فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۹-۰۴-۱۳۸۸
کد ۷۷۴۳۶
انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۹-۰۴-۱۳۸۸

غذاهای چرب حافظه را تقويت مي‌کنند

عصر ایران
گروهي از محققان دانشگاه ايالتي کاليفرنيا کشف کردند که اسيدهاي اوليک موجود در چربي، در معده تبديل به يک عامل تقويت کننده حافظه مي‌شود.

ایسنا: نتايج مطالعه‌اي تازه در آمريکا حاکيست که مصرف غذاهاي چرب مي‌تواند به تقويت حافظه کمک کند.

گروهي از محققان دانشگاه ايالتي کاليفرنيا کشف کردند که اسيدهاي اوليک موجود در چربي، در معده تبديل به يک عامل تقويت کننده حافظه مي‌شود.

آن‌ها اميدوارند که اين يافته که نتايج آن در نشريه "اقدامات آکادمي ملي علوم" چاپ شده بتواند به کشف راهي تازه براي رفع مشکلات مربوط به حافظه منجر شود.

هم‌اکنون آزمايش داروهايي که رفتار اين ترکيب را به نمايش مي‌گذارد براي کنترل چربي خطرناک تري‌گليسيريد در جريان است.

شواهد نشان مي‌دهد که ميزان بالاي اوليوتنالاميد يا "OEA" مي‌تواند اشتها را کم کند، به کم شدن وزن منجر شود و کلسترول خون را همراه با ميزان تري‌گليسيريد پايين آورد که آن را به گزينه‌اي جذاب به عنوان يک قرص رژيمي بدل مي‌کند.

ارسال به دوستان
آیا می‌توان بدون خوابیدن به مزایای خواب دست یافت؟ مطالعه روی موش‌ها پاسخ می‌دهد سفر به ایران قدیم؛ «زنی که عاشق رحمت شد و از او زحمت دید»(عکس) تیک‌تاک یک ساعت مخفی در دل کهکشان / ردیابی فرکانس‌های ناشناخته از میلیاردها سال نوری دورتر دور موتور متوسط هواپیما چقدر است؟ / مقایسه با دور موتور خودرو آقای دکتر سیمایی، در رقم نخوردن این فاجعه علمی به دانشجویان کمک کنید شدیدترین نرخ تورم‌های جهان در سال ۲۰۲۶ + ایران در رتبه سوم واکنش سردار آزمون به حواشی عدم دعوت به تیم ملی هشدار سفیر ایران به آمریکا: تهدید و ارعاب نتیجه معکوس دارد ادعای جنجالی رئیس دولت آمریکا درباره بقای اسرائیل روایت اینفانتینو از تلاش برای حضور ایران در جام جهانی رفع اختلال سامانه تأمین اجتماعی برای دریافت احکام بازماندگان دفاع ترامپ از سیاست‌های ویزایی در آستانه جام جهانی ۲۰۲۶ متفاوت ترین محصول مرسدس بنز طی سال های اخیر (تصویری) تکذیب شایعات امنیتی و فعالیت پدافندی در قم از معماری مدرنیستی تا معروف ترین گل سنگی کرواسی (+عکس)