۰۹ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۰۳۱۵
تعداد نظرات: ۶۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۳۰-۰۲-۱۳۹۷
کد ۶۱۰۳۱۵
انتشار: ۱۱:۲۹ - ۳۰-۰۲-۱۳۹۷

90 دقیقه گفت‌وگو؛ با طرح تعطیلات دو هفته‌ای زمستانی مدارس موافق هستید؟

امروز در "90 دقیقه گفت و گو" در مورد طرح تعطیلات دو هفته‌ای زمستانی مدارس با هم حرف می‌زنیم. قرارمان این است که هر هفته ، «دو» روز، دور هم جمع شویم و یک موضوع را به بحث بگذاریم.

عصر ایران- محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد از تعطیلات زمستانی مدارس حمایت می‌کند و تلاش می‌کند امسال این طرح را اجرایی کند.

بطحایی از تغییر احتمالی شروع و خاتمه سال تحصیلی مدارس بعد از اجرایی شدن این طرح خبر داد.

وی گفت:« در صورتی که در زمستان دو هفته تعطیلات در نظر گرفته شود باید مدارس یک هفته زودتر شروع شوند همچنین پایان مدارس نیز با یک هفته تاخیر همراه است و دانش‌آموزان باید در هفته اول خرداد در کلاس‌های درس حاضر شوند که این موضوع به قانون و موافقت مجلس با تغییر شروع و پایان سال تحصیلی نیاز دارد.»

در ششمین 90 دقیقه گفت‌وگو در این مورد این طرح با هم گفت‌وگو می‌کنیم و جنبه‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم.

1- با طرح تعطیلات دو هفته‌ای زمستانی مدارس موافق هستید؟

2- با آغاز مدارس در شهریور و اتمام آن در خرداد موافق هستید؟

3- به نظر شما این تعطیلات چه تاثیرات اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت؟ به طور مثال آلودگی هوا

4- این تعطیلات چه تاثیری در گردشگری مناطق جنوبی ایران خواهد داشت؟

5- آیا می‌شود برای کارمندان دولت و بخش‌های خصوصی هم تعطیلات زمستانی در نظر گرفت؟

 

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:30 دقیقه تا 13. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

 

