۰۳ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ دی ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۱۵۱۱
تعداد نظرات: ۲۰۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۷-۰۱-۱۳۹۰
کد ۱۶۱۵۱۱
انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۷-۰۱-۱۳۹۰

موفقیت در خور تحسین دولت دهم در تثبیت بازار مسکن

در واقع ، وقتی امروز 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در حال احداث است ، دیگر جایی برای دلال بازی های سابق و استرس های خانه خراب کن باقی نمی ماند. این حجم انبوه خانه سازی ، تا کنون در کشور سابقه نداشته است .
عصرایران ؛ جعفر محمدی  - امسال ، بنگاه های املاک ، در حالی سال جدید را آغاز کردند که برخلاف بسیاری از سنوات گذشته ، شاهد افزایش قیمت مسکن نبوده ایم .این در حالی است که برخی مالکان و مخصوصاً بساز و بفروش ها و تعدادی از مشاوران املاک ، از اواخر سال گذشته ، جوسازی هایی را مبنی بر این که با آغاز سال 90 ، شاهد جهش قیمتی خواهیم بود آغاز کرده بودند!مسکن

واقعیت این است که بازار مسکن ، در سالیان گذشته ، تقریباً به حال خود رها شده بود و مسوولان ، عمدتاً به گفتار درمانی مشغول بودند. مشاوران املاک و برخی تولیدکنندگان مسکن هم با همکاری همدیگر و در راستای منافع مشترک شان ، بدون هیچ ضابطه ای قیمت ها را بالا می بردند. این جمله ای آشنا برای خریداران مسکن بود که در بنگاه ها می شنیدند: امروز خرید کنی ، برنده هستی؛ فردا معلوم نیست چه بر سر قیمت ها خواهد آمد.
واقعیت هم همین بود و در آن فضای کاذب ، چنین وضع اسفناکی وجود داشت. از یک طرف خریدار سعی در خرید زودهنگام داشت تا ارزش پولش کاهش نیابد و از طرف دیگر ، فروشنده در فروش ، دست دست می کرد تا مباد ملکش را ارزان بدهد!

خوب به خاطر دارم در آن زمان ، خود من به دنبال خرید خانه بودم و در آن شرایط استرس زا ، در غروبی به همراه خانواده ، خانه ای را دیدم و با مالک سر قیمت و شرایط پرداخت توافق کردم و قرار شد ظهر فردا ، در بنگاه حاضر شویم و قرار داد را امضا کنیم اما وقتی به بنگاه رفتم ، مالک نیامد و تلفنی و در حالی که تنها یک شب از توافق اولیه ما می گذشت ، افزایش قیمت را اعلام کرد و معامله منتفی شد.

امروز اما چنین وضعیتی از بین رفته است ؛ هر چند مسکن هنوز هم کالایی گران است و صاحبخانه شدن برای خیلی ها هنوز یک آرزوست ، ولی انصافاً باید گفت که آرامش و ثباتی نسبی در این بازار حاکم شده است و خریداران مجبور نیستند خانه و ناز صاحب خانه را با هم بخرند.

  این وضعیت نیز از سر اتفاق به وجود نیامده است بلکه برنامه های وزارت مسکن در طول چند سال اخیر ، به ویژه در دوران دولت دهم و وزارت نیکزاد ، اثرات مستقیمی در بازار مسکن داشته است.

تا پیش از این ، وزارت مسکن ، برای خود صرفاً جایگاه سیاستگذاری و نظارتی قائل بود و اصولاً در کار تولید مسکن ورود پیدا نمی کرد. اما در دوران جدید ، ضمن حفظ این جایگاه ، اتفاق مهمی که رخ داد ، ورود وزارت مسکن به عرصه تولید مسکن بود که مهم ترین آن در قالب مسکن مهر تحقق یافت و علاوه بر این ، اقداماتی مانند نوسازی بافت های فرسوده ، احداث خانه های روستایی ، واگذاری زمین رایگان ، راه اندازی سامانه ثبت معاملات ملکی با همکاری سازمان ثبت ، حمایت از انبوه سازان و تعاونی های مسکن ، بهره گیری از توان خارجی و ... صورت گرفت تا در نهایت بازار مسکن به آرامش و ثبات برسد.
البته حتماً نقدهایی بر این امور و مشخصاً مسکن مهر وارد است اما برآیند کلی رویکرد جدید وزارت مسکن ، تولید بیشتر مسکن است که درمان اصلی درد بی خانمانی است.

مسکن به عنوان یک موضوع اقتصادی ، همانند سایر مسائل علم اقتصاد ، از فرمول ساده و مهم "عرضه و تقاضا" پیروی می کند. تا پیش از این ، بین عرضه و تقاضا ، تعادلی وجود نداشت ولی در دوران جدید ، با افزایش فوق العاده زیاد تیراژ تولید مسکن ، این معادله در حال برقراری است و در برخی مناطق هم ایجاد شده است.
