۰۵ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۶۴۰۱۲
تعداد نظرات: ۹۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۵-۰۲-۱۳۹۵
کد ۴۶۴۰۱۲
انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۵-۰۲-۱۳۹۵
7 بند درباره برنامه جامع اقدام مشترک

درباره آنان که دستاوردهای برجام را نمی بینند: کافی است خود را به کوری نزنید

جعفر محمدی
عصر ایران - «برجام هیچ دستاوردی نداشته است»؛ این شاه بیت مخالفان برجام است که برای سال های طولانی دولت را در اختیار داشتند، پرونده هسته ای را اداره می کردند و مدام با تحریم های تازه از مذاکرات باز می گشتند. اخیراً هم یکی از رسانه هایشان نوشته است که چرا دستاوردهای برجام را نمی بینیم؟ نکند فقط جنّیان می توانند آن را ببینید!درباره آنان که دستاوردهای برجام را نمی بینند: کافی است خود را به کوری نزنید

هر چند کسی که خود را به خواب زده نمی توان بیدار کرد، ولی نه برای بیدار کردن اینان - که کاری عبث است - بلکه برای گفت و گو با وجدان های بیدار و منصف و ثبت در تاریخ، چند نمونه از دستاوردهای برجام را مرور می کنیم:

1 - تا قبل از برجام، در تاریخ شورای امنیت سابقه نداشت که قطعنامه های این شورا علیه کشوری بدون اجرا، لغو شوند. اما هنر دیپلماسی در دولت روحانی این بود که توانست با قدرت های جهانی مذاکره کند و 6 قطعنامه تحریمی را بدون اجرا شدن، ملغی کند. تا قبل از این، قطعنامه های شورای امنیت یا توسط کشورهای محکوم، اجرا شده بود (مانند لیبی در ماجرای لاکربی) یا به آن کشورها حمله کرده بودند (مانند عراق در جریان اشغال کویت) و سابقه نداشت که با گفت وگو، قطعنامه ای را بلااثر کنند.

درباره آنان که دستاوردهای برجام را نمی بینند: کافی است خود را به کوری نزنید
برای اولین بار در تاریخ، قطعنامه های شورای امنیت علیه یک کشور، بدون اجرا شدن، لغو شدند


2 - تا قبل از برجام، سایه جنگ بر سر کشور بود. برخی منتظر یک جنگ تمام عیار بودند و گروهی نیز که خوش بین تر بودند، می گفتند که یک درگیری موشکی خواهیم داشت که طی آن، آمریکایی ها مراکز هسته ای ما را در بوشهر و نطنز و اراک می زنند و ما هم به ناوها و پایگاه های آنها در منطقه شلیک خواهیم کرد.
بحث حمله هوایی اسرائیل به سایت های هسته ای ایران و نیز نحوه پاسخ ایران به این تجاوز احتمالی هم در تمام آن سال ها داغ بود.

درباره آنان که دستاوردهای برجام را نمی بینند: کافی است خود را به کوری نزنید
بازار این طرح و نقشه ها در آن دوران داغ بود

 اینک اما، سایه شوم جنگ بر سر کشور نیست. برجام هیچ دستاوردی هم که نداشته باشد، همین که جنگ را از کشور دور کرده، بزرگ ترین خدمت به مردم کشوری است که هنوز از آثار جنگ 8 ساله رها نشده اند.
به راستی، آیا واقعاً کشور تحمل یک جنگ دیگر را داشت؟!
 
3 - ایران تبدیل به گوشت قربانی شده بود. هر شخصی، اعم از حقیقی و حقوقی به خود اجازه می داد هر رفتاری که خواست با ایران و ایرانی ها انجام می داد. اگر تا قبل از تحریم ها، شرکت های خارجی با قراردادها و پیش پرداخت های متعارف با ایرانی ها کار می کردند، در دوران تحریم، تا تمام پول را قبلا نمی گرفتند، با ایرانی ها معامله نمی کردند و بسیار هم پیش آمد که پول شرکت های خصوصی و دولتی ایران را گرفتند و به بهانه تحریم ها، نه کالا و خدمات دادند و نه پول را !

دولت های زیادی هم مانند هند و کره جنوبی و دیگران، نفت ایران را گرفتند و پولش را ندادند. هندی ها به جای پول نفت، سموم کشاورزی نامتعارف به ایران دادند که همین سموم غیراستاندارد، باعث افزایش سرطان معده در ایران شد.

درباره آنان که دستاوردهای برجام را نمی بینند: کافی است خود را به کوری نزنید
هند و بسیاری دیگر از مشتریان نفت ایران، نفت را می گرفتند و پول نمی دادند

آسیب مهم تر از عدم واریز پول، از بین رفتن اعتبار و ابهت ایران و ایرانی بود.
اینک اما، آن وضعیت شرم آور، رو به پایان است. شرکت هایی که تا دیروز برای طرف های ایرانی ناز می کردند، بازگشته اند، روند وصول طلب های ایران از مشتریان نفتی آغاز شده است. سران کشورها در سفر به ایران با هیأت های بزرگ تجاری می آیند و باز مهم تر از همه این ها، بازگشت اعتبار ایران است.

4 - کشتیرانی ایران و نیز بیمه آن، تحت تحریم بود. در آن زمان مجبور بودیم برای تردد کشتی هایمان، پرچم ایران را از کشتی ها برداریم و با دادن پول به کشورهایی مانند مالی، زیر پرچم آنها در آب های آزاد تردد کنیم! حال بماند که نام این کار عزت بود یا ذلت(!) اما هر چه بود گذشت و اینک کشتی های ایرانی با پرچم ایران تردد می کنند و مجبور نیستیم به ریزکشورها باج دهیم و زیر عَلَم آنها برویم.