 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۵۳
غیر قابل انتشار: ۱
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
17
19
بنظرم کار مفیدی هست
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
به شرط اينكه كارمندهاي ادارات هم تعطيل باشن كه نيستن
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
10
12
این طرح از جمله طرحهای ابتکاری وزیر جدیده و به نظرم خوب میتونه باشه. کلا فکر میکنم تغیرات بنیادی بیشتری باید در اموزش و پرورش انجام بشه تا روح تازه ای به این تن نیمه جان دمیده بشه. تغیراتی که با فرهنگ سازی باید همراه باشه تا خانواده ها حمایت کنند. مثل همین موضوع سمپاد
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
7
14
عالی. خسته شدیم از بس هی تو زمستون بچه ها به هر دلیلی تعطیل شدن و ما هیچ برنامه ای نداریم
معین
United States of America
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
10
19
بهترین فرصت برای رفتن به جنوب کشور. مثلا کیش، بوشهر یا قشم در اون فصل هوای فوق العاده ای دارند به شرطی که ما پدر و مادرها هم مرخصی داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
اره
همون ساکنان کیش و بوشهر یا قشم دو هفته زودتر تو گرما بیان مدرسه که تو بتونی هوای خنک بری اونجا گردش
میلاد
United States of America
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
8
6
دلیلش چیه؟ آلودگی هوا؟ می خوان کی رو گول بزنن؟ خودشون؟ مشکل آلودگی هوا سرویسای مدرسه ها نیستن. همه می دونن. بعدشم این همه تعطیلی وسط مدرسه رفتن بچه ها فقط اونا رو از فضا دور می کنه و نهایتا باعث می شه پرتی آموزش زیادتر بشه. دو هفته تعطیل یه ماه مدرسه بعدشم که دو هفته آخر اسفند و ماجرای شب عید! من نمی فهمم وسط این همه دردسر این ماجرا چرا باید اولویت اساتید قرار بگیره؟ به نفع کیه خدامونی دونه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
3
9
من کلا از اینها قطع امیدم حالا هر طرحی هم که بدن.
آزموده را آزمودن خطاست اونم صد بار
امین
France
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
6
6
به نظرم خوبه اما به شرطی که برای دانشجو ها هم عملی بشه! چون اونوقت مدرسه ای ها تعطیلن دانشجوها نیستن و خونواده ها نمیتونن سفر برن! و این رونق گردشگری زمستانه نمیاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
4
5
اگر یادتان باشد چند سال قبل این طرح اجرا شد و بگفته مسئولین ناموفق بود: ان زمان عللی مانند کمبود امکانات در مکان های گردشگری ، تصادفات بیشتر جاده ای بخاطر شرایط جوی زمستان .... ذکر شده بود.
برای تهران که همینطور کلی تعطیلی مدارس بخاطر الودگی هوا دارد بنظر جالب نیست.
ناشناس
Canada
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
4
3
قبلا اجرا شده وموفق نبوده در دوران نجفی
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
3
8
حتما باید به خانواده ها مرخصی داده بشه. اگر داده بشه طرح خوبی
طاهره سادات حمیدی
Germany
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
5
3
من هم موافقم...بنظرم برای دانش آموزان هم وقت استراحته...
ناشناس
Germany
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
1
3
کلا بهتره سیستم آپ تغییر کنه
از پذیرش و جذب دبیر گرفته تا نوع آموزش
لازم به ذکر هم هست تا حقوق و مزایا تو این سیستم درست نشه هرگز برنامه های آپ عملی نمیشه
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
9
در صورتی که که مرموزانه منجر به تضعیف نوروز و تعطیلات آن نشود، موافق هستم
عموعبداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
4
8
اجرای این طرح بدون درنظر گرفتن ملاحظات سایر مناطق کشور کاملا اشتباه است. شاید این طرح برای تهران که در زمستان هوا آلوده است کارآیی داشته باشد ولی برای مناطق گرمسیر کشور که زمستانی با هوای معتدل دارند و در عوض هوا در تابستان بسیار گرم است، شروع زودتر مدارس و کشاندن دانش آموزان در هوای گرم به مدارس، ظلم به آنها است و هیچ ضرورتی ندارد
معلم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
4
5
طرح تعطیلات زمستانی جنبه های مثبت زیادی دارد
جنبه اصلی بار مثبت روانی و استراحت دانش آموزان است
بعدش کاسته شدن از بار ترافیک کلان شهرها و کاهش آلودگی
تجدید قوای معلمان و ....
