فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۷ - ۱۸-۰۱-۱۳۸۶
کد ۱۴۶۶۳
انتشار: ۲۲:۰۷ - ۱۸-۰۱-۱۳۸۶

افسانه‌های غذایی که باید فراموش کنید

عصر ایران
رپویچ می‌گوید: "‌اغلب افراد به خصوص در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی-عروقی باشند از خوردن تخم‌مرغ اجتناب می‌کنند. اما در واقع تحقیقات چندانی جود ندارد که نشان دهد خوردن یک یا دو تخم‌مرغ در روز تفاوتی در میزان کلسترول خون ایجاد می‌کند."

تخم‌مرغ نخورید. روزی 8 لیوان آب بنوشید. خوردن مواد کربوهیدراتی یا نشاسته‌ای شما را چاق می کند. شاید شما هم بارها چنین توصیه‌های تغذیه‌ای را شنیده باشید. اما آیا آنها واقعا درست هستند؟

خبرگزاری رویترز به نقل از  وندی رپویچ یک متخصص فیزیولوژی در دانشگاه واشنگتن شرقی در اجلاس اخیرا برگزار‌شده کلج طب ورزشی آمریکا در دالاس تگزاس گزارش می‌دهد، لزوما این گونه نیست.

رپویچ می‌گوید: "‌اغلب افراد به خصوص در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی-عروقی باشند از خوردن تخم‌مرغ اجتناب می‌کنند. اما در واقع تحقیقات چندانی جود ندارد که نشان دهد خوردن یک یا دو تخم‌مرغ در روز تفاوتی در میزان کلسترول خون ایجاد می‌کند."

او به یک افسانه تغذیه‌ای دیگر اشاره می‌کند: خوردن مواد کریوهیدراتی شما را چاق می‌کند.

رپویچ می‌گوید ممکن است کاستن مواد کربوهیدراتی از رژیم غذایی کاهش وزن کمک کند، چرا که کاهش ذخایر کربوهیدراتی در بدن به این علت باعث از دست رفتن آب از بدن می‌شود، اما خوردن مواد کربوهیدراتی مانند برنج و نان  به طور متعادل مستقیما به افزایش وزن منجر نمی‌شود.

اما یک افسانه دیگر تغذیه‌ای "روزی 8 لیوان آب خورید."

رپویچ در این باره می‌گوید:‌" بسیاری از مردم تحت تاثیر این برداشت غلط فکر می‌کنند باید روزی 8 لیوان آب بخورند؛در حالیکه توجهی به آبی که از سایر منابع وارد بدن آنها می‌شود توجهی ندارند."

و به گفته رپویچ خوردن زیاد آب می‌تواند مضر باشد، چرا که ممکن است به عدم تعادل در میزان سدیم بدن بینجامد، عارضه‌ای که هیپوناترمی نامیده می‌شود.

و بالاخره این افسانه که همه افراد با مکمل‌های ویتامینی مصرف کنند. او می‌گوید خوردن میوه‌های و سبزی‌های متنوع و غلات کامل، به همراه مقدار متوسطی از لبنیات کم‌چربی و پروتئین و میزان صحیح کالری احتمالا نیاز به مکمل ویتامینی ندارند.
 
 

ارسال به دوستان
نشانه‌هایی که مردان نباید نادیده بگیرند؛ از خستگی تا افت تمرکز تحولی در هوانوردی قرن ۲۱ با ۷ پروژه بلندپروازانه (+عکس) کویت حریم هوایی خود را بست /سرگردانی هواپیماهای مقصد کویت (عکس) تنگه هرمز به صورت کامل مسدود شد تصویری از «نورالسلطنه» دختر مظفرالدین شاه قاجار سپاه پاسداران: حمله به ۱۸ هدف ارتش آمریکا در بامداد پنجشنبه حمله آمریکا به چند نقطه ایران ؛ حمله به پاسگاه‌های ساحلی سپاه، فرماندهی انتظامی و محوطه فرودگاه بندرعباس، میناب، قشم، سیریک، ورامین، پیشوا، آبیک قزوین / حملات ایران به پایگاه های آمریکا در اردن، کویت و بحرین ۵ نکته حرفه‌ای برای رانندگی با خودروی دنده دستی در ترافیک شهری جزئیات حملات بامداد پنجشنبه به برخی مناطق ایران یافته شگفت‌انگیز درباره آگاهی سفری به هشت بهشت طبیعی در یک روستا در آسمان‌آباد چرداول(+عکس) کشورهایی که بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی را انجام می‌دهند (+ اینفوگرافیک) آیا می‌توان بدون خوابیدن به مزایای خواب دست یافت؟ مطالعه روی موش‌ها پاسخ می‌دهد سفر به ایران قدیم؛ «زنی که عاشق رحمت شد و از او زحمت دید»(عکس) تیک‌تاک یک ساعت مخفی در دل کهکشان / ردیابی فرکانس‌های ناشناخته از میلیاردها سال نوری دورتر