۰۵ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۵۳۴۳
تعداد نظرات: ۱۵۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۵-۰۶-۱۳۹۹
کد ۷۴۵۳۴۳
انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۵-۰۶-۱۳۹۹

90 دقیقه گفت‌وگو/ با وجود کرونا، بچه‌هایتان را به مدرسه می‌فرستید؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز می‌خواهیم در مورد حضور بچه‌ها در عصر کرونا در مدرسه با هم حرف بزنیم.

عصرایران- سال تحصیلی جدید آغاز شده است و دانش آموزان باید در روزهای محدود راهی مدرسه شوند و به صورت حضوری درس بخوانند. بسیاری از خانواده به واسطه کرونا به شدت نگران حضور فرزندان‌شان در محیط مدرسه هستند.

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز می‌خواهیم در مورد حضور بچه‌ها در عصر کرونا در مدرسه با هم حرف بزنیم.

1-فرزندانتان را به مدرسه می‌فرستید؟

2-به نظر شما پروتکل‌های بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود؟

3-به نظر شما تلویزیون و شبکه اجتماعی شاد می‌توانند جایگزین مدرسه در عصر کرونا شوند؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 تا 12:30، نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

____________________

بیشتر بخوانید؛

90 دقیقه گفت‌وگو/ کدام برنامه‌های صداوسیما را نگاه می‌کنید؟

90 دقیقه گفت‌وگو/ نویسنده محبوب شما کیست؟

90 دقیقه گفت‌وگو/ خواننده مُجاز مورد علاقه شما؟

90 دقیقه گفت‌وگو/ در دوران خانه نشینی چه بازی‌هایی انجام می‌دهید؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۵۱
در انتظار بررسی: ۷۲
غیر قابل انتشار: ۷۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
9
126
خیر...همین!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
عصر ابران مساله پیچیده تر از این حرف هاست

دولت منتخب و مطلوب شما به گونه ایی برنامه ریزی و سیاست گذاری کرده که اولیا دانش آموزان و مربیان و معلمان مدارس را سر قضیه رفتن یا نرفتن روبروی یکدیگر قرار بدهد
و مسوولیت عواقب حضور فرزندان و گسترش پیمای را به عهده معلم یا سرایدار مدارس و یا خود دانش آموز بیاندازد وبه راحتی از خودش سلب مسوولیت کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
8
143
یعنی اگه پسرم 1 سالم عقب بیفته این کارو نمیکنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
6
146
مسئولین فکر می کنند جان فرزندان ما هم وسیله سیاست بازی های شکست خورده آن هاست؟ به هیچ وجه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
7
140
هر وقت روحانی فاصله اش از صندلی های کناری رو کم کرد می فرستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
و سایرین - هر چند زورم به همسرم نرسید و فرزندم رو امروز به مدرسه بردم
یک پدر نگران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
6
107
همسر من دچار بیماری زمینه ای است و به همین خاطر اگر دخترم با رفتن به مدرسه ناقل این بیماری به همسرم بشه برای خانواده ما فاجعه خواهد شد. به همین خاطر من دخترم را به مدرسه به صورت حضوری نخواهم فرستاد.
یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
5
92
خیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
6
80
فعلا که نفرستادم
ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
6
109
فرستادن بچه ها به مدرسه حماقت محضه در این وضعیت
امید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
4
101
امروز بدون فرزندم مراجعه کردم مدرسه ، هیچ خبری تاکید میکنم هیچ خبری از پروتکلهای بهداشتی مورد ادعای نارمک نشینان درکار نیست . بچه‌های معصوم وارد قتلگاه شده‌اند. قابل ذکر است که این وضع فجیع در شهر قم و ناحیه دو آموزش و پرورش حاکم بود وای به حال مناطق محروم . خواهشمندم به خاطر جان و سلامتی فرزندان خود هم شده منتشر کنید و سانسور نکنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
4
98
خیر نمیفرستم
بزرگاش پروتکلها رو به سخره گرفتن چه برسه به بچه ها
مگه جون بچه مون رو از سر راه آوردیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
چه ربطی به نارمک داره. احتمالا ولنجک نشینان منظور هست یا کاخ نشینان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
151
25
بله
همه ممکلت با روال عادی در جریانه مدرسه هم روش

مگه عروسی و عزا و مسافرت شماها تعطیل شده؟

بچه چه گناهی کرده که دائم تو خونه باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
عمرا" تو اساسا" ازدواج کرده باشی!!! چه برسه به اینکه بچه داشته باشی!!! خخخخخخخخخخ
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
دوست عزیز
شما همه مردم ایران را با خودتان مقایسه نفرماييد
هم وطنان بسیاری را می شناسم که با حساسیت خاصی دستورات ستاد کرونا را پیگیری کردند و قید مسافرت و حتی بسیاری از کارهای ضروری را که نیازمند جابجایی بین شهری بود اجتناب کردند . عروسی را به شکل کاملا خصوصی و کوچک با ماسک و فاصله اجتماعی برگزار کردند مراسم عزاداری در منزل ماندند واز طریق سی دی و تلویزیون برگزار کردند ....
و حالا نگران تغییر رفتار همان مسولان هستند که آن چیزها را منع می کردند ولی حضور دانش آموزان در مدارس را بدون اشکال از لحاظ گسترش بیماری کرونا می دانند
در تعجبهستند اگر حضور مربیان و معلمان و دانش آموزان برای چندین ساعت سر کلاس درس اشکالی ندارد چرا رییس جمهور بسیار محبوب حتی برای چند لحظه برای افتتاح سال تحصیلی به یکی از این مدارس مراجعه نکرد؟!!!!!!
کارگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
3
71
خیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
37
67
قطعا

