فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۷ - ۰۹-۰۳-۱۳۹۷
کد ۶۱۲۳۲۱
انتشار: ۰۷:۵۷ - ۰۹-۰۳-۱۳۹۷

مصرف ماهی موجب افزایش قدرت باروری می شود

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد افزودن غذاهای دریایی به رژیم غذایی می تواند به افزایش قوه باروری افراد کمک کند.

به گزارش مهر، این مطالعه رابطه علّی و معلولی مصرف ماهی با افزایش قوه باروری را اثبات نمی کند، اما نشان می دهد زوجینی که ماهی بیشتری در طول هفته مصرف می کردند احتمال بارداری شان در طول مطالعه بیشتر بود.

«اودری گاسکینز»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، در این باره می گوید: «نتایج مطالعه ما نشان می دهد غذای دریایی می تواند دارای فواید زیادی در زمینه باروری از جمله کوتاه تر شدن مدت زمان باردارشدن شود.»

در این مطالعه، محققان وضعیت ۵۰۰ زوج را به مدت یک سال تحت نظر داشتند. تمامی شرکت کنندگان قصد بارداری داشتند. تمامی زوجین میزان مصرف غذای دریایی شان را نیز گزارش کرده بودند.

نتایج نشان داد ۹۲ درصد زوجینی که بیش از دو بار در هفته غذای دریایی می خوردند تا پایان مطالعه باردار شده بودند، حال آنکه ۷۹ درصد زوجینی که غذای دریایی کمتر مصرف می کردند تا پایان مطالعه باردار شده بودند.

این مطالعه بیانگر این مطلب است که مصرف غذای دریایی می تواند بر کیفیت اسپرم، تخمک گذاری یا کیفیت جنین تاثیر گذارد.

گاسکینز در ادامه می افزاید: «نتایج ما تاکید دارد که نه تنها رژیم غذایی زن، بلکه رژیم غذایی مرد هم در زمان بارداری اهمیت دارد و برای افزایش قدرت باروری، هر یک از زوجین باید ماهی و غذای دریایی را در رژیم غذایی خود بگنجانند.»

ماهی سرشار از پروتئین و سایر مواد مغذی ای است که برای زنان باردار و زنانی که قصد بارداری دارند سودمند است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ماهی ، باروری
ارسال به دوستان
کاهش مشارکت اقتصادی/ علت دوری ۶۰ درصد ایرانی‌ها از بازار کار چیست؟ کریدورهای جدید تجاری، انحصار را می‌شکنند پلیس به دنبال سارقان کلیسای ارتدوکس تهران انتقال سهمیه بنزین به کارت بانکی در آستانه اجرا تمرکز ندارید؟ ۷ راهکار علمی برای درمان ذهن نامتمرکز مرثیه ای برای تهران ادعای سی‌ان‌ان: مذاکرات آمریکا و ایران علیرغم حملات متقابل ادامه دارد حمله آمریکا به لنج ایرانی حامل کالای اساسی در دریای عمان خبر خوش برای متقاضیان بیمه بیکاری/ کاهش زمان پرداخت مقرری به یک ماه انتقال ۴۰۸ زندانی افغان از ایران به افغانستان کانادا شبکه‌های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع می‌کند دیدنی های امروز؛ از فارغ التحصیلی پرستاران غزه تا آوارگان جنگی لبنان حذف مجسمه نویسنده روس میخائیل بولگاکف از پایتخت اوکراین تورم آمریکا؛ بالاترین در 3 سال اخیر / دلیل : تنگه هرمز / ترامپ: من تورم دوست دارم هشدار هواشناسی: رگبار و رعدوبرق شدید در راه ۱۳ استان