۰۲ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۳۵۴۲
تعداد نظرات: ۸۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۶ - ۰۵-۰۶-۱۳۹۹
کد ۷۴۳۵۴۲
انتشار: ۰۱:۰۶ - ۰۵-۰۶-۱۳۹۹
در حاشیه سخنان فرمانده انتظامی تهران بزرگ

چرا مجرمان جری‌تر و وقیح‌تر شده‌اند؟

کسی که مغازه‌ای را سرقت‌کرده و در حال فرار است و به فرمان ایست هم توجهی نمی‌کند و ای‌بسا حین فرار به دیگران هم آسیب می‌رساند، آیا شایسته مماشات است؟

عصر ایران؛ نام محفوظ - "مجرمان جری‌تر و وقیح‌تر شده اند، خیلی بی‌تعارف می‌گویم مجرمان باید هزینه بیشتری بدهند و توقع ما از عزیزان ایثارگر دستگاه قضائی این است که قدری قاطع‌تر با این افراد برخورد کنند." 
این سخنان سردار حسین رحیمی است، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و البته آنچه گفته است، عین واقعیت است و دستکم درباره تجربه ای که من داشته ام صدق می کند. 

چندی است که گرفتار برخی اراذل و اوباش شده ام و از همان ابتدا، کارم را به طور قانونی پیش می برم و هنوز هم در پیچ و خم پلیس و دادگاهم. شرحش مفصل است و جای ذکرش نیز اینجا نیست اما همین اندازه می گویم که بر اساس آنچه دیده ام، برداشت من این است که به خاطر محدودیت هایی که برای پلیس ایجاد شده، دست شان برای برخورد قاطع با مجرمان چندان باز نیست. 

در این که حقوق شهروندی باید رعایت شود، تردیدی نیست ولی این قضیه نباید به سپری برای مصونیت مجرمان تبدیل شود. زمانی نام اداره آگاهی لرزه بر جان مجرمان می انداخت ولی وقتی مجرمی را به این اداره دعوت می کنند و به جای بازجویی های سخت پلیسی، یک برگ بازجویی جلویش می گذارند و می گویند به سوالات نوشته شده در آن پاسخ بده و برو، معلوم است که به قول سردار، جری تر و وقیح تر می شوند.
البته قطعاً منظورم از بازجویی های سخت پلیسی، شکنجه نیست ولی پلیس باید دستش در حدی باز باشد که بتواند در برخورد با مجرمان یا افرادی که مستنداً در معرض جدی اتهام هستند کشف واقع کند.

چرا مجرمان جری‌تر و وقیح‌تر شده اند؟
اکنون وضعیت به گونه ای شده است که اگر به فرض، موقع بازداشت مجرمی، مقاومت کند و درگیری ایجاد شود، ممکن است برای پلیسی که مامور عملیات دستگیری است، پرونده قضایی تشکیل شود. گو این که انتطار دارند به مجرمان بگویند شما بازداشت هستید، لطف کنید دستان تان را بیاورید تا دستنبد بزنم و سپس محبت کنید با هم به کلانتری برویم!
یا در تعقیب و گریزها، واقعاً دست پلیس برای شلیک به سمت مجرمان فراری می لرزد. چندی پیش با سرهنگ بسیار محترمی آشنا شدم که بسیار بالاتر از سن اش نشان می داد. دوست او تعریف می کرد که در یک عملیات که مجرمی را تعقیب می کرد و با او درگیر شده بود، در دفاع از خود شلیک می کند و تیر به مجرم می خورد و کشته می شود. این افسر در آن پرونده به قصاص نفس محکوم می شود و سال ها درگیر پرونده بوده و زجرها کشیده تا در نهایت حقانیت اش اثبات و تبرئه شده است.

پلیس همان اندازه که باید در برخورد با شهروندان عادی، متین و خادم و مهربان باشد، می بایست در برخورد با مجرمان، قاطع و ترساننده ظاهر شود. کسی که مغازه ای را سرقت کرده و در حال فرار است و به فرمان ایست پلیس هم توجهی نمی کند و ای بسا حین فرار به دیگران هم آسیب می رساند، آیا شایسته مماشات است؟

پلیس باید پناهگاه مردمی باشد که ظلمی بدان ها شده است نه این که بعد از مراجعه شان به پلیس، برای کوچک ترین کارها نیز نیازمند پروسه های زمان بر اداری و قضایی باشند و فرصت برای مجرمان ایجاد شود.

به علاوه، از دستگاه قضایی هم انتظار می رود در کنار رأفت با افرادی عادی جامعه که ای بسا گذارشان به محکمه افتاده، با مجرمانی که تعمداً و با نیات مجرمانه دست به اقداماتی مانند سرقت، ضرب و جرح، جعل اسناد، کلاهبرداری ،کیف قاپی، موبایل قاپی، انسان ربایی، فروش داروی تقلبی و ... می کنند، برخورد سریع و قاطع داشته باشد.

در جرم شناسی، مبحثی است به نام "زمان مجازات" که می گوید هر چه فاصله بین جرم و مجازات اندک باشد، احتمال ارتکاب جرم، کمتر می شود.
البته بر تراکم پرونده ها در دادسراها و دادگاه ها آگاهم ولی شاید با اختصاص شعبی به برخی جرائم عمدی ضد اجتماعی یا تدابیر مدیریتی دیگری - که در دوره جدید ریاست قوه قضاییه اراده شاهد تدابیر راهگشایی هستیم - بتوان این فاصله را تا حد امکان کم کرد.

