۱۳ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۳ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۹۴۰۱
تعداد نظرات: ۳۲۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۲۸-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۹۴۰۱
انتشار: ۰۸:۰۹ - ۲۸-۰۳-۱۳۹۰

از مصلای صدها میلیارد تومانی تهران تا مسجد شیخ زاید ابوظبی ؛ مقایسه ای که ای کاش وجود نداشت!

وسیع ترین صحن در میان مساجد جهان،بزرگترین قبه در جهان،بزرگترین فرش دستبافت جهان،بزرگترین لوستر جهان و برترین نورپردازی سال 2009 جهان از جمله ویژگی های خاص این مسجد است.جالب این که کار ساخت آن 9 سال بعد از مصلای تهران آغاز و سال 86 افتتاح شد.
عصرایران ؛ جعفر محمدی - خبری که چند روز پیش بر روی خروجی خبرگزاری ها رفت و کمتر کسی بدان توجه کرد این بود:

"معاون وزیر مسکن وشهرسازی با اشاره اعتبارات مورد نیاز پروژه مصلای تهران اعلام کرد: برای تکمیل فاز اول نیاز به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است و و برای فاز دوم هم احتمالا ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار باید تامین شود.
وی افزود:در ۵ سال گذشته که این پروژه در اختیار وزارت مسکن است 170 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت آن جذب شده است."

بدین ترتیب مصلای تهران که کار آن با دستور امام راحل(ره) در 23 آبان 67 آغاز شده ، برغم 
گذشت 23 سال ، هنوز بنایی نیمه کاره و منتظر بودجه های کلان صدها میلیارد تومانی است!

در این باره نکاتی چند قابل ذکر است:

1 - کار احداث مصلای تهران ، از سال 67 آغاز شد و هنوز ادامه دارد! این در حالی است که 9 سال بعد از آغاز کار احداث مصلای تهران ، در سال 1376 کلنگ احداث مسجد "شیخ زاید" در پایتخت امارات متحده عربی بر زمین زده شد و در سال 1386 افتتاح شد.

این مسجد بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی سومین مسجد بزرگ جهان است و به حدی بزرگ و شکوهمند و زیباست که یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی به شمار می‌آید و حتی گردشگران غیرمسلمان نیز از آن - که بعضاً یکی از عجایب هفتگانه جدید عالم توصیف شده است - بازدید می کنند. وسیع ترین صحن در میان مساجد جهان ، بزرگترین قبه در جهان ، بزرگترین فرش دستبافت جهان(بافته شده توسط ایرانی ها) ، بزرگترین لوستر جهان و برترین نورپردازی سال 2009 جهان از جمله ویژگی های خاص این مسجد است.

مسجد شیخ زاید

مسجد شیخ زاید

مسجد شیخ زاید ابوظبی با فرش ایرانی

واقعاً شرم آور است که کشور کوچک امارات که هرگز به اندازه ما ادعای مسلمانی هم ندارد ، ظرف 10 سال ، سومین مسجد بزرگ جهان (بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی"ص") را با ویژگی هایی کاملاً منحصر به فرد  بسازد و ما بعد از 23 سال ، هنوز بشنویم که مسوولانمان بگویند 850 میلیاد تومان می خواهیم تا ظرف 5 سال آینده مصلی را تمام کنیم و خدا می داند که در پایان سال پنجم ، چقدر پول خواهند خواست و پایان کار را به چه زمانی حواله خواهند داد؟!

مصلی تهران

توجه کنید که  تکنولوژی و مصالح به کار رفته در ساخت مصلای تهران ، هیچ کدام مشمول تحریم ها نیستند تا بتوان گناه را به گردن این موضوع انداخت!

بودجه هم که کم اختصاص نداده اند و آن طور که معاون وزیر مسکن گفته ، فقط در 5 سال اخیر ، 170 میلیارد تومان بودجه جذب این پروژه شده است و خدا می داند در 18 سال قبل از آن ، چقدر بودجه بدان اختصاص یافته است.

تنها مساله ای که می ماند ، عامل مدیریتی است که تفاوت مدیریت اماراتی با ایرانی را مشخص می کند و چه تلخ است ، مقایسه این دو مدیریت و نتیجه اش!

2 - صحبت از هزینه ساخت شد ، بد نیست نگاهی هم به هزینه تمام شده مسجد شیخ زاید ابوظبی بیندازیم. این مسجد عظیم ، با مساحت412 هزار متر مربع ، به ارزش پولی امروز ، 700 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است اما مصلای امام تهران ، با حدود 600 هزار متر مربع مساحت ، فقط برای 5 سال آینده اش 850 میلیارد تومان دیگر می خواهد و این ، جدای از صدها میلیارد تومانی است که تا کنون برای این پروژه هزینه شده است.

مصلی تهران

نکته قابل توجه این جاست که در ساخت مسجد شیخ زاید ، دهها شرکت بین المللی با هزینه های بالا کار کرده اند ولی در ساخت مصلای تهران ، حتی از سربازانی که به طور موظف خدمت می کنند ، در همه رده ها از کارگری تا مهندسی استفاده شده است که قاعدتاً باید هزینه ها بسیار پایین تر می بود!

