۰۵ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۰۷۱۵
تعداد نظرات: ۲۴۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۹-۰۱-۱۳۹۰
کد ۱۶۰۷۱۵
انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۹-۰۱-۱۳۹۰

چرا صداوسیما حوادث سوریه را نادیده می گیرد؟

در حوادث اخیر سوریه ، صداوسیما نقش دایه مهربان تر از مادر را ایفا کرد. در حالی که شبکه های دولتی سوریه به اعتراضات و کشتار مردم معترض این کشور پرداختند اما صداوسیما تنها سکوت را اختیار کرد.
سوریهعصر ایران ؛ رضا غبیشاوی - سوریه در دو هفته اخیر شاهد اعتراضات مردمی بود که با پاسخ خشن و خونین دولت این کشور روبه رو شد و قربانیان زیادی نیز بر جای گذاشت. اعتراضات در سوریه تاکنون نیز ادامه دارد و دهها فیلم و عکس از اعتراضات مردمی و کشتار معترضین نیز منتشر شده است، با این حال صداوسیما از پرداختن به این موضوع و بازتاب آن در داخل خودداری کرد و سکوت را برهمه این اتفاقات ترجیح داد.

به دلایل زیر صداوسیما می بایست به تحولات سوریه می پرداخت و سیاست سکوت اشتباه بود.

سوریه ، بیشترین اهمیت برای مخاطب ایرانی

در میان کشورهای منطقه به طور عام و در میان کشورهایی که تاکنون با موجی از اعتراضات روبه رو شده اند به طور خاص؛ برای مخاطب ایرانی, تحولات سوریه از اهمیت بیشتری برخوردار و به اصطلاح دارای ارزش خبری است.

ایران در منطقه بالاترین سطح روابط و همکاری ها را به ویژه در زمینه های استراتژیک با سوریه دارد. سالانه نزدیک به یک میلیون ایرانی به سوریه سفر می کنند. شرکت ها و سرمایه گذاران ایرانی بسیاری در سوریه مشغول به فعالیت هستند و ... همه اینها باعث می شود مخاطب ایرانی برای اطلاع از تحولات این کشور اشتیاق نشان دهد به ویژه اگر این تحولات چند ارزش خبری را با هم و یکجا در بر داشته باشند.

تفاوت معترضین در سوریه و کشورهای تونس, مصر ، لیبی، بحرین و یمن

سئوال اساسی اینجاست سیستم بسته حکومت سوریه با دیگر استبدادها در کشورهایی مثل تونس, مصر, لیبی, یمن, بحرین, اردن و ... چه تفاوتی دارد؟ همچنین معترضین در سوریه با معترضین در کشورهای ذکر شده چه فرقی دارند که در صداوسیما اولی نادیده گرفته می شود و درباره دومی اطلاع رسانی می شود.

جالب است بدانیم وضعیت آزادی های سیاسی در سوریه به مراتب بدتر از بسیاری از کشورهای عربی است که میزبان اعتراضات بوده یا هستند.

حکومت فعلی در سوریه از طریق یک کودتای نظامی به قدرت رسید. سوریه رکورد دار طولانی ترین مدت اجرای حالت فوق العاده امنیتی (نزدیک به 50 سال) است. برخلاف عنوان "جمهوری" حکومت سوریه, قدرت در این کشور به صورت وراثتی یعنی از پدر به پسر منتقل شد و برای این منظور حتی قانون اساسی نیز تغییر داده شد. هم اکنون خانواده اسد و حزب بعث حاکمیت را در سوریه در اختیار دارند و هیچ جایگاهی برای صدای دیگر یا مخالف وجود ندارد و تحمل نمی شود.
 
تفاوت مخاطبان داخلی با خارجی چیست؟

صداوسیما در بخش برون مرزی خود دو شبکه خبری پرمخاطب یعنی العالم (عربی) و پرس تی وی (انگلیسی) دارد که هر دو از دریچه رفع تکلیف در انتشار خبر ، به حوادث سوریه پرداختند و با انتشار خبری بسیار کوتاه و تصاویری از تظاهرات هواداران بشار اسد ، به حوادث سوریه پرداختند.

سئوال اینجاست فرق اتباع بیگانه و خارجی با مردم ایران چیست که اولی حق دارد از صداوسیمای ایران متوجه ناآرامی در سوریه شود و دومی نه.

مقایسه پوشش خبری صداوسیما با تلویزیون دولتی سوریه

در حوادث اخیر سوریه ، صداوسیما نقش دایه مهربان تر از مادر را ایفا  کرد. در حالی که شبکه های دولتی سوریه به اعتراضات و کشتار مردم معترض این کشور پرداختند (البته از دریچه نگاه خود که مانند حکومت های دیکتاتوری تونس و مصر و لیبی معترضان را تروریست و هرج و مرج طلب توصیف کرد و تیراندازی به تظاهرات مسالمت آمیز را برعهده نگرفت) و حتی شبکه تلویزیونی المنار وابسته به جنبش مقاومت حزب الله لبنان و شبکه ان بی ان وابسته به حزب شیعه امل لبنان که از مدافعان سیاست خارجی سوریه به شمار می روند به انتشار اخبار و تحولات اخیر این کشور پرداختند اما صداوسیمای ما تنها سکوت را اختیار کرد.