اما نکته ای که باید چاره ای در موردش اندیشیددمای بالای هوا و شهریورماه است که مدارس به ویژه در شهری مثل تهران امکانات سرمایشی کافی ندارد و با توجه به جمعیت بالای دانش آموزان در کلاس این موضوع طاقت فرسا میشود
نکته بعدی اینکه باید خانواده ها هم درین مورد همکاری کنن
البته باید به مشکلات خانواده هایی که پدر و مادر شاغل هستند نیز توجه کرد
با تشکر از مجموعه پرتلاش عصر ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
آقای معلم شما که نگران گرمی هوای تهران تو تابستونی دانش آموزای بدبخت بوشهری و خوزستانی و هرمزگانی چه کار کنن دیگه
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
3
3
این طرح سال 1375 هم اجرا شد و مدارس از 15 شهریور آغاز شد اما بعد از یکسال به شکست کشانیده شد و قطعا این بار هم به شکست خواهد انجامید مگه ایران مثل اروپا یک اقلیم دارد.. بنابراین چنین طرح هایی شکست خواهد خورد که در گرما گرم تابستان بدون امکانات سرمایشی دانش آموزان را به مدرسه بفرستند. آزموده را آزمودن خطاست.
بهشته
Germany
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
5
0
سلآم والا کل سال رو همش تعطیلاته به جای راهکار فقط خودشون رااحت کردن همش تعطیل
این بچه ها چی یاد میگیرن پس همش خونن یه روز جمعه یه روز پنجشنبه یه روز ورزش دارن یه روز معلم های بالای ۳۰ سال خدمت خودشون نمیان خب نامردیه سه روز اینطوری تعطیلن دیگه به ماند که شهادته هوا الودس عیده و هزار دلیل دیگه خب بچه ها گناه دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
خودت فهمیدی چی گفتی؟
امیر حسین وزیری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
1
10
با سلام به نظر من که 30 سال در آموزش و پرورش در رده های مختلف کار کرده ام این کار چون به کلیه قشر های جامعه اعم از فرهنگیان کارگران کارمندان شرکت های دولتی و خصوصی، دانشگاهها و ... مرتبط است عملا با توجه به نزدیکی نوروز غیر ممکن است و جناب بطهایی این را خوب میداند و این حرف برای فرافکنی ایشان در جهت عدم پاسخ به کیفیت بسیار پایین آموزش و پرورش و از همه مهمتر مطالبات معلمان است .
حالا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
1
6
اخه چطور میشه تو گرمای شهریور بچه ها رو فرستاد مدرسه اونم مدرسه ای که کوچکترین امکانات رو نداره اونم توی مناطق گرمسیر، ما که الودگی نداریم
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
3
4
این وسط تکلیف ما پدر و مادرها که کارمند هستیم جیه؟ کی میخواد بچه ما رو نگه داره؟
ناشناس
United States of America
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
3
تهرانی ها که همه میرن شمال/ این خط این نشون
ناشناس
Germany
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
2
6
صددر صد اشتباست.فاجعه ست.نکنید این کار وضع تحصیلی را بدتر نکنید
چراغی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
4
2
طرح خوبی است، امیدورام شاهد تصویب این مورد باشیم که از فرسودگی کارمندان و کارگران جلوگیری شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
4
4
به نفع معلماست، همش تعطیلن
بعد میان میگن حقوقمون کمه
آخه اینا چیکار می کنن جز کتک زدن و مو قیچی کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
5
تعطیلات الکی والدینی که باید برن سر کار چی. چقد بچه هامون تنها تو خونه بمونن؟
پاسخ ها
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
كاملا موافقم چرا والدين بايد برن سركار و بچه ها تنها خونه بمونن اين كجاش خوبه
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
1
2
چون فیلتر شکن ها باز، بچه ها نباید تو خونه تنها باشن
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
1
4
طرح خوبی نیست
پژمان
United States of America
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
1
8
من به عنوان یک دانش آموز کاملا مخالف هستم
تعطیلات زمستانی تابستون مارو خراب می کنه
ضمنا یه سکته منفی تو روند درسی مون توی زمستون که وسط سال تحصیلیه میزنه
آلودگی هوا اصلا با این طرح تغییری نمیکنه چرا که مشکل اصلی مدارس نیست و مشکل این دو هفته هم نیست
اگر قرار بود با این طرح حل بشه قطعا ۲۰سال پیش حل می شد و الان و حتی اون سال ها نباید آلودگی هوا می داشتیم
متاسفم برای کسانی که بدون هیچ تجربه کلاس داری و برای راحتی خودشون حمایت می کنن این طرح رو
ما تابستون مون رو کامل می خواهیم .
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
1
0
1- با طرح تعطیلات دو هفته‌ای زمستانی مدارس موافق هستید؟ بله