قطعاً مجازات هایی مانند زندان برای بسیاری از جرائم، مثل صدور چک بلامحل از سوی کسی که سوء نیتی نداشته و از بد حادثه دچار مشکل مالی شده، توصیه نمی شود ولی نمی توان برای مجرمانی که با نیات ضداجتماعی مرتکب جرم و جنایت می شوند، مجازات های سبک مانند زندان های کوتاه را تجویز کرد و قبح زندان را برایشان ریخت. جامعه جای مجرمان ضداجتماعی نیست و اینان باید در زندان باشند چرا که حضورشان در اجتماع، به معنای تولید آسیب برای مردم است. 

وقتی مجرمی خطرناک بعد از محاکمه به مجازاتی سبک محکوم می شود و حتی زودتر از موعد مقرر با انواع ماده و تبصره ها آزاد می شود، معلوم است که به قول فرمانده نیروی انتظامی، وقیح تر می شود چون می داند هر فعل مجرمانه ای انجام دهد، تنها مدت کوتاهی نزد دوستان خلافکارش در حبس خواهد رفت و تبادل تجربه خواهند کرد و این بار، خطرناک تر در جامعه حاضر خواهد شد. پلیس نیز در برخورد با اینان دچار سرخوردگی خواهد شد.

صحنه برخورد با مجرمان خطرناک و حرفه ای، محل پزهای روشنفکرانه نیست، عرصه برخورد تند و قاطع است. حتی در کشورهای غربی نیز که مدام از حقوق شهروندی حرف می زنند و بعضاً در این باره دستاوردهای ارزشمندی نیز دارند، برخورد با مجرمان بسیار قاطع است. حتی راننده ای که با سرعت غیرمجاز می راند، بعد از متوقف شدن توسط پلیس، مجبور می شود دست هایش را بالا ببرد، روی خودرو بگذارد و توسط پلیس تفتیش بدنی شود و سپس به دادگاه برود؛ تسامحی هم در کار نیست چون کار خلاف قانون انجام داده و باید با او برخورد شود.

راستش من نیز قبلا با افکار مثلاً روشنفکرانه، طرفدار مماشات با همه بودم ولی بعد از این که شخصاً درگیر مشکلاتی شدم که برخی از همین اشرار برایم ایجاد کردند، واقعیت ها را از نزدیک لمس کردم و به این نتیجه رسیدم که قاطعیت، جدیت و سرعت در برخورد سهمگین با مجرمان جرائم عمدی، تنها راه مصون سازی جامعه است. خدا نکند برای شما نیز اتفاق بیفتد ولی اگر خود یا عزیزان تان در دام این مجرمان بیفتید، تصدیق خواهید کرد.

پیشنهاد می کنم مسوولان پلیس به عنوان ضابط دستگاه قضایی که مستقیماً با مجرمان سر و کار دارند و خلأهای برخورد با آنها را به تجربه دریافته اند، جلساتی با مقامات ارشد دستگاه قضایی و عنداللزوم با مجلسی ها داشته باشند تا بتوانند 
نقاط ضعف موجود را که مفری برای مجرمان خطرناک است بررسی و رفع کنند.

بیشتر بخوانید:

تشریح جزئیات پرونده قاتل ستایش

کیف قاپی به روایت دوربین های مداربسته (فیلم)