مقامات سوریه تاکنون کشته شدن شماری از اتباع خود را تایید کرده و این موضوع را از تلویزیون دولتی سوریه نیز اعلام کردند.
سوال اینجاست چگونه تلویزیون سوریه و همه شبکه های خبری به حوادث سوریه می پردازند اما صداوسیمای ایران دربرابر این حوادث سکوت مطلق یا شبیه آن را انتخاب می کند؟

جالب است بدانیم همین تلویزیون دولتی سوریه در زمان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 ایران ، اخبار این تحولات را منتشر کرد و از سیاست سکوت خودداری نکرد.

حمله به مسجد و کشتار مسلمانان

سرکوب و کشتار مردم معترض در سوریه با حادثه ای مهم همراه بود و آن حمله نیروهای امنیتی سوریه به تحصن مردم معترض در مسجد العمری شهر درعا بود. در این حمله حدود 20 نفر کشته شدند . در این اقدام نیروهای امنیتی علاوه بر قتل مخالفان غیرمسلح حرمت مسجد را نیز شکسته و شماری از مسلمانان را تنها به جرم تحصن و اعتراض ، در مسجد به قتل رساندند. انتظار می رفت صداوسیما به مانند پوشش موضوع سوزاندن قرآن کریم به این مسئله نیز می پرداخت و اطلاع رسانی می کرد و از نادیده گرفتن ابتدایی ترین قوانین اسلامی توسط حکومت سوریه خبر می داد.

صداوسیما و اطلاع رسانی

 ممکن است برخی بگویند حکومت سوریه از سیاست های حق طلبانه ایران و مقاومت ضداشغالگری در فلسطین و لبنان حمایت گسترده ای می کند لذا نباید علیه حکومت این کشور اقدامی را انجام داد. ضمن تایید بخش نخست باید گفت حکومت سوریه ضمن در پیش گرفتن سیاست حمایت از مقاومت ضداشغالگری در سیاست خارجی خود برای حفظ منافع ملی اش, در مسائل داخلی دیکتاتوری همه جانبه ای را در پیش گرفته است اما آگاه کردن مردم ایران از اوضاع داخلی کشور سوریه نه به معنی اقدام علیه حکومت این کشور بلکه به معنی عمل وظیفه اطلاع رسانی در آگاه ساختن مردم ایران از تحولات بسیار مهم سوریه است.

نتیجه

 با سکوت صداوسیما نسبت به اعتراضات مردمی در سوریه ، مخاطبان در ایران قطعا از راه های دیگر از اخبار این کشور آگاه می شوند اما آنچه در این میان روی خواهد داد کاهش اعتماد مخاطبان نسبت به رسانه ملی از یک سو و گسیل دادن مخاطبان ایرانی به سمت رسانه های دیگری غیر از صداوسیماست.
برچسب ها: سوریه ، صداوسیما
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۴۰
در انتظار بررسی: ۲۵
غیر قابل انتشار: ۱۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
14
560
ايول خوب بود... فقط تو موندي عصر ايران كه اطلاع رساني مي كني! اميدوارم پابرجا بموني..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
با این سرعت برق و باد خبر راهپیمایی موافقان اسد نیامده اینجا هنوز؟!! اطلاع رسانی درست یعنی این؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
برق و باد؟؟؟‌ خبر راهپیمایی هواداران؟؟ سیصد نفر؟ میس‍پردند به خودمان یه سه هزار نفر جور میکردیم خب!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
این هم شد سوال؟؟؟