2- با آغاز مدارس در شهریور و اتمام آن در خرداد موافق هستید؟ خیر-بوی ماه مهر باید حفظ شود. ضمن اینکه مناطق جنوبی ایران شهریور بسیار گرمی دارند.

3- به نظر شما این تعطیلات چه تاثیرات اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت؟ به طور مثال آلودگی هوا : کلا تعطیلات در ایران باعث افزایش راندمان سیستم و ادارات می شود. نبود کارمندان و صد البته مدیران بهتر از بودنشان هست برای سیستم

4- این تعطیلات چه تاثیری در گردشگری مناطق جنوبی ایران خواهد داشت؟ باعث رونق گردشگری جنوب می شود.

5- آیا می‌شود برای کارمندان دولت و بخش‌های خصوصی هم تعطیلات زمستانی در نظر گرفت؟ اگر بشود که عالی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
4
2
قطعا موافقم، میشه از پونزده شهریور شروع کرد مدرسه رو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
2
1
طرح خوبیه موافقم ولی اگه نزدیک به نوروز باشه خوب نیست اگر در دی ماه باشه خوبه و در ضمن حجم کتاب های درسی هم کم بشه چون ما که در اهواز هستیم به طور مشخصی به دلیل تعطیلی های ناشی از ریزگرد ها بسیار فشرده در مدارس درس ها تدریس می شن و بچه ها تحت فشار زیادی هستن
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
1
4
به نظر من بسيار طرح نامناسبي است. هيچ گونه تضميني وجود نداره كه در ايام غير تعطيل زمستان هوا آلوده نشه. از طرفي ضمن اينكه دانش آموزان از فضاي درس دور ميشن عملا امكان مسافرت رفتن در آن ايام هم براي خيلي از خانواده ها وجود نداره. ضمنا مدارس هم زير ساخت مناسب براي روزهاي گرم شهريور رو ندارن. اين طرح يك بار ديگه هم اجرا شد و جاب نداد. جز تلخ كردن شيريني تعطيلات تابستوني به كام اوليا و بچه ها هيچ نتيجه اي نداره
ناشناس
United States of America
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
2
0
1- با طرح تعطیلات دو هفته‌ای زمستانی مدارس موافق هستید؟ بله

2- با آغاز مدارس در شهریور و اتمام آن در خرداد موافق هستید؟ شروع از ۱۵ شهریور باشه که با این ۱۵ روز جایگزین ۱۵ روزه تعطیلات میشه ولی پایان مدارس به صورت فعلی باشه

3- به نظر شما این تعطیلات چه تاثیرات اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت؟ به طور مثال آلودگی هوا : هم آلودگی هوا کاهش پیدا خواهد کرد، هم صنعت گردشگری افزایش خواهد یافت و هم اینکه شادی و نشاط جامعه و با هم بودن خانواده ها افزایش می یابد.

4- این تعطیلات چه تاثیری در گردشگری مناطق جنوبی ایران خواهد داشت؟ باعث افزایش صنعت گردشگری خصوصاَ مناطق جنوبی می گردد