برچسب ها: پلیس ، مجرمان
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۱۷۸
غیر قابل انتشار: ۰
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
4
151
با سلام موافقم
لطفا نظر سنجی بگذارید.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
11
111
باید بگویم این نتیجه ای که شما الان به آن رسیدید سالیانی پیش من و همکاران این روزها را می دیدیم اما چه سود که دوستان و به قولی روشنفکران آن دوره، فقط زمان حال و برنامه اصلاحی خود را می دیدند و بس
افسوس که سالها دور شد و تا سالها دیرتر خواهد شد و آه دل مارا دیگر التیام نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
روشنفکران واقعی هرگز طرفدار مماشات با مجرمان نیستند ، لطفاً اتهام نزنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
6
100
پلیس مقتدر پلیس المان !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
المان همه چیش درسته من که عاشق المانم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
1
127
بنده خدا پلیسی که بابت انجام وظیفه به قصاص محکوم میشه واقعا چطور میتونه مراقب بقیه مردم باشه در آمریکا حق دفاع از خود حتی برای شهروندان عادی هم وجود داره ولی در ایران از پلیس تا محیط بان در برابر هر شلیکی ممکنه به زندان یا قصاص محکوم بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
من افسر وظیفه بودم توی یه کلانتری .مامورانی از پلیس می دیدم که اول صبح که اسلحه تحویل می گرفتند تمام فشنگ هایش را می گذاشتند توی نایلون فریزر و اخر شیف تحویل می دادند .برای اینکه از اسلحه استفاده نکنند و بدبخت بشند.با متهم هم اصلا بحثی نداشتند .چون مجرم سابقه دار بلده چظور مامور بدبخت بکشه به 197 و بازرسی و براش پرونده ساری کنه خلاصه پلیس خیلی مظلومه من از نزدیک اینو دیدم مثل شما قبلا تصوری دیگر داشتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
16
118
پلیس باید حق شلیک مستقیم داشته باشه. به نظرم بهترین عملکرد رو پلیس آمریکا داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
نظر شما کاملا اشتباهه. یک دوست آمریکایی به من گفت که راستش رو بخوای پلیسای‌ آمریکا فاشیستن. به این معنی که اگر من سفید پوست و یک سیاه پوست یک جرم یکسان را انجام بدیم به خودش اجازه ی شدیدترین برخورد ها و حتی شلیک رگباری و مرگبار رو در حق اون سیاهپوست میده اما با من سفیدپوست خیلی مدارا میکنه و جرات شلیک مستقیم رو نمیده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
2
91
لطفا این مسئله رو بطور جدی پیگیری کنید تا حداقل یه گزارش جدی در تلویزیون پخش بشه شاید مجلس ورود کنه. در مازندران اراذل و اوباش همچنان جولان میدن و عجیبه احکام اعدامشو نقض میشه. همه ی مردم غیر از نوچه هاشون که به پشتیبانی اون اوباش (لیدر) مردم رو میترسونن، از اعدام اوباش خوشحال خواهند شد. خواهشا پیگیر باشید، با مسئولین مصاحبه کنید تا به صدا و سیما بکشه و بعد به عنوان یک خواسته ی اجتماعی در مجلس مطرح بشه. متاسفانه اخباری شنیده میشه که برخی اوباش تحت حمایت برخی اندک از مسئولین شهری هستند و به همین دلیل هم احکام سنکین براشون صادر نمیشه. تنها راه پیگیری جدی شماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
خو اینو میگی ولی بعد چندتا سلبریتی نه به اعدام هشتگ می زنند وجلوی اجرای قانون می ایستند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
2
54
با قانون کاهش مجازات تعزیری که لازم الاجرا شده داستان بدتر هم خواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
6
79
پلیس واقعا تو جامعه ما همه جوره مظلومه؛من خودم چندبار دیدم برای دستورقضایی جلب طرف تو محل مون اومدن بعدش طرف هم اینها کتک زده و هم به مامورها فحاشی کرده آخرسرش رفتن پیش همون قاضی که دستور جلب اوباش یا کلاهبردار داده و از مامورها شاکی میشه و قاضی طرف همون طرف رو میگیره که براش جلب صادر کرده بود؛فساد تو قوه قضاییه بیداد میکنه امیدواریم حاج آقارییسی تغییرات اساسی در قوه ایجاد بکنه؛از همه جالبتر این مامور بیچاره ناجا که اینهمه فحش و بدبختی میکشه آخرماه3 تومن بهش حقوق میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
1
62
عصری جان
اصولا آدم های مجرم از قوانین هم مطلع هستند و از اونجایی که معمولا بویی از شرافت و انسانیت نبرده اند و خیالشان از قانون هم راحت هست مرتکب جرم می‌شوند. از حساب من پول برداشت شد و شکايت کردم اما نهایتا مجرم تبرئه شد. قطعا او از ابتدا می‌دانست که بر اساس قوانین دست من شاکی بجایی نمی‌رسد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
2
19
ببخشید ، فقط مطلع باشید که جرم چک بلامحل فقط برای چک به روز است و اگر چک مدت دار باشد که از بد حادثه به مشکل خورده اصولا جرم چک بلامحل نیست ، و کسی که برای همان روز چک می‌دهد آگاهی کامل دارد که پولش را دارد یا ندارد ، کسی که به مشکل می خورد چک مدت دار می تواند باشد که بعد از صدور حکم. محکومیت مالی تقسیط می کند ‌ و اگر تقسیط را هم نتواند زندان می رود ، بنا بر این مقایسه درست بفرمایید
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
با سلام
لازم به توضیح اینکه چک روز چکی هست که در تاریخ ثبت شده روی چک به بانک مراجعه کنید و اگر در حساب طرف موجودی نباشد و شما همان روز برگشت بزنید، بعنوان چک روز بوده و بلامحل هست.
قاضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
2
44
اینو باید از نمایندگان مجلس پرسید با این قانون کاهش حبسی که تصویب کردن ضربه آخر رو به سیستم قضایی زدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
49
36
وقتی از ترس غیر خدا (یعنی حقوق بشر غربی)، حکم خدا یعنی قطع ید را تعطیل میکنن معلومه نتیجه چه میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
همون جوامع حقوق بشر غربی نظم وامنیتشون از جوامع امثال شما بهتر وبیشتره ،،جرج فلوید هم خلافکاربود حقش بود خفه بشه،،تازه رسیدیدید به حرکت اونها> یاد اقتدار پاسبانهای سوت به دست قدیم بخیر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
شما سکئت کنی سنگین تری.
در غرب جنایت چقدره؟ جامعه شون چطوره؟
یادت باشه اینا نتیجه همون حقوق غربیه که بهش تاختی.
یکم فکر کن حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
واقعا اگر احکام اسلام اجرا بشه تمام مشکلات رفع می شود.حقوق بشر غربی فقط سوغاتش برای شرق گسترش جنایت است...چه معنایی داردا رادی مثلا 17000نفر را بکشد بعد غربی ها بگویند حکمش زندان است و اعدام نیست...مثلا اراذلی بریزند سر سفره افطار سر یک بیگناه را به هیچ جرمی ببرند بعد یک عده برایشان هشتگ اعدام نکنید بزنند....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
3
50
متاسفانه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی درگیر سیاست بازی ها شده اند. اصل کار شما تولید امنیت است نه سیاسی کاری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
چی میزنی دقیقا،،کجا حقوق میگیری خخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
3
56
اینکه اینها وقیح شدن مشکل قوه قضاییه است این آدمها که سابقه چندین ساله دارند باید بدون نوبت محاکمه و اعدام شوند . تا دیگران جرات نکند خلاف کند. چه ایرادی دارد دستی قطع شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
حبسش رو بطور تمام و کمال بکشه و مماشات نشه ، لازم نیست دست کسی قطع بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
2
65
آنها وقیح تر هستند چون سیستم فساد حححححححلقه اش بزرگ و بزرگتر شده است چون راحت با پارتی میتونن در برن چون با زور میتونند رضایت بگیرند و قانون قاطع نیست در این خصوص
ازاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
2
61
کاملا درست می باشد در چند نمونه که در عصر ایران خبرنگار با اراذل مصاحبه داشتند فرد خلافکار در زمانی که به مرخصی امده مرتکب خلاف شده است از اقوام پلیس ما گفته می شود که ما مجرمین و خلافکار ها را می گیریم و تحویل قوه قضاییه می دهیم و فردایش می بینیم ازاد شده ودوباره این کار تکرار می شود این برخوردها را ما با کسانی که فعال مدنی می باشند برعکس با شدت و حدت خیلی زیادی می بینیم اینجاست که قوه قضاییه در افکار عمومی سنجیده و قضاوت می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
4
34
آقایون نماینده ها توی مجلس چکار میکنن که نمیتونن قوانین سخت تری بنویسن البته انتظاری هم از شون نمیره تا بوده همین بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
2
60
پليس و قوه قضائيه در امنيت مردم و شهرها کارنامه اصلا موفقي ندارند!!! هر روز دزدي دزدي و دزدي.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
البته 10 درصد تقصی پلیسه و 90 درصد تقصیر قوه قضائیه
ندا
Germany
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
5
30
کاملا با این متن موافقم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
7
79
برای اینکه پلیس ضعیف تر شده
پلیس دنبال دختر پسرای تو کافه هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
4
17
گل گفتي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
22
12
اولا مقصر شاه است.