خوب به همان دلیل که در مورد کشتار مردم مسلمان در چچن توسط چینیها سکوت کرده بود. یادمان باشد که هدف هر وسیله ای را توجیه میکند حتی اگر با پول بیت المال باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
چچن؟ چینی ها یا روس ها؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
8
463
الان دیگه بیست یا سی سال قبل نیست اطلاعات و اخبار بسرعت باد به همه جا میرسه و اصلاً نیاز چندانی به منابع خبری رسمی داخلی نیست که بخوان تشخیص بدن چی واسه مردم خوبه چی بد
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
10
420
کاملا با نظر نویسنده موافق هستم صدا و سیما تنها با این روش اطلاع رسانی از اعتبار خود می کاهد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
اعتبارم مگه داشته یا داره؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
255
88
اگر هم حوادث سوریه را جزو بیداری اسلامی حساب نمی کنند لا اقل بعنوان یک حرکت توطئه آمیز و ساخته اجانب باید بازتاب میدادند.
پاسخ ها
موسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
چرا به این نظر رای منفی دادید؟ منظورشون اینه "حداقل" میتونستن بگن دشمن توطئه کرده و موردم رو بر علیه حکومت دموکراتیک سوریه تحریک کرده!
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
این دوستی که فکر می کنه حکومت در سوریه دمکراتیک هست و بر علیه اش توطعه شده گویا اصلاً معنی حکومت دمکراتیک را نمیدونه. در سوریه هر پنج سال یکبار انتخابات برگذار می شود آن هم با یک شرکت کننده و آن هم از حزب بعث و از خانواده آقای اسد.!! در دنیا شاید تعاریف عوض شده است البته گویا در سوریه تعاریف مربوط به انتخابات یک 50 سالی است عوض شده است. حداقل نمی کنند برای حفظ ظاهر هم که شده دو کاندیدا از حزب بعث معرفی کنند. پس من فکر کنم دلیل امتیاز منفی دادن را کاملا روشنه که چرا امتیاز منفی داده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
10
325
عصر ایران کارت درسته
ولی واقعا نمیدونی چرا صدا سیما نادیده میگیره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
11
340
واقعا براي صدا و سيما و اين روالي كه در پيش گرفته است متاسفم.
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
347
30
به نظر شما چرا رسانه های غربی اخبار فلسطینو یک جانبه نمایش میدن
چند شب پیش که اسرائیل به غزه حمله کرد و چندین نفر رو شهید کرد حماس هم در تلافی اقدام به عملیات کرد که فقط چند نفر زخمی شدند
اوباما سریع موضع گیری کرد و اقدام فلسطینی ها رو تروریستی و وحشیانه خواند....چرا در این مورد مطلب نمی نویسید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
این چه ربطی داشت به سوریه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
دوست عزيز! وحشي گري اسرائيل چه ربطي به دولت سوريه داره؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
چه ربطی داشت؟
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
پروفسورها و دنشمندانی این پاسخ را دادند دقت کنند به این نظر!
ایشان نگفته این موضوع ربطی به سوریه داره، گفته حالا که در مورد انعکاس نادرست اخبار مطلب می نویسید، "چرا در این مورد مطلب نمی نویسید؟"
درست شد؟
حالا پاسخ های شما چه ربطی به این نظر دارد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
ظاهرا ربط رو شما فقط تشخیص میدین!!!
قباد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
دانشمند فقط عماد میباشد بپاندزدنت آقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
شما ظاهرا توجه نداري كه انتقاد از صدا و سيما از انتقاد از رسانه هاي خارجي و اوباما مهمتره. آقاي دانشمند
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
جناب "ناشناس"
اگر منظورتان از "دانشمند" بنده هستم با بگویم که نظر شما را قبول دارم و اصلا نگفته ام که باید فقط از اوباما انتقاد کرد و از صدا و سیما نه.
گفته این پاسخ ها ربطی به این نظر ندارد.
شما هم کم "دکتر" نیستی ها!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
15
179
ضرباتی که که انقلاب از خودی های نا آگاه می خورد همشه شدیدتر از غیرخودی های آگاه است.این رفتار چیزی جز بی اعتماد کردن مردم به رسانه ملی را به دنبال ندارد.
پاسخ ها
بهروز
| United States of America |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
رسانه ملی؟!!!
آریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
368
31
چرا بی بی سی فارسی حوادث بحرین رو نشون نمیده ولی اخبار لحظه به لحظه از حوادث سوریه پخش میکنه...!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
احتمالا فرکانست جاي ديگري است وگرنه گزارشات آنرا بصورت مرتب دريافت مي کرديد!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
aslan ye bar ta hala BBC negah kardi?age negah mikardi midonesti ke akhbare bahrain ro ham baztab mide
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
بی بی سی اگر اینکار رو میکنه، غلط میکنه. تمام انتقادات این مقاله هم بهش وارده،
ولی مگه این موضوع مجوز به صدا و سیمای ایران میده که...؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
ببین مطمئنی تا حالا بی بی سی نگاه کردی؟
آبتين
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
بي بي سي هر كاري كنه به من و تو چه ربطي داره؟ بي بي سي دروغ گو بي بي سي بد بد بد! به من و تو ربطي نداره نهايتاً محكومش ميكنيم... اما صداو سيما رو دارند از حق من و توي ايراني اداره ميكنند دارند پول من و تو رو ميريزند توش اينه كه براي من و تو حق ايجاد ميكنه نسبت بهش اينه كه ما به عنوان صاحب اين اموال حق داريم بازخواست كنيم مسئولانشو كه پول مارو دارين چيكار ميكنين .
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
307
14
آمرکا و غرب در مقابل جنایات بحرین سکوت کردند حتی از اقدامات حاکم بحرین حمایت هم کردند
ولی در مقابل حوادث سوریه رو به شدت محکوم کرده و موضع گیری کردند
به نظر شما مشکوک نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
بله مشکوکه،
حالا منم میتونم یه مقایسه از یه جهت دیگه بین بحرین و سوریه بکنم شما بگی مشکوکه یا نه؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
این به موضوع مقاله ربط داشت آیا؟؟؟؟
رفتار صدا و سیمای فرمایشی به آمریکا وغرب چه مربوطه هوشنگ جان