5- آیا می‌شود برای کارمندان دولت و بخش‌های خصوصی هم تعطیلات زمستانی در نظر گرفت؟ به نظر من جز موارد خدمت رسان به نظرم بد نیست چون باعت افزایش راندمان کاری و درآمدزایی کشور از طریق گردشگری می گردد.
جعفری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
4
0
با سلام. به نظر بنده تعطیلی دو هفته ای در زمستان فرصت مناسبی برای تجدید انرژی معلمان و دانش آموزان هست. فواید زیادی نیز مثل جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش مصرف انرژی و ... دارد.
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
3
یکی از شرایط اضافه شدن تعطیلات زمستانی بازگشایی مدارس از پانزدهم شهریور اعلام شده، من به عنوان یک فرهنگی عرض می کنم که مدارس امکانات لازم برای بازگشایی در پانزدهم شهریور رو ندارند و باید کلاسها به سیستم سرمایش مناسب مجهز بشن که با توجه به بودجه مورد نیاز غیر ممکنه، گرما ممکنه مشکلات جدی برای بچه ها به وجود بیاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
4
به هیچ وجه موافق نیستم. سیستم آموزش و پرورش به اندازه کافی دستخوش تحولات شکست خورده شده. تاکی سعی و خطا هزینه این همه تغییراتو کی پرداخت کرده؟
حسین جعفری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
4
کلا با این طرح مخالفم. چون تمام زحمات سه ماهه معلم در این دوهفته تعطیلات از بین میره .
مشکل بعدی شاغل بودن بیشتر مادرانه .مگر اینکه مادران شاغل غیر معلم هم تعطیل باشند. وگرنه بچه های ابتدایی رو که مدارسشون تعطیله مادرای شاغل چکار کنن با خودشون ببرن سر کار؟؟؟!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
4
باز هم مثل همیشه صورت مساله داره پاک میشه. کارخانجات خودروسازی باید اصلاح بشه. بنزین باید درست بشه و .......
بچه های جنوب کشور تو گرما برن مدرسه؟ همین الان اول اردیبهشت تمام مدارس بوشهر تعطیل میشه از گرما.
به کجا میریم با این مدیریت های افتضاح؟؟؟؟؟؟؟؟
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
2
هیچ برنامه خاص و هدف خاصی پشت این قضیه نیست مطمئنا
صرفا یه نفر میخواد بیاد بگه منم کاری کردم دقیقا مثل نظام آموزشی های متفاوتی که پشت هم تغییر دادن بدون اینکه برنامه خاصی دنبال بشه
ملت شدن موش آزمایشگاهی
همه گیر اینها فقط تعطیلات نوروزه که دوس دارن بردارن
مسل
France
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
2
اولین ضرر تعطیلات دو روزه و سه روزه و کلا کوتاه مدت و خارج از عرف بالارفتن آمار سفرها و افزایش تصادفات میباشد بدلیل اینکه خانواده ها بدلیل فرصت کم در دو سه روز با عجله به مسافرت میروند و همین تعجیل مسبب بالا رفتن تصادفات میباشد..دومین ضرر فاصله در ایام مدرسه مانند ایام تعطیلات نوروزی نیز تاثیرات منفی در سطح تمرکز دانش آموزان خواهد داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
5
نقشه برای کم کردن تعطیلات نوروزی وگرنه دلشون به حال بچه ها نمیسوزه
احمدت
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
3
اگر قرار باشد مدارس از نیمه شهریور شروع شود و از قبل این موضوع 15 روز در زمستان تعطیلات داده شود، شروع مدارس در مناطق گرم جنوب غیر ممکن یا حداقل غیر اثربخش است.
عباس اقوامي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
5
با سلام:
1- خير، چون در سالهاي قبل تعطيلي زمستاني وجود داشت و آثار بد آن در سراسر كشور شاهد بوديم.
2- نخير، چون در تمامي استانها هوا شرايط كلي ندارد، در جنوب تا اوايل مهرماه هوا گرم است و در استانهاي ديگر خنك، و اين عمل دو دستگي ايجاد مي‌كند.
3- هيچ تأثيري در آلودگي هوا ندارد مثلا در دو هفته اذر ماه تعطيل باشد و شايد امكان آلوده بودن هوا در قبل و بعد از تعطيلي وجود داشته باشد.
4- تأثير چنداني در گردشگري مناطق جنوب ندارد چون كارمندان دولت تعطيل نيستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
1
2