درباره آنان که دستاوردهای برجام را نمی بینند: کافی است خود را به کوری نزنید
نفتکش های ایران یا متوقف بودند یا با پرچم کشورهای مینیاتوری تردد می کردند

5 - توسعه میدان های مشترک نفتی و گازی ایران با همسایگان، بسیار کُند و بعضاً متوقف شده بود و رقبا در اغلب میدان ها، بیش از ما برداشت می کردند و هنوز هم جلوترند. بسیاری از پروژه های نفت و گاز ایران، گاه به خاطر فقدان یک قطعه تحریمی متوقف بودند و درست در همان زمان که ایرانی ها، به دنبال دور زدن تحریم و خرید قطعه به چند برابر قیمت بودند، قطری ها، گاز را پارس جنوبی استخراج می کردند و می فروختند و توانستند بالاترین درآمد سرانه را به خود اختصاص دهند.

اینک اما، خریدها در حال انجام است، میدان های مشترک از جانب ایران توسعه می یابد. پارس جنوبی فعال شده است و درآمد ایران افزایش خواهد یافت.

درباره آنان که دستاوردهای برجام را نمی بینند: کافی است خود را به کوری نزنید
پارس جنوبی به حالت نیمه فعال در آمده بود

6 - صادرات نفت ایران در دوران تحریم به 600 هزار بشکه در روز کاهش یافت و روند کاهشی نیز همچنان ادامه داشت و اگر آن وضعیت ادامه می یافت، صادرات نفت ایران به صفر می رسید و کشور ورشکست می شد. این در حالی بود که قبل از آن، صادرات نفت ایران بیش از 2.5 میلیون بشکه بود.
یادمان هست که کشتی های نفتکش ایران پر از نفت خام در خلیج فارس متوقف بودند و جایی برای رفتن نداشتند.

درباره آنان که دستاوردهای برجام را نمی بینند: کافی است خود را به کوری نزنید
تولید و صادرات نفت ایران مدام کاهش می یافت

بعد از برجام اما، وزارت نفت بازارهای نفتی از دست رفته را احیا می کند به طوری که صادرات نفت ایران اکنون به 1.7 میلیون بشکه در روز رسیده و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.

نکته غم انگیز ماجرا این است که بازارهای از دست رفته ایران در آن سال ها، عمدتاً نصیب عربستان سعودی شده بود. یعنی از یک طرف ما ضعیف تر و فقیر تر می شدیم و به همان نسبت، سعودی ها قوی تر و غنی تر. یکی از علل ناراحتی عربستان از برجام، همین است.

7 - کند شدن نرخ رشد تورم، افزایش تدریجی سرمایه گذاری های خارجی در ایران،آغاز رفت و آمدهای سیاسی و اقتصادی با کشورهای مهم جهان، کاهش فرار سرمایه از کشور، حرکت به سمت نوسازی ناوگان هوایی، جایگزینی تدریجی خودروهای استاندارد اروپایی، کره ای و ژاپنی با خودروهای بی کیفیت چینی در آینده، تحویل سامانه ضدهوایی اس 300 بعد از سال ها به ایران، از سرگیری ارائه سوخت به هواپیماهای ایران در بسیاری از فرودگاه های جهان، آغاز نوسازی صنایع، بازگشایی سوئیفت و رفع تدریجی مشکلات آن در راستای اتصال ایران به سیستم مالی جهانی، امکان خرید بسیاری از کالاهایی که تا پیش از این امکانش برای ایران نبود از دارو گرفته تا قطعات صنعتی، افزایش قابل ملاحظه توریست های خارجی در ایران و دهها مورد دیگر از نتایج برجام هستند و تازه این ، اول راه است و اکنون در چهارمین ماه اجرای برجام هستیم.
انصاف باید داد که راهی طولانی برای بازسازی خرابی های به جای مانده از گذشته باقی است چرا که خراب کردن به لحظه ای است و ساختن بسیار زمان‌بر است.

درباره آنان که دستاوردهای برجام را نمی بینند: کافی است خود را به کوری نزنید
روابط ایران با جهان رو به بهبود است

قطعاً شرکت های خارجی که سال هاست از تجارت با ایران دور شده اند، برای بازگشت به ایران احتیاط می کنند یا روند سرمایه گذاری های خارجی، حتما زمان بر است ، رفع اشکالات تجارت و سوئیفت و نظایر این ها هم زمان می برد و بدعهدی ها نیز مزید بر علت است ولی نکته مهم این است که روندها آغاز شده اند و رو به جلو هستند، درست برعکس گذشته که مدام تحریم های بیشتری می شدیم و روز به روز بیشتر در مضیقه و خطر قرار می گرفتیم.

البته هیچکدام از آنچه گفته شد، به معنای بی عیب و نقص بودن دولت یازدهم یا حتی قابل اعتماد بودن طرف های ایران در مذاکرات 1+5 نیست بلکه سخن بر سر این است که ندیدن دستاوردهای برجام یا بهتر بگوییم، خود را به ندیدن زدن، طریق انسانیت و انصاف و میهن دوستی نیست.