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
28
214
ااااااااااااي بابا، مظلوم بودن يا فتنه‌گر بودن بصيرتي مي‌خواد كه شما عصرايران نداري. فعلا مصلحت نيست اخبار سوريه منتشر بشه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
89
19
اشكال نداره بابا به اين ميگن دنياي سياست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
10
243
چه آقایان خوششان بیاید چه نیاید، موج بیداری به کشور دوست و برادر سوریه هم رسیده است. توجیه هایی که بعضی ها هم می آورند شبیه توجیه های قذافی است. سیاستگذاری نادرست و عدم توجه به خواست مردم می تواند این موج را نزدیکتر از این هم بیاورد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
5
199
با این کارها صدا و سیما هر روز از بینندگان خود کم میکنه
همین حالا هم خیلی از دوستان من و از جمله خود من برنامه های صدا و سیما رو نگاه نمی کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
4
170
سیاستمداران ایران بزرگترین اشتباه را مر تکب می شوند اگر بخواهند بر تحولات سوریه سرپوش بگذارند .چون اگر مردم سوریه فردا قدرت را به دست بگیرند رابطه ایران با این دوست استراتژیک تیره خواهد شد .
پس: بهترین راه ایران پوشش صحیح خبری و میانجیگری بین مردم سوریه و دولت این کشور است
ایران باید به بشار اسد تفهیم کند که وقت آن رسیده به در خواست مشروع مردم سوریه توجه جدی بکند .
او باید با صداقت کامل به اصلاحات اساسی مردم سوریه توجه کند قبل از اینکه زمان را از دست بدهد و مردم سوریه اعتماد خود را به وی از دست بدهند .
لیبی و مصر و یمن آئینه تمام نمای قصور حاکمان این کشورها در برابر خواست بحق مردم است .
پس اگر ما می خواهیم سوریه به چنین روزی گرفتار نشود باید سریعا"به آنها کمک کنیم که به خواست مردم خود توجه جدی بکنند .
پاسخ ها
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
شما که از اوضاع سیاسی و محرکین آشوب ها در سوریه خبر نداری کاش یک مقداری تامل می کردی تا راهپپمایی میلیونی دیروز مردم سوریه در حمایت از بشار اسد را ببینی . سوریه عراق ؛ لبنان ؛ سودان ؛ کویت نظام های به نسبه مردمی دارند و با نظام های دیکتاتوری قابل مقایسه نیستند
كامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
كي تاحالا حكومت موروثي حزب بعث سوريه مردمي شده دنيا خبر نداره ؟پس حكومتهاي پادشاهي مردمي ترين حكومتند پس شاه را الكي بيرون كرديم آقاي رامين يا يك ميليون نفر آدم را يكجا نديدي ياسر خط خبر هاي صدا سيماي خودمان را با عكسهاي فتوشاپ شده فقط يك لحظه ديدي ؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
105
17
مسلما با نويسنده در خصوص تقبيح عملكرد صدا و سيما موافقم. اما تحليلها، پرسشها و استدلالهاي مطرح شده بسيار سطحي و غير كارشناسيست. انتظار متن انتقادي پخته تر و كارشناسانه تري از سايت عصر ايران ميرود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
193
8
از اينكه در مورد صدا و سيما اين گونه قضاوت كرده اي جاي ايرادي نيست. بايد هم فضاي انتقاد باشد. اما چرا در مورد ساير رسانه هاي بيگانه كه اخبار ايران را به زبان فارسي پخش مي كنند و گاهگاهي چنين سياستي را در پيش مي گيرند مطلب نمي نويسي؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
عزیز ناشناس ،انتقاد از سر دلسوزی هستش نه دشمنی .ما که از رسانه های بیگانه انتظار لطف و مرحمت نداریم .صحبت اینه که آقایونی که امروز صدا و سیما رو اداره می کنن با این کار ها عملا به شعور مردم انقلابی ایران یه جورایی توهین میکنن واین مردمو دست کم گرفتن .مردم ما بعد 30 سال دیگه قدرت تحلیل مسائل رو خیلی خوب بلدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
برای این که رسانه های بیگانه از پول مالیات ملت ایران چرخشان نمیگردد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
چون اونها با پول من و تو اداره نميشند و طبيعتاً ما حق مالكيت نسبت بهش نداريم كه بازخواستشون كنيم... هر چند حق را بايد همه بگويند و كسي كه حق نگويد محكوم است
فقط ایران
-
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
5
117
امیدوارم که همه رسانه ها به هدف اصلی کارشان که همان اطلاع رسانی می باشد بپردازند خوب و بد را خود مخاطب تشخیص میدهد.(زنده باشی عصر ایران که خبرت امید به زندگی می دهد)
عماد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
90
14
تفاوت اعتراضات سوریه در این است که همه این خیزش ها علاوه بر داشتن دلایل بسیار طبیعی و معقول داخلی، به دلایل کاملا موجهی، در جهت عکس منافع آمریکا و اسرائیل قرار می گرفت اما سوریه تنها کشور عربی است که علی رغم تشابه سیاست داخلی اش با بقیه اعراب در کارنامه سیاست خارجی اش،
مقاوت در برابر اسرائیل و فشارهای آمریکا و قرار گرفتن در کنار ایران در جنگ با عراق را داراست.
مسلما ما با دموکراسی در سوریه مشکلی نداریم چرا که در آنجا هم حتی اگر حکومت بطور کامل عوض شود بعید است مردم به حکومت جدید اجازه دهند تا رابطه خوبی با اسرائیل برقرار کند.
هر چند که حاکمان سوریه و مخصوصا مرحوم حافظ اسد حق بزرگی بر گردن ما دارد.(که این را کسانی که با مسائل خاورمیانه در طول چند دهه گذشته آشنا بوده اند خوب درک می کنند) اما دلیل نمی شود که حقی برای مردم سوریه قائل نشویم.
در آخر اینکه، صدا و سیما حداقل می توانست همان اخبار تلویزیون سوریه را که پخش کند!
اینها را بیشتر برای جناب "غبیشاوی" عزیز نوشتم. خوشحال می شوم اگر فرصت داشته باشند و بزرگواری کنند نظرشان را بفرمایند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
5
136
واقعا" نميدانيد چزا!!!!!!!!!!!!!! اگر صدا و سيما را نشناخته ايد جاي تعجب دارد.
ناشناس
Austria
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
4
155
در جواب دوست گرامی که فرموده بودند صدا وسیما از اعتبار خود می کاهد می خواستم بگویم مگر صدا و سیما اعتباری هم دارد!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
2
124
کدوم رسانه؟! رسانه دولتی رو میگین؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
113
22
آیا خود عصر ایران اخبار داخلی را بطور کامل و بدور از غرض پخش می کند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
اگه عصرایران، به به چهچه نمیکنه پس حتما غرض ورزه!!!!!
فرزین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
2
122
روزبه روزازمخاطبان صداوسیماکم میشه