از این که بگذریم، چاره کار، وقوع یک جنگ است.
وقتی از کنار جوانان بیحال و بیعار را باید فرستاد جمگ تا بجای کوک کردن فلیان، تفنگشان را تمیز کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
مرد نا حسابی الان که نه جنگی هست نه بحرانی تو خونت امنیت نداری و میان هرچی داری نداری رو میبرن یا تو خیابون خفت گیری میکنن و لختت میکنن وای به حالی که جنگ باشه اون وقت لباسات رو هم از تنت در میارن وقتی فقر همگیر بشه درصد کمی خدا و پیغمبر حالیشون هست درصد کمی پدر مادرشون کمک میکنن و خیلاشون هم ناخاسته دزد و کیف قاپ و خفتگیر میشن جامعه فقیر و تهی دست راهی جز دزدی و دست کردن تو جیب همدگر ندارن بازم این دزدا شرف دارن به دزد های یقه سفید اختلاسگر که بدون زحمت و عواقب مال و ثروت این مردم رو بالا میکشن و میرن و مردم و جامعه را فقیر و فقیرتر میکنن قوانین هم که جای خود داره و فقط برای مردم عادی سختگیرانه و خشن هست و برای دزد و دزدان مهربون و اسان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
2
61
مستاجر من 5 ماهه اجاره نداده خونه رو به مرکز فساد تبدیل کرده الان دو ماهه حکم تخلیه فوری گرفتم و هیچ اتفاقی نیوفتاده و اون راحت تو خونه نشسته و داره به من میخنده میگفت اینقدر بدو که حالت جا بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
مملکت کلا داغون و نابوده.
هر جا کارت به دستگاههای دولتی و حکومتی بیفته حسابت با کرام الکاتبینه.
شرف پور
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
1
41
مطلب خیلی ضروری بود که پرداختین و بابتش تشکر میکنم متاسفانه این موضوع بسیار فراگیر شده و پلیس و مردم بابت مماشات و سهلانگاری قضات و سبک گرفتن جرمشان نا امید شده و پررویی برای مجرمان در پی داشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
56
كاملا موافقم
ترحم بر پلنگ تيز دندان ستمكاري بود بر گوسفندان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
3
16
دوتا مطلب: یاد سالها پیش بخیر وقتی یه پاسبان تو محل سوت میزد و قدم میذاشت یه عده( همین ها) خودشون رو خیس می کردند و دوم اینکه : تازه معلوم شده جرج فلوید هم خلافکار بوده ، اقتدار پلیس اونها نتیجش ثبات با وجود آزادی اسلحه ست.
رضا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
1
26
چرا ادروگاههای کار توی ایران راه اندازی نمیشه؟
ببرن برای راه سازی و کارهای سخت از این ارازل و اوباش استفاده کنن. هم ی درامد برای خانوادهاشون باشه و هم اینکه از جامعه دور باشن.
ناشناسترین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
8
6
موضوع خیلی ساده است
این افراد جری تر نشده اند بلکه آستانه تحمل افراد در مقابل سختی ها متفاوت است. در شرایط سخت هر شخصی به واسطه روحیات ، فرهنگ و آداب و... از خود واکنش نشان می دهد و اگر زمینه جرم جنایت و بزه هم در کارنامه خود داشته باشد سرعت تبدیل شدن به یک بزه کار افزایش خواهد داشت. وقتی شرایط اقتصادی در کشور سخت و سخت تر می شود باید انتظار واکنش های اینچنینی بیشتری هم از افراد جامعه با آستانه تحمل متفاوت داشته باشیم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
2
13
برخورد قهری رابطور موقت تایید میکنم ولی دلایل اصلی بروز جرم هم باید بررسی و برطرف بشه ضمن اینکه به مورد تعرض قرار گرفته ها هم باید اجازه دفاع از مال و ناموس خود را بدهند بر اساس قانون اگر یک تلنگر به دزد منزلت بزنی باید بیش از آقا دزده تنبیه بشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
2
13
به نظر من هم باید پلیس ایران هم تا حدی مثل پلیس آمریکا بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
23
با سلام
ممنون از عصر ایران به خاطر این متن بسیار به جا