3 - قرار بود مصلای تهران ، به حدی ساده ساخته شود که یادآور مساجد صدر اسلام باشد. این دستوری بود که امام راحل (ره)در نامه خود برای ساخت مصلی بدان تصریح کرده بودند؛ بخوانید: "ضمناً سادگى مصلا بايد يادآور سادگى محل عبادت مسلمانان صدر اسلام باشد. و شديداً از زرق و برق ساختمانهاى مساجد اسلام امريكايى جلوگيرى شود." (صحيفه امام، ج‏21، ص 188)

حال باید پرسید آیا واقعاً سادگی صدر اسلام در این مصلای چند صد میلیارد تومانی رعایت شده است و آیا وقتی کسی وارد شبستان این مصلی می شود ، واقعاً به یاد مسجد النبی(ص)صدر اسلام می افتد؟
جالب اینجاست که چندی پیش یکی از مسوولان احداث مصلی مدعی شده بود که این محل در نهایت سادگی احداث می شود و کسی هم نپرسید که اگر ساخت این بنای ساده(!)  بیش از هزار میلیارد تومان هزینه دارد و دهها سال زمان می برد ، اگر می خواستید ساده نسازید ، چند قرن زمان و چند هزار میلیارد تومان پول می خواستید؟
این چه مصلای ساده ای است که از مسجد پر زرق و برق شیخ زاید ابوظبی هم بیشتر خرجش شده است و هنوز که هنوز است ، کار ساختش ادامه دارد؟!

4 - گذشته از همه این ها ، شبستان مصلی که آماده پذیرش نمازگزاران است ، چرا به روی نمازگزاران باز نمی شود و مسوولان مدام آن را غرفه بندی می کنند و بسان یک شرکت تجاری ، به نمایشگاه های مختلف اجاره می دهند و پول می گیرند؟ از کتاب گرفته تا نرم افزار و از مطبوعات گرفته تا لباس و ماهی و میگو! ؛ "اگر می خواستید نمایشگاه بسازید چرا نامش را مصلی گذاشته اید؟!"

مصلای تهران محل نمایشگاه ها شده است

این در حالی است که نمازگزاران ، هر جمعه در محوطه باز دانشگاه تهران و خیابان های اطراف آن در سرمای زمستان و گرمای تابستان ، نماز بپا می دارند و علاوه بر این که خود در رنج هستند ، ناگزیر هر هفته محدودیت های ترافیکی هم در آن محدوده اجرا می شود.

سخن در باب مصلای تهران فراوان است اما مطلب را به این جمله ختم می کنیم که مصلای ناتمام تهران در آن هم در مرکز شهر ، به نمادی از بی کفایتی مسوولانی تبدیل شده است که حتی ساختن یک مسجد را هم دهها سال طول می دهند!
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۲۱
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۱۲۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
5
597
وباز هم...صد البته...:
آنچه هيچگاه به جايي نرسد، فرياد است!
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی ماست / آنچه البته به جایی نرسد، فریاد است...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
خدا خیرتون بده...
گلوم آتیش گرفت بسکه عربده کشیدم...
شما کارت پایان خدمت منو که هنوز بعد از گذشت بیست و هشت ماه از پایان خدمتم نتونستین صادر کنینو بدین ساخت مصلای هزار میلیاردیو ماهواره بر و ماهواره های سنگین و مدیریت جهانو ... پیشکش...
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
289
483
سلام
اصلا" جايي از اين مملكت هست كه دست بذاري روش و ببيني كه مشكلي نيست.فقط امام زمان برسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
منکر وجود مولایمان مهدی (عج) نیستم، اما دنیا با تمام سرعت به پیش می رود و مشکلاتش را با عقل و درایت حل میکند و ما منتظر مانده ایم تا او بیاید و ما را نجات دهد. انگار نه انگار که "کل کم راع و کل کم مسئول" یکی از احادیث ماست.
حبیب صالحی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
3
550
تنها چیزی که می توان در این خصوص و موارد بیشمار اینچنینی گفت: فقط همینه که " شرم آوره "
پاسخ ها
anar
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
آآآآآ حرف باستانی، تاریخی از خودت در وکردی؟
شرم چیزی بوده که در باستان کهن مسئولین داشتن نه حالا !!
حالا پیشرفت نمودن با یک سلسله برنامه زنده و بازپخش عالم رو مجاب میکنن تورا هم عامل اجنبی حواست رو جمع کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
یک زمانی آقای بهزاد نبوی پیشنهاد کرد حرمین شریفین را برای اداره به ما بدهند.

