فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۸۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۹ - ۲۸-۰۹-۱۳۹۶
کد ۵۸۰۰۲۳
انتشار: ۰۷:۳۹ - ۲۸-۰۹-۱۳۹۶

7 دلیل علمی برای مفید بودن قهوه

کافئین در حال حاضر پرمصرف‌ترین ماده فعال‌کننده روان در جهان است که موجب سرحالی و افزایش انرژی بدن می‌شود.

به گزارش ایسنا، بیشتر افراد کافئین را از طریق مصرف قهوه دریافت می‌کنند اما مردم اغلب این دغدغه را دارند که باید مصرف آن را کاهش داده یا به طور کامل قطع کنند. از سوی دیگر برخی نیز در مصرف روزانه آن افراط می‌کنند که موجب بی‌خوابی، افزایش ضربان قلب و بی‌قراری می‌شود.

به نوشته سایت تخصصی ساینس الرت، با این حال بسیاری از تحقیقات انجام گرفته در مورد مصرف قهوه نشان می‌دهد قهوه برای بدن ضرر ندارد و حتی با خواص کاملا مطلوبی برای سلامتی همراه است.

اگرچه در بیشتر موارد نمی‌توانیم بگوییم که قهوه واقعا فوائدی برای سلامتی دارد اما از سوی دیگر از بسیاری مطالعات و آزمایشات چنین برمی‌آید که مصرف کنندگان قهوه کمتر احتمال دارد دچار انواع خاصی از بیماری‌ها شوند:

۱- سلامت کبد: بررسی مجدد نتایج ۹ مطالعه نشان داد نوشیدن میزان بیشتری از قهوه با کاهش خطر ابتلا به سیروز کبدی مرتبط است. در این بررسی آمده است نوشیدن یک فنجان قهوه در طول روز خطر ابتلا به سیروز را تا ۲۲ درصد کاهش می‌دهد که با افزایش مصرف قهوه در روز این تاثیرگذاری بیشتر می‌شود.

۲- بیماری قلبی: بررسی مجدد نتایج بیش از ۲۰۰ مطالعه حاکی از آن است افرادی که در طول روز سه یا چهار فنجان قهوه مصرف می‌کنند ۱۹ درصد کمتر احتمال دارد بر اثر بیماری‌های قلبی – عروقی فوت کنند.

۳- دیابت نوع دو: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف هر فنجان قهوه اضافه در روز با کاهش ۷ درصدی خطر ابتلا به دیابت نوع دو همراه است.

۴- سرطان: کارشناسان در یک بررسی دریافتند نوشیدن قهوه حداقل به میزان سه فنجان در روز ۱۸ درصد احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

۵- بیماری آلزایمر و زوال عقلی: بررسی انجام گرفته در مورد تاثیر مصرف قهوه و سلامت مغز نشان می‌دهد مصرف مرتب قهوه با کاهش ۱۶ درصدی خطر ابتلا به آلزایمر و زوال عقلی مرتبط است.

۶- افسردگی: آزمایش‌ها روی بیش از ۵۰ هزار زن نشان داد نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در هفته خطر ابتلا به افسردگی را ۱۵ درصد کاهش می‌دهد. همچنین در بررسی دیگر که روی ۱۰۰ هزار زن و مرد انجام گرفت مشخص شد مصرف کنندگان قهوه ۴۵ درصد کمتر احتمال دارد دست به خودکشی بزنند.

۷- کاهش مرگ و میر زودهنگام: محققان در مطالعه روی بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مردم اروپا دریافتند در مدت ۱۶ سال مردانی که در طول روز سه یا چهار فنجان قهوه مصرف می‌کنند ۱۲ درصد کمتر احتمال دارد دچار مرگ زودهنگام شوند و این رقم در زنان ۷ درصد است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: قهوه ، انرژی
ارسال به دوستان
ادعای سی‌ان‌ان: مذاکرات آمریکا و ایران علیرغم حملات متقابل ادامه دارد حمله آمریکا به لنج ایرانی حامل کالای اساسی در دریای عمان خبر خوش برای متقاضیان بیمه بیکاری/ کاهش زمان پرداخت مقرری به یک ماه انتقال ۴۰۸ زندانی افغان از ایران به افغانستان کانادا شبکه‌های اجتماعی را برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع می‌کند دیدنی های امروز؛ از فارغ التحصیلی پرستاران غزه تا آوارگان جنگی لبنان حذف مجسمه نویسنده روس میخائیل بولگاکف از پایتخت اوکراین تورم آمریکا؛ بالاترین در 3 سال اخیر / دلیل : تنگه هرمز / ترامپ: من تورم دوست دارم هشدار هواشناسی: رگبار و رعدوبرق شدید در راه ۱۳ استان ریدلی اسکات بالاخره اسکار می‌گیرد، اما افتخاری نیویورک تایمز : احتمال وقوع جنایت جنگی از سوی آمریکا در ایران سردار فدوی: ابرقدرت دنیا را مستاصل کرده‌ایم/ در آستانه پیروزی عظیمی قرار داریم قیمت جهانی نفت امروز ۲۱ خرداد سخنگوی نیرو‌های مسلح: خسارت سنگین به آمریکا زدیم/ برگ‌های خود را در صورت لزوم، رو خواهیم کرد افزایش قیمت جهانی طلا و نقره