در واقع ، وقتی امروز 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در حال احداث است ، دیگر جایی برای دلال بازی های سابق و استرس های خانه خراب کن باقی نمی ماند.
این حجم انبوه خانه سازی ، تا کنون در کشور سابقه نداشته است و انتظار می رود اگر این روند ادامه یابد ، در چند سال آینده ، خانه دار شدن ، حتی برای اقشار کم درآمد ولو در متراژهای کوچک ، تسهیل شود و نگرانی مسکن ، از اولویت خانواده ها خارج شود.

البته باید همچنان مواظب برخی افراد که منافع مالی شان در گرو افزایش و جهش قیمت هاست بود کما این که رئیس اتحادیه مشاوران املاک هشدار داده که اگر برخی مشاوران بخواهند برای افزایش قیمت ها ( و در نتیجه افزایش پورسانت خودشان) جوسازی کنند ، مجوزشان باطل خواهد شد.

مخلص کلام آن که دولت دهم در زمینه مسکن ، بدون آن که شعاری عمل کند ، عملاً وارد گود شده و با تولید انبوه مسکن که در تاریخ کشورمان بی سابقه بوده است ، خدمت بزرگی را رقم زده است که جای تقدیر دارد و در کنار تمام نقدهایی که به دولت وارد می شود ، باید از این موضوع مهم نیز به عنوان موفقیتی در خور تحسین یاد کرد و خستگی را از تن تمام افرادی که در این عرصه فعال اند ، از وزیر مسکن گرفته تا کارگری که در دورافتاده ترین پروژه مسکن مهر کار می کند ، زدود.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۰۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
32
154
یک سری به پروژه بسیار باشکوه 960 واحدی ... بزنید. هر 6 ماه هیئت مدیره عوض میشه! هیئت مدیره اول دادگاهی!....12 طبقه بدون آسانسور!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
عزیز من ، این که یک یا چند جایی تخلف شده که نمی شه کل طرح رو زیر سوال برد. من الان این کامنت رو از یکی از همین خانه های مسکن مهر دارم می نویسم. ما اواخر سال گذشته در همین طرح مسکن مهر ، بعد از 14 سال مستاجری خانه دار شدیم. خانه مان هم خیلی خوب است آسانسورش هم ردیفه . به موقع هم تحویل گرفتیم. اگر این مسکن مهر نبود خدا می دونه تا اخر عمر صاحب خانه می شدیم یا نه.
آدم باید انصاف داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
طرح مسکن مهر طرح خوبی است ، اما سرعت اجرا ، اجبار انبوسازان جهت اجرای هر متر 2.500.000 ريال و ... سبب شده تا کیفیت مصالح بکار رفته به شدت تنزل یابد . حتی وزیر اعلام کردند که بخاطر سرعت عمل نظارتها را کاهش دادیم . به هر حال خیلی صاحب مسکن می شوند اما مسکن آنها دارای عمر مفید کم بوده و در مقابل زلزله از دوام چندانی برخوردار نمی باشد .
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
اين تقصير مديران و رئيسان رده هاي پايينتره كه واقعاً براي ملت دل نمي سوزونن و فكر منافع خودشونن وزير رو هم بدنام مي كنن كاش همگي دست به دست هم مي داديم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
بسیاری از این افرادی که در پروژه مذکور ثبت نام کردند تمام پس اندازشون که حدود 13-14 م میشه را صرف کردند...حالا چون شما از خونه مسکن مهرت داری پست میزاری سنگ یک سری بی لیاقت خدانشناس را به سینه نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
فراموش کردم عرض کنم خدمت بزرگواران که همون پروژه مذکور در حاشیه شهرستان می باشد و قیمت تمام شده آن از بسیاری از مناطق شهری گرانتر می باشد!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
9
151
راس می گه. من دو سه روزه توی بنگاه های مسکن در منطقه 12 تهران می گردم برای خرید یک آپارتمان. بنگاهی ها می گن که" قیمت ها فرقی نکرده و فروشنده ها معمولا راه میان با مشتری ها"
البته من هنوز خرید نکرده ام . دعا کنید خدا کمک کنه و ما هم از مستاجری بیاییم بیرون. خدا همه رو صاحب خونه کنه.الهی آمین
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
از ته دلم میگم انشاءالله.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
ايشالا به زودي صاحب خونه بشي. البته نه از اين پفكي هاش كه بساز بفروشا ميسازن مثل قارچ هم هر روز بيشتر ميشه