خدا رحم کرد و اینکار انجام نشد و گرنه ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
48
491
تا زماني كه بلندتر شدن مناره مسجد نماد مسلماني باشد مانند طويل بودن علامت در هيات ها نه مسلماني به مقصد ميرسد نه اينچنين مسلمان
تمام دستورات و نظرات امام به كناري رفته اند چه كسي به ـنها ميپردازد.امام كه خوب است برخي براي منافع خود از خدا هم عبور كرده اند. اي واي اگر مسلماني اين است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
76
511
خیلی جالبه ! تو مصلای امام خمینی این همه مرکز تجاری راه می اندازن و خانم ها با مدل های آن چنانی رفت و آمد می کنند حتک حرمت به نام امام خمینی نیست اون وقت وجود چند تا مجسمه هنری و قدیمی اسب در میدان امام شهر ساری بی احترامی به نام امام خمینی می شه ! واقعا که چه تناسبی داره ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
تا کی میخواین گیر مدل دخترا باشین اخه. همه چیو ربط میدین به این موضوع
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
980
68
از نظر من بهتر که مسجد های اینچنینی نداشته باشیم چون خارج از اسلامه و نشانه همون وهابی هاست و برازنده این نظامم نیست و اصلا ما مقلد اونها نیستیم.
عصر ایران لطفا در نوشتن گزارش هم دقت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
دوست عزیز صورت مساله را پاک نکن درد اینه که آنها با 700 میلیارد کار را تمام کردند و ما 850 میلیارد دیگر می خواهیم...
اگر پروژه های دیگری را هم بررسی کنید به همین مشکل بر می خورید.
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
بحث اصلی مقاله اینه که این مسجد ساده ما با صرف میلیاردها هنوز ساخته نشده.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
بنده ی خدا شما دیگه خیلی کوتاه نظر هستین!!!
ما داریم در خصوص هزینه شدن میلیاردها تومان از خزانه کشور بدون هیچ نتیجه مشخصی صحبت می کنیم آنوقت شما فقط دارین ظاهر قضیه رو می بینید،واقعا متا سفیم!
تازه این خبر به یک نقص و اشکال بزرگ در کشورمان اشاره میکنه که تقریبا در همه جا به چشم می خوره نه یک مسجد یا مصلی یا هر چیز دیگه!!!!!!!!!!!! !!!!!!!
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
آقا رضا ! با نوشته شما موافقم. اما جهت گیری گزارش عصر ایران بیش از این که به سمت زرق و برق و قشنگی مسجد باشد ، به سمت مقایسه مدیریت و هزینه است. برای همین هم از نمونه مشابه استفاده کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
الان خیلی مرتبط با موضوع این مقاله یعنی سومدیریت نظر دادی ممنونم رضا جان
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
2
657
اگه این چاه برای ما آب نداشت برای خیلی ها نون داشته و داره ..............
پاسخ ها
anar
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
اینو خوب آمدی!!
یک کارخانه نان صنعتی توپ از کنارش بعضیا ساختن
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
3
155
به مطلب خوبي اشاره كرديد وزارت مسكن كه از عهده ساخت يك مسجد آن هم در قلب پايتخت برنمي آيد حال چكونه مي خواهد انبوه سازي كند و براي مردم خانه بسازد نكته جالب تر اينكه مي خواهد وزارت راه وترابري به آن همه پروژه هاي عريض وطويلش را مديريت كند و اجرا نمايد از آزادراه حرم تا حرم ،آزاد راه تهران _ شمال ، ساخت راه آهن غرب كشور ، راه آهن چابهار _ مشهد ت،توسعه فرودگاهها وبنادر ... تا خريد هواپيما واقعاً متاسفم فكر كنم مصلا به اندازه يك فاز فرودگاه حضرت امام هم نباشد اين است نمونه اي از مديريت جهاني و......
پاسخ ها
anar
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
خوب آن وقتی که وزارت فخیمه مسکن بود نشده!!
حالا با راه اقدام میکنیم ببینیم میشه یا نه ؟؟!!
اگر نشد تجزیه میکنیم و با یکی دیگه ترکیب
حتما بعد از چهل پنجاه سال دیگه جواب میده
سعيد ح
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
2
62
خدايي هرروزي كه از جلوي اين مسجد رد مي شوم قلبم به درد مي آيد كه چرا .... همان درد دل بنده كه در بالا ذكر شد البته اين نوشته هم مي شود سر كار خودش كسي نيست پاسخ گو باشد اما جانا از دل ما گفتي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
4
53
نوع معماري مصلا هم ايرادات زيادي دارد كه خوب است به آن هم بپردازيد
هوتن
Australia
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
3
63