درباره آنان که دستاوردهای برجام را نمی بینند: کافی است خود را به کوری نزنید
ظریف و اعضای تیم هسته ای در مسیر مذاکرات

اخلاقی هم نیست کسانی که برای وطن، چنین مأموریت بزرگی را انجام دادند، به جای تقدیر شدن، هر روز مورد حملات و تخریب های سیاسی و باندی قرار گیرند. وجدان، انصاف و شرافت، بسیار مهم تر از سیاست و قدرت و دولت است و ای کاش، این را همه بفهمند.
برچسب ها: برجام ، دلواپسان
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۹۹
در انتظار بررسی: ۱۹۵
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
58
540
احسنت
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
چه دست آوردهای مهمی.....
سایه جنگ.... خخخخ
ایرانو با لیبی و عراق مقایسه کرده
جمالی
| Japan |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
چرا دروغ تحویل ملت میدید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
متاسفم
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
به دوست عزیزی که دست آورده ها را مسخره کردند باید گفت شما تا کلاس چند درس خونده ای و چقدر سواد دارای آیا می دونی کشتیرانی یعنی چه؟ و . . .
راستی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
آقا مجید، شما یا کم سن و سالی و بی تجربه، یا خیلی بیباکی و بی کله، یا از عوامل انگلیس، عربستان یا اسراییلی.... وقتی آقای محسن رضایی می گویند آمریکایی ها، 5 بار به طور جدی قصد حمله به ایران داشتند، باز هم خطر جنگ رو باور نمی کنی؟!!! این آمریکایی ها همونایی ند که وقتی روزشون به ژاپنی ها نرسید، با بی رحیم هر چه نمام تر دو تا بمب هسته ای انداختند و 250000 نفر رو کشتند و بعدش چنان تبلیغات قوی ای راه انداختند که تقریبا همه توی دنیا، ژاپنی ها را مقصر دونستند!!! مگه وقتی یه هواپیمای مسافربری ما را با 290 نفر سرنشین، سرنگون کردند و بعدش به فرمانده ناو مدال دادند، ما چه کار تونستیم بکنیم؟ با عربستانی که 500 نفر از رائر ای ما از جمله چند مقام بلند پایه رو شهید کرد، چه کردیم؟!! غرامت جنگ را از عراقی ها گرفتیم؟!!! آخه تا کی خودخواهی، آخه تا کی کوته بینی و هارت و پورت؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
38
437
اینها فقط نگران از دست دادن قدرت و موقعیت خویشند
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
34
384
بسیار مستدل و منطقی نوشته اید. ای کاش همه مان میهن را دوست بداریم
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
29
338
بابا کیهان و امثالهم را بی خیال بر طبل تهی می کوبند. خدا رو شکر دیگه اکثر مردم به فضای مجازی دسترسی دارند و خود بهترین داورند. شما هم خاطرتون را به خاطر عده ای یکسو نگر بی اخلاق مکدر نکنید.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
29
307
پس مجلس جدید کی تشکیل میشه تا از دست دلواپسا یه نفس راحتی بکشیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
نه جانم اینهاپرروترازاین هستندکه ازروبروند.به خداهرکس به جای این دلواپس هابودازخجالت 8سال سیاه حکومت احمدی نژاد آب می شدومی رفت توی زمین.
hamid
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
431
54
مانند یک بیسواد مطلب نوشتی یا اینکه مردم ایران رو بی سواد و نادان پنداشته ای تک تک حرف هایی که زدی جواب دارد اگر ما تعداد بشکه های کمی نفت می فروختیم نفت 100 دلاری می فروختیم نه اینکه 30 40 دلاری برجام باعث کاهش قیمت نفت شد و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
وای چقدر بی منطق!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
کاهش یا افزایش قیمت نفت، متأثر از برجام و امثال آن نیست بلکه متغیرهایی مانند تولید کشورها، نیازهای مصرف کنندگان و حتی برودت هوا و ... در آن موثرند.
اگر برجام نبود، صادرات نفت ایران با شیب کاهشی که داشت، یه عدد صفر مطلق می رسید. در آن شرایط حتی اگر نفت 300 دلار هم می شد، سودش به عربستان می رسید نه به ما که دیگر صادرات نداشتیم.
دوست عزیز لطفا سیاسی کاری نکنید و همه چیز را بدون حب و بغض های سیاسی و بر اساس منافع ملی ببینید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
...جان! بقول مولوی کدو رو ندیدی! مرحله بعدی محدود کردن فروش نفت فقط در مقابل غذا و دارو بود. همون بلایی که سر صدام آورده بودن. امثال شما برده های فکری امثال شریعتمداری ها هستین که هرچه بیرون میدن نشخوارش میکنین بدون اینکه مغزتون رو بکار اندازین. البته شاید اصلا کار نمیکنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
میسه لطفا بگید مردم با برجام چه چیزیو از دست دادن که شماها به عنوان دلواپسان مردم اینقدر ناراحتین ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
اقا حمید
اصلا می خوای نفتمو نو نفروشیم تا قیمتش بره بالا عربها و روسها پولدار شن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
شما با ملک سلمان ارتباطی داری؟
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
شما لطف کنید اثر مثبتی که این بشکه ای 100 دلار روی زندگی مردم داشت رو ، فقط و فقط یک نمونه اعلام کنید ، ما مردم بی خیال برجام میشیم !! بی جهت اورد ندید لطفا !!
احسان
| Netherlands |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
سرطان معده!! چه آمار منطقی و محکمی!
چند گرفتی این متن رو بنویسی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
نفت صد دلاري ه ميفروختيد خيلي بهتون خوش گذشت . اما نفع آن نفتي كه از صدقه سر سياستهاي تنش زدايي دولت اصلاحات داشتيد براي مردم چه بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
بیسواد نه ماییم نه شما. بیسواد اونی بود که میگفت نفت میشه 200 دلار. با همین تحلیل غلط، پدر مردم رو درآورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
آقا حمید شما که باسوادی و با تربیتی یه مقاله بنویس ببینم چکاره ای.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