واین یعنی زنگ خطربرای مسولین..

دراین دنیاهیچ چیزبهترازصداقت ویکرنگی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
2
88
نسبت به رويه صدا و سيما اعتراض داريم اما كو گوش شنوا
ناشناس
United States of America
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
2
108
خیلی وقته که ما اخبار رو از منابع دیگه تهیه می کنیم چه فرقی میکنه که صدا و سیما سرپوش بزاره یا نه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
2
102
این که خوبه. روزنامه ایران تظاهر کنندگان سوری را مشتی جاسوس و خرابکار معرفی کرده و در تایید نظر خود پشتیبانی حکام عرب را از اسد منتشر کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
جهت اطلاع روزنامه ایران : حکام عرب از آل خلیفه هم حمایت کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
2
88
صداسیما فکر میکنه سوریه یکی از استانهای کشوره یادش رفته یه کشور دیگه س و کلا فکر می کنه مردم سوریه نشستن شبکه های ایران رو دنبال می کنن!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
2
87
چرا امروز گفت 10هزار نفر طرفدار بشار به خیابوناش ریختند.چقدر هم تابلوهه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
2
102
بنده تا بحال در میان رسانه های بسیاری که دیده ام، از لحاظ یک طرفه پوشش دهی اخبار تنها تلویزیون لیبی را رقیبی برای صدا و سیما دیده ام!
نادر
United States of America
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
2
48
خیزش مردمی در کشورها قبول ولی گویا سوریه نیم خیز بحساب میاد و بشار دراز انگاری از ملت سوریه واجب تره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
چنان خشک سالی شد اندر دمشق
که یاران فراموش کردند عشق...
ناشناس
United States of America
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
143
5
مشکل شما از جاي ديگر است! اگر ديشب به اخبار ساعت 22 شبکه 3 توجه مي کرديد ، اين اراجيف را به هم نمي بافتيد! به نظر مي رسد اين تنها مشکل نويسنده اين متن نيست بلکه تمامي عصر ايراني ها با رسانه ملي بيگانه اند چرا که شايد نويسنده به دليل گرفتاري هاي! عديده نتوانسته باشه اخبار رسانه ملي را نگاه کنه ولي اين از سايتي که خود وابسته به اصولگرايان به اصطلاح ميانه رو است قابل اغماض نيست...
متاسفم براي تمام عصر ايراني ها!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
اوه اوه!‌دیشب اخبار بیست و دو شبکه ۳! مردم حسابی! گیرم که شما راست میگی! یعنی کل پوشش اخبار سوریه باید در دیشب خبر ۲۲ شبکه سه خلاصه شود؟ خودتی!
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
ولی گویا مشکل شما پیچیده تره! انتظار از رسانه ملی اینه که با توجه به دوست و برادر بودن کشور سوریه اخباره این کشور رو بیشتر از لیبی پخش بکنه.
كامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
از طرفداران اين رسانه بااين لحن سخن گفتن تعجبي نداره چون اين رسانه ميلي (نه ملي )خود مشوق اين طرز گفتار در بسياري از برنامه هاي فرهنگي خود است كل اخبار شبكه 3 حداكثر 10 تا 12 دقيقه است چند ثانيه سهم اعتراضات مردم سوريه شده ؟؟؟؟؟؟؟
بهلول
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
3
92
حالا که همه به این نتیجه رسیدیم که صدا و سیما موفقیتی در انعکاس درست و واقع گرایانه اخبار نداره پیشنهاد میکنم کل فضای اشغال شده توسط صداوسیما که نه صدایی !! ازاش پخش میشه و نه سیمای بدردبخوری زیر کشت یه محصول خوب بره و لااقل از خاک اونجا بهرهبرداری مفید بشه!وقول اش رو به آقای ضرغامی میدیم که مدیریت اون مجموعه جدید رو هم کمافی السابق به ایشون واگذار کنیم تا با عوامل خودشون اونجا بیکار نمونند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
مارا هم استخدام كنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
4
99
به قول یک سایت که معما گفته بود:آن چیست که در مصر و تونس و بحرین انقلابی و آگاه خوانده می شود و در سوریه غتشاشگر /
این هم از کرامات صدا و سیمای ایران اسلامی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
142
5
خوبه خودتون مطلب مینویسید خودتون کامنت میزارید و مطالب همدیگه رو تایید میکنید!! خودتون سرتونو کردید تو لاک و نمیدونید که مردم سوریه بشاراسد را به شدت دوست دارند . حالا خوبه تظاهرات امروز را دیدین و این حرفها رو میزنید!! بابا یکی این عصرایران را از خواب بیدار کنه!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
ما اگه بتونیم تو یکی رو بیدار کنیم هنر کردیم، نیازی به بیدار کردن سایت خبری نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