سلام آقای محمدی وبچه های عصر ایران خسته نباشید.واقعا شما به مسائلی توجه می کنید که مسئولان ودیگر رسانه ها و حتی بعضی از ما از آن غافلیم(خبرچندروز پیش)واقعا مقایسه جالبی بود.باشد که شما بانی خیر شوید.با تشکر
مونا
Netherlands
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
1
189
واقعا جوری از میلیارد صحبت می کنند که انگار براشون پولی نیست!!!
باید از این آقایون پرسید از این بودجه میلیاردی چند میلیونشو صرف ساخت مسجد کردید؟؟؟؟ و بقیش...
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
1
61
یک نکته از هزاران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
1
96
عصر ايران باز هم تو ... كاش مسئولان هم مثل شما به فكر مردم و مملكت بودند ...
محمدامین
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
1
156
مقاله بسیارزیبایی بودخداخیرتان دهدتنهاسایتی که واقعیت رابدون هیچ انگیزه مذهبی وقومی ومنصفانه مینویسد شمایید..
من هم به این مسجدچندین باررفته ام
زیباترازمسجدقبرساده وعادی ومعمولی مانندسایراموات قبر شیخ زایدهست که
متواضعانه انسان آنجاسکوت میکند
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
141
1
انشاء الله مصلا قشنگتر از همه مساجد ساخته خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
خوش بيني هم حدي داره.واقع بيني بهتره
نادر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
انشاء الله گربه است!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
بزک نمیر بهار میاد
غریب
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
19
از شما ها خواهش میکنم یه سری به محلهای مختلف تهران بزنید که در محل های کوچک تهران 2 یا 3 یا 4 مسجد جامع به چه عظمتی می سازند که خدا شاهد حتی اگر تمام آن محل در یکی از این مساجد جمع شوند آن مسجد پر نخواهد شد ولی در کنار هر مسجد یک پاساژ یا تالار عروسی و یا چندین مغازه ساخته اند و آن را به مزایده اجاره میگذارند و اجاره میدهند این گونه نیست که عهده ای از نام مسجد و اسلام عزیزمان سوء استفاده کرده و به فکر سودجویی خودشان هستند حال میخواهد یک مسجد کوچک باشد یا مصلای بزرگ تهران که به هیچ عنوان شما نمیتوانید هزینه هایی که تا امروز در این پروژه صرف شده را حساب کنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
10
ممنون بسيار مقايسه جالبي بود.
امیدی
-
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
47
در کشوری که رقابت سالم معنی نداشته باشد و قوانین محکم تنبیهی وجود نداشته باشد نتیجه این می شود که شرکت های پیمانکاری بجای نشان دادن سرعت و هنر در کار خود شروع به رشوه دادن و خرج کردن پول و وقت در سیستم اداری برای تثبیت موقعیت خود کنند و هیچگونه ترس و دلهره ای هم از کم کاری و پیگیری قضایی نداشته باشند و بودجه بیت المال را غارت کنند
رضا
Japan
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
39
جالب است بدانید:
مصلای اصفهان هم تقریبا به قدمت مصلای تهران است و نیمه کاره تر از مصلای تهران است.
نمی دانم چقدر هزینه آن شده است اما جالب است بدانید این سازه نیمه کاره مخروبه فقط یک بخش کامل شده دارد آن هم فروشگاه عظیم زنجیره ای هایپر بال است که افتتاح شد
ناشناس
Netherlands
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
25
زنده باد عصر ایران که این همه اطلاع رسانی بجایی می کند اینها اگر هیچ اثری نداشته باشد. حداقل وجدان بشریت را بیدار خواهد کرد . در تاریخ ثبت خواهد شد که شما به وظیفه تان عمل کردید و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
24
نوش جون پیمانکار!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
فقط پيمانكار؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
نه فقط پیمانکار بلکه خیلی ها
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
25
آقا جون معتقدم اين بحثها به جايي نميرسد راهكار بايد داد وما كه الگويش را داريم كشور امارات ماكه مدير كاري نداريم مدير حرفي به امارات بديم ومدير لايق كاري بگيريم والبته اگر آنها پذيرفتند. ماكه تو واردات يد طولاني داريم اين يكي هم روش
محمد مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
39
اینجا ایران است و به خاطر اینکه کار خیر مرتب ادامه داشته باشد نباید پروژه ای که اینهمه ثواب درش وجود داره زود تموم بشه همه باید ثواب ببرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
37
عصر ایران برات خیلی نگرانم!اگه .....بشی من از کجا خبر بخونم؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
8