ما در محله فردیس کرج هستیم. قبلا اصلا اینطوری دزدی نبود. ولی الان دزدها گاهی می آیند داخل ساختمون و درب واحد را می زنند که ببینند آیا چراغ منزل الکی روشن است یا واقعا کسی در واحد حضور دارد. واقعا وحشتناک شده.
اگر همین طوری پیش بره چند سال دیگه می بینیم توی خونه نشستیم یکی با نردبان اومد توی بالکن. می پرسیم توی کی هستی؟ خواهد گفت: دزدم ولی جوانمردم و نمی کشمتون فقط بگو طلا و پول کجاست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
1
28
وقتی برای طرح شکایت بابت زورگیری یا هرچیزی دیگه ای میری نیروی انتظامی و طوری باهات برخورد میشه که انگار خودت مجرمی، یا اینکه خودشون غیرمستقیم بهت میگن بی خیال شو که کار خودشون هم سبک تر بشه، بعد از اون هم باید هزارجور دوندگی و هزینه کنی تا حرفت به جایی برسه، طوری که آخرش پشیمون میشی از گرفتن حقت، از اون طرف مجرم محتزم از دور داره به ریشت میخنده، چون قوانین مملکت بیشتر به نفع اونه تا تو... با تمام اینها انتظار دارید وضعمون بهتر از این باشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
1
8
مشکل در اصل به این موضوع برمیگرده که قوانین جرم انگارانه در کشور ما زیاده و در عین حال فرایند دادرسی حقوقی طولانی. این موضوع باعث تراکم پرونده ها در مراجع کیفری شده که فرایند دادرسی ساده تر و کوتاهتری دارند و این موضوع متاسفانه باعث میشه دقت قضات در پرونده های سنگین کیفری و جرایم مهم کم شه. واقعیت اینه مقام دادسرا و دادگاه کیفری نباید وقتشو برای رسیدگی به اختلافات مدنی بین افراد تلف کنه الان هر کس با دیگری اختلاف مدنی داره به دادسرا مراجعه میکنه از طرف دیگه هر عملی هم که نباید جرم تلقی شه . تراکم کار باعث شده در بسیاری از موارد قضات دادگاه کیفری نتونند عناصر جرم رو‌ توی پرونده های کیفری احراز کنند و کسی که‌واقعا مجرمه را تبرئه میکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
26
ببخشید این. میگم و البته متاسفم که میگم. توی این جامعهو فکر می کنم میتونه دلیلی جری تر شدن برخی باشه:

متجاوز باشی راحت تری تا مورد تجاوز.
دزدی کنی راحت تری تا حونت رو دزد بزنه.
چک بی محل بدی راحت تری تا چک بی محل داشته باشی
کتک بزنی خیلی راحت تری تا کتک خورده باشی
سر کسیو کلاه بزاری راحت تری تا سرت کلاه رفته باشه.

ابدا صدای قربانی شنیده نمیشه و پیداست نمیخوان شنیده بشه. یجور پنهانکاری در وقوع جرائم هست. قربانی باید کفش آهنی به پا کنه و از پیچ و خم اداری قضایی سالها بره و بیا و توی تمام این مدت متجاوز خوش گذرونده ده بار دیگم تجاوز کرده.
ما به این نتیجه رسیدیم خوب بودن در این کشور همون نابود شدنه. پس باید کثیف و بد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
18
چند وقت پیش کیف خانم همسایه ما رو سرقت کردند ایشون می گفت بعد از ضربه ای که سارق زده و کیفش رو دزدیده موقع فرار با خنده بابای هم کرده. این نشون می ده که جری و وقیح شدند. باید شدیدتر برخورد بشه.
ناشناس
United States of America
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
6
12
در این قضیه روشنفکران چه نقشی دا شته اند ? قانون مجازات را هم آنها نوشته اند? دیواری کوتاه تراز دیوار روشنفکران پیدا نشد که همه کاسه کوزه ها را سر آنها خرد می کنید?
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
1
18
صحبت های سردار رحیمی کاملا درست است . مجرمان می دانند که دست پلیس برای برخورد با آنها بسته است و به همین دلیل چند سال هست که آمار جرم و جنایت بسیار زیاد شده و متاسفانه قوه قضایی باعث یاغی گری ارازل و اوباش می باشد . مجرم می داند نه کتکی می خورد و نه زیاد در زندان می ماند پس جسورتر می شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
13
8
به جای برخورد سخت و خشن و تدوین قانون، درست تربیت کنیم تا مجرمی به وجود ناید. وقتی ما در آموزش دچار دین زدگی و سیاست زدگی هستیم افزایش مجرم طبیعی است. متاسفانه در جامعه ما مجرم تربیت می کنیم نه انسان به معنای واقعی. باید ساختار آموزش و تربیت درست شود تا خروجی جامعه که مجرم پروری است کمتر گردد
9701054 شعبه 3 اجرای احکام بوشهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
1
27
کجا بایدفریاد بزنم
از منزلم سرقت شد، کل طلاهایم به یغما رفت
بیش از 2.5 سال در دادگاه دویدم تا سارقان با تهدید وثیقه به زندان بروند
یک سال زندانی نکشیده الن 6 ماه است مرخصی دارد و آزاد است.
خوب وقتی دوست سارق می بیند طرف از غارت مردم پولدار شده الان هم آزاد می گردد آیا ترغیب نمی شود به سرقت.
رفته ام اعتراض داده ام قاضی ناظر زندان می گوید دستور ریاست قوه است.آیا ایشان هم می توانند از حق الناس بگذرند.
حال اینکه من هر شب باید اثرات آن را در خانواده خود تحمل کنم.
فرزندم تا آخر خانه مان شب ها نمی رود.
این است عدالت

