فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۰۸-۰۷-۱۳۸۷
کد ۵۳۲۹۴
انتشار: ۲۲:۱۷ - ۰۸-۰۷-۱۳۸۷

تاثیر پسته در كاهش بیماری های قلبی

عصر ایران
شركت كنندگان در این آزمایش سه برنامه رژیم غذایی را متشكل از 35 درصد چربی كامل و 11 درصد چربی اشباع شده، ‌هر كدام به مدت چهار هفته با وقفه ای دو هفته ای میان هر یك از برنامه های غذایی رعایت كردند.
پژوهشگران آمریكایی اعلام كردند: مصرف پسته در رژیم غذایی سالم می تواند عوامل خطرزای ابتلا به انواع بیماری های قلبی و عروقی را كاهش دهد.

به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس؛ پژوهشگران مركز تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا اعلام كردند؛ نتایج تازه ترین تحقیقات برای آزمایش یك رژیم غذایی كنترل شده تغذیه با میزان متعادل چربی و بررسی تاثیر آن بر روی عوامل خطرزای ابتلا به عوارض قلبی عروقی نشان می دهد ، اضافه كردن پسته به این برنامه غذایی خطر ابتلا به نارسایی های قلبی را كاهش می دهد.

شركت كنندگان در این آزمایش سه برنامه رژیم غذایی را متشكل از 35 درصد چربی كامل و 11 درصد چربی اشباع شده، ‌هر كدام به مدت چهار هفته با وقفه ای دو هفته ای میان هر یك از برنامه های غذایی رعایت كردند.

این رژیم های غذایی شامل یك برنامه كنترل، یك رژیم غذایی بدون پسته با 25 درصد چربی كامل و یك رژیم غذایی حاوی پسته بود كه حدود 10 تا 20 درصد از انرژی آن از طریق این ماده غذایی تامین می شد.

نتایج بررسی ها كه در نشریه آمریكایی تغذیه بالینی به چاپ رسید در نهایت نشان داد رژیم غذایی حاوی 20 درصد پسته در مقایسه با رژیم غذایی كنترل، میزان لیپو پروتئین باتراكم پایین یا ال دی ال را كه به " كلسترول بد " معروف است،‌ تا حدود 12 درصد كاهش داد.

به گفته دانشمندان این كاهش كلسترول به معنای كاهش خطر ابتلا به بیماری عروق كرونر در بدن و در نتیجه نارسایی های قلبی خواهد بود.
ارسال به دوستان
به این برابوس لقب موشک داده اند (+تصاویر) هشدار تند سردار موسوی به آمریکا: منطقه را برایتان جهنم می‌کنیم طالبان استفاده از تلفن هوشمند را ممنوع کرد رای نهایی پرونده تجاوز ورزشکاران ایرانی به دختر کره‌ای صادر شد ترك اعتياد در بازار سياه کوپرا فورمنتور ABT ؛ زیبایی طراحی صنعتی ببینیم پایان تراژدی اشتغال با جابه‌جایی نقش‌ها/ کارآفرینان به جای مدیران اداری تصمیم بگیرند محسنی اژه ای: سردمداران آمریکایی مفهوم غیرت و حمیّت ایرانی را درک نکرده‌اند معمای کرم‌هایی که علم را به چالش کشیدند / آیا می‌توان با خوردن یک قرص پیانو زدن یاد گرفت؟ هشدار نیروی دریایی سپاه: نزدیک شدن شناورها به تنگه هرمز به‌منزله همکاری با دشمن تلقی می‌شود حمله پهپادی ارتش علیه ناوگان پنجم آمریکا در بحرین اگر این خوراکی‌ها را نمی‌خورید، دچار کمبود پتاسیم می‌شوید نگاهی به معماری تاریخی ل‌آرتیستیک در شهر نیس فرانسه (+عکس) روزنامه خراسان: امیر کویت، خیلی وقیح شده؛ ایران باید او را سرجایش بنشاند! معماری جالب ساختمان یک پارکینگ در پرتغال (+عکس)