نه بگو تاج محله.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
24
6
همه حرف هایتان درست اما اینکه چرا بعنوان نمایشگاه از آن استفاده میشود میتوان گفت استفاده بهینه از هر سرمایه گذاری کاری منطقی است چه خوب است از تمام فضاهای عمومی که بخش بزرگی از زمان را بدون استفاده می ماند بگونه ای که اهداف را خدشه دار نکند مورد بهره برداری قرار داد مانند مساجد بعنوان کلاس درس و یا استفاده از فضای مدارس در ایام تعطیلات تابستان در قالب نمایشگاه و ....
حامد
Germany
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
1
107
آیا امام راضی است که بودجه کلانی صرف این شود که کل گنبد حرم امام را خراب کنند و از اول با رنگ مد سال (نقره ای) بسازند و بعد سراغ گلدسته ها بروند؟ وای بر آخرت ما
ناشناس
Canada
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
193
1
البته حرم امام رضا در مشهد به عنوان دومین مسجد بزرگ جهان و بزرگ تر از مسجد النبی است (لطفا اصلاح کنید).
پاسخ ها
متعقل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
این دوست عزیز گویا حج تشریف نبردن ، یک سری بزنید خواهید دید که کدوم بزرگتره.
ناشناس
| Canada |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
با حج رفتن نمیشه اندازه ی مسجد رو تشخیص داد. می تونین تو سایت ویکی پدیا صفحه ی مربوط به بزرگترین مساجد جهان رو نگاه کنین و مساحت مساجد رو مقایسه کنین تا متوجه بشین کدوم مسجد بزرگتره!
هومن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
12
خدا خيرت بده جناب محمدي
حرف دل مردم را ميزني
انشالله گوش شنوا هم پيدا بشه
زنده باد عصر ايران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
4
57
چراغی که به خانه رواست به مسجد خطاست.. چرا باید میلیاردها خرج مسجدی بشود در حالیکه بچه های این مرز و بوم با فرغون به مدرسه برده میشوند!!!
a
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
10
3
براي مصلي بايد اولا يك جاي مسطح انتخاب مي شد يا لااقل در همين منطقه تسطيح اراضي مي كردند ثانيا از سازه اي مناسب با فرهنگ ايراني اسلامي استفاده مي كردند سازه بتني فعلي خيلي زمخت به نظر مي رسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
کاهگل چطوره؟
علی
United States of America
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
19
من فکر میکنم که جناب عصر ایران بیش از این دست به دل ما نگذارند یادم میاد حدود 22 سال پیش که به امارات میرفتم (همین میدان بنیاس که اسم قبلی آن عبد النا صر بود ) در دبی وقتی که باد میآمد تمام شن ها را میآورد تو بازار مرشد ، اما حال چه ؟ یکی از علت ها را باید آنجا جستجو کرد که اکثر سازمانهای ما بجای آنکه به رسالت وانجام وظائف خود عمل کنند اولویت را میدهند به کاسبی، آن هم از نوع مخرب آن با یقین میشه گفت که معنی کلمات در کشور ما وارونه شده مثلآ مدرسه غیر انتفاعی !!؟
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ، پروردگارا ما به وظائف خود آشنا بگردان .
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
1
48
ببینم دوستان وقتی توی یک محله کلی بدبخت و بیچاره هست و کلی دختر و پسر دم بخت و کلی مریض که احیاناً کنار اتوبان های اطراف کلانشهرها رها شدند و کلی آدم که تو کپر زندگی می کنند و کلی مادر سرپرست خانوار و بچه یتیم که محتاج نون شبشون هستند و ... با این مراسم هایی که ما به اسم دین و خدا و پیغمبر (ص) و علی (ع) و فاطمه (س) و امام حسین (ع) و سایر معصومین (علیهم السلام) می گیریم با این هزینه های نجومی و به کام یه مشت آدم سیر که واسه یه پرس قیمه همه کس و کار صاحب مجلس و ... رو فحش می دند، حالا به نظرتون اون دنیا این بزرگوارها مارو شفاعت می کنند؟؟؟!!!
اگر حتی یک میلیونیم درصد فکر می کنید که مارو شفاعت کنند زهی خیال باطل!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
باهات صد درصد موافقم دوست عزیز
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
156
مدیریت و تیم محترم خبری عصر ایران
سلام و خدا قوت
مدتها بود که احساس میکردم رسالت رسانه ای در کشور ما گم و فراموش شده و جز تکرار طوطی وار کلمات و خبرهای ساخته شده در دستگاههای بیمار برخی روابط عمومی ها نه خبر گزاری ها و نه سایت ها و نه نشریات هیچکدامشان تولید مناسبی ندارند .
از تیترهای جهت دار و کیهان تا روزنامه اقتصادی همشهری با بالغ بر 360 میلیون تومان درامد آگهی فروش ،تا دیروزنامه ایران با حجم زیادی اآب که به مطالب میبندد و خلاصه همه و همه خسته ام کرده بود.