بچه باید به مدرسه بره

روحانی مچکریم

عصر ایران از تو بیشتر مچکریم که ما را فریب دادی به روحانی رأی بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
عصر ایران ما هم متشکریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
از همین امروز هم تصمیم بگیریم بر اساس عقل و منطق خودمون عمل کنیم حالا در هر زمینه ای بازم خوبه ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازس. سعی کنیم از این به بعد فریب نخوریم گذشته ها گذشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
4
89
خیر. پسر من دهم است.
بندرعباس وضعیت قرمزه، با خون دل و در این شرایط بد اقتصادی پسرم را بزرگ کردم. سلامتی اصل است. درس خوندن فرع.
به هیچ عنوان حاضر نیستم جان فرزندم به خاطر لجبازی مسئولین بی لیاقت به خطر بیفتد.
طوفان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
5
105
دخترم کنکور نفرستادم . پسرم را مدرسه نمی فرستم
اگه شرایط خوبه چرا خودش مجازی افتتاح سال تحصیلی را انجام می دهند .دو سال دیرتر به خیل عظیم بیکاران بپیوندند هیچ اتفاقی نمی یفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
8
35
روحانی مچکریم
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
28
5
1-باید از اعمال پروتکل های بهداشتی اطمینان حاصل شود
2انگونه گه درکلیب های چینی مثل دیده می شود امکان پذیر نیست مثل از کف پا تاسر الکل زده شود وبه همه دانش اموزان ماسک مخصوص ارایه شود.
3 چاره ای نیست اگر شاد جواب دهددرعین حال برخی مدارس خصوصی کلاس های انلاین خود را از یک ماه پیش اغاز کرده اند معلمان هم خیلی راضی هستند اما نکته بد این است که زمان کلاس ها صبح بعد ظهر وشب برگزارمی شود ویک زمان پیوسته ندارد
مانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
3
59
نور دیدگانمان را در معرض خطرناکترین ویروس قرن قرار دهیم آن هم با کدامین نظارت؟!!!! به تبع آن طفلان معصوم هم وسیله انتقال به خانواده ها شوند و یک فاجعه انسانی به همین راحتی با تصمیم بی تدبیر آقایان شکل گیرد؟!!!!!!
کافیست! بهتر نیست بر اساس کمی خرد و آینده نگری تصمیم گیری های در سطوح خطیر انجام پذیرد؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
87
روحانی خودش به مجلس نرفت اونوقت میگه بچه را بفرست مدرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
61
مسلما خیر
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
75
22
اگر مدرسه پروتکل ها را کامل رعایت کند ، بله می فرستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
عجب...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
3
70
در کشوری که رئیس جمهور جرئت نکند با وجود همه امکانات موجود به مجلس برود فرزندم را به هیچ وجه به مدرسه نمیفرستم مدرسه ای که حتی از پر کردن مایع دستشویی سرویسها عاجزه چطوری میتونه به اصطلاح پروتکل رو اجرا کنه؟ شاد و مجازی به هیچ وجه نمیتوانند جای خالی آموزش را پر کنند برای همین خودم آستین بالا زدم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
57
یعنی اگه پسرم 1 سالم عقب بیفته این کارو نمیکنم.اجرای پروتکل بهداشتی در مدارس توسط بچه ها و کنترل این همه دانش آموز توسط بیست سی نفر معلم و معاون و.. توهم هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
54
هرگز نمی فرستم.
عاقایون مسئولین خودشون کارهاشونو غیر حضوری انجام میدن. بچه های بی دفاع مردم رو حضوری میفرستن به مدرسه!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
74
تنها چیزی که در این دولت وجود نداره تدبیر است هر طرفش نگاه میکنی یک وزیر داره با بی خردی هاش رو اعصاب مردم راه می ره. هر وقت قرار خبری خوش بدهند شش ستون بدن ادم می لرزه دوباره قراره چه خاکی تو سرمون بشود.
تا قبل از کرونا نوبخت همه کاره دولت بود و با تفکراتش و چیدمان کابینه اش پدر اقتصاد را دراورد. بعد از کرونا هم وزیر بهداشت که خودش مهره همین نوبخت هست را اورد حالا این یکی داره رو مخ همه راه می ره. اون از داغون کردن بچه ها تو کنکور حالا داغون کردن دانش اموز ها خدا به همه مردم رحم کند این یک سال باقی مانده از این دولت
پاسخ ها
ناشناس
| Algeria |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
کاملا با شما موافقم که نوبخت باعث بسیاری از مشکلات کشور و تصمیم های نادرست است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
دولت تدبیر و امید

تدبیر فقط جهانگیری و امید فقط نوبخت
کریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
44
شرایط مناسب نیست بنابراین بارگزاری حضوری موافق نیستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
3
52
مطلقا اعتمادی ندارم و به هیچ عنوان بچه ام رو که کلاس هفتم هستش به مدرسه نمی فرستم تا بعدا نگم عجب غلطی کردم.
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
85
17
بله حتما میفرستم.وقتی خودم مجبورم برم سرکار و بقیه کارها هم روال عادی دارن رفتن و نرفتن بچه ها به مدرسه چه تاثیری داره رو بیماری؟همه باید یاد بگیریم به شرایط عادت کنیم.
ایناهم که پیام میذارن مدارس تعطیل بشه قشر بسیار زحمتکش معلمین هستن که بعد از هفت ماه هم نمیخان برن سرکار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
منکر مشکل شما نیستم ولی رفتن بچه ها به مدرسه تاثیر زیادی داره چون اکثر مدارس هیچگونه امکاناتی ندارن بچه ها مثل بزرگترها نمیتونن از خودشون مراقبت کنن و دلایل متعدد دیگر.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
46
خیر قطعا نمی فرستم.
برنامه های مجازی هم هر چه قدر ضعیف باشند ارزش خطر ابتلای کودک به این بیماری را ندارد.
در ضمن فاصله گذاری اجتماعی را هم از خود آقای روحانی آموختم که در هیچ جمعی بصورت حضوری حاضر نمی شوند.
همین
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
48
هم من و هم خانم به اين نتيجه رسيديم كه بچه مان به هيچ وجه حضوري در كلاس حاضر نخواهد شد
پاسخ ها
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
سلامتی بچه ها و جامعه مهم است نه درس ....
عقاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
47
هر وقت روحانی یک دیدار واقعی و غیر مجازی داشت،میفرستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
45
نخیر نمی فرستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
49
قبل از کرونا و با این سیستم آموزشی خروجی مدارس چیز خاصی نبود و ما خودمان در منزل دروس و بحث های تربیتی را با بچه ها کار می کردیم، پس همین آموزش مجازی کافیه.
ضمنا در بهترین حالت قراره یک سری دکتر و مهندس بیکار تربیت بشند، حالا یکسال دیرتر، چه اتقاقی می افته؟
ابراهیم رسولی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
58
18
در اغلب کشورهای توسعه یافته و حتی توسعه نیافته تاکید بر آموزش حضوری است و بجای ارائه نظرات غیر کارشناسی باید دید که راه درست آموزش حضوری چگونه است. نباید با این مسئله بسیار حساس به صورت احساسی برخورد کرد آموزش بسیار مهم است. از سوی دیگر با توجه به مصونیت طبیعی کودکان و نوجوانان در مقابل بیماری کرونا نباید بدون دلیل نسبت به بیماری کرونا هراس داشت. در نهایت اینکه این بیماری ممکن است 5 تا 10 سال و حتی بیشتر رواج داشته باشد پس نباید زندگی را تعطیلی کرد زیرا زندگی فقط با برقراری ارتباط از نوع فیزیکی و غیر فیزیکی آن معنی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
این مصونیت طبیعی کودکان را از کجات در آوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
منبعتون راجع به مصونیت طبیعی بچه ها کجاست؟ چون سازمان بهداشت جهانی اینو نمیگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
مصونیت کودکان ؟ کدام مصونیت ؟ آمار رو ببینیم بعد نظر بدهیم . کودکان کمتر دچار شده اند چون کمتر رفت آمد کرده اند همین. هیچ دلیلی بر مصونیت کودکان وجود نداره و غلط است. یکسال تعطیلی آموزش ارزش حفظ جان کودکان را دارد . قطعا حتی با تعطیلی آموزش به مدت یک سال اتفاقی نخواهد افتاد. ضمن اینکه آموزش الکترونیکی جایگزین خوبی است.
امیر علایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
نقل قول از همکار :
کیسکروناییدر_اورژانس