تظاهرات طرفدارای حاکمیت اصلا با تظاهرات مخالفاشون تو کشورای استبدادی قابل مقایسه نیست. چون طرفدارای حکومت با ناز آورده میشن و ازشون قدردانی هم میشه اما طرف مقابل احتمال کشته شدنشم هست. یعنی یک نفر معترض که با این شرایط میاد بیرون با تعداد زیادی از عمال حکومتی برابری میکنه. چه بسا تو بحرین و عربستان و مصر و لیبی و ... هم طرفدارای دیکتاتورا حسابی میان طرفداری ولی نعمتشون
بازنشسته ارتش
Netherlands
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
6
68
منم با عصر ايران موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
5
71
همین سوریه در تمام اجلاس سران عرب با تمام کشورهای عرب همصدا هست در مقابل جزایر سه گانه متعلق به ایران...چندی پیش هم حضور نیروهای عربستان و امارات را در بحرین تائید کرده بود
ناشناس
Germany
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
6
79
آیا واقعا سیاست ما مثل دیانت ماست؟
آیا به دلیل رابطه خوب سیاسی با یک کشور نباید جنایت های آن را محکوم کنیم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
5
79
اسد ايابا انتخابات ازاد رثيس جمهور شده يا ارثيه باباش
پاسخ ها
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
این که فضا و فرهنگ سیاسی مردم سوریه هم تا حدی زیادی مانند دیگر کشورهای عربی عقب است و نیاز به تغییرات اساسی دارد حرف درستی است. اما "اسد" بجز ریاست جمهوری سوریه چیزهای دیگری را اهم از پدرش "حافظ اسد" به ارث برده است.
مثلا ایستادن درکنار ایران و در برابر حزب بعث عراق (که حکم برادر خوانده حزب بعث سوریه را داشت تاریخ سیاسی معاصر خاورمیانه عربی گواه آن است) که نبود جز بعلت هوش مندی سیاسی حافظ اسد و روحیه مقاومت او در برابر اسرائیل برای حفظ عزت مسلمانان.
لطفا این مطلب را در کانتکست فضای سیاسی خاورمیانه عربی در نظر بگیرید.
من فقط یک جمله از امام موسی صدر عزیز (روحی فداه) راجع به حافظ اسد عرض می کنم (که عضمت شخصیت و فهم عمیق او از مسائل خاور میانه زبانزد است و این روزها همه جریانات سیاسی ایران آرزوی بازگشتش را دارند) :
"چیزی از علی (ع) در وجود او می بینم."
farshad
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۱
baba asad shenas
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
4
87
حالا به سقوط دولت سوریه چطور می خواد سرپوش بذاره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
1
45
انتشار خبر در صدا و سيما بستگي به ارزش خبر دارد شايد كشتار 20نفر در مسجدي آنهم در سوريه خبر ارزشي نباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
1
53
صدا و سيما همين كار را كرد كه همه ماهواره دار شدند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
1
41
البته شبکه خبر دیروز(9/1/90)زحمت کشیدند وبا استفاده از نظرات کارشناسی بعضی ها مردم معترض سوریه را شورشی ضد حکومت ملی اسد وقیام مردم رادسیسه آمریکا واسرائیل نامیدند.(لاقل اینو درج کن به عنوان عیدی)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
2
31
کی؟چی؟کجا؟ شوخی میکنی..... پسر بشار اسد جون کلی آرزو داره.
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
44
3
تا شما بسوزيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
1
47
مگه در كشور دوست و برادر!!!!! سوريه اتفاقي افتاده؟ ما كه خبرامون رو فقط از صدا و سيماي ميلي مي‌گيريم چيزي دريافت نكرديم.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
147
5
نفاق کافیه عصر ایران.
مخالفتت با سیاست خارجی ایران باعث شده عصابنیت احمقانه ات رو سر سوریه خالی کنی.
کافیه چند سالی رو در سوریه زندگی می کردی تا می فهمیدی اونجا با بقیه جاهایی که اسم بردی متفاوته. زندگی مسالمت آمیز، تعدد گرایی دینی و مذهبی، رضایت نسبی مردم از وضعیت اقتصادی، رفتار مناسب حکومت با مهاجرین خارجی و احترام به آنها چیزهای قابل درکی برای منافقین عصر ایران نیست. فیلکا اسرائیل هم اخیرا از نقش بندر بن سلطان و ویلتمن از کلید زدن این آشوب ها پرده برداشته بود.
پس لطفا ساکت شوید.
پاسخ ها
علی !
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
دوست علامه من ! تا شب یه نگاهی به آمار موافقان و مخالفان نظرت و نظرات مشابه با خودت بنداز اونوقت میفهمی که چقدر از مردم با تئوریهای افسانه ایت موافق هستند و چه تعداد مخالف . خصوصیت طرفداران نظام های دیکتاتوری اینه که اصولا با واست اکثریت میونه ای ندارند و فقط حرف خودشون (اقلیت) رو ملاک همه چیز قرار میدن...جالب تر اینه که انتظار دارند اکثریت بخاطر اونها ساکت هم بشند !
