فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۵-۰۶-۱۳۸۷
کد ۵۲۲۷۵
انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۵-۰۶-۱۳۸۷

خانم ها ماهي بخورند

عصر ایران
زناني که بيماري ديابت دارند در صورتي که هفته اي دو تا چهار بار ماهي مصرف کنند تا 30 درصد خطر بيماري‌هاي قلبي را کاهش مي دهند.

به گفته محققان، زناني که در هفته چند بار ماهي مي خورند کمتر از ديگران به بيماري هاي قلبي مبتلا مي‌شوند.


به گزارش واحد مرکزي خبر، محققان دانشگاه هاروارد امريکا در آزمايش هاي خود دريافته‌اند مصرف ماهي هايي نظير ماهي آزاد باعث تنظيم بهتر ضربانهاي قلبي مي‌شود و از ناراحتي هايي که بر اثر بر هم خوردن نظم ضربان قلب به وجود مي‌آيد جلوگيري مي کند.


اين محققان مي گويند، زناني که بيماري ديابت دارند در صورتي که هفته اي دو تا چهار بار ماهي مصرف کنند تا 30 درصد خطر بيماري‌هاي قلبي را کاهش مي دهند.


البته چربي هاي «اومگا سه» موجود در ماهي فقط براي سلامت قلب مفيد نمي باشد بلکه مطالعات گسترده ديگري درباره سلامت زنان نشان مي دهد مصرف ماهي هاي چرب خطر ابتلا به سرطان کليه را نيز کاهش مي دهد.

 
ارسال به دوستان
حمله آمریکا به چند نقطه ایران / حملات ایران به پایگاه های آمریکا در اردن، کویت و بحرین ۵ نکته حرفه‌ای برای رانندگی با خودروی دنده دستی در ترافیک شهری جزئیات حملات بامداد پنجشنبه به برخی مناطق ایران یافته شگفت‌انگیز درباره آگاهی سفری به هشت بهشت طبیعی در یک روستا در آسمان‌آباد چرداول(+عکس) کشورهایی که بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی را انجام می‌دهند (+ اینفوگرافیک) آیا می‌توان بدون خوابیدن به مزایای خواب دست یافت؟ مطالعه روی موش‌ها پاسخ می‌دهد سفر به ایران قدیم؛ «زنی که عاشق رحمت شد و از او زحمت دید»(عکس) تیک‌تاک یک ساعت مخفی در دل کهکشان / ردیابی فرکانس‌های ناشناخته از میلیاردها سال نوری دورتر دور موتور متوسط هواپیما چقدر است؟ / مقایسه با دور موتور خودرو آقای دکتر سیمایی، در رقم نخوردن این فاجعه علمی به دانشجویان کمک کنید شدیدترین نرخ تورم‌های جهان در سال ۲۰۲۶ + ایران در رتبه سوم واکنش سردار آزمون به حواشی عدم دعوت به تیم ملی هشدار سفیر ایران به آمریکا: تهدید و ارعاب نتیجه معکوس دارد ادعای جنجالی رئیس دولت آمریکا درباره بقای اسرائیل