خوبه ! ولی حتی تو شهری مثل تهران هم خیلی از مدارس تو خرداد ماه مشکل نداشتن سیستم سرمایش دارند. مخصوصا این موضوع در مدارس دخترانه مشکل جدی تریه . ( به علت پوشش شاگردان و معلم ها )
در صورتیکه این طرح بخواهد اجرایی شود باید فکری به حال سیستم های سرمایش مدارس کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
1
در کشور ما، در طول سال تحصیلی ، فارغ از تعطیلات رسمی کشور فکر می کنم حدود یک ماهی بشه که مدارس به بهانه های مختلف مثل آلودگی هوا ، بین التعطیلین، نزدیکی به ایام نوروز و ...تعطیل می شند.اگر این تعطیلات رو بشه مدیریت کرد و بعد به صورت یکجا مثل تعطیلات زمستانی درآورد، فکر کنم نیازی هم نباشه که مدارس زودتر شروع بشند.
ناشناس
United States of America
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
6
0
طرح بسیار خوبی است
به هر نحوی که اجرا شود میتواند مفید فایده باشد حتی اگر دانشگاهها هم شامل نشوند این مزیت را دارد که مانند ایام عید هجوم گردشگر و افزایش قیمت را به همراه نخواهد داشت و گردشگردی را با قیمت منطقی ترویج میدهد و همچنین برای دانش آموزان خیلی مفید است که به مدت دو هفته از فضای آموزشی دور میشوند زیرا بر خلاف تصور عامیانه ؛ آموزش مداوم بسیار ضرر بخش است و بهره وری مطالب را کاهش میدهد و از آن طرف تعطیلی حدود چهار ماهه آموزش هم باعث ایجاد رخوت علمی در دانش آموز میگردد و زودتر شروع شدن سال تحصیلی بسیار طرح هوشمندانه ای میباشد
در بحث الودگی هم آنچنان تاثیر شگرفی نخواهد داشت زیرا بر خلاف دیدگاه رایج ایجاد محدوده طرح ترافیک و تراکم فروشی نتیجه معکوس رفع الودگی را در پی داشته زیرا علاوه بر اینکه واحد های مسکونی داخل طرح مزیت سکونت را از دست میدهند و متروکه و مخروبه میمانند ؛ صاحبان مشاغل تمایلی به تاسیس دفتر در آن محدوده ها را نداشته و ترجیح میدهند محلی را برگزینند که با خودروی شخصی تردد نمایند از همین روی مناطقی مانند بلوار آفریقا - گاندی -میرداماد- سعادت آباد- آیت اله کاشانی و ...که بدون مترو و خط واحد هستند؛ مزیت اداری پیدا میکنند و همین مزیت باعث کاهش عیار مسکونی منطقه شده و یک مهاجرت درون شهری برای دوری از آنها را ترویج مینماید که نتیجه ای جز تردد مضاعف و تشدید آلودگی ندارد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
3
با هر دو مورد مخالفم به این دلایل: ۱- تعطیلی کلاسای درس در فصل امتحانات نوبت اول بچه ها رو از فضای کلاس دور کرده و با تعطیلی دوهفته ی دیگه عملا یک ماه بچه ها کلاس نمیرن و در واقع یک سکته ی یک ماهه میخورن بعدشم آخرای اسفند هم که عملا یک هفته میرن سراغ تعطیلات نوروز و سکته ی دوم .۲- شروع مدارس از نیمه ی شهریور عملا در مناطقی مثل ما در جنوب کرمان امکان پذیر نیست چرا که گرما بسیار وحشتناکه و مدارسی داریم که کلاساش حتی یک دستگاه پنکه هم ندارن . جناب وزیر دوساعت بیان تو یکی از مدارس روستایی و بدون امکانات( کولر و آب سردکن) بشینن تو کلاس و بچه شون رو برا تفریح بیارن همراشون . اگه گرمازده نشدن من از تیرماه میام کلاس. تازه تعطیلات پیشنهادی شون برا زمستون دقیقا میشه بهترین فصل آب و هوایی جنوب کرمان که بچه ها میتونن راحت سرکلاس باشن .
سید علی اصغر علوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
2
0
1- طرح خوبی است ولی وقتی به بهانه های مختلف می خواهیم از تعطیلات دو هفته ای نوروز کم کنیم چه دلیلی دارد که چنین طرحی را اجرا کنیم
2- البته مدت آن زیاد است و فاصله زیادی می اندازد اگر یک هفته باشد که با دو روز پنجشنبه و جمعه قبلی و یکی تعطیلی احتمالی رسمی در واقع 10روز خواهد شد
3- باید در نظر داشت که اگر بخواهیم در زمستان تعطیل کرده و در شهریور و خرداد آنها را به مدرسه بکشانیم در بعضی مناطق بخاطر گرمای زیاد امکان پذیر نیست
سعید
Germany
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
5