پسر پنج ساله،به ظاهر سالم و بدون هیچ بیماری زمینه ای،به علت سردرد،گلودرد و تب خفیف به اورژانس بیمارستان ما آورده میشه.ساعت شیش عصر وارد اورژانس میشه و ساعت هفت در حالی که میخواستن پرونده بستری بخش براش تشکیل بدن دچار تشنج شدید بیشتر از سه دقیقه میشه.به این صورت که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
17
17
به نظر من فقط یک هفته حضوری باشد. آن هم برای این که دانش آموز و معلم با هم مختصری آشنا شوند بعد از آن باید غیرحضوری باشد.
وزیر آموزش و پرورش برای آن که متهم به بی عرضگی نشود با جان مردم بازی می کند. حتی وقتی کرونا نبود مدرسه عامل شیوع آنفولانزا و سرماخوردگی بود. الان که جای خود دارد.
در ضمن دوران ابتدایی را به راحتی می توان از طریق تلویزیون هم تدریس کرد. نوبت صبح کانالهای پویا، آموزش، قرآن، افق و... را اختصاص به 6 پایه ابتدایی دهند.
متوسطه اول هم می تواند شامل همین شرایط باشد. متوسطه دوم را از طریق شبکه شاد انجام دهند. در ضمن معلمها در مدرسه و در کلاس درس به تنهایی حضور پیدا کنند همانجا از طریق شاد تدریس کنند. معدود دانش آموزانی که دسترسی به شاد و... ندارند خدمت معلم برسند. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
ای کاش در طول 7 ماه گذشته خروجی وزارتخانه عریض و طویل آموزش و پرورش با این مدیران ارشد رنگ و وارنگ، به اندازه پارگراف آخر پیشنهاد این دوست عزیز بود.! افسوس
ابراهیم
Germany
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
46
به هیچ عنوان تا پایان سال تحصیلی دخترم که امسال باید کلاس چهارم ابتدایی رو بگذرونه، به مدرسه نمی‌فرستم، حتی به قیمت عقب افتادن یک ساله از تحصیل.
برای بزرگ کردن و توانمند کردن دخترم کلی خون دل خوردم و به دست خودم اون رو به قتلگاه نمی‌فرستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
42
به هيچ وجه
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
43
به هیچ عنوان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
39
نه علي بركت الله
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
35
با سلام من پسرم امسال براي دوم ابتدايي هست نمي فرستم يك سال هم عقب باشه مهم نيست چون مسئولين محترم به جان آدمها ارزش قائل نيستن چرا نمازها جمعه ها تعطيل هست چرا كارمندان تهران دوركاري باشند چرا استخر ها تعطيل هست و چرا هاي ديگر اما آقايان اصرار دارند ما بچه را بفرستيم مدرسه اينكار انجام نمي دهيم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
27
خیر / خیر
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
62
12
بله.حضور دانش آموزان در مدرسه الزامی است.بچه ها اگر درست آموزش ببینند بهتر از بزرگترها رعایت میکنند.ضمن اینکه این موضوع جهت رشد ذهنی و اجتماعی بچه ها مهم است و درک کنند که دنیا و مدرسه همیشه یکسان نیست و هر کشوری ممکن است با چالشی مواجه شود و دانش آموزان که آینده ساز این کشورند باید این موضوع را درک کنند و به هم کمک کنند تا از این بحران عبور کنند.و دهها استدلال دیگر که میتوان مطرح کرد.البته دغدغه والدینی که موافق نیستند قابل درک است و میتوانند به فرزندان و مدرسه جهت مدیریت این بحران کمک کنند.
مژده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
7
21
نگرانیم کاش غیر حضوری بشه
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
3
42
فرستادن بچه ها به مدرسه در چنین شرایطی دیوانگی محضه، و دولت هم باید بدونه که جون بچه ها برای پدر و مادرها خط قرمزه و با این فقره نمیشه اقتصادی و پولی برخورد کرد.بهتره این واقعیت رو به سودجویان مدارس مثلا غیر انتفاعی که به خاطر پول دست به هر کاری میزنند گوشزد کنند.
پاسخ ها
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
جان معلمان/مسئولین مدرسه/راننده های سرویس و خانواده هایشان هم در خطر است.
یوسف مرادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
36
خیر نمی فرستم
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
32
خیر
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
40
سلام
نمیفرستیم
لطفا بفرمایید چرا با بازگشایی مدارس با جان مردم بازی می کنید؟
اگر در اثر بازگشایی مدارس کسی بمیرد یا مریض بشود کسی جان مردم را باز می گرداند یا پول بستری شدنشان را میدهند؟
مگر در کشور آلمان و کره جنوبی یا ژاپن زندگی میکنیم که کرونا را کنترل کرده اند؟
در ایران حتی تعداد آزمایش های کرونا را هم خیلی محدود کرده اند وگرنه روزانه هزاران مبتلا در روز داشتیم.
شما که روزی یک حرف میزنید چطور دارید به دانش آموزان یک ملت درس میدهید؟
چطور دانش آموزان ماسک استاندارد که شده 3 هزار تومان را هر روز بخرند؟
چطور دانشجویان که سن و عقلشان بیشتر است آموزش مجازی است ولی برای بچه هایی که هنوز به سن قانونی نرسیده اند آموزش حضوری است؟
چطور کارمندان دولت یک سوم ظرفیت می روند ولی مدارسی که باید ساعت ها با فاصله کم کنار هم باشند باید دایر باشند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
3
34
هرگز هرگز هرگز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
3
30
حتماً ميفرستم
البته به مدرسه نه
به اون دنيا!!!!
بچه مدرسه اي ندارم ولي به خدا ملت عزيز با نفرستادن به مدرسه هيچ اتفاقي نميافته نگران نباشين مملكت رو هواست شما هم رو هوا باشين
تا مارو به اون دنيا نفرستن ول كن نيستن
موفق باشيد
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
41
سلام
نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه صد بار نه
خودم سال 77 مدرک لیسانس دبیری گرفتم نتونستم جذب آموزش و پرورش بشم و بیکارم .مطمئنم همین آینده در انتظار پسرم هست پس چرا با جانش بازی کنم به استقبال مرگ بفرستمش چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اميررضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
34
هرگز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
46
9
یک ماه آزمایشی می فرستم بعد بررسی میکنم آیا اجرای دستور العمل ها دقیقا رعایت میشه یا خیر ... ولی قلبا اصلا راضی نیستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
دوست عزیز اطمینان داری که طی همین یک ماه فرزندت بیماری نمیشه و بیماری را به خانواده منتقل نمی کند؟
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
5
48
امسال قطعا پسرم رو به مدرسی نمیفرستم.چرا سران قوا از طریق ویدیو کنفرانس کارهاشونو بکنن ولی بچه ی بی گناه من طعمه کرونا بشه
اصفهانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
45
فوت دختر بچه 8 ساله در اثر کرونا در اصفهان که پدر و مادرش هم پزشک بودند بدون هیچ بیماری زمینهای نشون میده بچه ها هم در مقابل این بیماری مصون نیستند من به هیچ عنوان دخترم را نمی فرستم
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
33
10
هم آموزش هم سلامت
کرونا حداقل تا دو سال همراه بشریت هست برای جلوگیری از افت علمی و عقب ماندگی جامعه چاره جز فرستادن بچه ها برای شرکت در کلاس های مهم با رعایت پروتکل ها نداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