خلاصه کلام دیروز و امروز با دو تیتر خبر دختر معلول کرمانشاهی و کمک های ناثواب کمیته امداد به خارجی ها و داستان مصلی تهران که تبدیل به محل در آمد پیمانکاران ساختمانی و مدیریت نمایشگاهی آن شده است واقعا گل کاشتید
دست مریزاد
خسته نباشید
خدا به همه شما قوت دهد
بقول گل اقا خدا بیامرز از شاغلام و آبدارخونه سایت تا تایپ و ویراستاری و خلاصه همه ..
جزاکم الله
الان آرزو میکنم کاش یکی از شما ها بودم.
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
حرف دلمو زدی.
دمت گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
13
179
عصر ایران خبریه؟
شاخ شدی.نگرانتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
14
پاداش مدیران هزینه های جاری غذا مسکن ایاب و ذهاب و .... دیگر چیزی برای خرج کردن مصلی باقی نمی ماند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
43
اینجا ایران است !!!!
طبسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
5
16
با سلام
اگر به بیروت پایتخت لبنان بروید حتماً مسئولین تور شما را به مسجد "محمد امین ص) خواهند بردکه ایده ساخت آن توسط رفیق حریری داده شد و پس از ترور رفیق حریری، پسرش (سعدحریری) ظرف مدت کوتاهی آن را ساخت. این مسجد یکی از زیبا ترین مساجد جهان اسلام است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
41
بالاخره همه چیزمون باید بهم بیاد دیگه!!!!!
آشنای غریب
Germany
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
50
واقعا جای تشکر داره از سردبیر محترم عصر ایران با قلم شیوا و رسای خود و چه خوب این مطلب رو نقد کرده که جای هیچ صحبتی رو نمیذاره.
ولی ایران عزیز ما نه تنها در این پروژه ملی بلکه در خیلی از موارد دیگر از سوء مدیریت مسئولان و مدیران صدمات جبران ناپذیری خورده اند.
کار این ملت ما هم فقط تاسف خوردن تو این موارد هست چون کار دیگه ای از دستشون برنمیاد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
کار خوب همیشه با تایید الهی همراه و موفق است . شاید ما نمی دانیم چگونه باید کار خوب کنیم ؟ اگر غیر این باشد نعوذ بالله به معنای غلبه داشتن بدی بر خوبی و باطل بر حق و شیطان بر خدا است
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
35
انتقادات بجايي است و اي ن امر فقط هم به مصلي مربوط نميشه و بسياري از امور ديگر كشور هم دچار مشكلاتي از اين قبيل و چه بسا به مراتب بدتر هستند اما چون من با مسائل مصلي از نزديك آشنايي دارم خوب بود براي اعتبار اين سايت سعي و دقت ميكرديد صحيحتر بنويسيد و دقيقتر آمار دهيد كه منصفانه تر باشه و زحمت كساني كه در سالهاي گذشته با جيب خالي تلاش كردند و خون دل خوردند ناديده گرفته نشه صرف نوشتن و صفحه پر كردن هنري نيست از هركسي برمياد چه خوب بود رسانه ها و خبرنگاران عزيز ما واقعا نقش اصيل و اثرگذار رسانه اي خود را ميتوانستند داشته باشند آنوقت بسياري از مشكلات كشور و اشكالات دست اندركاران برطرف ميشد همان نقشي را كه خبرنگاران در كشورهاي پيشرفته و كافر!!! امروز جهان بعهده دارند و ميتوانند با كوشش خود و احساس امنيت و در چهارچوب قوانين ، پوست از كله نابخردان و نامديران بكنند و كسي اين جرات را نكند كه پول مملكت و مردم محروم را براحتي و با فاميل و قبيله بازي به تاراج دهد و جوابگو هم نباشد و براي توجيهات هم كه بحمدالله در حاشا و دروغ و انكار وووو باز باز است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
86
قرار است این مصلی همزمان با آزاد راه تهران شمال و نیروگاه اتمی بوشهر به بهره برداری برسد !
پاسخ ها
جانعلی قنبرزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
کمربندی فریدونکناراز یادتون رفت!
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
47
اقا در شهر ما ساختن یک دهنه پل 30 متری بیش از 12 سال طول کشید حالا شما می خواهید مصلای به این بزرگی را در 20 سال بسازند اگه این جوری بود حالا از اروپا هم جلو زده بودیم داداش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
اتفاقا اگر درست کار کنیم و دزد و نا امید و تنبل و ترسو و جاهل نباشیم میتوانیم از اروپا جلو بزنیم مانند چین که از ژاپن و اروپا جلو زده و به زودی آمریکا را هم پشت سر خواهد گذاشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
48
چقدرپروژه ناتمام تواين كشور هست خدايا عاقبت اين سرمايه هاي ملي چي ميشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
12
41
تا بوده همین بوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
54
مديران ايراني مگر مديريت هم بلد هستند!
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
22
0
این حرفا چیه که شما میزنید و به به و چه چه میکنید.؟؟؟مگه ما مسلمان شدیم که مساجد با شکوه داشته باشیم؟؟؟به ما چه که امارت مسجد (قصر)یا(محل توریسم)بزرگی ساخته؟؟؟
ما مشکلات زیادی داریم.نمونش بیکاری و مشکلات ازدواج جووناست...تورو خدا روشن فکر باشید...اگه مسلمانی اینه که قصر داشته باشیم من میرم لاییک میشم.یا حق...
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
36
در مورد مصلای رشت چیزی می دونید؟ با همت مرحوم احسانبخش ساخته شد. الان تو حیاطش دارن پاساژ می سازند. یه تحقیق کنید جالبه تو 10 سال یه بلایی سرش آوردن که خنده داره!
naser
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
33
البته نیمه کاره ماندن امثال مصلا نه به این خاطره که ما نمی تونیم این جور کارها را انجام دهیم زهی خیال باطل ما برنامخ جهانی داریم این جور کارا برای ما افت داره!
ناشناس
United States of America
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
32
پسرخالم دبی هست