نه مخالفم. همین الان در جنوب کشور بچه های ما از دهم اردیبهشت تعطیل شده اند چون هوا گرم است . بعد چجوری تا آخر خرداد بروند مدرسه؟با کدام امکانات؟کولر کجا بود؟برق کجا بود؟مگر نمی گویید کمبود برق دارید و می خواهید ادارات را در تابستان زودتر تعطیل کنید؟لطفا ایران را در تهران خلاصه نکنید. با این طرحهای غیر کارشناسی مملکت را نابودتر نکنید
سعید ربیعی دخت
United States of America
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
4
سلام
درهرطرحی که ارائه میشود بایستی به عوامل موثر دربهره وری و اثرگذاری طرح مطالعه کافی ووافی صورت بگیرد همین طرح تعطیلات زمستانی وشروع یک هفته ای مدارس و به سرکلاس آمدن دانش اموزان درهفته ای اول خرداد ماه برای مناطق گرمسیری که گرمای طاقت فرسای آن از ابتدای اردیبهشت غیرقابل تحمل میشود آیا امکانات خاصی درنظر گرفته شده است یک کلاس درس دراکثر مدارس خوزستان فاقد سیستم سرمایشی مناسب است محیط اموزشی دراکثراین نقاط جوابگوی این طرح نخواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
4
این طرح زمانی کاربردیه که با تعطیلی والدین باشه
اگه نه فقط تعطیلی مدارس باعث میشه که یک دغدغه برای والدین به وجود بیاد
نسیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
4
مخالفم. شهریور اوج شرجی خوزستانه. چرا باید بچه های ما مجبور بشن توی شرجی و گرما برن مدرسه؟از اونور هم خرداد که دمای خوزستان بالای 40 درجه هست باز برن سر کلاس؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
3
این طرح برای تهران نوشته شده یا ایران ؟
برای شهرهای بزرگ یا ایران ؟
دبیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
4
نمی شود یک طرح برای کل کشور داد. مدارس بیشتر مناطق لرستان ایلام خورستان بعد از فروردین گرمای ۴۵ درجه ای دارند و از آن طرف هم شهریور ماه هم سخت است بدون هیچ وسایل سرمایشی به مدرسه رفت. در اجرای این طرح باید ملاحظه ی مدارس مناطق گرمسیری را کرد به نظرم برای مناطق گرمسیری همین تقویم خوب است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
4
0
با يك هفته موافقم
دانيال
Japan
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
4
مخالفم.دانش آموزان شمال و جنوب كشور در هواي فوق العاده گرم و شرجي شهريور برن مدرسه كه چي؟زمستون دو هفته تعطيل بشن؟؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
1
3
اصلا طرح خوبی نیست مشکلات را بیشتر هم میکند فقط برای معلما خوبه .دو هفته را تعطیل میکنند و سر وته سال تحصیلی را هم میزنند
بارش برف در کره جنوبی ۱۳۰۰ مدرسه را تعطیل کرد و چند کشته به جا گذاشت معاون هماهنگ کننده سپاه: یعنی چه ورزشکار و هنرمند قهر کرده؟ شما مگر روی این فرد سرمایه گذاری نکردید؟ فرمانده نیروی دریایی ارتش : نیروهای آمریکا در دریاهای آزاد را راندیم عضو شورای شهر تهران : ۸۰ درصد کودکان کار ، ایرانی نیستند آیت الله نوری همدانی در دیدار با عراقچی : با دنیا با در نظر گرفتن مصلحت منافع ملی و عزّت کشور ، ارتباط داشته باشید / نباید به آتش بس اسرائیل اعتماد کرد آیت‌الله جوادی آملی در دیدار با عراقچی : جهانی فکر و جهانی عمل کنید / ما هر جا آسیب دیدیم به خاطر این بود که یا بیراهه رفتیم یا راه دیگران را بستیم آیفون 17 ایر؛ محصول جدید اپل شبیه آیفون 5سی می شود؟! (عکس) واکنش علی ربیعی به اعلام ممنوعیت برنامه‌های فردوسی پور و سروش صحت: عده‌ای تاب دیدن حال خوب مردم را ندارند گزارش آژانس درمورد نصب هزاران سانتریفیوژ جدید در ایران ساترای صدا‌و‌سیما با کدام قانون صدای فردوسی‌پور در فضای مجازی را هم بُریده؟ اتحادیه اروپا : همه اعضا موظف به اجرای حکم دستگیری نتانیاهو هستند علی قنبری اقتصاددان : مبادلات بانکی ایران و روسیه تحولی ایجاد نمی‌کند/ امیدمان اکنون به مذاکرات با اروپا است عضو خبرگان رهبری : دشمن برای تخریب قم و جلوه دادن فضای خشونت، تحجر و عقب ماندگی حوزه و روحانیت برنامه دارد معاون ترامپ برای 25 میلیون مهاجر غیر قانونی در آمریکا چه خوابی دیده؟/ سخت‌گیری در شغل تا خودشان بروند اخبار غیر رسمی از زمان رفع فیلترینگ