چیزی که عیان است اینه : نه آموزش نه سلامت حالا دیگه خود دانید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
37
3
کرونا یک افسانه است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
امیدوارم طعمشو بچشی ببینی چه افسانه ای است...
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
خوشبحالت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
37
9
مدرسه با هیئت عزاداری چه فرقی داره چطور وقت مدرسه که میشه نگران کادر درمان و سلامتی جامعه هستند
بله میفرستم چون صداو سیما شایستگی جهت پوشش برنامه های درسی مدارس را نداره الان هم به اندازه کافی دیر شده اگر تعطیل کنند جاده شمال قیامت میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
3
21
من که بچه ندارم ولی اگر هم داشتم به هیچ عنوان بچه ام رو به مدرسه نمیفرستادم تا دولت عنوان کند همه چیز عادی است و خبری نیست !!! چون اگر یک بچه بگیرد به کل افراد خانواده تسری میدهد .عقل حکم می کند حتی 10 سال وضعیت به این صورت باشد باید اموزش اینترنتی باشد و نه حضوری . اموزش حضوری بعد از کرونا هم منسوخ خواهد شد البته برای کلانشهرها و شهرها و البته جهان
ن.م
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
39
خیر به هیچ وجه بخصوص امروز صبح که دیدم آقای رییس جمهور مجازی شروع سال تحصیلی را انجام دادند و جان خودشان آنقدر براشون عزیزه من هم جان عزیزم مهمتر از هر چیزیه واقعا بی تدبیری آقای رییس جمهور تدبیر و امید تا چه حد
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
37
اخه عقل باور می کند بچه 7 ساله شیوه نامه های بهداشتی را در مدرسه رعایت کند
امين
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
29
هر وقت آقای روحانی حضوری زنگ مدرسه رو زد اونوقت میفرستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
تازه حضوری هم زنگ بزنه فایده ای نداره . چون یک باره ولی مدرسه هر روزه
شهريار
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
25
4
اگه اين شرايطي را كه گفتن به ان عمل بشه به صورت ازمايشي مي فرستم و بعدا بررسي ميكنم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
12
نه...هیچ اطمینانی نیست..وقتی این تصمیم مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا نیست.چرا همه چیز شده بازی...
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
9
پروتکل!!!!! بنظر میرسه پروتکل واژه ایه که این روزها بسته به منافع اشخاص برای انجام رفتارهای پرخطر ابتلای بیماری کرونا موافق ، مجری ویا مخالف و متخلف خودش رو داره مثلانمونه ش رو میشد تو جشن تراکتوریها توبنیان دیزل تبریز دید وقیاسش کرد با اونهمه نگرانی که مدیرعامل محترمشون از ادامه ازسرگیری لیگ برتر در ایام فاز اول کرونا داشت... من برخلاف صحبت اون دوست عزیزمون معلم نیستم واز خدمتگذاران بخش بهداشتی دامپزشکی هستم وباید بگم دخترم رو تازمانی که از حفظ سلامتش مطمئن نشدم به مدرسه نمیفرستم وبه نظرم آموزش اینترنتی اگه زیرساختهاش بطور کامل فراهم باشه چاره ای جز پذیرش نداره....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
18
حیر نه حیر نه خیر نمی فرستم چون اینا صادق نیستند در بازار و مجتمع های تجاری از کاسب تا مشتری هیکدام پروتکل ها را رعایت نمی کنند حتی بیش از 50درصد ماسک هم ندارند ولی هیچ مامور و مسئولی تذکر هم نمی دهند چه به رسه به جریمه
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
21
معلم هنرستان دولتی هستم امروز در مدرسه حضور داشتم واقعا اوضاع پیچیده ای داریم ،مدیر ،همکاران دانش اموزان همه سردرگم هستند از یک طرف تعداد دانش اموزان کلاس بیش از 34 نفر هستند واز یک طرف مشکل مالی مدرسه وعدم واریز سرانه واقعا اوضاع سختیه!!
متاسفانه بدتر از همه ان احساس مسولیت ودلسوزی قبل هم نیست همه ناراضی وناراحتند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
16
اول جواب سوالات شما: 1- خیر 2- خیر 3- تا حدودی. چاره ای نیست. از هیچی بهتره.
و اما من به هیچ عنوان بچه مو مدرسه نمیفرستم. اینو به مدیر مدرسه هم اعلام کرده ام. تو گروه واتساپی کلاسشون هم اعلام کردم که بچه من مدرسه بیا نیست. وقتی میشه تو نصف هفته با شاد درس خوند، پس تو کل هفته هم میشه و نیازی به حضور فیزیکی بچه ها نیست.
امروز هم که دیدم روحانی به صورت مجازی مراسم آغاز سال تحصیلی رو اجرا کرده، در تصمیم خودم مصمم تر شدم که بچه رو به اینا سپردن حماقت محضه. خودش با رعایت 5 متر فاصله تو هیئت دولت نشسته برای من سخنرانی میکنه که مدرسه حضوری باشه! تو خودت جرات نکردی پاتو تو یه مدرسه از پیش تعیین شده و کاملا ضدعفونی شده بذاری. من چطور دلم بیاد فرزند دلبندمو بفرستم مدرسه ای که معلوم نیست شرایط بهداشتیش چطوریه و از اون بدتر اینکه بچه ها نه اهمیتی به بهداشت میدن نه بلدن بهداشت رو رعایت کنند. تازه مدرسه گفته مسئولیت بچه بیرون از مدرسه با خودتونه که از خودش سلب مسئولیت بکنه که اگه خدای نکرده اتفاقی برای کسی افتاد راحت بگه بیرون مدرسه بوده!
خلاصه با این اوضاع مملکت من یکی و خیلی از پدر مادرای بچه های همکلاسی پسرم بچه هامون رو مدرسه نمیفرستیم. فوقش یه سال دیرتر دکتر مهندس میشن!!!
m2
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
29
قطعا نمیفرستم، 7 ماه با خون دل بچه رو صحیح و سالم توی خونه نگه داشتم، حنی تا پارک سرکوچه هم نبردمش، حالا دستی دستی بندازمش توی آتیش
خدا نگذره از روحانی و وزراش که تا مردم رو نکشن خیالشون راحت نمیشه
مگه جون بچه هامون رو از سر راه آوردیم
چطور خودش مجازی آغاز سال تحصیلی رو اعلام میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
18
اخوی در صورت مجازی شدن آموزش تکلیف مدارس غیر انتفاعی چی میشه اون وقت کی بچشو اونجا ثبت نام میکنه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
16
مگه تو این سیستم آموزشی چی یاد می دن به بچه ها که جونشونم به خطر بندازیم؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
18
خیر نمی فرستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
18
هر وقت مسئولین با مترو - وسائل عمومی تردد کردند و مانند مردم در شهر نمایان شدند برای مردم نسخه تجویز نمایند . از پشت میز کار با صفحات مجازی و سخنرانی ؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
24
وقتی رییس جمهور نه به مجلس میرود و نه در مدرسه حضور پیدا میکند (آن هم برای نیم ساعت) چطور میتوان از مردم لنتظار داشت که بچه ها شون رو به مدرسه بفرستند ؟
مرگ خوبه برای همسایه؟
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
14
با درود نخست این که فرزندم را نمی فرستم دوم اینکه مدارس چگونه می خواهند پروتکل ها را رعایت کنند؟ در اصل هیچ برنامه و زیر ساختی در این خصوص نیست یک بچه چگونه می تواند چند ساعت با ماسک سر کلاس بنشیند این از لحاظ بهداشتی درست است؟ متاسفانه فضای مجازی پاسخ گوی نیاز آموزشی نیست ولی چاره ای هم نیست بهتر از این است که بچه را بفرستیم مدرسه خدای نا کرده دچار مشکل شود. و در آخر باید تاسف خورد از این همه بی تدبیری در بازگشایی مدارس.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
16
عصر ایران نظرسنجی بذار
لطفا