دیشب داشتم باهاش چت می کردم
بهش گقتم تا میتونی کمتر پول خرج کن
تو شکم این اماراتیا نره
گفت بنده خدا بیا ببین این عربا چیکار کردن
گفتم هرچی
گفت هرچی نداره کلی خرج کردن کلی چیز ساختن
فقط واسه دیدن هم که شده دوس دارم برم
.
.
.
آره دادش اینه وضع ما و اون عربا
دبی یه چیزی تومایه های کویر لوت بود ببین چی شده
حالا ما وسط شهر تهرون یک مصلا 18 ساله که مایه دق شده
چی بگم؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
16
عمر مصلای قم از همه اینها بیشتر است تقریبا به اندازه سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و هنوز نیمه کاره است اگر قرار بر تعیین مدیریت برتر و... خیلی چیزهای دیگر باشد حق باید به حقدار برسد
سالار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
39
خدايا يه آپارتمان 60 متري تو هر جا كه خودت خواستي به من هم بده. قربونت برم خدا.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
46
فاصله حرف تا عمل
از ایران است تا کانادا، استرالیا و ... ابوظبی و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
1
23
اگر كاري ملي شد مي بايست هر تغييري در بدنه اجرائي بوجود آمد آن كار با قوت خود ادامه پيداكند نه اينكه مدير اجرائي بعدي چون فلاني كلنگ اينجا را زده نتنها كار را ادامه نمي دهد بلكه سنگ اندازي هم ميكند. اگر اين تفكر اصلاح شد پروژه ها ي ملي به موقع به پايان ميرسد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
19
... مصلي هم ساخته ميشه - اما كي - خداميدونه - شايد بقول دوستمون همزمان با افتتاح آزاد راه تهران شمال -ولي مطمئنا زماني كه افتتاح بشه آقايون مي گن آقا مصلي سرمايه مليه به علت فرسودگي داره از بين مي ره - يه 500 ميليارد ديگه اختصاص بدين كه تعميرات انجام بشه و بازسازي بشه - واقعا خجالت داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
22
من به سهم خودم هيچوقت نمي گذرم
کوی دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
45
آقا خدایش یکی هم به ساخت این مسجدی که در کوی دانشگاه ساخته میشود را بررسی کند. یک ماه کار میکنند اونم موقع امتحانات بچه ها بعدش ول می کنن سه ماه دیگه. خدا میدونه چقدر تا حالا هزینه ور داشته. ما فقط داریم با حسرت به اون نگاه می کنیم .هر روز دارم به این فکر می کنم آیا واقعا گناه نیست که آدم بره توی این مسجد نماز بخونه(بعدا که ساخته شد) در حالی که دانشجو های نخبه ای که به خاطر هزینه های خوابگاه بسیاری از مشکلات را تحمل می کنند امیدوارم نظرم را بذارین.
ب.خ
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
17
بعضي از نظرات قابل توجه و دلسوزانه بود ،اما بعرض دفتر مقام معظم رهبري و دوستان دلسوز برسانم تا مديريت حاكم بر مصلي(مديريت بهره بردار و مشاور اجراييش)و تبديل شدن مصلي به نمايشگاه دائمي و از كنار اينگونه موارد افراد مورد اشاره و زير مجموعه منتفع ميشوند حالا ،حالاها ادامه دارد ضمن اينكه وزارت مسكن نيز بايد كارشناسان دلسوز و پيگير براي تسريع بكار بكمارد واز پيمانكاران با سابقه ومعتقد استفاده نمايند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
20
من به عنوان یه ایرانی که لنگ وامم راضی نیستم پولمو بذارن واسه اولویتای چندم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
13
كو گوش شنوا عوضش ما جريان فتنه و انحرافي داريم كه آنها ندارند كه سهل انگاري و ضعف مديريت و بيت المال را حف و ميل كردن را گردن آن بياندازيم.
و اما فعلا كه تبديل شده به فروشگاه كتاب.كه ما نفهميديم اينجا مسجد يا نمايشگاه.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
38
عصر ایران تا حالا اینقدر باهات حال نکرده بودم
ولی واقعیت اینه که بیشتر و بیشتر برای مدیریت این مملکت تاسف خوردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
14
جالب است با اين مديران عليل وزارت مسكن و شهرسازي ميخاهند وزارت عريض و طويل راه را هم در آن ادغام كنند. خدا عاقبت راه هاي ما را بخير كند.
la
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
13
مسجد حسن دوم در كازابلانكا مغرب هم خيلي زيبا بر روي آب اقيانوس اطلس ساخته شده است
مانی ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
101
*****دوستان گرامی لطفآ دقت کنید خواهش می کنم::::
یک سوال :
کی ایران عزیزمان درست می شود
هر سال بدتر از سال های گذشته
هیچ یک از مدیران به فکر مردم . ایرانمان نیستند
این همه مدیر میاد و میره ولی هیچی عوض نمیشه
ما قرار شهرک المپیک داشته باشیم الان بعد از 25 سال ورزشگاه سهند تبریز و ورزشگاه نصف جهان اصفهان نیمه کارند
خوبه که بدونیم ورزشگاه بزرگ آزادی در عرض 3 سال بدست مهندسان همین مرز و بوم ساخته شد حتی یک سال زودتر از موعد مقرر..
ما قرار 33 سال پیش نیروگاه هستهای داشته باشیم برای 35 میلیون ایرانی آن زمان،الان بعد از گذشت دها ها هنوز نداریم
متروی تهران قرار بود 30 سال پیش افتتاح بشه با جمعیت بیشتر از نصف آن زمان الان در سال 90 هنوز تکمیل نشده
و در هیچ کجای کشور از شیراز و اصفهان و تبریز و اهواز و... هیپ کجا هنوزم مترو نداریم
وای بر ما
ما را چه به مدیریت جهانی :D
بگذریم از بزرگراه های تهران شمال تهران تبریز و ....که قرار بود بار ترافیکی کشور 35 میلیونی که شاید 2و3 میلیون خودرو نبود رو تسهیل کنند نه اینکه بعد از گذشت 3 دهه و با جمعیت بیش از دو برابر و افزایش بیش از 4 یا 5 برابر خودرو ها هنوز نیمه کارند با تخصص میلیاردها تومان از حق و حقوق این مردم بزرگ
کاش پاسخگویی پیدا میشد کاش...........
عصر ایران عزیز باز ممنون از تو که باعث میشوی حس نکنیم تنهایم.ممنون
دوست دارم نظر عصر ایران رو هم بدونم