پرونده شماره بایگانی 9701054 شعبه 3 اجرای احکام بوشهر
سینا صابر وکیل دادگستری
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
19
قانون اخیرالتصویب کاهش مجازات حبس تعزیری، نیز در این جرئت ورزی مضاعف اشرار و مجرمان موثر است.
متاسفانه به بهانه حبس زدایی حقوق جامعه را به مخاطره انداخته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
مسئله اینجاست که ندارن خرج خورد و خوراک زندانی ها رو بدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
28
دو نفر زورگیر به یک نفر از آشنایان حمله کردند و ایشان نظامی بود و هر دو نفر را مضروب کرد بعد مجبور شد مبلغ زیادی دیه به دزدها بدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
پس قاعده "مشروعیت دفاع از خود" چه میشود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
16
چرا قوه قضاييه قضيه پابند الكترونيكي رو براي مجرمان سابقه دار اجرايي نميكنه؟
جلیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
20
والا یه آقایی با 2 قلاده سگ و قمه اومده زمین سند تک برگ دار منو تصاحب کرده رفتم دادگاه شکایت کردم میگه حق نداری کیفری شکایت کنی، آخه تهدید به قتل در حضور نیروی انتظامی حکم کیفری نداره؟
عزیزان این موارد در مملکت ما درست نمیشه، متاسفانه حکم کیفری امتیاز منفی برای قضات داره.
خیلی موارد دیگر.
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
12
متاسفانه هر روز شاهد این موارد هستیم.
ما رسانه را در اختیار داریم و رسانه های ما میتوانند در کنار سایر ارگان ها کمک کننده باشند.(همین گزارش شما یک نوع کمک است) بنظر بنده بایستی از ابزار های متعدد برای این موارد استفاده کرد و صرف خشونت کارساز نیست. امام علی(ع) فرمودند بزرگترین استاد تجربه است. چرا نیاییم از تجربه موفق کشور های دیگر در این خصوص استفاده کنیم؟ من نمیگویم بیاییم کور کورانه از آنها تقلید کنید بلکه روی تجربیاتشان مطالعه کنیم.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
1
12
زندان ها جا ندارد. صدا و سیما و آموزش و پرورش نقش مهمتری در پیشگیری از وقوع جرم دارند ولی وظایفشان را به درستی انجام نمی دهند.
جان اسمیت
United Arab Emirates
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
4
10
علت اول قانون و جریمه های تاریخ مصرف گذشته است که بعضی هاش آدم رو به خنده وادار میکنه... مثلا در بعضی موارد ما میبینیم که طرف واسه دزدی های میلیاردی یا سرقت های بزرگ، غیر از زندان، جریمه های مسخره ای مثل ۵۰ هزار تومان واسش میبرن!! یعنی قانونی که ۴۲ سال پیش وضع کردن و حوصله نکردن تو این ۴ دهه حداقل به نرخ روز آپدیتش کنن...
دلیل دوم هم وجود هتل هایی مثل اوین و قزلحصاره... اونچیزی که من از دریچه دوربین دیدم وجود زندان های لوکس در ایرانه که در اون امکاناتی مثل فرش، تلویزیون، پنجره، لحاف و بالش تمیز، گاها موبایل و.. پیدا میشه!! این امکانات رو بعضی از این مجرمین حتی در منزل شخصی خودشون ندارن، پس مشخصه که از رفتن به زندان خوشحال خواهند شد... زندان باید ندامتگاه باشه و نه جایی برای تفریح و استراحت مجرمین... حقوق بشر در زندان نباید جایی داشته باشه و برای اصلاح این مجرمین، باید بهشون سخت گرفته بشه... اعمال شاقه کمترین حکمیه که یک قاضی باید برای یک مجرم وضع کنه..
یک روانشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
8
8
سلام. در اینکه دستگاههای ذیربط در مجازات با مجرمان بسیار فشل و ناکارآمد است با شما هم عقیده هستم. اما در کلیت مطلب با شما کاملا مخالفم. متاسفانه این گونه دیدگاه ها که اصلا مبتنی بر هیچ پژوهش علمی نیست و تنها بر تصورات ما استوار است مردود است. مجازات، آخرین پله برای برخورد با جرم است و برای مقابله با جرم، باید با استفاده از روشهای علمی و مستند، اقدام کرد که مهمترین عامل جلوگیری از جرم، احساس کرامت و عزت نفس شهروندان است نه تحقیر و شکنجه آنان. وقتی فردی احساس بی عدالتی میکند، جلوی زن و بچه اش خجل و شرمنده است، می بیند که تا آخر عمر به آمال و آرزوهایش نخواهد رسید.. سراغ جرم میرود، و با تحقیر بیشتر فقط شرایط او وخیم تر میگردد. تصور نکنید اگر یکی را زدید، آفتابه به گردن انداختید، با شوکر شکنجه اش کردید، دست از اعمالش برمیدارد. تنها با این اعمال خلاف قانون و شرع، شما عزت نفس او را پایینتر آورده اید به او یاد داده اید که یک حیوان وحشی است و قطعا او هم با شما همان سان عمل خواهد کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