اگه راست میگی نظرسنجی بذار
کار ما را هم سخت نکن این همه کامنت بذاریم و بخونیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
16
8
من خودم کارمندم. تمامی اعضای خانواده معلم هستند. بنابراین وقتی همه بیرون شاغل هستند، حالا بچه خونه باشه، ممکنه ما ناقل باشیم.
همه چیز که تعطیل نیست.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
20
من پسرم امسال کنکوری بود. یک کنکور را با هزار ترس و واهمه فرستادیمش . مطمئناً اگر دانش آموز بود اجازه نمی دادم با این شرایط به مدرسه برود مخصوصاً این شرایط برای دانش آموزان ابتدایی و کلاس اولی ها خیلی خطرناک است و در ضمن کلاس اولی ها چیزی هم در این شرایط یاد نمی گیرند
mahdi
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
16
وقتی که مدارس انلاین باشن چه اتفاقی میافته؟
اگه عصر ایران سانسور نکنه جواب واضحه.مردم دیگه بچه هاشون رو به مدارس غیر انتفاعی نمیفرستن در نتیجه درامد مدارس غیرانتفاعی پایین میاد .تمام دغدغه اونها برای بازگشایی مدارس فقط همینه.پول
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
من هر دو تا بچه ام رو غیر انتفاعی گذاشتم و اتفاقا آموزش آنلاینشون خیلی هم خوبه دلیل اصلیم هم این بود که امسال اختیاری باشه و نفرستم چون دولتی مجبوره دانش اموز رو بکشونه مدرسه
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
16
آخر این چه کاری است که مسئولان می کنند؟ در شرایط عادی همیشه اول مهر بازگشایی بود . حالا که یک هفته از مسافرت ها گذشته و مراسم عزاداری نیز در خیلی جاها بدون رعایت برگزار شده است . چرا صبر نکردند ببینند آمار بیماری چه می شود؟ خودشان می گویند از اول مهرماه آمار جهشی بالا می رود . بعد از 15 شهریور مدارس را باز می کنند که آمار بیشتر بالا رود؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
17
۱-برا امسال،بچه مو از غیرانتفاعی درآوردم که پول الکی ندم
۲-با توجه به سرگیجه نظام تصمیم گیرنده ، حضور در مدرسه تا اطلاع ثانوی تعطیل
۳-اگه آموزش های آنلاین و پوشش های جانبی و تلاش های خودم برای آموزش کافی نبود،از تدریس توسط معلم خصوصی به میزان لازم استفاده خواهم کرد
۴-اتفاقا زیادم بدم نمیاد بچه م مدتی از محیط غیر استاندارد و شعارزده و مخرّب مدرسه دور باشه
ناشناس
France
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
16
فعلاً که پسرام رو مدرسه نفرستادمشون. بزرگترین نگرانی من اینه که مسئولین کشور میگن از فرستادن بچه ها به مدرسه نگران نباشین.
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
16
با سلام و احترام ، مسلماً خیییییرررر !! کما اینکه امروز هم نذاشتم بره !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
11
به هیچ عنوان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
10
به هیچ عنوان
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
13
با سلام و احترام ، مسلماً خیییییرررر !! کما اینکه امروز هم نذاشتم بره !!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
14
قطعا نه جونه بچه ام از همه چی مهم تره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
12
1 - فرزندانمان را به مدرسه نمی فرستیم.
2 - به نظر شما بچه های 7 و 8 ساله اصلاً می دانند پروتکل چیست تا اینکه بخواهند آنرا هم رعایت کنند. وقتی اولیاء و مربیان یک مؤسسه آموزشی خود قادر به رعایت پروتکل فردی نیستند چگونه میتوان انتظار داشت در یک مجموعه با بچه های 7 و 8 ساله پروتکل رعایت شود.
3 - این مشخص است که هیچ چیزی جای کلاس های حضوری را نمی تواند پر کند ولی چون شرایط بحرانی هست پس تنها راه همان استفاده از تلویزیون و یا کانال های مجازی می باشد.
خبازی مقدم
United Arab Emirates
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
8
10
کرونا بهانه ای شده برای اجرای پروژه ای بزرگتر که آموزش انلاین هست... اتفاقات دنیا نشون میده که آموزش به روش سنتی رو که بسیار پرهزینه و زمانبر بود رو میخان منسوخ کنن و جاش انلاین راه بندازن که خوبی ها و بدی های خودشو داره.. اینکه وجود کرونا واسه شرکتهای IT نعمتی شده بر کسی پوشیده نیست. مثلا همین مایکروسافت رو ببینید؛ کارش شده دخالت در امورات پزشکی از تهیه واکسن گرفته تا ساخت ونتیلتور و .. الان هم با جا انداختن microsoft works واسه مدرسه ها داره جاپای محکمی واسه خودش درست میکنه!! اینکه جناب بیل گیتس از طرفی مدعی تحقیقات واسه کشف واکس کروناست و از اون طرف داره برنامه های خودش رو با سرعت سرسام آوری به دنیا تزریق میکنه جای شک و شبههه بسیاری داره.. من هنوز هم معتقدم کرونا واسه پروژه بزرگتری ساخته شده و اینچیزی که ما میبینیم فقط ظاهر قضیه است.. قضیه مثل قضیه ویروس و آنتی ویروس هست. همه میدونیم شرکتهای آنتی ویروس خودشون پروژه ساخت تروجان ها و ویروس ها رو راه انداختن تا آنتی ویروسهای خودشون رو بفروشن و سر ملت رو شیره بمالن. فکر میکنید اگه آقای بیل گیتس به واکس کرونا دست پیدا کنه اونو اعلام میکنه؟؟ خیر.. چون پروژه فروش microsoft works به مدارس دنیا بسیار پرسودتر از ساخت یک واکسنه که ممکنه اصلا کارایی نداشته باشه واسه ویروسی که ممکنه اصلا وجود نداشته باشه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
شما توهم زدی دوست عزیز. در ایران از این خبرها نیست . چهار تا نرم افزار قفل شکسته داریم از همونا استفاده می کنیم و سودش هم مصرف ترافیک اینترنت است که به جیب خود دولت میره . آموزش مجازی هم مزایا داره . کم شدن رفت و آمدها ،‌کاهش آلودگی و ... . ضمناً بیل گیتس سالهاست که در مایکروسافت سمتی نداره و ارتباطی هم نداره . این همه آدم مرده شما می گید ویروس وجود نداره ؟ امیدوارم دچارش نشید ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1- microsoft work که میفرمایید همون مجموعه آفیس هست با این تفاوت که آخرین نسخش سال 2007 برون اومد و از سال 2009 به بعد دیگه پشتیبانی نمیشه! https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Works
2- بیل گیتس داره از ثروتش برای امور خیریه استفاده میکنه که توزیع مرغ و جوجه در چند کشور آفریقایی، تهیه زیرساختهای فناوری برای چند کشور دیگه و ... از اون جملست و این پروژه ساخت واکسن هم در همون راستاست.
3- خدا ههمون رو از توهم توطیه نجات بده.
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
10
خیر
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
7
1
باید واقع بین باشیم اگر زیر ساخت لازم وجود داشته باشه رفتن به مدرسه ضرورتی نداره حداقل در مناطقی که این زیرساختها موجود باشه اما در مناطق دورافتاده و فاقد امکانات یا باید قید رفتن به مدرسه را زد و حداقل یکسال عقب افتاد یا هم بچه را فرستاد مدرسه در این میان رعایت پروتکل بهداشتی نیز ضرورت داره که آنهم با توجه به نبود امکانات ممکنه بدستی اجرا نشه پس همان بهتر که در اینگونه مناطق مدرسه نروند تا جان بچه ها حفظ بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
نشتن در هوای آزاد و زیر آفتاب را آقایان پروتکل حساب می کنند!
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
4
باید واقع بین باشیم اگر زیر ساخت لازم وجود داشته باشه رفتن به مدرسه ضرورتی نداره حداقل در مناطقی که این زیرساختها موجود باشه اما در مناطق دورافتاده و فاقد امکانات یا باید قید رفتن به مدرسه را زد و حداقل یکسال عقب افتاد یا هم بچه را فرستاد مدرسه در این میان رعایت پروتکل بهداشتی نیز ضرورت داره که آنهم با توجه به نبود امکانات ممکنه بدستی اجرا نشه پس همان بهتر که در اینگونه مناطق مدرسه نروند تا جان بچه ها حفظ بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
9
3
من به ظر نفرستاد به مدرسه عواقبش بدترهه چو م هر روز ميبينم بچه ها كه مدرسه نميرود بدون رعايت هيچ پروتكل بهداشتي دورهم تو كوچه ها نشستد خوب بچه چقدر تو خونه تي وي ببينه خسته ميشود يكسال نفرستادن يعي فراموشي كل سابقه اموزشي قبلي
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
15
رئیس جمهور مورد حمایت شما حتی حاضر نشد حضوراً سال تحصیلی را افتتاح کند حالا ما به بچه هایمان اجازه بدهیم به مدرسه بروند ؟ هرگز ....
عباس بن فرناس
United Arab Emirates
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
8
برنامه شاد خیلی مسخره هست و بزودی توسط مشابه های خارجی مثل works از شرکت مایکروسافت جایگزین خواهد شد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
با این وضعیت اینترنت در ایران عمراً برنامه شاد بتونه درست کارکنه!!!
منزوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
17
6
سلام. به دور از مسائل سیاسی به عنوان یک مادر که دختری در مقطع متوسطه دارم مایلم فرزندم به مدرسه برود. شاید دانش آموزان در مقطع ابتدایی نتوانند مسائل بهداشتی را یاد بگیرند اما بچه های بزرگتر باید یاد بگیرند و خود را باشرایط جدید تطبیق دهند. معلوم نیست کرونا تا کی هست. ماندن در خانه به بهداشت روانی بچه ها آسیب زده است . بخصوص تک فرزندان. آنها به بهلنه ارتباط با دوستانشان وارد فضای مجازی میشوند و غیر قابل کنترل. بنابراین تلاش کنیم یاد بگیریم مسائل بهداشتی را رعایت کنیم.
قبادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
12
سلام چطوره اقایون مراسم محرم رو توفضای بسته ممنوع کردن ولی این طفلای معصوم توی یک کاملا بسته مشغول ه درس خوندن بشن اگر دانش اموزی در مدرسه مبتلا شد آقای وزیر هز جوابگو هستند یا با تقصر والدین می اندازند
رضا
Mauritius
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
13
سلام.نمی فرستم.امروزازمدرسه خبرگرفتم .وحشتناک است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
10
من امروز نفرستادم و تصمیم قطعی هم گرفتم که هر دو تا رو امسال نفرستم همین دیروز تو شبکه خبر وزیر اموزش و پرورش وقتی مجری پرسید اگر بچه بیمار شه میشه از مدیر یا معلم شکایت کرد گفت خیر...حالا که حتی نمیشه پیگیر وضعیت بچه شد با این سیستم درمانی بدون دارو چرا ریسک کنم دو تا بچه بی گناهمو که به خون دل بزرگ کردم تلف کنم
امیر علایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
10
1- خیر ،
2- خیر
3- خیر
واقعا بی نظم تر و بی برنامه تر از مسولین این کشور در جایی نیست یک شبه تصمصم میگیرند بنزین گران کنند یک شبه تصمیم میگیرند کنکور اجرا کنند و یک شبه تصمیم میگیرند مدرسه را حضوری کنند .... خدا عاقبت همه ما رو بخیر بکند با این مسولین بی مسولیت .
کارشناس فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
11
قطعاً برای حضور بچه های مردم تدابیر لازم از طریق وزارت آموزش وپرورش اندیشیده نشده است وگرنه اولیائ بچه ها باید به عنوان مثال از طریق صدا و سیمای کشور با شیوه عملکرد مصادیق رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس به صورت نمادین و پخش زنده آشنا می شدند تا فرزندان خود را با آرامش بیشتر به مراکز تحصیلی می فرستادند.
جان اسمیت
United Arab Emirates
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
10
3
بحمدالله ما که دوران مدرسه رو بخوبی و خوشی سپری کردیم. بیچاره بچه های امروزی که باید مدرسه رو از پشت دریچه وبکم ببینن!! نه اینکه همیجوری اش کم با ایپد و گلکسی تب دارن بازی میکنن، درس و مدرسه و شبکه شاد هم اومده روش!! ۲۰ سال بعد با بچه هایی روبرو خواهیم بود که از مهارت های اجتماعی بشدت نازلی برخوردار خواهند بود و مدام با پرخاشگری و عصبانیت حرف خود را پیش خواهند بود.. و همه اینها برمیگرده به عصر کرونا و دوره ای که آموزش ها انلاین بوده و بچه در اتاقی حبس میشده واسه اینکه مثلا بخاد درسشو بخونه!!
غلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
19
5
می فرستم .خوبش هم می فرستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
15
خیر نمی فرستم. هم تنها فرزندم و هم همسرم هر دو بیماری زمینه ای دارند و من نمی توانم حتی در خصوص فرستادن فرزندم به مدرسه در شرایط حتی خیلی بهتر از وضعیت کنونی ویروس فکر کنم. از اسفند ماه ما در قرنطینه هستیم و نه مسافرت رفتیم و نه خانه اقوام، نمی خوام تمام سختی ها بخاطر تصمیمات یکسری آدم ندانم کار خانوادم رو از دست بدم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
12
با سلام خیر به هیچ وجه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
11
خیر. چون قوانین و مقررات و مهمتر از آن اجرای آنها در ایران همه اش دروغ و کشک است. در مدارس غیر انتفاعی که حتی برای نفس کشیدن بچه هم پول می گیرند در صورت ارائه امکانات حتماً پولش را از اولیا خواهند گرفت! اما در مدارس دولتی که دولت قدرت دادن پول یک برگ کاغذ A4 را برای یک دانش آموز را ندارد چطور میخواهد پروتکل ایجاد و اجرا کند! اگر قرار است مردم هزینه ها را بپردازند پس دولت چیکاره است!!! وقتی مردم نمیخواهند در این وضعیت بچه ها شون به مدرسه برود چه اصراری به بازگشایی مدارس آنهم دو هفته قبل از فرار رسیدن مهرماه است؟؟؟؟
شروان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
11
خیر! به هیچ عنوان! بچه های معصوم رو آلوده کنیم که چی؟ به جای هزینه کردن برای برنامه های بی محتوا و بدون مخاطب بهتر هست یک طرح ملی در صدا و سیما برنامه ریزی بشه! با حضور در مدارس نه فقط جان فرزندانمان در خطر هست! که کادر درمان هم توان مقابله با موج جدید بیماری رو نخواهد داشت!
sattar
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
11
دولت تدبیر و امید نشان داد نباید مشابه مسایل دیگه انتظار حل مشکل، طرح و برنامه از آنها داشته باشیم و بشیوه بی خردی محض مشابه اتفاقات دیگه فقط سعی در افزایش مشکلات مردم دارند.
فقر تدبیر و ایجاد نومیدی در مردم در صحبت ها و طرح های باصطلاح کارشناسی شده این مسئولین را براحتی میتوان دید
بامید باخبری از وقایع در جمعه ای دیگر
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
12
عمرا نمی فرستم
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
14
۱- خیر دو فرزند بهتر از جانم را در خطر مرگ قرار نمیدهم .
۲- خیر . وقتی افراد بزرگ رعایت نمیکنند ، انتظار داریم کودکان رعایت کنند ضمن اینکه ممکن هست بچه ها ناقل باشند و بیماری را به مدرسه بیاورند و ... ۳- قطعا شبکه شاد با این امکانات و قطعی گسترده اینتر نت و سرعت لاکپشتی سرورها هرگز نمیتواند جایگزین مناسبی برای مدرسه باشد .
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
18