آدم بی سواد.فکرکردی نفت 30 یا40 دلاری درنتیجه برجام بدست آمدیاخودت رابه نفهمی زده ای.مطمئن باش اگراربابانت درادامه آن 8سال نکبت بارهنوزهم برکشورحاکم بودندحالااجازه فروش یک بشکه نفت راهم نداشتیم وکشوررادرگیریک جنگ تمام عیارکرده بودند.
حامد
| Iraq |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
بابا دانشمند! دانشمند! دانشمند! لطفا بجای نقطه چین توضیحات کاملتری مبذول فرمایید تا مبلغی بخندیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
خوب بنده خدا راست میگه نفت رو کم می فروختیم میشد قیمتش 100 دلار . خدا شاهده اگر دولت نمی تونست پولش رو نقد کنه زنجانی و خاوری برامون میفروختن و پولش رو میریختن تو بیت الحال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
خدا به همه ی شما عقل و شعور عنایت کنه.چرا از خواب بیدار نمیشین.البته شایدم خودتونو زدین به خواب!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
فرض کنیم حرفت درست باشه. نفت بشکه ای 100 دلار رو دیگران میفروختن و لذتش رو میبردن، همونایی که جای خالی ایران رو پر کردن و الان به دنبال فریز تولید هستند!
ناشناس
| Turkey |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
تو بگو نقت 1000 دلار اصلا آقای با سواد. بجای دلارش نصف روپیه از هند میگرفتی بقیش هم ادویه جات و برنج هندی ....
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
میشه بگی تا کلاس چندم درس خوندی با این نظر دادنت ؟؟؟؟؟
تئومان
Germany
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
244
43
آقای صالحی که گفتند آمریکا به تعهداتش عمل نمی کند یا معاون بانک مرکزی که دیروز گفتند هیچ پولی داخل نمی اید و صرفا در خارج صرف واردات می شود یا آقای سیف که فرمودند عایدات ما از برجام تقریبا هیچ است حرف خود امریکایی ها که واضح و مبرهن است هیچ ما به ان استناد نمیکنیم خود کارشناسان داخلی همین طور رهبری گفتند برجام خسارت محض است ما که کارشناس نیستیم به همین اعضای دولت از قبیل طیب نیا و ووووووووو نگاه می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
شما فقط همین جمله ها رو به صورت بریده بریده گوش می کنید یا بقیه حرف های این بزرگواران را هم می شنوید؟
ایرج
| Italy |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
آقای راننده من بعد چراغ پیاده می شم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
اگر شما حرف آقای سیف برایتان حجت است به سایر نظراتش هم توجه کنید لطفا.
یا هر وقت بخشی از سخنانش باب میل شماست، روی همان ها زوم می کنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
222
33
آفتاب برجام اونقدر تند و تیز بوده که صالحی و سیف رو هم کور کرده بقیه جای خود دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
لطفا در اسرع وقت به چشم پزشك مراجعه كنيد
ساینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
198
32
همه حرفهای شما درست و قابل قبول. حالا برجام نه ولی از عمر این دولت 3سال گذشته اگر قراربود خرابیها رو درست کنند تا حدی میتونستن.
متاسفانه ما ایرانیها عادت داریم فقط یا افسوس گذشته رو بخوریم یا از دیگران عیب جویی کنیم. به فکر اصلاح خودمون نیستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
دوست عزیز
اولا از برجام چهار ماه بیشتر نگذشته، تمام اون سه سال در حال مذاکره بود دولت.
ثانیا یه بار دیگه مطلب رو بخون و ببین که به قول خودت خرابی ها تا حدی درست شدن و در مسیر بهبوده.
کمی انصاف!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
مگه 6 ماهه به دنیا اومدی. یکی 8 سال خراب کرده و همفکرای شما بهش فرصت دادند. حالا نمیخوای یک کم صبر کنی؟ یک شهر با 2 روز بمباران نابود میشه و با یک عمر تلاش ساخته میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
اگر به شهر ما خرمشهر سر بزنید کمی در دادن نظر رعایت انصاف به خرج می دهید. سال 67 جنگ تمام شد. الان 18 سال از اون روزها میگذرد اما آیا هنوز اون خرمشهر و آبادان به روزهای قبل از جنگ برگشتند.
یک سرچ ساده در مورد تلفات مین در سال گذشته پس از 18 سال از اتمام جنگ واقعیت های ویرانی و آبادانی رو به شما نشان می دهد. التماس تفکر
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
همین که جلوی خرابیهای بیشتر را گرفته خیلی کار کرده
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
من نمیدونم تو این 37 سال انقلاب غیر از 8 سال احمدی نژاد دولن دست کی بود؟ زمان تورم 50 درصدی هاشمیم مربوطه به احمدی نژاد؟ زمان خاتمیو موسوی و الان روحانیم مربوطه به اون؟ یعنی خداییش یک نفر میتونه اندازه 30 سال اونا خراب کنه؟چرا انقدر شما اصلاح طلبا بی منطقید الان 3 سال از عمر دولت میگذره خدا وکیلی غیر مداکره(حرف مفت) و توهین به دولت قبل دستاورد دیگه ایم داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
از پایان جنگ 28 سال می گذرد.
خبازي مقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
15
124
ضربه اين افراد به اصطلاح نابينا كمتر از دشمنان خارجي نيست
محمد
Germany
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
15
118
مطلب عالی بود.ولی نرود میخ آهنین بر سنگ.یه عده کوچیکی تو این مملکت تریبونای بزرگی دستشونه که علیه دولت تبلیغات میکنند.اما شکر خدا مردم خیلی آگاه تر و با تجربه تر از گذشته شدن که بخوان اینجور تخریب ها رو باور کنند.زنده باد دیپلماسی
طلبه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
185
22
از دست دادن عزت و بی تفاوتی یعنی بی غیرتی که فکر کنم شما هم یک جو بویی از غیرت نبردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
احتمالا عزت از نظر شما اینا بود:
- از دست دادن بازار نفت ایران به نفع عربستان
- حرکت کشتی های ایرانی با پرچم مالی و مالدیو و فیجی و ... و پرداخت پول پرچم به این کشورها
- فروش نفت به هند و کره و چین و نگرفتن پول نفت
- تولید بابک زنجانی ها به اسم دور زدن تحریم ها
- یک سوم شدن ارزش ریال در یک بازه زمانی کوتاه
- راه ندادن رییس جمهور ایران به اروپا و هو کردن او در آمریکا و لنگه کفش زدن به او در مصر
- فحاشی به ایران در دانشگاه الازهر در حضور احمدی نژاد