3
15
نمی دونم چرا تو ایران اردوگاه های کار اجباری مثلا در دل کویر برای چه ایجاد نمی کنن تا مجرمین و بزه کارانو به اونجا تبعید کرده تا ضمن تادیب، کارطاقت فرسا هم ازشون بکشن تا هوس خلاف نکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
11
11
زمان سردار رادان و سردار قالیباف نیروی انتظامی دارای اقتدار کافی بود و نام پلیس لرزه بر اندام اوباش و خلافکاران میانداخت ولی متاسفانه اکنون پلیس بیشتر شبیه به زنگ تفریح مجرمین شده و بدشان نمیاید با شلیک پلیس, دیه ای هم کاسبی کنند و پند صباحی در هتل زندانها که برای برخی دانشگاه جرم است, استراحت و یادگیری جرایم جدید کنند.
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
1
12
مهمتر قوه قضائیه هست که باید جهت این افراد جزای مناسب و قاطع نشون بده تا جرات تکرار خلاف رو پیدا نکنن خصوصا سارقان جزئ و کلان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
1
12
بنظر بنده ، زندانی شدن این افراد کافی نیست ، اوباش و اراذل باید برای مدتی طولانی وادار بکار های اجباری شوند تا زمانیکه متنبه شوند !!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
19
با سلام
روزی به یک پلیس که آشنا بود گفتم چرا کاری به این قاچاقجیان وارادل ندارید گفت چند سال قبل یک روزی در محله ایی گشت میزدم یکی از قاچاقچیان را گرفتم که مواد داشت به من پیشنهاد یک میلیون رشوه داد قبول نکردم اون را تحویل قوه قضاییه دادم حدود چند ماه بعد که در همان محله گشت میزدم یکی صدام کرد دیدم همان فرد است گفتم چرا زود آزاد شدی دستی رو شانه ام زد و گفت سرکار یک تومان به خودت ضرر زدی و پانصد به من گفتم چرا گفت تو یک تومان را نگرفتی دولت مرا یک و پانصد جریمه آزاد کرد پلیس میگفت حالا این اوباش اگر به خاطر دشمنی به من و زن وبچه ام اذیتی برساند کی از ما دفاع میکند تا موقعی که حکم چنین است من که نه رشوه میگیرم نه کاری به این افراد دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
16
بزرگترین اشتباه اینه که مجرم خطرناک رو با قید وثیقه آزاد کنند. باید برای این نوع افراد خطرناک، بجای بند عمومی زندان، سلوس انفرادی در نظر گرفت. چون برخی از اینها در زندان با انواع دیگر شرارت و اوباشی گری آشنا میشوند یا دیگران را آموزش میدهند! البته هزینه زندان بر دوش بودجه عمومی کشور است، و کشور فعلا در شرایط سخت اقتصادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
20
یکی از علل بالا بودن تعداد پرونده های قضایی وجود قوانینی است که بیشتر پناهگاه مجرمین هستند تا پناه مردم عادی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
20
سه سال پیش موبالی بنده را که فقط یک هفته بود خریداری کرده بودم و هنوز خودم باها زیاد اشنا نشده بودم بردند بعد از کلی اسیری و دوندگی مابین کلانتری آگاهی - دادسرا و ارسال دوربین ها و ..... دزد موبال بنده که بجز من 60 نفر دیگر را هم موبالاشو زده بود پیدار شد الان 3 سال و اندی هست از این ماجرا گذشته است و بالغ بر 10 الی 20 بار جلسات مختلف دادگاه و دادرسی و پیگیری همه ما 60 و اندی نفر درگیر بودیم و هنوز این سیستم قضایی فشل نتوانسته حق اینهمه مردم مال باخته را که همگی مستند و مصور هست را از آقای دزد بگیرد و تعدا روز ها و اعلافی ما 0 نفر مالباخته بیشتر از آقایدزد است یعنی در سیستم قضایی ما مال باخته و مظلوم بسیار بیشتر از دزد و ضالم خفت گیر اصیر و دوندگی باید بکنه و تازه بعداز این همه سال هم جوابی نگرفته . پس دزد حق داره وقیح تر بشه چون قانون کاری با ایشان دارد و در اخر هم کارشناس دادگستری نرخ همان روزی که موبال را دزدیه را محاسبه و شاید به مالباخته بدهند ولی آیا الان با آن نرخ میتوانی همان گوشی مدل قدیمی را بخری ؟ در هر صورت قوانین ما کشور را به بهشت اختلاسگران و دزدان و جاعلان و خلافکاران مبدل کرده است
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
8
9