خير تحت هيچ شرايطي نميفرستم بنده در دوران كودكي تجربه يكسال نرفتن را زمان موشك بارون داشتم هيچ اتفاقي نميفتد در روند تحصيليم هيچ مشكلي بوجود نيامد كنكور را به راحتي قبول شدم كارشناسي ارشدم را به راحتي گرفتم عليرغم اينكه زمان ما سهميه اي ها خيلي زياد بودند و رقابت با آنها سخت بود پس به نظرم نبايد نگران عقب افتادگي تحصيلي بچه هامون باشيم و بنده تحت هيچ شرايطي به اين سيستم الكي و به ظاهر آموزشي اعتماد ندارم و هرگز هرگز هرگز به صورت حضوري بچه ام را نخواهم فرستاد در گودال قتلگاه كرونا مگه بچه امان را از سر راه بدست آورده ايم كه بگذاريم به اختيار كساني كه چكش زنگ مدارس را غير حضوري به صورت حضوري بر سر بچه هايمان بزنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
16
واقعاً باید تاسف خورد به حال تصمیم گیران . بیش از 6 ماه از پاندمی کرونا می گذرد و هنور نمی دانند چه باید بکنند ! مردم دردشان را به چه کسی باید بگویند؟ در این 6 ماه آیا دولت بی تدبیر نمی توانست زیرساخت لازم برای آموزش الکترونیکی را در همه مدرسه ها فراهم کند؟ یکسال کامل الکترونیکی همه درس می خواندند. وا اسفا به حال ما !!! در کل شانسی زنده ایم . به هیچ عنوان بچه ها نباید حضور پیدا کنند. فرزندم را هرگز نخواهم فرستاد . جایی که رئیس دولتش سالتحصیلی را مجازی افتتاح می کند... !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
11
خیر
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
9
خیر
حیدری ابوذر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
13
والله خیلی مرددم ، تو خونه بیمار زمینه ای ودرحال شیمی درمانی داریم ، از اونطرف امروز رفتم مدرسه داد مدیر دراومده اینجا منطقه محروم ، مدرسه سرایدار نداره که ضدعفونی کنه، حتی مواد ضدعفونی نداشتند ، الان اینجا دمای هوا ۴۱ هستش، کولر گازی فوق العاده برای سرایت بیماری خطرناکه ، چکار کنیم ، جوری سیاست هاشون پیش می برند که گزینه های انتخاب را از آدم سلب می کنند
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
13
با سلام .عرض شود که اینم یک نوع مشغولیت فکری و روانی است که برای خانوادها درست کردند .مدرسه ای که پول نداره کاغذ A4 تهیه کنه چطوری میخواد پروتکل را رعایت کند .تهیه مواد ضد عفونی و پاک کننده پول میخواد.و صدها مشگل دیگر .فقط راه درست اموزش مجازی و جهت رفع اشگال حضور با برنامه.
مهدی حیدری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
11
1- خیر
2- خیر
3-نه کاملاً
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
12
وزارت آموزش پرورشی که پول چای مدارس رو به زور میده از کجا میتونه مواد ضدعفونی کننده تامین میکنه! در مدارس دولتی هر کلاس دست کم ۲۵ نفر دانش آموز داره آخه کدوم فاصله ۲ متری! آقای وزیر احتمالا درصد کمی از مدارسی را که روی اصول ساخته شدن به حساب کل کشور گذاشته خبر نداره واقعا اندازه هر کلاس چقدره.
محمودي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
0
17
سلام,تصميم گيرنده براي فرستادن شايد نهايتا خانواده نباشد ولي وقتي در عمل همه شاهد هستيم كه أصلا امكان ندارد پروتكل ها توسط يك بچه ابتدائي رعايت گردد چرا اين همه اصرار دارند؟در ضمنا به چه چيز دولتمردان اعتماد داريم كه مدرسه دومي آن باشد!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
21
چرا آقای روحانی به صورت حضوری برای شروع سال تحصیلی نرفت مدرسه؟؟؟ جان ایشون از جان بچه های ما عزیز تر؟از نظر روحانی مرگ حقه ولی برای همسایه این منطقش
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
1
21
مگه ما بچمون رو از سر راه پیدا کردیم بفرستیمش قتلگاه
دو سال هم عقب بیوفته بهتره از اینه که یک عمر پشیمون بشیم
انگلیس: درباره بازداشت «نتانیاهو» از قوانین بین‌المللی حمایت می‌کنیم دعوت از ۳ فیلم ایرانی به جشنواره تورین ایتالیا ۱۰۵ فیلم متقاضی حضور در جشنواره فجر ۳ میلیون جوان ایرانی نه شاغلند نه محصّل خبر مهم درباره واردات آیفون ممنوعیت ورود کشتی های ایران به بنادر کشور دوست ، "چین"! دادستان کل کشور : ضارب امام جمعه کازرون جانباز نبود، سابقه بمب گذاری هم داشت علی لطیفی: با این بازیکنان تیم ملی به مشکل می‌خورد/ فردوسی‌‌پور با حذف از تلویزیون محبوب‌تر شد رشد ۱۳۱ درصدی درآمد تپسی و سهم ۲۳ درصدی از بازار در ۸ شهر بزرگ درخواست ۱۰۸ نماینده مجلس از پزشکیان : وام مسکن را افزایش دهید ادعای زلنسکی : روسیه طی یک هفته گذشته ۴۶۰ پهپاد ایرانی «شاهد» را به سمت اوکراین شلیک کرد در پی توقف صادرات گاز ایران ؛ برق عراق قطع شد شمار شهدای غزه به ۴۴۲۳۵ تن رسید توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره دانشجویان دانشگاه شهید رجایی: اخراج سیاسی نشدند، 3 ترم مشروط شده بودند سخنگوی شهرداری تهران : تعدادی از اتوبوس‌هایی که از یکی خودروساز‌های داخلی خریداری کردیم، حتی روشن هم نمی‌شوند