۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
8
عصر ایران جدا از نقد گفته های میرسلیم چرا باید حتم به جای خودروسازان کنونی بر روی پرورش اسب و بدل شدن به قطبی جهانی در این صنعت سرمایه گذاری بشود؟! چرا چنین فرصتی نباید مستقل از هر تنگ نظری در دستور کار قرار بگیرد؟!دهها دانشجو در تحصیلات تکمیلی در زمینه ی اصلاح نژاد وتولید صنعتی در پرورش نوشخوارگران در دانشگاههای تراز نخست اروپایی درس خوانده اند چرا همین طرح را نمی بینند! نه تنها پرورش اسب حتا در دیگر زمینه ها همچون اصلاح نژاد گاو و گوسفند ایرانی چرا کار را درستی \یش برده نشده است؟! چند پیش خواندم که گوسفند رمانف را برای اصلاح نژاد وارد کرده اند که شگفت زده شدم چون آن گوسفند ریز نقش مناطق سردسیری استپی چکار با گوسفند تنومند بختیاری دارد؟!چون نگاه فنی درست در کار نبوده که به جای گوسفند ایریش که نزدیکی ژنتیکی به گوسفند بختیاری دارد رمانف آورده اند؟ روشن ا ست که باید از هر فرصتی در رشد و توسعه بهره گرفت! به جاست که این پیشنهاد عالی را نه در مبحث نقد گفته های میر سلیم بلکه به مثابه ی یک پیشنهاد ناب مستقل دیده و روی آن کار کنید! هلند از صادرات چنین گوساله درآمدی بیش از صادرات پتروشیمی ایران دارد! چرا ایران نباید از پرورش دهندگان جهانی اسب باشد و تنها در حد طعنه به میرسلیم بدان نگاه بشود!چرا بر روی تولید گاوگوشتی ایرانی با توجه به نسبت پایین استخوان به گوشت و بهره وری عالی کار نمی شود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
10
یه سریشون نفعشون تو ادامه کار تولید مثلا ملی هست یه سری دیگه تو واردات خودروهای بنجل به چند برابر قیمت و مردم همیشه بازنده ماجرا هستن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
7
واقعا پاسخ قاطعی داده،دستش درد نکند‌. یاشاسین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
9
فکر میکنید خودشان این را نمیدانند حاج آقا ؟!! پنجاه سال در همه زوایا حضور دارند و بی اطلاع باشند؟ دلتان را به این وعظ خوش نکنید بیفایده است برادر جان !!
خدا آخر و عاقبت ما را بخیر کند ....فقط جواب خدا میماند و بس که خود داند و بس !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
5
احسنت زنده باد عصر ایران
صابر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
9
خوب شد شناختیمش
خدا رو شکر رئیس جمهور نشد
اونجایی که میگه 100 ایربگ باز نشد چیزی نیست
اگه یکی از اون صدتا بچه خودت بود
یه دونه ایربگ ناقص هم برات زیاد بود
میرسلیم دیگه رأی بی رأی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
8
مطلبتون عالی بود . در مورد بند اول باید عرض کنم میزان خسارتی که سالانه شرکتهای بیمه بابت سوانح جاده ای شامل مرگ و میر انسانها و قطع عضو و .... پرداخت میکنن رو محاسبه کنیم مطمئن باشید حقوق پرسنل سایپا و ایران خودرو پاس میشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
7
بسیار عالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
12
3
درادامه پیام قبل: خودروهای ایرانی تاکنون به تعداد 100000 دستگاه به عراق، 52000 دستگاه به سوریه و به همین نسبت به سایر کشورها صادر شده اند. چرا در آن کشورها اینقدر تلفات نمیگیرند؟ با این فرهنگ راتنندگی هر خودروی دیگر هم نمی تواند جلوی تلفات جاده ای را بگیرد. سقوط بی.ام.و از پل صدر را به خاطر دارید که تمامی سرنشینان آن کشته شدند؟ تصادف مازراتی با درخت در تهران را به خاطر دارید که خودروی چند میلیاردی دو تکه شد؟ خودروی پرادوی علی دایی که حتی یک ایربگ از 10 ایربگ آن باز نشد را چطور. تا فرهنگ رانندگی اینست و روز به روز هم در حال تنزل، وضعیت تلفات جاده های هم سال به سال بدتر خواهد شد. تنها امید است با ورود خودروهای خودران در سالهای پیش رو و خلع ید رانندگان بی موالات، از این تلفات کاسته شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
3
4
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
1
7
پیرمرد از خدا بترس):
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
1
7
نکته دیگری هم هست اقایون مدعی زیان هستند در صورتیکه خودرو تولیدی کشورهای دیگر را مونتاژ می کنند اما کارخانه های خارجی ار خودرو های چینی کره ای تا بنز و دیگران در سال مبالغ هنگفتی بابت تحقیق و توسعه و بهتر کردن خودرو هم چنین تبلیغات هزینه میگنند چطوره که این هزینه ها در ایران بی معنیه قیمت هم که قیمت خارجیهاست پول را هم پیش میگیرن و بازار انحصاری هم که در اختیار دارن چرا ضرر میدن غیر اینه که یه جای کار نشتی پول داره.؟
خان‌دایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
9
عصر ایران فکر میکنم رسالت واقعی تو همینه که در این فساد صدای ملت باشی
دمت گرم و سرت خوش باد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
6
ای شیر مادر نون پدر حلالت با این مطلب کاملا دقیق .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
4
سلام،
بر اساس فقه شیعه، پرداخت بیت المال (یارانه) به کلیه افراد جامعه اسلامی باید بصورت مساوی و برابر انجام گیرد و پرداخت نابرابر آن (مشابه صدقه یا خمس و زکات) تنها به اقشار فقیر جامعه دارای اشکال شرعی است و در صورت نارضایتی باقیمانده مردم که آنرا دریافت نکرده اند، مشخص نیست که این پول حلال باشد. لطفا در صورت عدم آشنایی با موضوع، استفتا نمایید. متشکرم.
همان ناشناس قبلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
3
یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که در تستهای ایمنی که موسساتی مانند euro N-CAP و... انجام میدهند، تست تصادف از روبرو با حداکثر سرعت زیر60کیلوتر و با مانع ثابت انجام میشود. به این معنا که خودرویی که 5 ستاره ایمنی را اخذ کرده اگر با سرعت بالای 120 کیلومتر بر ساعت با خودرویی که از روبرو با سرعتی در همین حدود در حال حرکت است برخورد کند( مجموع سرعت دو خودرو در لحظه برخورد حدود 250 کلیومتر بر ساعت میشود) مشخص نیست که حتی یک ستاره ایمنی هم دریافت نماید و بتواند حافظ سلامت سرنشینان باشد.(برای نمونه شما را به خبر عصر ایران با کد: ۸۳۶۱۴۳ مورخ 1401/02/04 درخصوص تصادف دو دستگاه بی.ام.و مدل 2016 و 2020 در امریکا دلالت می کنم که تنهابا سرعت 96 کیلومتر بر ساعت منجر به کشته شدن راننده بی.ام.و مدل 228i-2016 خودرویی با سطح فناوری بالا و قیمت قابل توجه در قیاس خودروهای داخلی گردید) متاسفانه در کشور ما که بهترین آزادراههای آن برای سقف سرعت مجاز 120 کیلومتر بر ساعت ساخته شده اند( که البته سقف سرعت مطمئنه از آنهم کمتر است) و با خودرویی که برای این سرعت طراحی و ساخته شده است با سرعت 150 کیلومتر بر ساعت رانده میشود، نتیجه از پیش معلوم است. بماند که خودروهای نابود شده در تصادفات را دوباره وصله و پینه کرده و بااستفاده از قطعات سایر خودروهای تصادفی بدون هیچ نظارتی دوباره به جاده ها برمیگردنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
1
6
بسيار خوب و منطقي بود . از عجايب وضعيت خودروسازي اين است كه رهبر ناراضي، دولت ناراضي، مجلس ناراضي، مردم ناراضي و از همه جالبتر خودروساز هم ناراضي. ظاهرا خودرو فقط براي سود دلالان و رانت خواران توليد ميشود ببينيد اين مافيا چه قدرتي دارند
فریدون
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
6
این دفعه دیگه ظاهرا همه اتفاق نظر دارن و موضوع جناحی نیست
اسب شاکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
6
عصر ایران چیکار به ما اسبها داری یه وقت نیان سراغ ما اسبها نژاد و دودمان ما رو به باد بدن
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
6
بسیار خواندنی و مایه تأسف برای مسئولین محترم.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
3
واردات ماشینهای خارجی که درنهایت باقیمت 12میلیارد ریال باشه بازهم گرونه بانرخ 40و70عوارض وتعرفه های وارداتی وارد می شوند . برااینکه توسر خودرسازی داخلی بخوره ومثل آدم کارکنند دولت باید خودش ازسهمش کم کنه مثلاتعرفه های واردتی رابه 20و30 تقلیل بده تاقیمت مصرف کننده زیر 12میلیاردریال برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
6
اصلا برای چی شما ها هستید؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
4
اگر وضع کشور ما اینه, نشون به همین نشون که امثال این آقا سکان مدیریت کشور رو دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
6
امید اینکه آقای میر سلیم و امثال ایشان این نامه را بخوانند و پاسخ شفاف بدهند.برای تعیین تکلیف شدن وضع نا امید کننده خودرو سازی کشور.
نه قلع و قم کردن نویسنده این نامه یا سایت خبری مربوطه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
8
اگر مجتمع پرورش اسب درست کرده بودند الان این چهارتا اسب رو هم نداشتیم و نسل اسب ایرانی از بین رفته بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
11
3
متنی عوام فریب و سرشار از اشتباه نوشتید.حوصله پاسخ نیست ولی اصولا چیزی که عوام میگن درست نیست.
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
10
2
مگر قبلا که خودروهای خارجی وارد میکردید ، تصادفات منجر به فوت نداشتید. به جای پرداختن به دغدغه یه عده مرفه و آقازاده به فکر نان مردم مسکین باشید.
saeed
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
2
4
ایشون که فرمودن از 900 هزار خودرو ایربگ 100تاش بازنشده و این درصد کمی است ،ایا اون 900هزار تا خودرو تصادف کردن و ایربگشون باز شده اینقدر به شعور مردم توهین نکنید
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
1
4
درود بر شرفت عصر ایران. حرف دل زدی.
من همین چند ماه پیش تیبا صفر در آوردم. و باورتان شود بیش از 5 بار برای قفل صندوق عقب آن به نمایندگی رفته ام.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
1
4
شیرمادر حلالت.دلمون رو خنک کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
1
5
حرف های اشتباهی هم زده موافق واردات خودرو برای شکست انحصار هم هستم ولی قبول دارم ما اگه بخوایم میتونیم خودرو با کیفیت بالا تولید کنیم ولی ایرانخودرو و سایپا نمیخوان چون انحصار دارن و به کیفیت اهمیتی نمیدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
2
این که ضرر ده هستن رو دیگه همه قبول دارن ولی این هم درسته که نمیشه هم رانت دولتی داشته باشه هم بخواد قیمت ازاد بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
3
1
با خصوصی سازی مشکلات خودروسازی ایران حل خواهد شد. مشکلات این ها در خیلی شرکت های دولتی دیگر هم هست.
Farhadrahi
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
4
این مسئول محترم انگار احتمال و آمار بلد نیست از ۲۸ تا خودرو داخلی ۲۷ تا ایربگشان باز نشده(در یک آزمون واقعی) یعنی ایربگها حدود ۱۰۰درصد معیوب هستند . اگر بخواهیم نتیجه گیری عملی داشته باشیم یعنی ایربگ های نصب شده روی خودرو داخلی عملا کارایی ندارند و ۹۰۰ هزار تا خودرو داخلی هم در زمان تصادف احتمالی کم و بیش به همین سرنوشت دچار خواهند شد . با ارقام بازی کردن و نتیجه گیریها و استدلالهای واهی این صنعت به این روز افتاده به داد این سیستم معیوب برسید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
2
2
کل این صنعت، دارای اشکال است پس باید اشکالاتش را از ریشه رفع کنیم. نه اینکه نابودش کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
4
ایشان بفرمایند با مدیریت بی نظیرشان، سرنوشت موتور دیزل ملی با آن بودجه کلان به کجا رسید؟
اون که دیگه مستقیما زیر نظر خودشان انجام میشد. حتما عناصر آمریکا و اسرائیل نگذاشتند که به ثمر برسد.
محمد نزال عضو ارشد حماس: انتظار نمی‌رود مذاکرات غزه در صورت از سرگیری به نتیجه‌ای برسد می گویند «تحریم مهم نیست!» ؛ از جیب کی مهم نیست؟ (فیلم) درمان بیماری ایدز در کشور رایگان است بازداشت نگهبان سفارت آمریکا در نروژ به اتهام جاسوسی برای ایران و روسیه سردار سلامی: شریان‌ اقتصادی اسرائیل باید از زمین و دریا قطع شود واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به قطعنامه شورای حکام: ملاحظات هسته‌ای را کنار بگذاریم / هرچه تهدیدات بیشتر باشد، بهره مندیمان بیشتر می شود  علی لاریجانی مطرح کرد / اعلام آمادگی ایران برای توافق جدید هسته ای با ترامپ ماشین انسان‌شویی ساخته شد! واژگونی اتوبوس در جاده زاهدان به زابل با ۲۸ حادثه‌دیده و ۴ مصدوم موز چسب‌ خورده روی دیوار ۶.۲ میلیون دلار در حراجی فروخته شد موشک‌های ویژه حزب‌الله فراتر از تل‌آویو را هدف قرار دادند/ انهدام تانک مرکاوای ارتش اشغالگر کدام سامانه مرجع اصلی اطلاعات مکانی و سکونتی افراد است؟ وزیر علوم: در چند سال اخیر، ۲۵ درصد از استادان دانشگاه مهاجرت کرده‌اند /بسیاری به خاطر معیشت می روند پیش بینی آب و هوا در هفته آینده/ آغاز بارش‌ ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تصویب ۱۲۴ هزار میلیارد تومان طرح برای محرومیت‌زدایی از سیستان و بلوچستان