با تشکر..
نيما
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
39
به هر حال اگه واسه ما مصلي نشد ولي واسه بعضي ها نون دوني خوبي شد....!!!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
4
اقا رضا از مصلی اصفهان گفتی و فروشگاه هایپر بالش ولی از شعبات مختلف بانکهای دولتی که معلوم نیست استیجاریست ویا مالک ان هستند را نگفتید واینکه اذامه ساخت را رها کردهاند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
21
يك نكته قشنگتر در مورد مصلا اينه كه يه بيل بورد با دستخط امام كنار بزرگراه زدن با اين مضمون كه امام براي دست اندركاران ساخت مصلا دعاي خير كردند. 23 سال از وفات امام ميگذره آقايون روشون ميشه اين بيل بوردو اونجا بذارن بمونه؟
زهره هدایتی
Netherlands
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
9
عصر ايراني عزيز، باباجون چرا خودتون زديد به كوچة علي چپ
واقعيت اين مملكت همان حكايت حاج ميرزا آغاسي صدراعظم دوره قاجاريه است( دوره محمد شاه قاجار):
مي گن در دوره مذكور هرچه مازاد بودجه بود يا صرف توپ ريزي مي شد كه نسبت به تكنولوژي آن روز خيلي عقب مانده بود يا صرف كندن قنات . روزي از حاج ميرزاي آغاسي مي پرسند اين همه قنوات كنده شد و اين همه بودجه مصرف شد چرا به آب نرسيده در جواب مي گه بابا اين كار اگه آب نداشت، براي يك عده كه نون داشت!!! (ديدن نيمه پر ليوان از ديد ايشان)
حالا مي رسيم به حكايت مصلي، اين همه سال و اين همه بودجه حداقل ده تا مصلي مي شد درست كرد. ولي خدا را شكر!
درسته كه مصلي تكميل نشد ولي در عوض يك عده مشغول كار شدند و از طرفي هم درآمدي براي يك عده درست كرد.
هامون
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
1
2
ياد حرف ابن زبير در سريال مختار افتادم كه ارزويش مطلا كردن خانه خدا بود ال خليفه نيز كه پا جاي پاي همان ها گذاشتند و اين طبيعيست تعجب اينجاست كه ايران شيعي چرا ؟ مگر ما پيرو مرام و مسلك علي (ع) نيستيم يعني ديگر در اين مملكت نيازمندي نبود همين چند خبر پايين تر يكي هست به اين نزديكي ..
اميرعلي
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
65
56
اخرالزمان زماني است كه مساجدشان زيبا وقشنگ واباد هستند وبه ظاهر مسجد بيش از باطن و شان ايجاد مسجد اهميت ميدهند. تعجبم اين است كه چرااينقدر به ظاهر اهميت ميدهيد ؟
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
3
بنده نیز می خواهم عجایب دیگری به شما معرفی کنم،وآن کمربندی شهرستان فریدونکنارمازندران می باشد با آن میدان موق العاده عجیبش که از حوالی جاده روستای سوته میگذرد.جهانگردان وتوریست های عزیز برای تماشابشتابید .(کاش امکاناتش را داشتم وعکسی از این میییییییدان باششششششکوه را برایتان به نمایش می گذاشتم)تو رو خدا اگه شمال امدید حتما یه سری به این کمربندی ومیدانش بزنید.
دادا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
3
تهران جلو چشمه عزیز اونقدر از این پروژه ها هست یکی من بگم شما خواستی تحقیق کن جاده مواصلاتی خوی به مرز رازی پس از 10 سال هنوز یک بانده است درحالیکه طرف ترک اتوبان چهاربانده تا لب مرز کشیده حتی برای افتتاح مرز رازی آقای وزیر با هلیکوپتر تشریف بردن ترکیه و از سمت جاده اونها اومدن جالب نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
0
آقا دستتون درد نکنه با این انتقاد های عالیتون
امیدوارم همیشه همنطور درست بدون ترس انتقاد کنید و دیگران هم از شما یاد بگیرن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
58
0
اين جمله تون فاجعه بود كه : "كشور کوچک امارات که هرگز به اندازه ما ادعای مسلمانی هم ندارد...."! خداييش يكي كمي به معناي اين جمله و اين طرز نگاه حقارت بار به ساير مسلمين جهان فكر كنيد.
دلم مي‌خواهد بدانم كه چرا فكر مي‌كنيد كه آنها خودشان را به اندازه ما مسلمان نمي‌دانند؟ (عصر ايران مديوني اگه جواب اين سوال رو ندي!)
عصر ایران نوشتیم "آنها به اندازه ما ادعای مسلمانی ندارند" نه این که اندازه ما مسلمان نیستند یا خود را مانند ما مسلمان نمی دانند. مشکل ، «ادعا»هاست!
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۸
0
20
برادران بیایید آن را گردن آمریکا بیاندازیم همه با هم مرگ بر اسراییل آمریکا را جا نندازید باران نیامدن که کار آمریکاست زلزله هم که از بی حجابی فتنه سبز هم که آنتی ویروس دادیم رفع شد انحراف هم که داریم تو آزمایشگاه صافش می کنیم ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۹
113
0
عصر ایران شما هی به زمین وزمان گیر بدید
کشف ۱۳۵ گوشی آیفون قاچاق در بار ضایعات در بیجار زرآباد سیستان و بلوچستان گرم‌ترین شهر ایران در شبانه‌روز گذشته حراج سکه‌های 1386 بانک مرکزی در 17 آذر چالش جدید زندگی جورج کلونی ستاره هالیوود و همسرش آمریکا در حال رصد تحولات کره جنوبی است مستمری افراد دارای معلولیت ۴۰ درصد افزایش می‌یابد نخست‌وزیر عراق: بغداد از پیامدهای خطرناک وضعیت سوریه بی‌تفاوت نخواهد ماند تصویب افزایش تعرفه آب شرب در مجلس؛ ۲۰۰ تومان برای مصرف معمولی و ۴۰۰ تومان برای مصرف اضافی سپاهان با پیروزی در آخرین دیدار وداعی تلخ از لیگ قهرمانان آسیا ۲ داشت تصاویری از دومین شب مراسم عزاداری ایام فاطمیه‌ در حسینیه امام خمینی(ره) راننده اسنپ موظف به نهی از منکر نیست آقای کارگردان فیلم نماینده ایران در اسکار 2024 شما از خودتان بگو ... تصمیم جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سازمان ملی سنجش و ارزشیابی آموزش کشور سرلشکر باقری: تهاجم تروریست‌ها در سوریه بخشی از طراحی آمریکایی-عبری برای تضعیف محور مقاومت است آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد