فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۰-۰۴-۱۳۸۸
کد ۷۶۵۸۷
انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۰-۰۴-۱۳۸۸

خبر خوش برای گیاه خواران

عصر ایران
سال‌هاست که دانشمندان بر رژیم غذایی سرشار از سبزیجات را توصیه می‌‌کنند، اما حالا گیاه‌خواران ثابت کردند که این توصیه‌ها کاملا جدی هستند و واقعیت دارند.
شفاف: بر اساس مطالعات صورت گرفته، گیاه‌خواران کمتر از کسانی که گوشت مصرف می‌کنند به سرطان مبتلا می‌شوند.

سال‌هاست که دانشمندان بر رژیم غذایی سرشار از سبزیجات را توصیه می‌‌کنند، اما حالا گیاه‌خواران ثابت کردند که این توصیه‌ها کاملا جدی هستند و واقعیت دارند.

به نوشته روزنامه "گاردین"، تحقیقات گسترده بر رابطه رژیم‌ غذایی و سرطان که توسط دانشمندان انجام شده‌است ثابت کرده گیاه‌خواران 45 درصد کمتر از کسانی که در رژیم‌های غذایی خود گوشت مصرف می‌کنند به سرطان خون مبتلا می‌شوند و این آمار در میان آمار انواع سرطان نیز 12 درصد است.

دانشمندان در این خصوص می گویند: هنگامی که گزارشات مکرری از رابطه مصرف گوشت قرمز و سرطان معده دریافت کردیم بر آن شدیم تا رابطه آن را با انواع سرطان خون نیز بررسی کنیم. این بررسی میان گیاه‌خواران، مصرف کنندگان گوشت سفید و ماهی و کسانی که گوشت قرمز مصرف می‌کنند، انجام شد.

نائومی آلن، یکی از اعضای مرکز تحقیقات سرطان‌های شایع در واحد دانشگاه آکسفورد انگلیس اظهار داشت: تحقیقات پیشین نشان داده بود که گوشت باعث افزایش سرطات معده می‌شود، اما یافته‌های ما نشان داد که امکان ابتلا به سرطان خون و انواع دیگر سرطان در گیاه‌خواران و کسانی که گوشت ماهی مصرف می‌کنند در سطح پایینی قرار دارد اما ما علت کاهش سرطان خون در میان گیاه‌خواران را نمی‌دانیم.

وی افزود تفاوت در ریسک ابتلا به سرطان بستگی به عواملی چون، مصرف دخانیات، الکل و چاقی دارد.

بر اساس گزارشات به دست آمده به طور کل امکان ابتلا به انواع سرطان‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای در میان کسانی که گوشت ماهی مصرف می‌کنند یا گیاه‌خوار هستند نسبت به مصرف‌کنندگان گوشت قرمز پایین است.

بر اساس مطالعات صورت گرفته بر روی 61 هزار نفر که دانشمندان آنها را بیش‌از 12 سال تحت نظر داشته‌اند، مشخص شد که در طول این مدت در3350 نفر از شرکت‌کنندگان مبتلا به سرطان تشخیص داده شدند. از میان این تعداد 68 درصد آنها گوشت قرمز مصرف می‌کردند و 24 درصد آنها گیاه‌خوار بودند و 5/9 درصد از آنها گوشت سفید و ماهی مصرف می‌کردند.

بر این اساس مشخص شد 180 نفر از کسانی که گوشت قرمز مصرف می‌کردند به سرطان خون پیشرفته مبتلا شدند در حالی که 49 نفر از گیاه‌خواران و 28 نفر از مصرف‌کنندگان گوشت قرمز به این نوع سرطان مبتلا شدند.

گاردین در پایان گزارش داد، دانشمندان توصیه کرده‌اند که هر فرد باید در هفته تنها 300 گرم گوشت قرمز مصرف کند.
ارسال به دوستان
سفر به ایران قدیم؛ «زنی که عاشق رحمت شد و از او زحمت دید»(عکس) تیک‌تاک یک ساعت مخفی در دل کهکشان / ردیابی فرکانس‌های ناشناخته از میلیاردها سال نوری دورتر دور موتور متوسط هواپیما چقدر است؟ / مقایسه با دور موتور خودرو آقای دکتر سیمایی، در رقم نخوردن این فاجعه علمی به دانشجویان کمک کنید شدیدترین نرخ تورم‌های جهان در سال ۲۰۲۶ + ایران در رتبه سوم واکنش سردار آزمون به حواشی عدم دعوت به تیم ملی هشدار سفیر ایران به آمریکا: تهدید و ارعاب نتیجه معکوس دارد ادعای جنجالی رئیس دولت آمریکا درباره بقای اسرائیل روایت اینفانتینو از تلاش برای حضور ایران در جام جهانی رفع اختلال سامانه تأمین اجتماعی برای دریافت احکام بازماندگان دفاع ترامپ از سیاست‌های ویزایی در آستانه جام جهانی ۲۰۲۶ متفاوت ترین محصول مرسدس بنز طی سال های اخیر (تصویری) تکذیب شایعات امنیتی و فعالیت پدافندی در قم از معماری مدرنیستی تا معروف ترین گل سنگی کرواسی (+عکس) رزمایش نظامی تایوان با سامانه موشکی هیمارس در برابر چین