ناشناس
| Iraq |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
پسر خوب اگر مردم راضی بودن چرا آشوب کردن ، بعدش هم اطلاع رسانی ربطی به موضعی گیری ندارد پس ظاهرا شما ساکت شوید که تاب تحمل حتی انتقاد کوچک را ندارید شماها هستید که باعث شده اید به جای پیشرفت عقب گرد داشته باشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
اونايي كه چند سالي را در ساير كشورها زندگيي ميكنند و ماموريتشان را به دلار ميگيرند با يد هم با سياست خارجي و صدا و سيما موافق باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
دلیل رضایت نسبی مردم، حکومت لائیک و سکولار بشار اسد هست. اما، با تمام این حال، بشاراسد با مبارک فرقی نداره. اگر دیکتاتوری خوب نیست، در همه جا خوب نیست. نمیشه دیکتاتوری در مصر بد باشه در سوریه خوب.
همه دیکتاتورهاف طرفدار زیاد دارند. قزافی، هیتلر، صدام، و.... هم طرفدار داشتند.
لذا از برچسب زدن به "عصر ایران" بعنوان منافق پرهیز کنید. مشکل شما با عصر ایران این هست که این رسانه، استانداردهای دوگانه شما را قبول ندارد.
F4-E
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
اتفاقا سوریه به مراتب از خیلی از کشورهای عربی از نظر آزادی بدتر هست !!!! 40 سال حالت فوق العاده بعد از کودتا پدر دیکتاتور فعلی سوریه یعنی دیکتاتور حافظ اسد و پسرش ادامه دهنده راهش !
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
علی اقا باید به عرضتان برسانم که نفاق یعنی فاصله انداختن بین مردم و نظام . اینکه هر عملی باعث بی اعتمادی مردم نسبت به نظام بشود خود نفاق است . اعمال شما و امثال شما بیشتر باعث نفاق میگردد تا دلسوزی سایت وزین عصر ایران
عاقل
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
1
19
به این علی بگو مثل صدا و سیما فقط سکوت کنه
رامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
5
33
راستی اینا چرا میترسن این مگه ادامه همان بیداری اسلامی نیست؟یا شاید رژیم داره فکر مییکنه یه عنوان دیگه کذایی واسه این قضیه سوریه کشف کنه؟
نمیدونم واقعآ خیلی عجیبه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
17
1
مديركل روزنامه "الثوره " ادامه داد: در پشت پرده رويدادهاي سوريه يك مغز استراتژيك بود كه هدفش ايجاد محيط جديدي براي تضعيف مقاومت و اجراي طرح حذف سلاح مقاومت است.
كيانوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
1
18
ميگوند العاقل في الاشاره ! از روي همين نظرات كاربران و موافقان و مخالفان انها همه چيز دستگيرمان ميشود ديگر صدا و سيماي دولتي نياز به نظر سنجي نداره
ناشناس
Netherlands
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
1
16
از کی تا حالا به بیش از 50 سال وضعیت فوق العاده و سرکوب مخالفان میگن زندگی مسالمت آمیز ، تعددگرایی و ...!!!
صدا و سیما هم بهتره که به رسالت اطلاع رسانیش پایبند باشه و مردم رو بیشتر از این به سمت شبکه های ماهواره ای خارجی که روز به روز بیننده هاشون در حال زیاد شدنه سوق نده.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
0
21
سلام و عید همه مبارک
اولا به اون دوستایی که میگن رسانه های بیگانه اینطورین و اونطورین میگم شما چرا اصلا اونا رو نیگا می کنی
مگه ممنوع نیست؟؟؟
چرا شما که ادعای قانونمند بودنتون میشه کار خلاف قانون می کنین؟
ثانیا اونا خیلی هم پوشش میدن و فرقی براشون نمی کنه حتی همین تظاهرات دو رزو پیش لندنو مستقیم نشون می دادن توی بی بی سی تازه خبرنگار صدو سیما هم توشون می لولید و ... به هم می بافت
ثالثا چرا شماها فورا جلئی کسی که مخالف میلتون نظر میده موضع میگیرین
یه کم سعه ی صدر هم خوب چیزیه
رابعا اگه عملکرد رسانه های بیگانه بد بود و بیننده نداشت رسانه ی میلی از همه چیزش تقلیذ نمی کرد حتی نوع دکور و مدل خبر گفتن
موفق باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
29
1
واقعا اسم اینجارو میزارین سایت؟
این تحلیلای آبکی رو از کجا میارین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
به عصر ایران گفتند تحلیلاتو از کجا یاد میگیری؟ گفت از رسانه ملی! هرچه او میگوید با برعکسشو انتظار داریم!!!
عبادالله
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
1
10
دقیقا همینطوره یعنی نباید مردم رانادان فرض کرد وخیزش بحرین و... راپوشش داد ولی درمورد سوریه چون دوست خودمونه جیکشم در نباریم .لااقل می شد اخبارش رابیان ودیدگاه خ ود صداوسیما را هم جداگانه بیان کرد تا هم به شعورمخاطبین توهین نکنیم وهم به خودمان!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
2
8
کی؟چی؟کجا؟ شوخی میکنی..... پسر بشار اسد جون کلی آرزو داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
36
2
تظاهرات ميليوني طرفدارن بشار اسد در شهرهاي مختلف سوريه را را ديديد كاش اين خبر هم اطلاع رساني ميكرديد .....البته اين راگفته بوديم كه اسد دربين مردم مقبوليت داره ولي از شماها انكار !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
راهپیمایی دولتی هیچگاه ارزش نداشته و نداره
مرتضی عزیزی-روزنامه نگار-
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
0
28
در حال حاضر بیشتر مردم اخبار و اطلاعاتشونو از رسانه های نوینی مثل اینترنت(سایت های خبری و شبکه های اجتماعی:فیس بوک،تویتر
و...)ماهواره(شبکه های خبری)حتی پیامک و تلفن همراه به دست می آرن.ما دیگه با مخاطب صرف روبرو نیستیم بلکه با مخاطبی که خودش به نوعی روزنامه نگار و حتی خبرنگار است روبرو هستیم.شما نمی توانید این مخاطب جدید را فریب بدهید،اطلاعات به او ندهید یا آن اطلاعاتی رو که دوست دارید به او بدهید.این مخاطبان جدید مجهز به اگاهی شده اند،رفتار زننده با این مخاطب بی اعتمادی و بی اعتباری فرستنده یا آغارگز پیام را به دنبال دارد و باعث مرگ رسانه می شود،دردی که چند سالی است رسانه ملی ایران را گرفتار کرده است.
ابو حسام
Syrian Arab Republic
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
2
6
آقای غبیشاوی ان اخبار را از کجا درآوردی اولاً تحسن نبوده راه پیمایی بوده ضمناً برو اخبار را از منابع درست و حسابی کسب کن - م از دمشق
پاسخ ها
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
راستی جناب شما که در سوریه تشریف دارید
می شود لطف کنید یک تحلیل درستو حسابی و دقیق هم از کم و کیف اخبار این روزها و هم از کلیت فضای سیاسی سوریه ارایه بفرمایید.
رسانه های خودمان که اینطوری رسانه غربی هم آنطوری کلا ما تو کف یک تحلیل بی طرف و مبتنی بر درک درست از حوادث سوریه مانده ایم، واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
تحصن
آرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
0
27
سخنان مسولین لیبیایی و سوری در مورد اعتراضات مردم را به دقت گوش کنید و با سایر کشورها مقایسه کنید.همه ی دیکتاتورها با معترضین به یک شکل ولی مرحله به مرحله برخورد می کنند.
جاماهیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
0
21
صداسیما اخبار طرفدارانه تحویل ندهد. سکوت پیش کش!
متعهد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
0
16
فوق العاده بود عملکرد عصر ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
0
20
متاسفانه صدا و سیما از دید یک مرشد به مردم می نگرد نه خبر رسان.
قدرت الله نورائی از خرم آباد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۱
85
16
به نظر من ما نباید با دشمنان بشار اسد هم صدا شویم؟ آیا ما باید همچون روسیه و فرانسه که همیشه به دوستان خود خیانت میکنند به دوستمان خیانت کنیم؟؟؟؟؟ نه نه هرگز. بشار اسد در قلب ملت ایران جای دارد و مطمئنا و مطمئنا و مطمئنـــــــــــا به اندازه کافی در سوریه طرفداران با وفا دارد. خداوند نگهدارش باشد این دوست عزیز ایران. قدرت الله نورائی از خرم آباد
وزارت خارجه: بین ۲ تا ۲.۵ میلیون تبعه افغانستانی غیرمجاز در کشور حضور دارند اتحادیه اروپا: مورا با تخت‌روانچی درباره طیف مختلفی از مسائل دیدار می‌کند تساوی استقلال مقابل پاختاکور؛ آبی‌پوشان همچنان در بحران نتایج (+خلاصه بازی) عضو اتاق بازرگانی ایران: تعداد «اسنپی‌ها» بیشتر از نیروی انسانی کارخانه‌ ها هستند رئیس ستاد تیپ گولانی استعفا کرد تغییر رنگ این موجودات به اندازه دویدن انسان به مدت ۲۵ دقیقه انرژی مصرف می‌کند یک مقام راهداری: روشنایی جاده‌های کشور الزامی نیست/ در کشورهایی با سرعت 200 کیلومتر در ساعت هم سیستم روشنایی اجباری نیست مقاومت اسلامی عراق: اگر رژیم صهیونیستی بغداد را بزند، آمریکا را می زنیم معاون ترامپ: بچه‌دار شدن را تشویق می‌کنیم/ بچه‌ها روح زندگی‌اند مهدی چمران: پذیرفته نیست که در حوزه های زیرساختی و خدمت به مردم دچار عقب ماندگی باشیم نروژ: هیچ ارتباطی بین پیجر های بمب گذاری شده و شرکت‌های این کشور پیدا نکردیم نمایشگاه نقاشی‌های مسعود کیمیایی در گالری ثالث چالش بزرگ کیانوش رستمی برای حضور در مسابقات جهانی تاریک‌ترین دوره رسانه در تاریخ معاصر ؛ جان باختن ۱۳۷ فعال رسانه‌ای در یک سال اسطوره اینتر و تیم ملی آرژانتین: پله، مارادونا و مسی بهترین‌های تاریخ هستند