همسايه ما وقتي صحبت ميكنه با خانمش همه حرفاشو ميشنوم از خونه خودمون. اونم همسايه طبقه بالا نه ديوار به ديوار. از طرس ديواراي نازك نميتونيم حرف بزنيم تو خونه
خدا لعنت كنه به كسايي كه مجورز واسه همچي خونه هايي ميدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
81
65
واقعا كنترل قيمت مسكن خيلي خوب بود البته هنوز خيلي جاها قيمت ها كاذب است
احمدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
2
32
با تشکر از افرادي که در راستايي خانه دار شدن مردم تلاش مي کنند . يک پشنهاد دارم و آن اينکه وزارت مسکن در جاهايي که تقاضا وجود دارد يک سري خانه مانند کالا ي استاندارد توليد کند و اين مشکل خانواده هاي را به کلي حل نمايد
مهدی
Japan
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
47
65
من با 20سال سابقه کارمند دولت هستم اصلا امیدی به خانه دار شدن نداشتم با چهار فرزند با مکافات خانه اجاره میکردم و هر سال غم سال آینده را داشتم که آیا قیمت چگونه باشد و... خدا خیر این دولت بدهد که با مسکن مهر امسال قرار است خانه ام را تحویل بدهند جمعا هشت میلیون داده ام واقعا راضی هستم ممنونم انشااله همه سرپناه داشته باشند.شعارهای امام را دولت زنده و اجراکرد ممنونم،ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
با 8 میلیون چطوری خونه دار شدین شما؟کجا؟ این مسکن مهر چطوریه شرایطش مگه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
9
93
از همین روحیه عصرایران خوشم میاد. هم دولت رو نقد می کنه و هم هر جا کار مثبتی دید ، اونم می گه. این نشون می ده که بر خلاف برخی رسانه ای نق نق و برخی رسانه های نون به نرخ روز خور و متملق ، عصرایران یه رسانه منصف هست. پایدار باشید و همیشه راستگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
البته دم دماي انتخابات معلوم مي شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
3
40
پارسال اواخر اسفند توی منطقه مجیدیه شمالی تهران ، رفتم یه آپارتمان بگیرم ، صاحبخونه گفت درسته به بنگاه سپردیم ولی اون ور سال بیایید چون ممکنه گرون بشه.
خلاصه هر چی اصرار کردیم که بفروشه و ما توی عید بریم خونه جدید قبول نکرد و گفت: ریسک نمی کنم.
خلاصه ما مورد دیگری که باب میل مون باشه پیدا نکردیم و تا همین دیروز که همون شخص خودش زنگ زد که بیایید با همون قیمت قبل عید قولنامه کنیم که بهش گفتم باید یه تخفیف بدی :-)
خدا رو شکر قیمت ها ثابت مونده و حتی ممکنه کم هم بشه چون قیمت آهن آلات که خیلی در ساختمان پر مصرف ثابت شده.
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
13
31
چرا از رهن خونه ها چیزی نمیگید که کلی افزایش پیدا کرده .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
27
108
کنترل قیمت؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا ما لایق همین حد هستیم. آیا مردم یادشون هست که همین خونه ای که مثلا 100 میلیونه 5 سال پیش 30 میلیون بود؟ باید بگید اونقدر خونه گرون شده که مردم نمیتونن بخرن معلومه تقاضا نباشه قیمت تکون نمیخوره....همین قبل عید که تقاضا بالا رفت قیمتها هم تا حدی بالارفت. پس وزیر اگه واقعا کارش درسته قیمتها رو به 5 سال پیش نزدیک کنه اونوقت ادعا کنه و کنیم که بله به به....
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
ناسپاسي نكن حقوق شما 5 سال پيش چقدر بود
اصل اين است كه بتوان خانه دارشد كه اين امكان درست شده درضمن كدام خانه از 30 به 100 تبديل شده؟ بنده منزلي در سال85 به قيمت 32 خريدم ان موقع حقوقم210 بود قيمت خونه تا 60 تومان رفت ولي لان اگر كسي بخوادش 35 مي فروشم در ضمن حقوقو هم 627تومان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
کلا سال به سال همه چی گرون میشه ولی بعد از هدفمند کردن قیمت تغییر خاصی نکرد
ناشناس
Germany
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
2
37
کار خوب خوبه و هر آدم با انصافی باید از اون تقدیر کنه و البته باید همه مراقب سوء استفاده‌ها و یا سوء مدیریت برخی افراد باشیم و نگذاریم راه به بیراهه رود.
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
22
72
آيا قيمت مسكن توسط دولت كنترل شد؟! پس چرا زماني كه قيمتها 4 برابر شد (بله 4 برابر!!) دولت نتوانست كاري بكند . واقعيت اين است مردم توانايي خريد ندارند و اغلب معاملاتي كه صورت مي‌گيرد براي تعويض خانه است يعني كسي با هزار قرض و قوله و وام‌هاي ريز و درشت چندمتري خانه‌اش را بزرگتر كند ولي براي امثال من كه صاحبخانه نيستيم خريد يك خانه مناسب مثل يك رويا است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
واقعا اینطوری بوده؟؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
11
50
واقعا خوشحال شدم از اين كه ديدم عصر ايران با اينكه از لحاظ سياسي در جبهه مخالف دولت قرار دارد لكن با حفظ بي طرفي خبري از جاده انصاف خارج نشده و واقعيات را به درستي منعكس مي كند.
خسته نباشيد و ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
من عصرایران را در جبهه مخالف یا موافق دولت ارزیابی نمی کنم. بلکه نسبت آن را با مردم می سنجم که تا این لحطه ، با مردم بوده و من هم دوستش دارم. اگر ارشیو عصرایران را ببینید متوجه می شوید که عصرایران هم در حمایت از برخی کارهای دولت مطلب نوشته و هم در نقد برخی دیگر از کارهایش.
این درحالی اسن که بقیه رسانه ها ، یا مخالف دولت اند به کل ، یا موافق و مجیز گو.در حالی که باید خوب دولت را در کنار بد آن نوشت و این یعنی انصاف یا همان گوهر نایاب دوران ما
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
23
146
عزیز من فقط ساختن مسکن که شرط حل مشکل نیست من خودم مهندس معمار هستم و از این پروژه های مسکن مهر بازدید کردم شده محلی برای آزمایش سیستمهای ساخت برای پیمانکارا این خونه هیچکدام از استانداردهای لازم رو ندارند .خلاصه کلام کسی که تو این خونه ها زندگی کنه بعد چند وقت دچار مشکل روحی میشه چون به هیچ وجه ساخت این خونه طوری نیست که انسان بتونه توش آرامش داشته باشه .هیچکدام از بزرگان معماری ایران با این روشی که دولت در پیش گرفته موافق نیستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
6
129
آخ گفتی ... چه روزهایی بود . صبح یک قیمت می گفتند عصر صد هزار تومان می کشیدند روش آخر شب پنجاه تای دیگه هم می گذاشتند سرش . می رفتیم برای بازدید آپارتمان می دیدیم خونه سه دست چرخیده اما مالک اول هنوز اثاثش رو حتی جمع هم نکرده . عجب بساطی بود . امیدوارم بساط دلالی در ملک برای همیشه جمع شود .
ي ك هموطن!
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
4
7
جناب محمدي:
اين تحليل شما و حمايت از عملكرد نسبتاً مطلوب دولت نشان داد كه ادعاي بعضي از بينندگان كه در ساير مطالب منتشره، شما را به سياه نمايي، ‌نقد مغرضانه، آيه يأس خواندن و پول گرفتن جهت تضعيف دولت متهم مي كنند صحت ندارد.
خداوند پشت و پناه سايتتان!! باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
3
3
از همین روحیه عصرایران خوشم میاد. هم دولت رو نقد می کنه و هم هر جا کار مثبتی دید ، اونم می گه. این نشون می ده که بر خلاف برخی رسانه ای نق نق و برخی رسانه های نون به نرخ روز خور و متملق ، عصرایران یه رسانه منصف هست. پایدار باشید و همیشه راستگو
علي (كارمند وزارت نيرو)
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
7
7
من شخصا از دولت علي الخصوص وزير محترم مسكن تشكر ويژه مينمايم چرا كه واقعا قيمت ها كنترل شده است بنده از حدود چهار ماه پيش دنبال خونه در مناطق غرب تهرا ن هستم وهنوز خريد نكرده ام جالب اينكه قيمت ها در سال جديد در برخي موارد كمتر شده
بنگاه وفروشنده التماس ميكنند الحمدا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
5
11
اين حرفتون درست!
ولي مگر در زمان همين دولت نبود كه قيمت مسكن در سال 85 تا 86 دو برابر شد ! يعني 100 درصد افزايش !
اون افزايش هم نتيجه اقدامات همين دولت بود كه با بالا بردن نقدينگي به اين موضوع دامن زد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
7
13
جناب آقای محمدی من برای شما به عنوان یک نویسنده و تحلیلگر احترام زیادی قائل هستم ولی متاسفانه این بار باید بگویم تحلیل بسیار غلط و از روی بی اطلاعی را نوشتی اگر خواستی من با ایمیل دلایل رکود بازار مسکن و عدم تمایل مردم برای خرید مسکن که باعث این ثبات قیمت شده و هیچ ارتباطی به برنامه ریزی دولت ندارد را برای شما شرح میدهم.
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
4
4
منم بااینکه منتقددولت دهم بودم وبه غیرازدکترمحموداحمدی نژاد رای دادم
اماهرانصاف منصفی بایدتلاش دولت دهم درخانه دارشدن مردم وطرح مسکن مهر رابستاید درمناطق جنوب علی الخصوص هرمزگان من به عینه شاهد خانه دارشدن مردم بودم وآنها برای مسولین دعای خیرمیکنند
وبازهم ازسایت عصرایران تشکرمیکنم که تحلیلهای واقع بینانه ای دارد وانصاف رارعایت نموده...
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
5
7
دوستان عزيز ، شماها مطمئن هستيد كه قيمتها كنترل شده‌اند، چه خريد و چه اجاره. يكي از دوستان صاحبخانه اش كه يك هفته به مهلتش نمونده بهش گفته كه بايد دويست تومان بزاره رو اجاره خونش، وگرنه به فكر جايي ديگه باشه.
در مورد خريد خدمتتان عرض كنم درست است كه هنوز اول ساله و قيمتها دقيقاً يك تا دو ماه آينده خودش رو نشون ميده، ولي تا الان هم قيمتها ميشه گفت كه نسبت به سال گذشته فرق كرده. اميدوارم كه چه خريد وچه اجاره گرون نشه و ثابت بمونه.
مگه تو سه ماه گذشته چيزي ثابت مونده كه خونه هم ثابت بمونه.
كارمند قراردادي در بهزيستي ملكان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
11
14
انصافا رئيس جمهور محترم كاركنان شركتي بهزيستي را هم نجات داد. چون بلافاصله پس از انتخاب شدن رئيس جمهور در دور قبلي همه كاركنان شركتي تبديل به قراردادي شدند و الان هم دستور تبديل به پيماني هم از سوي رئيس جمهور صادر شده است . من به نوبه خودم آرزوي طول عمر براي دكتر احمدي نژاد را دارم . دعاي بچه هاي كوچك من و امثال من براي رئيس جمهور كافي است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
3
4
اگر دلالاي مسکن بذارن اين وضعيت بمونه!
خواهشاً شما هم با اين گزارشايي که از ايران فايل ميذاري، به موجرا و فروشنده ها خط ندين که ميتونن قيمت اجاره ها و فروششونو ببرن بالا!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
5
4
واقعا"دستشون درد نکنه دو سه سال پیش فکر نمی کردم با روند قیمتها بتونم خانه بگیرم .ولی امسال با ثبیت قیمتها وخارج شدن مسکن از سوداگری توانستم به حداقل سر پناهی دست پیدا کنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
0
5
به نظر من هرچه امکان ساخت مسکن در داخل شهر تهران به خصوص مناطق پر کشش مثل منطقه 22 بیشتر شود قیمت ها پائین تر هم می اید .درست مثل ماشین که یک موقع برای خیلیها آرزو بود و باید ثبت نام می کردی و دعا دعا می کردی که نوبتتت زود برسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
2
6
من کارمند مسکن وشهر سازی هستم مستاجر وهیچ خونه ای از خود ندارم
دقیقا مصداق کوزه گر از کوزه شکسته اب میخوره
امیدوارم که مسکن شهرسازی فکری به حال مسکن کارمندانش بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
ما که دعات کردیم داداش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
5
4
نقد منصفانه به دولت يعني همين
دموكراسي يعني همين
با ديدن اين گزارش كلي خوشحال شدم
عدل در قلم يعني همين
جواد سیفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
2
3
با جا امیدواری است که از هزار انتقاد سازنده و نسازنده یک خدمتی را هم دیدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
3
8
البته در درستی و کار امدی جناب نیکزاد شکی نیست . اما تنها عاملی که باعث رکود مسکن شده قدرت خرید ضعیف مردم است قاطبه مردم به نان شب هم محتاجند په رسد خرید خانه .
البته گران شدن خانه در اوایل دولت نهم تا 4 برابر قیمت هم تنها به پرداختن وامهای بی سر و ته به هر کس و ناکسی بود که بازار دلالی را تشدید کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
3
5
من از آدمهای با انصافی که از نزدیک با کار وزیر مسکن آشنا هستن، شنیدم که خودش و تمیش خیلی زحمت می کشن و واقعا جهادگر هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
4
47
واقعاً شما صحیح می فرمایید و میدونم اینو پخش نمی کنید ولی حداقل بدین آقای محمدی بخونه .
من اردیبهشت سال 84 یه آپارتمان 60 متری توی نارمک اجاره کرده بودم 150-3 (انتهای فعالیت دولت بی مسئولیت اصلاحات) حالا پس از تثبیت قیمت مسکن توسط دولت کریمه آقا امام زمان(عج) که آقای استاد محمدی بخاطر تبریک عید روز 14 فروردین حسابی به ایشان ارادت مخلصانه پیدا کرده اند ، همان خونه رهنش الان زیر 30 میلیون نیست . تازه قیمت اون خونه با 2 سال ساخت تو اون موقع سرجمع 35 تومن هم نبود که البته می تونستی 18 تومنشو وام بگیری حالا اما از خیر و برک دولت محترم و سیاستهای اقتصادی موفقش همون خونه با 8 سال ساخت زیر 120 میلیون نیست. مگه درآمد مردم تو این مدت چقدر عوض شده ؟ جز اینه که قدرت خرید به دلیل تورمهای فضایی ناشی از سیاستهای اقتصادی این دولت عزیز که بر مبنای خوابهای عمه خانم و لجبازیهای بچه گانه کاهش هم پیدا کرده؟
آقای عصر ایران عزیز و جناب آقای محمدی که همیشه نقدهای زیبای شما به دل میشینه میشه لطفاً پاسخ بدین که آیا تا به حال از پروژه های مسکن مهر دیدن کردین؟ شما نبودین که در سال قبل خبر بدون امکانات بودن واحدهای شهرهای پرند و هشتگرد و ... را منتشر کردین؟ (کو آب برق گاز تلفن جاده مدرسه بیمارستان و ...)
مورد دیگه با بنزین لیتری 700 تومن اون بدبختی که توی واحدهای این شهرها سکونت داره چطوری باید برسه سر کارش؟ میگن باید از تهران بری بیرون و شهرستان کار کنید آخه مرد مومن کار تو شهرستان که بود ملت مرض نداشتن پاشن بیان تهران و معتاد دود ماشین شن و تو 40 متر آپارتمان مثل تن ماهی زندگی کنن.
خواهشاً با مردم رو راست باشین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
احسنت . جانا سخن از زبان ما گفتی و بس
واقعا یک سوال از بزرگان مملکت و دین . ابن بود حق این ملت همیشه در صحنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
احسنت بر شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
3
2
اقاي مهندس معمار بفرمايند چند مدت مستاجري كشيده اند كه از سر سيري از اين طرح بزرگ و در خور تقدير ايراد ميگيرند
بنده خود بدون اين طرح با 15 سال سابقه كار عمرا ميتونستم صاحب خانه شوم از طرفي كنترل و كاهش قيمت مسكن از مزاياي اين طرح است كه جا دارد از اقاي نيكزاد تشكر ويژه شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
5
3
با سلام
از نوشته آقای مهندس معمار ناراحت شدم چرا که شما ها ومهندسین عمران متولی ساخت وساز کشور هستید ونظام مهندسی هم از شما ها تشکیل شده اگر اینچنین است که شما می گوید پس لطفا" کلاه را بالاتر بگذارید تمام نقشه ومشخصات ساختمانها مهر در دفاتر ساختمانی شما مهندسین وبا مهر شما ها تهیه می شود آنوقت از خودتان ایراد می گیرید نکند بنکاهی هستید واین موضوع را از زبان مهندس معمار بیان کردی که فکر مردم را نسبت به طرح مهر خراب کنید
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
6
0
تو كه باصطلاح معمار هستي وقتي يه فرقي بين ساختمان بساز بفروشها با مسكن مهر از لحاظ كيفيت قايل نيستي اسم شما رو نميشه مهندس گذاشت ، مهندس؟!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
عزیز من پیشنهاد می کنم بری یه سری به شهر جدید پرندک بزنی و ببینی که بساز بفروشا پیش این نوع ساخ سالارن .تجربه همین انبوه سازی واحدهای کوچک رو کشورها یدیگه داشتن که آخرش مجبور شدن اونارو خراب کنند چون شده بود محل پرورش خلاف کار -دلیلش هم مربوط میشه به نحوه ساخت و تامین نیازهای اولیه یه انسان و مباحث شهر سازی که اصلا تو این مسکن مهر رعایت نمیشه من اینجا نمی خوام بحث رو تخصصی کنم ولی من نگفتم این طرح تو کوتاه مدت مشکلات رو کم نمی کنه ولی تو دراز مدت عملا ما این همه سرمایه رو دور انداختیم .چون همشون رو با دست خودمون مجبور می شیم خراب کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
6
4
با اينكه منتقد جدي هستم ولي در چند زمينه اجرايي كار اين دولت در مجموع و با در نظر گرفتن وسعت كار بي نقص بوده... بنزين ، يارانه ها و همين مسكن
ناشناس
Germany
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
1
9
1- تهران رو خبر ندارم اما توی مشهد که پس از آزاد شدن یارانه ها و گران شدن آجر و آهن و حمل ونقل و... قیمت آپارتمانها حدودا 20% بالاتر رفت!!!!!!؟
2- درسته که دولت با ممنوع کردن پرداخت وام خرید توسط بانکها و محدود کردن آن به فقط بانک مسکن تا حدودی بازار مسکن رو کنترل کرد! اما مهمترین علت ثبات و عدم افزایش قیمت مسکن و کمی کاهش آن اینست که پس از هر جهش قیمت، چندین سال رکود بر بازار مسکن حاکم میشود بنابراین اگر طی دو سال آینده اگر قیمت مسکن افزایش جهش وار نداشت! آنوقت میتوان تلاشهای دولت را موفقیت آمیز دانست!!!!!!؟ هرچند در همین حد نیز زحمات دولت قابل تقدیر است اما برای نتیجه گیری کمی زود است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
شما آلمانی یا مشهد؟ :))))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
0
9
جالبه!!!قیمت خونه افزایش پیدا نکرده..خوبه...ولی‌ برید ببینید قیمت اجاره و رهن چقدر زیاد شده!!!!یعنی‌ یا خونه نداشته باشید،یا اگه میخواید، برید تو مسکن مهر!!!اونم که معلومه کجاها هست!!!نقاط پرت و پلا شهر....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
ابدا اینطور نیست، بنده به تازگی پیگیری کردم و قیمت رهن و اجاره هم مثل سال گذشته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
انگار شما از جاهای دیگه پرسیدید قیمتارو!!!الان یه خونهٔ ۸۰متری تو فرحزاد(که همه میدونن فقط تعمیرگاه و رستوران)۴۰میلیون رهن،۳۰۰ اجاره!!!چه قیمت ارزونی...به‌‌ به‌‌...این جریانه مسکن مهر فقط واسه قشر فرودست جامعه مفید بوده....
روح اله
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
9
11
با تشکر از وزیر مسکن و دولت باید بگم که باید هر چه زودتر مسکن مهر را تحویل بدن تا مانع رشد قیمتها بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
3
3
ایشالا که خیره.
نکنه نیکزاد میخواهد کاندیدای ریاست جمهوری بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
ببین عزیز من خودم از منتقدین این دو دولت بوده و هستم . اما خدائی این مهندس نیکزاد کارش درسته و امیدوارم اگر ززبانم لال قرار باشه این گروه فعلی دوباره بر مسند دولت تکیه بزند همین جناب نیکزاد کاندید ریاست جمهورش باشه .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
4
4
کافیه برید شهر پردیسان در قم رو ببینید .واقعا احسنت
اميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
14
53
اينايي كه گفته شد ، چندان به عواملي مثل مسكن مهر و .... چون قبلا هم خيلي حرفا زده و ديديم چه شد . علت ركود : عدم پرداخت وامهاي بانكهاي خصوصي است و بس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
0
11
عصر ايران نااميد شديم واقعا شديم
مثل اين مي مونه يك دولت به يكباره مثلا قيمت نان را 10 برابر كند و بعد 5سال همان قيمت را ثابت نگه دارد و با افتخار ادعا كند كه ما افزايش قيمت نداشتيم! در حال كه طبق رويه بعد از 5 سال همان قيمت نان نصف اين هم نميشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
0
11
من سال 85 خانه دار بودم و برادرم مستاجر به لطف اين دولت سال 86 آنچنان قيمت اجاره مسكن افزايش پيدا كرد(خيلي لطف فرمودند!) كه براي تامين پول پيش منزل اجاره اي برادرم مجبور شد منزلم را بفروشم حالا هردو ما مستاجريم
واقعا اقدام بزرگ اين دولت تحسين داره!
بهرام م
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
0
8
صبرکن داداش ازهمین دوسه روز نتیجه گرفتین؟!تازه معلومه مستاجرنیستین
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
21
3
چه عجب شما یه خبر خوب هم زدید.
همیشه سیاه نمایی می کردید. حالا شدید یه خبرگزاری که همه اخبار را چه خوب و چه بد منعکس می کند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
0
9
معلوم کسی خبر از کیفیت ساخت نداره
امير نعيمي
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
19
2
آفتاب از كدوم طرف در اومده ،شما اينقدر مهربون و خوب شديد......احساس ميكنم داريد مثل قديما منصف ميشيد....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
0
5
اونا گفتن دو میلیون ونیم شما هم باور کردی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
0
5
عصر ایران عزیز، یک گزارشی از وضعیت اسفبار شهرک علوی ساوه تهیه کنید...ما که صدامون به جایی نمیرسه..اونم گوشه ای از مسکن مهر در یک شهرستان 200 هزار نفریست که بعلت مهاجر پذیری قیمت مسکن در آن سرسام آور است
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
0
5
بنده این واحد هارو دیدم قضاوت در باره ان زود است عواقب فرهنگی ان پنهان است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
3
2
دولت در زمینه مسکن با اون وضع اسفناک به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد. الان هم اگر منازل مسکن مهر تحویل بشه قطعا تاثیر بیشتری رو شاهد خواهیم بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
0
4
البته مسکن مهربخصوص درشهرهای کوچک خیلی خوب جواب داددست طراحان ومجریان آن دردنکنه ولی قیمت مسکن هرچندسال یکبارومعمولابدلیل سرگردانی نقدینگی افزایش پیدامی کنه معمولا طی چندسال گذشته هر6یا7سال اینجوری بوده. اگه این پول هاجهت داربشه خوبه والادوباره تکرارمی شه
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
1
11
جوجه را خر پاییز میشمارند . پار سال گفتند که بعد از هدفمندی چیزی گرون نمیشه بعد برای عید سیب کیلویی 3500و تخم مرغ 6000 تومانی چشممون روشن شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
0
4
نمیدونم چرا با این همه تولید مسکن نرخ اجاره بها داره بیداد میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
1
5
قابل توجه دوستانی که مدعی بالا رفتن حقوق در این 5 سالند. اگه با معیار طلا بسنجید می بیند که ما کاهش حقوق هم داشتیم ولی قیمت مسکن چی....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
1
4
يكي از عوامل افزايش قيمت مسكن فرمول محاسباتي كارمزد بنگاههاي مسكن است. اگر دولت وافعا مي خواد كاري براي كنترل قيمت بكنه، بايد فرمولي اعلام كنه كه در اون قيمت ملك كمترين اثر رو داشته باشه. بنگاهها به خاطر اينكه كارمزد بيشتري دريافت كنن هميشه طرفدار افزايش قيمت بودند و انصافا هم موفق بودن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
0
6
باید دید قیمت مسکن در ابتدای دولت آقای احمدی نژاد چه بوده ،بعد چه شد والان چقدر است؟ بعد می توان میزان پیشرفت یا عدم پیشرفت را ارزیابی کرد. بله اگر دو قدم به جلو یک قدم به عقب پیشرفت است این دولت در ثبیت قیمت مسکن موفق بوده است.
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
2
5
مرسی که منصفانه قلم می زنید. مسکن مهر واقعا قابل تحسینه اما همه چی که فقط ساخت آپارتمان نیست. خدمات شهری توو این جور مناطق خیلی خیلی ضعیفه: به خصوص زیباسازی محیط (یا حداقل جمع آوری نخاله های موقع احداث) مدارس، کلانتری، اتوبوس و تاکسی، داروخانه و...
در مورد شنود صدا از دیوارها هم موافقم.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
1
3
واقعا اگر دولت بتونه قيمت مسكن را پايين و ثابت نگه داره كاره خيلي مثبتي كرده
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
9
4
بسم الله الرحمن الرحیم * انک لاتهدی من احببت ولکن الله یهدی من یشاء وهو اعلم بالمهتدین * شماهاکه آب در آسیاب دشمن می ریزیدلطفا گندماتون هم همونجا آرد کنید وازنانواییهای وابسته به آنهانان طلب کنید.من که هرچه گشتم یک مقاله یا مطلب انتقادی دراین سایت ندیدم اسم این مطالب وخبرهای مغرضانه وهدفمندرا انتقاد نگذارید.خداوند ما و شما را هدایت کند.
زیبا
Canada
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
11
4
خدا خیلی برای مسکن زحمت کشیدن
خدا خیرشون بده
تعطیلی دو روزه مدارس ابتدایی و مهدکودک‌های تهران تصاویرى از تصادف اتوبوس با تانکر حامل سوخت در زاهدان / ۹ نفر جان باختند (فیلم) ۴۵ روز تا بازی‌های آسیایی؛ اسکی‌بازان ایران در حسرت برف و مسابقه اعتراف تلخ گواردیولا: رکورد می‌زنیم، اما از نوعِ عکس! کمال خرازی: آمادگی همزمان ایران برای گفت‌وگو با آمریکا و مقابله با فشارها آتش‌زدن درخت کریسمس در شهر حماه سوریه پس از تسلط تحریر‌الشام (فیلم) ضرر ۲۵ میلیون یورویی الاهلی با اخراج ستاره سابق لیورپول دستگیری 4 متهم به فساد مالی در مرز رسمی پرویزخان بهترین‌های فصل ۲۰۲۴ فرمول یک از نگاه رانندگان؛ فرستاپن در صدر نتانیاهو: حمله ما به یمن آخرین حمله ما نخواهد بود/ چهره خاورمیانه را تغییر می‌دهیم هواشناسی: منتظر سامانۀ بارشی جدید باشید (فیلم) قطر: به زودی پروازها به سوریه را از سرخواهیم گرفت ناسازگار با روح زمان؛ لغو مسابقات انتخاب دختر شایسته در هلند فقط طلا! خط و نشان وزیر ورزش برای بازی‌های آسیایی و المپیک کریستیانو رونالدو: "چه کسی گفته مسی از من بهتره؟!"