- اعلام آمادگی برای بازگشایی 24 ساعته سفارت مصر و تمسخر این پیشنهاد در قاهره و رد آن

- رسیدن تورم به بیش از 40 درصد

- دزدیدن اموال ایران از دکل نفتی گرفته تا پول هایی که به اسم دور زدن تحریم به جیب خارجی ها رفت و برنگشت

- جایگزینی قطعات خودروی چینی به جای قطعات فرانسوی و مرگ هزارن نفر در خودروهای ناایمن

- قربانی کردن دامداری ایران به پای دامداران برزیلی تا برزیل از برنامه هسته ای ایران حمایت کند

- و ...

انصاف دهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
بی غیرتی یعنی اینکه دولت مورد حمایت شما بیاد دم از پاک دستی و ارزانی بزنه و بعد مردم نون شب نداشته باشند بخورند. از قدیم گفته اند که اگر از یک در خانه ای فقر وارد شود، ایمان و دین از در دیگر خارج میشود. بیغیرتی یعنی اینکه مردی یک خانواده شرمنده زن و بچه اش بشه و نمایندگان محبوب شما در مجلس بجای رسیدن به داد مردم و مشکلات اساسی جامعه در حال دیدن تصویر دختران ساپورت پوش باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
دوست عزیز شما بسیار با غیرتی که سفره بخور بخور و اختلاس و دروغ و دکل دزدیتون جمع شده و اینقدر سر و صدا میکنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
عزت شما زير پرچم ماليه . يا نفت در برابر غذا . ورود سران كشورهاي اروپايي يكي بعد از ديگري ذلته ؟ البته شما به چشم پزشك احتياج داريد برادر .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
178
27
دستاوردهای برجاک
-تعطیلی کامل صنعت هسته ای
-عدم رفع تحریمهای اصلی
-اعمال تحریمهای چدید
-غارت اموال ایران
-پارس جنوبی که تعطیله فازهایی هم که راه اندازی شده با بیش از95درصد تکمیلی تحویل دولت یازدهم شده یود
-اقتدارملی راهم دیدیم تجاوز،قتل عام حجاج،بیانیه ضدایرانی کنفرانس کشورهای اسلامی
-تورم راهم مردم با گوشت وپوستشون درک
می کنن نه با آمارهای دروغین دولت
-رکود بیدادمیکنه
-شدیم محل مصرف کالاهای شرکتهای اروپایی درجهت شکوقاشدن اقتصاد اونها
و
.
.
.
عصرایران منتشرکن
پاسخ ها
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
متأسفم برای شما به عنوان یک ایرانی که مساوی با انسانهای فهمیده ،‌حق رای دارید !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
من هم متأسفم برای شما به عنوان یک ایرانی که مساوی با انسانهای فهمیده ،‌حق رای دارید !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
بابا خیلی پر رویید به خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
فكر ميكنم شما فقط روزنامه كيهان و وطن امروز را ميخوانيد . به شما هم توصيه به مراجعه به چشم پزشك و مطالعه روزنامه هاي بيشتري را دارم . البته متاسفانه صدا و سيما هم شده دشمن ملت
احسان
| Netherlands |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
آقا فرشید چه نکته ظریفی اشاره کردید. ایشون یک حق رای دارند. وامصیبتا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
تورم در این دولت بالای 40 درصد بود یا دولت قبل؟
عجب رویی دارید به خدا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
12
52
تمام متن بالا رو خوندم ، 2 با هم خوندم تمام و کمال و بدون چونه همه اش رو هم قبول دارم بجز متن زیر :
"جایگزینی تدریجی خودروهای استاندارد اروپایی، کره ای و ژاپنی با خودروهای بی کیفیت چینی در آینده"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
چرا که نه
مگر الان خودروسازانی مانند پژو، بنز، کیا، تویوتا، آئودی و ... در حال مذاکره با طرف های ایرانی برای حضور در بازار ایران نیستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
من هم موافقم. البته شاید خودروی چینی نباشد ولی خودروهای ایرانی که هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
11
73
عصر ايران جان فكر ميكني آن هايي كه مخالف برجام هستن يا در واقع مخالف مذاكره و صلح ، اين مسائل كه شما گفتي رو نميدونند؟؟؟؟
بنظر من در تمامي دولت هاي دنيا هستند كساني كه اين گونه تفكرات رو دارند و تنها راه مقابله با آنها فهماندن نيست بلكه كسب قدرت اكثريت چه در مجلس و چه در دولت است
مطمئن باش آنها ميدانند
پاسخ ها
احسان
| Netherlands |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
احسنت
علی
Germany
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
116
13
زمانی احمدی نژاد میگفت تحریمها کاغذپاره ای بیشتر نیستند. یه روزی هم شما ها خودتان به این نتیجه خواهید رسید که برجام کاغذ پاره بیش نیست اگه به دست امثال شما ها باشه برجامهای بعدی را تا رسیدن به حد مستعمره آمریکا بودن پیش خواهین برد. عصر ایران اونروزی که سیف اعتراف کرده بود کوچکترین اشاره ای به آن نکردید یا دیروز در مورد حکم برداشت از داراییهای ایران هیچ مطلبی ننوشتین. بله چون به ضرر خودتان است. در ضمن گیرم که تحریمخا همه برداشته شدند اما این تحریمحای ظالمانه انگار از داخل بود نه از خارج.چون بعد از برجام نیز ما هر روز شاهد افزایش قیمت هستیم .آیا قبول ندارین اگر برجام شکست خورده بود الان دلار بالای 5 هزار تومان بود؟پس این شمایید که باید به چشم پزشک مراجعه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
علي آقا تو كه قصد بيدار شدن ندارد پس راحت بخواب
نمي دونم شما و همفكرانتان چه اصراري بر ادامه روند اشتباه دولت قبل داريد
اصلا ولش كه شما بخواب
ناشناس
China
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
7
47
عصر ایران از اینکه در این مدت در مزایای برجام مینویسی بیانگر تشخیص درست خطر برای کشور است. عده ای بدنبال بلااثر معرفی گرفتن برجام برای بازگرداندن سیاست های قبلی به کشور است. باید مردم در تمام سطوح به این امر توجه کنند. ایکاش مانند انتخابات اسفند میشد در سطح ملی برای این موضوع کار کرد. عصر ایران میتواند این موضوع را از طریق شبکه های اجتماعی سازماندهی کند و کشوررا معظل برجام ستیزی نجات دهد.
محمد ایرانی تبار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
8
53
باسلام ابتدااز عصرایران عزیزتشکر می کنم که با مطالب درست وبه موقع موجبات بیداری مردم سرزمینم را فراهم می کند ودردرجه بعدبه عنوان یک ایرانی خواهش می کنم به روشنگریهایتان ادامه دهید تاسودجویانی راکه هنوزامیدبه بازگشت به صحنه سیاسی واجرایی کشوررادارندناامیدکرده رونداصلاح امورادامه یابدتابلکه این مردم غیوروشایسته تکریم به رفاه نسبی زندگی دست یافته به امیدبیشتری اززندگی برسند.
نسیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
75
25
سه سال از دولت یازدهم گذشت. سیاستمداران عوض شدند اما اوضاع زندگی مردم تغییری که نکرد بلکه رکود و بیکاری بر زندگی مردم سایه انداخت.
دولت محترم گمان کرد هرچه دارد باید در سبد برجام بگذارد حال شما بگویید اگر یک درصد حتی یک درصد برجام به نتیجه مطلوب نرسید خروجی دولت یازدهم برای مردم ما چه بوده است؟
حال کشور خوب نیست اما عده ای فقط به امید واهی بر طبل این دولت یا آن دولت میکوبند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
دارم فكر ميكنم چه مايه داري هستي شما كه تورم 40 درصد شده 10 درصد تفاوتش تو زندگيت احساس نشده
فك كنم اگر روند دولت سابق ادامه داشت الان بربري و هم تحريم مي كردن و شايدم همفكرانتان از مزاياي برنامه نفت در برابر غذا مي گفتند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
76
19
عصر ایران عزیز: مختصر و مفید بگیم:
1- شورای امنیت در مقابل"تسلیم" قطعنامه لغو نکنه خیلی بی معرفت میشه
2- مگر سایه جنگ از سرما رفع شده . تازه دارند موشکهای پیشرفته به اماراتی و سعودی میفروشند تامثل یمن بریزند سرمون
3 و 4 و 5و 6 - آنچه که بلا سر ایرانی نامیدید البته طبیعت ایستادگی برابر زورگوئیها وحفظ استقلال برای منافع ملی است. چه حقی شما به بیگانه انور دنیا میدید بگه تو میتونی دانش هسته ای و صنعتی نداشته باشی یا چقدر داشته باشی ، نمیتونی منافع و منابع خودتو خودت تصمیم بگبری ؟
7- اگر میگی تورم کم شده خواهش میکنم از پشت میز خطابه بلند بشی و تو اطراف دوری بزنی
8- اگر حقیقتاً دلسزو ملت هستی نصیحتی بکن که تامین منافع ملت مون باشه نه فقط به مذاق تعدادی که مصلحت شون رو در حد امروز و فردا حساب میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
15
61
اگر روند اشتباه دولت قبل ادامه داشت به نظرم كيهان به جاي نقد برجام يه تيتر درشت(از اون تيترايي كه عشقه حاج حسينه) مي زد با اين عنوان:
يك پيروزي ديگر در برابر جبهه استكبار
"ارزاق موضوع قرارداد نفت در برابر غذا وارد كشور شد"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
ايول !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
74
17
اگر خود نویسنده چشمشو باز کنه میفهمه قدرت بازدارندگی با مذاکره (دیپلماسی التماسی) بدست نمیاد و مولفه های دیگه ای داره. خر خودتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
ای خدا اینا با این ادبیات میخوان مدیریت جهانی درست کنن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
13
45
مخالفان برجام بفکر پولهای از دست رفته بعد از رفع تحریم هستن نه فکر مملکت .بهر شکلی می خواهند دولت روحانی را تخریب نمایند
يا علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
69
23
خيلي خنديديم عجب استدلالهاي ابلهانه اي که جز ابهلان نباورند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
نام انتخابي شما با نوشته هاي شما همخواني ندارد
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
67
21
خخخخ.چه تحلیل ابلهانه ای
عصر ایران جون خودت چشمات باز کن ..
البته مردم در انتخابات 96 ثابت خواهند کرد که بابا برجام تعطیله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
بالاغیرتا بعد از انتخابات 96 باز میای نظر بدی تا نظر مردم رو بهت یادآوری کنیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
8
30
شک ندارم که عده ای از مخالفان برجام انگیزه های شخصی یا سیاسی محض دارند اما حق و انصاف اقتضا می کند همه منتقدان را با یک چشم نبینیم...
برجام به خاطر برخی ضعفهایی که در انعقادش راه یافته از یک سو و سستی دولتمردان در انجام وظایف پسابرجامی خود از سوی دیگر این روزها با مشکلات بزرگی مواجه است که عمده آنها به فعالیت های خصمانه و البته پشت پرده آمریکایی ها باز می گردد...
با این حال همه ما دوست داریم برجام به طور کامل و نه یک طرفه یا ناقص اجرایی شود و دولت تلاش کند با استفاده از همه امکانات و زمینه های برجام شرایط را برای تحقق اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در برابر فشارها و دسیسه ها کمترین نوسان را داشته باشد فراهم کند...
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
12
34
اين ها با برهان و ادله و امار عقب نمينشينند. بحث پول ها و دزدي هاي از دست رفتشون هست! شما بودي منطق سرت ميشد؟! مزه ي پول هاي حروم عقلشون رو ذائل كرده. تنها راه براي عقب نشاندن اين قماش، راه ندادمشون به منسب هاي كليدي و بزرگ هست. كاش رييس جمهور بيشتر با مردم در ارتباط باشه و بيشتر اگاه سازي كنند تا مردم با انگيزه ي بيشتري به دفاع از دولت بپردازند. اين دولت بسيار بسيار سالم تر از دولت قبل بنظر ميرسد و من به شخصه بسيار خوشبين به اينده هستم.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
63
17
برجام منافع داشته اما برای قشر مرفه
منتظر اومدن دکتر احمدی نژاد هستیم تا این بساط رو برچینه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
احمدی نژاد بیاید تا بساط بخور بخور شما و امثال شما راه بیفتد.
گل پسر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
64
15
من واقعا به دید پایین شما خندم میگیره ، نمیدونم چرا فک می کنید آمریکا عددیه؟ ما مسلمانیم ما قرآن رو داریم ، خدا در قرآن آمریکا و هر کافر زورگوی دیگه ای رو خوار کرده و گفته نترسید من باهاتونم اونوقت شما می گی این برجام دستاورد داشته؟ والله جز لطمه به عزت و شرف ملت ما چیزی نداشته و به تعبیر رهبر عزیزتر از جان ، ضرر محضه

اگه مردید نظر منو بذاریدش و الا با اون آشغالای اون ور آب (دور از جون شما) فرقی نخواهید داشت چون اونام همش به نفع کفر و استکبار سانسور میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
اگر حافظه خوبی داشته باشید متوجه میشوید که از اساس پرونده هسته ای و مذاکره با آمریکا جزء مواردی است که مستقیما دست مقام معظم رهبری است و تصمیم گیر نهایی ایشان هستند.
حکیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
57
21
اولا ای کاش نویسنده های این سایت ادب را رعایت کنند و ثانیا به شعور مردم عزتمند ایران توهین نکنید بماند که این همه هزینه سنگین دادیم و شکلات دست بچه دادند و ما هم چقدر شاد شدیم ثالثا کاسه داغ تر از آش نباشیم وقتی خود مذاکره کنندگان با خجالت می گویند آمریکا در عملی شدن تعهداتش کوتاهی کرده پس این مطالب را تحویل ما ندهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
اسمت با نوشتارت همخوانی ندارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
48
22
90 درصدطرفداران برجام به جای آوردن دلیل وپاسخ منطقی هتاکی وتهدید وناسزاگویی میکنن مثل لیدرشون .تازه ادعای فرهنگ وادب وروشنفکری هم دارن
سانسورنکن عصرایران
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
دنیای وارونه که میگن همینه.تااونجایی که ماتاحالادیدیم هتاکی وتهدیدوناسزاگویی تنها وتنهاهنردلواپسان(جیب خود) بوده وهست.لطفاً ازخواب غفلت بیدارشوبرادرناشناس.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
12
50
آره آقا محسن ،،، سال 96 بازهم سریال بگم بگم راه بندازید و سر عوام را به خاک بازی گرم کنید تا بار دیگر اختلاس های دیگر پدیدار بشود و ضعف خودتلن را با بگم بگم بپوشانید ،،، بنده بعنوان فردی که که کارگر بازار هستم میگم قبلی ها چنان خراب کردن که سال های سال دیگر آبادی به چشممان نمیبینیم ،،،، زمانی که تورم لحظه به لحظه میرفت بالا و میدیدم که اشک پدر و مادری را که توان خرید جهیزیه برای فرزندش را ندارد و الان نیز ندارد چون بعضی ها فقط منافع خود را میبینند و متأسفانه با شعور و عقیده مردم بازی میکنند وبجای نوشته مار نقاشی مار را به مردم نشان میدهند ،، اگر الان تتمه آ رامشی هم بر بازار کالا و دیگر اقلام حاکم شده است بابت امیدی است که مردم به آقای روحانی دارند واگر همانطور که میبینیم گروهی روباه صفت و گرگ پیشه که مردم در انتخابات 7 اسفند به تفکر و مدیریت آنها نه بزرگ گفتند ، دارند تلاش میکنند که به مردم بقبولانند که روحانی هیچ کاری نکرد و برجام نیز هیچ سودی نداشت ،، اگر اینان به فکر معیشت مردم بودن الان وضعیت مردم بهتر ازاین بود ، کسانی که داعیه مدیریت جهان را داشتن ولی در آن هشت سال نتونستن ارمغانی بهتر تحریم برای مردم بیاورند و در جواب منتقدین خود ،، فلسفه ی وار جواب بدهند که تحریم برای ما نعمت بود ،،، آره برادر تحریم برای شما نعمت بود و برای مردم فلاکت و بدبختی و گرانی،،، برای شما سفره رنگی و برای کارگر کارخانه ها و کارگاها بیکاری و سفره خالی از نان آری برادر این بود کاغذ پارهای که شما برای مردم هدیه آوردین و الان به دیگران با وقاحت تمام ایراد میگیرید که سنگی که من انداختم (تحریم) در چاه چرا شما نمیتوانید دربیاورید ،، تاکی سیاه نمایی و دروغ باور بفر مایید که مردم خیلی وقت است که از این دعوا بر سر لحاف ملا خسته شده اند ،، و من کارگر هر روز به فکر پدر و مادرانی هستم که توان خرید جهیزیه برای فرزندشان را ندارند و از نگاه کردن به چهره معصوم بچه اش گریزان تا اینکه در دام آن نیفتد و در جواب او که خواهان جهیزیه است،، دستان خالی اش را در عقب سر پنهان میکند و یا خود رابه چیزی دیگر مشغول میکند تا بل نبیند و نفهمد ، این درد نداری را که بعضی ها با نام او دارند در میدان سیاست برای رسیدن به کرسی ریاست به رخ یک دیگر میکشند ،،،، هرکس آمده است دم از مردم میزند بدون آنکه بداند مردم چه میخواهند و باز هم این سریال ادامه دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
11
15
بر فرض که اگر برجام نبود قیمت فروش نفت 120 دلار می شد ، در صورتی که فروش نفت ایران بر اثر اعمال فشار آمریکا روز به روز محدودتر می شد چه نفعی برای جمهوری اسلامی داشت ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
22
15
شما یم مشت دروغگوی خائن هستید که مثل آب خوردن دروغ می گویید!!
کدام دستاورد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
این همه برات شاهنامه خونده حالا می گی رستم مرد بود یا زن؟!!!
دلسوز
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
14
16
بابا مگه این مملکت صاحب نداره که هرکی از راه میرسه اظهار نظر میکنه چرا نمیزارید مسئولین کارشون رابکنن 8 سال یکی بود هر کاری دلش میخواست با این کشور کرد هیچکس هم صداش در نیومد حالا یکی دوساله اومده داره کار میکنه هرکی از راه میرسه داره مثل مار نیش میزنه اخه انصاف کجا رفته مسلمونی کجا رفته چرا هرکس فقط داره برای منافع خودش حرف میزنه چرا هیچ کس به فکر مردم و کشور نیست ؟ بخدا شما ها که دارین کامنت میزارین و ذهن مردم را مشوش میکنین روز رستاخیز باید جواب بدین.هشت سال منتخب اون جناح بر سرکار بود ودیدیم انچه نباید میدیدیم حالا هم منتخب این جناح بر سرکار است صبر کنید ببینیدچه میشود اگر خوب شد که چه بهتر اگر نشد مانند رئیس دولت فبلی محاکمه اش کنید.در ثانی مگر رهبر انقلاب در جریان کامل مذاکرات نبودند اگر میخواستند بدون رودر بایستی میگفتند مذاکرات را در هر مرحله ای هست متوقف کنید پس صلاح کشور را ایشان بیش از بنده و بقیه میدانند در کار بزرگان دخالت نکنید یک عده ادم فرصت طلب و منفعت طلب دارن از سادگی مردم استفاده میکنند و دنبال مقام و موقعیت خودشان هستند گول انها را نخورید.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
12
19
سلام
به نظر بنده برجام دست آورد داشته ولی در همین حد و حدودی که شما در مقاله تان فرمودین
اما فکر میکنم قسمت اعظمی از قول و قرارهای اقتصادی که رئیس جمهور محترم ارائه کرده بودند هنوز به مرحله پیش از اجرا هم نرسیده
کشور ما صددرصد عمل کرده اما اونا یک درصد هم عمل نکردند
لطفا حرف از عزت نزنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
17
11
استدلال مذاکره و تعامل با آمریکا چیست ؟؟؟؟ آقایان در تلاش هستند بلکه آمریکا آنها را به نوکری بر عربستان ترجیح دهد..معنی انقلاب اسلامی و راه شهدا کشتار مسلمان ها در منطقه وامنیت اسراییل بود..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
23
12
گزارش خبری تحلیلی کیهان
سر برجام سلامت!واکنش دولت به غارت 2 میلیارد دلاری آمریکا

جالبه حرفهای حق در نظردهی ها منفیش بیشتر میگیره و حرفهای ناحق مثبتش بیشتره. همیشه اینطوریه در کربلا طرفداران حق 72 تن بودن اما طرفداران ناحق هزاران نفر . الان شیعه ها که در دنیا حق هستند تعدادشان کمتر است. همیشه همینطوریه حق تعدادش کمتر از ناحق. چون اکثریت در خوابند اما همان اکثریتی که در خوابند به آن اقلیتی که از روی دلسوزی و احساس خطری که از طرف دشمن احساس میکنند میگویند شما هنوز از خواب بیدار نشدین. گذشت زمان ثابت خواهد کرد که کی خواب بوده و کی بیدار اما اونروز دیگر دیر خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
13
13
سلام
پیشنهاد می کنم که عصر ایران هم خود را به کوری نزد و گوشش را هم باز کند و سخنرانی اوباما در رابطه با برجام مورد بررسی قرار دهد و بیخود اینقدر تشنج در جامعه راه نیندازد
با تشکر
علی
-
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
14
25
نتایج انتخابات به خوبی نشان داد که مردم خواهان ادامه دادن سیاستهای این دولت هستند
اکبری
-
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
15
24
دلواپسان عزیز شمارش معکوس برای حذف تفکر مضحک شما که باغث آلودگی اقتصاد و رواج دروغ و فساد که در نتیجهر شکستن کمر اقشار ضعیف ومتوسط جامعه شده است آغاز شده است
نظرسنجی
موافق مذاکره ایران با دولت ترامپ با هدف تنش زدایی از روابط تهران - واشنگتن هستید؟