نظرات احساسی عواقب خطیری برای جامعه دارد . اینکه با مجرمی قاطع برخورد نمی شود ضعف قانون است . اگر بخواهیم مثل قبل دست پلیس برای هرنوع برخورد فیزیکی با متهمین بازداشت یا جلب شده باز باشد یعنی اجازه شکنجه را صادر کرده ایم و ای بسا افراد زیادی که مثل قبل زیر شکنجه مجبور به اعتراف دلخواه پلیس شوند پلیس باید فقط ضابط قضایی باشد نه قاضی و نه مقام تشخیص . اون سرداری هم که اجازه می خواد مامورینش اختیارات بیشتری در برخورد با مجرم داشته باشند باید درخواست اصلاح قوانین را بکند کسی که قمه برای مردم میکشه باید به شدت توسط قوه قضاییه مجازات بشه نه زندان بلکه کار در اردوگاههای اجباری . نه اینکه وسط خیابون توسط پلیس مورد عنایت و شکنجه قرار بگیرد و فیلمهایش در فضای مجازی بچرخه. قانون استفاده از اسلحه و برخورد با مجرم در حال ارتکاب جرم نه فقط برای پلیس بلکه برای یگانهای حفاضت محیط زیست هم باید تغییر کند.
خاتم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
11
5
چقدر براتون قطع دست وشلیک یک امر عادیه.شما به این توجه نمیکنید به خاطر عمل نکردن به یک اصل اسلام که انفاقه جامعه دچار شکاف طبقاتی شده ودزدی ها به علت فقر وبیکاریه چون خودتون فقیر وبیکار نیستید رحم ندارید.ودزد فکر میکنه دارهدحقش رو از مرفهین بی درد میگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
4
9
جهت اصلاح مفاسد باید بطور ریشه ای مشکل حل گردد مشکل بیکاری ،فقر و....با لرخورد نیروی انتظامی مشکلات ریشه ای حل نمیگردد بلکه بدتر میشود
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
2
15
اگر حدود اسلامی فقط برای مردم عادی اجرا نمیشد و برای خواص هم اجرا میشد دیگه کسی به خودش جرات نمیداد اینجور به مردم تعددی کنه...
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
25
والا خونه ما دزد زد . همسایه ها دزد گرفتن . ما شکایت کردیم . یارو با سند ازاد شد . بعد چند وقت از دادگاه محلاتی زنگ زدن ، گفتن بیایید رضایت بدید سند آزاد بشه گفتم دزد چی ؟؟. گفتن لون که با سند آزاده !!!!!!!! باورتون میشه من باور نکردم شاخ درآوردم ِِ گفتم مگه دزد با سند ازاد میکنن ؟؟خونه قاضی دزد بزنه دزد ازاد میکنه . ختم کلام . قانون کلا سمت مجرمها هست . تمام
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
8
سلام.لطفا قانون کاهش مجازات حبس تعزیری رو ببینید!!فاجعه ! فقط اونجاش که اگر دزدی بیاد خونتون و موفق به سرقت نشه و شما تحویلش بدی بلافاصله آزادش میکنن
ستار
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
0
4
اقا میترسم از اونور دیوار بیفتیم!!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
1
3
بهتراست‌نگاهی‌به‌قانون‌کاهش‌مجازات‌حبس‌تعزیری‌بیاندازید تاازمیزان‌اختیارقضات‌‌دربرخوردبابرخی‌جرائم‌مطلع‌شوید
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
1
19
اینها که گفتید درد جامعه ماست و هزاران درد نگفته دیگر .
مجرمین واختلاس گران و... نباید حتی اسمشان برده شود که ابرویشان نرود ولی جوانی که دریک تظاهرات شرکت کرده ببنید چه میکشد .
اینها درد جامعه ماست.
پویا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
1
2
وقتی سرقت علمی و هنری (قانون کپی رایت) اساس زندگی است، انتظار چی دارید!؟
سراج
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
0
3
ما خانه مان را دزد زد. او را گرفتند ولی بدبخت بود و چیزی نداشت. خانمش برای التماس آزادی او به خانه مان آمد. هم آزاد شد و هم چون وسیله نداشت دوچرخه دست دوم خودمان را به دزد دادیم.
انسداد جاده چالوس تا ۱۰ آذر / ترافیک سنگین در هراز محمد نزال عضو ارشد حماس: انتظار نمی‌رود مذاکرات غزه در صورت از سرگیری به نتیجه‌ای برسد می گویند «تحریم مهم نیست!» ؛ از جیب کی مهم نیست؟ (فیلم) درمان بیماری ایدز در کشور رایگان است بازداشت نگهبان سفارت آمریکا در نروژ به اتهام جاسوسی برای ایران و روسیه سردار سلامی: شریان‌ اقتصادی اسرائیل باید از زمین و دریا قطع شود واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به قطعنامه شورای حکام: ملاحظات هسته‌ای را کنار بگذاریم / هرچه تهدیدات بیشتر باشد، بهره مندیمان بیشتر می شود  علی لاریجانی مطرح کرد / اعلام آمادگی ایران برای توافق جدید هسته ای با ترامپ ماشین انسان‌شویی ساخته شد! واژگونی اتوبوس در جاده زاهدان به زابل با ۲۸ حادثه‌دیده و ۴ مصدوم موز چسب‌ خورده روی دیوار ۶.۲ میلیون دلار در حراجی فروخته شد موشک‌های ویژه حزب‌الله فراتر از تل‌آویو را هدف قرار دادند/ انهدام تانک مرکاوای ارتش اشغالگر کدام سامانه مرجع اصلی اطلاعات مکانی و سکونتی افراد است؟ وزیر علوم: در چند سال اخیر، ۲۵ درصد از استادان دانشگاه مهاجرت کرده‌اند /بسیاری به خاطر معیشت می روند پیش بینی آب و هوا در هفته آینده/ آغاز بارش‌ ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید