۱۲ تير ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۸-۰۱-۱۳۸۷
کد ۳۹۳۰۱
انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۸-۰۱-۱۳۸۷

ابطحی: سیاوش قمیشی می تواند در ایران کنسرت بگذارد/ماجرای زنان ایتالیایی خاتمی را به هم ریخت

آقایی که خیلی هم بداخلاق بود در کیهان مقاله ای نوشت که وقتی من در لبنان بودم، با شلوارک و پیراهن آستین کوتاه دیده شده ام و فیلمش هم موجود است!
گفت و گو با سیدمحمدعلی ابطحی

-شما یک سری اعمال و رفتار دارید که نمی شود آن را در قالب شخصیت یک روحانی تعریف کرد. کارهایی می کنید و فضایی به وجود می آورید که باعث حمله به شما می شود. این سیاست شماست یا خودتان این طوری هستید؟

نه والا سیاست مان نیست. چه کسی دوست دارد که فحش بشنود؟ ولی اگر این چیزها هم نبود، جماعتی که من می شناسم بالاخره بهانه ای پیدا می کردند که فحش بدهند. چون خیلی از دوستان ما که این نوع رفتارهای اجتماعی را هم ندارند از این حملات بی نصیب نیستند. دعواهای سیاسی بدون اخلاق نهایتا به این جاها کشیده می شود.

- این که می گویند شما خارج از ایران شلوار جین و تی شرت می پوشید درست است؟

شلوار جین خیلی به من نمی آید و نمی پوشم. وقتی هم هوا گرم باشد تی شرت می پوشم.

- پس تا به حال شلوار جین نپوشیده اید؟

یادم نمی آید... چون سایزم هم سایزی نیست که بتوانم شلوار جین بپوشم. (می خندد) شروع این شایعات یک مبنایی داشت. آن موقع که دعواها خیلی داغ بود، معمولا آن هایی که کم می آوردند، تهمت می زدند.

- مگر شلوار جین پوشیدن تهمت است؟

نه ... به طور کلی این جور حرف ها را می گویم. آقایی که یک وقتی خودش را سمبل هنرمند اسلامی معرفی می کرد و خیلی هم بداخلاق بود در کیهان مقاله ای نوشت که وقتی من در لبنان بودم، با شلوارک و پیراهن آستین کوتاه دیده شده ام و فیلمش هم موجود است. من یادم نمی آید که شلوارک داشته یا پوشیده باشم، آن هم در خیابان و جایی که این هنرمند خیلی عزیز بتواند فیلمبرداری کند. از اول معلوم است که دروغ است.
بعد این را اضافه کردند که کنار دریا این اتفاق افتاده. البته این مشخص است که اگر بخواهم دریا بروم نه با عمامه می روم و نه با عبا، بلکه با لباس شنا می روم ولی چون دریای آن جا خیلی شلوغ بود هیچ وقت نرفتم.
جالب این بود که چند تا از بچه های حزب الهی خیلی صاف و ساده پیش من آمدند و طلب حلالیت کردند.

گفتم: چطور؟ گفتند: ما مطالبی درباره این قضیه نوشتیم. آن آقا گفته بود که می خواهد فیلم را پخش کند. بعد آنها رفته بودند پیش ایشان و گفته بودند که این فیلم را بیاورید تا در مدرسه حجتیه پخش کنیم. چون خیلی مهم بود و او که با آنها احساس همبستگی داشته، گفته بود که من الکی گفتم و به آنها، به خاطر این رفتار خیلی بر خورده بود.

...- لباس دیگری را امتحان کرده اید؟ یعنی در مراسمی کت و شلوار پوشیده اید؟

بله، خیلی وقت ها با لباس غیر آخوندی بیرون رفتم. این لباس کار و رسمی من است. چون نمی شود با این لباس به خرید، سینما یا جاهای مختلف دیگر رفت.

اولین باری که در جلسه رسمی سازمان ملل حضور پیدا کردم با هم فکری آقای خاتمی کت و شلوار پوشیدم و جلوی دوربین هم نشستم. علت آن هم بحرانی بودن فضا بود. مجاهدین خلق تظاهرات کرده بودند، برنامه ها خیلی سخت بود، اولین سفر آقای خاتمی در اولین سال ریاست جمهوری شان بود، خیلی دوندگی این طرف و آن طرف داشت و چون همه برنامه ها دست من بود نمی شد با عبا و عمامه این طرف و آن طرف دوید. ضمن این که آقای خاتمی حفاظت خوب و محکمی داشت ما هم آخوند بودیم آن ها هم نمی فهمیدند و ما را به جای آقای خاتمی... (خنده)

البته یک بار برعکسش شد. در فرودگاه فرانسه یک گارد نظامی مفصلی چیده بودند، من بی هوا با یکی از دوستانم صحبت می کردم و از در بیرون آمدم تا کمی هوا بخورم به محض آن که بیرون آمدم گروه موزیکی که برای آقای خاتمی باید می زد فکر کرد آقای خاتمی آمده و شروع کرد به موزیک زدن. من خیلی زود برگشتم سرجایم و آن ها هم خیلی تعجب کرده بودند و صدای موزیک قطع شد.

...- راستی می خواهم از شما هم در مورد دست دادن آقای خاتمی با آن خانم های خارجی بپرسم.

من در آن سفر نبودم.

- بعد یواشکی از آقای خاتمی نپرسیدید که قضیه چه بوده؟

چرا هم یواشکی پرسیدم هم غیر یواشکی. آقای خاتمی هم که رسما تکذیب کرد.

- یعنی  این فیلم واقعا ساختگی بود؟

من نتوانستم این فیلم را بگیرم چون فیلتر بود. آقای خاتمی خودش این فیلم را دیده بود، یک جلسه ای داشت مثل این چیزهایی که بازسازی می کنند مسیر را رفت و گفت که حالت دست من همیشه این طوری است آن یکی هم زیر عباست و از جلوی این خانم که رد می شوم کات می شود.

- آن موقع که روزنامه هم میهن هم انگشتر آقای خاتمی را چاپ کرد که در دستش بوده یا نه. من به این بحث هایش کاری ندارم شما خصوصی از آقای خاتمی در مورد این فیلم پرسیدید، چه گفتند؟

بالاخره که همه فیلم را تکذیب کردند من در این چند وقت کمتر دیده بودم که آقای خاتمی از این فضایی که به وجود آوردند این طور احساس ناراحتی بکند. ما- در این نوع فضا- خیلی پوست کلفت شده بودیم. ولی آقای خاتمی روحیه اش این طور نبود. در حوزه شخصی اش قبلا کسی صحبتی نکرده بود، به همین دلیل ماجرا ایشان را خیلی به هم ریخت.

...- به نظرتان آقای کروبی دوست داشتنی تر است یا آقای خاتمی؟

اگر این امکان وجود داشت که این دو را در هم ادغام کنند خیلی ترکیب خوبی می شد!

- چه خصوصیاتی از آن ها باید در این ترکیب جدید باشد؟

مثلا اگر همین بحث تایید صلاحیت ها باشد، آقای کروبی چند پرونده را به شورای نگهبان می برد و می گوید که آقا این ها آدم های خوبی هستند، تایید کنید! ولی آقای خاتمی این طور نیست. می رود و یک گفتمان در مورد حقوق انسان باز می کند و این که مشروعیت نظام از مردم است و از این نوع بحث ها. آقای خاتمی باورش نمی شد که در سطوح سیاسی کسی دروغ بگوید ولی آقای کروبی متوجه می شد و متناسب با آن عکس العمل نشان می داد!

... - موسیقی گوش می کنید یا رادیو؟

بیشتر وقت ها موسیقی گوش می کنم.

- چه موسیقی گوش می کنید؟

موسیقی با کلام را خیلی دوست دارم.

- صدای چه خواننده هایی را گوش می کنید؟

هر کسی که ترانه خوب بخواند. گاهی کلام در موسیقی پاپ به هم ریخته می شود، به خصوص در موسیقی های سال های اخیر. من معتقدم که کلام موسیقی باید قشنگ باشد اما  گاهی بد به ادبیات لگد می زند.

- خواننده های امروزی را می گویید، مثل کسانی که رپ می خوانند؟

بله ... "تف به مرامت عوضی" بامزه است ولی عمر کوتاهی دارد. در بین خواننده هایی که این شعرها را می خواندند شما توجه کنید می بینید که عمر شعرهای قمیشی خیلی بیشتر از بقیه است چون موسیقی اش باوقارتر است.

- پس شما در ماشین تان سیاوش قمیشی گوش می کنید؟

بله.

- از خواننده هایی که ما بتوانیم چاپ کنیم کدام را گوش می کنید؟

یعنی قمیشی را نمی توانید چاپ کنید؟ فکر نمی کنم. من فکر می کنم سر قمیشی داریم خیلی اشتباه می کنیم، چون خواننده ای است که نه تا به حال چیز بدی خوانده و نه صدایش خلاف شرع است، بعد یک سری آدم های دسته دوم و سوم که تقلید می کنند را می آوریم و به عنوان صدای موسیقی مطرح شان می کنیم در حالی که خود قمیشی می تواند در ایران برنامه داشته باشد و کنسرت بگذارد و به کسی هم آسیبی نمی رساند. من این طوری اعتقاد دارم.

- یعنی اگر روزی سیاوش قمیشی بخواهد در ایران کنسرت بگذارد و شما کاری از دست تان بربیاید برایش انجام می دهید؟

حتما انجام می دهم. چون معتقدم که اشکال شرعی ندارد و شعرهایش پرمحتواست. واقعا شعری که راجع به جنگ (ترانه یغما گلرویی) می خواند خیلی خوب است.

من به این دلیل بحث سیاوش قمیشی را مطرح کردم که نام بعضی خواننده ها در ذهن افراد تداعی کننده ابتذال نیست. حتی در مقایسه با خواننده هایی که در داخل ایران می خوانند. خیلی خوب است که زمینه هایی برای شان فراهم شود.

متن کامل را در ستون گفت و گو بخوانید.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۸
12
2
واقعا از یک روحانی بعیده . متاسفم براش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۸
0
9
جالب بود. ممنون از صداقت ابطحی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۸
10
3
ببخشيد اقاي ابطحي شما يه سئوال داشتم : شما رقص هم ميكنيد؟
ناشناس
-
۲۰:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۸
2
4
He is a nice gentelman
ناشناس
United States of America
۲۰:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۸
0
0
eeeyyyyvvvvvaaaaaaaaaaaaaalllll damet garm alhagh ke mashhadi hastii...
doooset darim abtahiii
ناشناس
-
۲۰:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۸
0
7
صادق و بدون غل و غش.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۸
0
3
مگه چه اشکالی داره که یک روحانی ، بدون لباس رسمی روحانیت از خانه بیرون بیاید. این روحانی مسجد ما هم شب ها با لباس معمولی بیرون می رود. واقعا چه ایراد های بنی اسرائیلی آدم می شنوه!!
در زمینه موسیقی هم نه تنها قمیشی بلکه افراد دیگریهم هستند که خوانندگان داخلی از آنها تقلید می کنند و به قول مهران مدیری، به..به.. می گیرند. بعنوان مثال قاسم افشار آهنگ بسیار تاثیر گذار و زیبای خلیج فارس را خوانده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۸
9
0
واقعا به حال مملکت با این مسوولان -البته سابق- باید تاسف خورد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۸
1
1
سلام. راستش من هر شب وبلاگ آقای ابطحی رو می خونم، ولی هیچ وقت نمی تونم حرفهاش رو باور کنم. یعنی به نظرم میاد بیشتر برای اینه که خودش رو تو دل جوونها جا بندازه و بگه که اصلاح طلب ها همه کارهای خوب رو انجام می دن(در ضمن خودم طرفدار هیچ حزبی نیستم). یه مطلبی خوندم از ایشون، به گمونم شب چهارشنبه سوری بود، گفته بود که چرا مسئولین هم مثل مردم این مراسم رو برگزار نمی کنند؟ واقعاً خودشون و همفکراشون چند باز اینکار رو انجام دادند؟ البته از این دست مطالب تو سایتشون فراوون هست. در ضمن درسته که می خوان خودشون رو امروزی نشون بدن، اما زدن حرفهایی مثل اینکه اس ام اس های غیر اخلاقی رو رد و بدل می کنند* یا *نیکی و پرسش؟!* اینها خیلی معنی می تونه بده که اصلاً در شخصیت یه روحانی(بخصوص سید) نیست که بخواد این حرفها رو بزنه. شاید بگن واقعیت که داره، اما هر واقعیتی رو نباید تو جمع بیان کرد تا قباحت اون کار از بین نره(هر چند که کار از کار گذشته). راستی کاش شما هم مثل سایت bbc یه بخشی رو می ذاشتید به عنوان، صدای شما، که بشه هرکی هر نظری داره بیان کنه تا مجبور نشیم نظراتمون رو برای بی بی سی بیان کنیم. با تشکر از سایت خوب شما.رسول-خ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۸
0
4
ابطحی دوستت داریم . بیا کاندیدای ریاست جمهوری شو.
ناشناس
United States of America
۲۱:۲۶ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۸
1
5
عاليه اگه همه اينقدر صادق باشند كه محشر ميشه
ناشناس
Spain
۲۱:۵۷ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۸
2
0
نه بايد به حال مملكت تاسف خورد به خاطر اين مسئولاي سابقش و نه بايد ابطحي رو يك آدم استثنائي ديد كه تافته جدا بافته است. او هم يك آدم معمولي مثل بقيه آدماست و شايد اميدش به فضل الهي بيشتر از بقيه باشه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
4
0
دوستان به صداقت گفته های ایشان چه طوری پی بردند ؟
ناشناس
-
۰۸:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
0
4
مگه روحانی انسان نیست که باید همیشه با عمامه بخوابه وهمیشه به نوحه و عزاداری گوش بده .... برای افراد کم جنبه واقعا متاسفم ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
0
2
با تشكر از جناب آقاي ابطحي يه عده يه جوري نظر مي دهند كه انگاري بقيه معصوم هستند هيچ مورد گناهي در مصاحبه ايشان نيست روراست وبي كلك البته من ايشان را در مشهد از نزديك ديدم ورفتارش را زير نظر داشتم به نظرم آمد آدم زرنگ وخاكي باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
1
1
زنده باد يك مسلمان متعادل
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
2
0
همه اش دروغ است ميخواهند مردم را فريب دهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
1
2
واقعا خیلی خوشحالم که چنین روحانیون فرهیخته ای در مملکنمان داریم . احسنت بر افکار زیبای شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
0
0
زمانی حوزه های علمیه م افرادی مثل امام،ایت الله جعفری،مطهری،بهشتی و... تربیت می کرد اما حالا افرادی مثل ابطحی ،اونا برای تو دل رفتن چه کردن اما این آقا برای تو دل رفتن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
1
0
صداقتش منو کشته؟؟؟؟ درست. ولی روحانیت را تعریف کنید یعنی چه؟ از اول انقلاب روحانیت به مردم تلقین میکرد اینطور باشید یا انطور باشید و اغلب مردم هم تبعیت کردند. حالا یک روحانی اینگونه حرف میزند جه برداشتی برای نسل امروز دارد. روحانیت تکلیفش را یا با مردم روشن کند یا با این فرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
5
6
دوستانی که به حال مملکت و مسئولان سابقش تأسف میخورند لطفا دلیل تأسفشان را هم بفرمایند شاید جا داشت ما هم تأسفی خوردیم. همه اینهایی که اینجا خواندم جای تحسین داشت. فکر باز و عمل صادقانه، به دور از نفاق و دورویی، باید تشویق شود. نفاق بزرگترین مشکل جامعه ماست. به همین خاطر است وقتی کسی روراست و صادقانه عمل می کند برای بقیه عجیب به نظر می رسد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
1
1
تورو خدا آخوندای آخر زمان مارو باش ! انشاالله خداوند شما را با قمیشی محشور بفرما ید جناب ابطحی!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
0
1
نمي دانم چرا همه از روحانيت مي خواهند كه عبوس و جدي و بد قيافه باشند . چرا ما نمي توانيم روحاني صادقي مثل ابطحي را تحمل كنيم ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
0
1
احسن به صداقت آقاي ابطحي.امروز ما به اين افراد شجاع و صادق در كشور نياز مبرم داريم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
1
0
واقعا متاسفم.
معلوم است كه چيزي از علوم حوزوي در ايشان بجا نمانده و يا اصلا نبوده.
بنده فيلم كامل و واقعي ماجراي خاتمي را بدون سانسور ديده ام.
فيلمي كه از موبايل تهيه شده جاي مونتاژ و تغيير ندارد.
با تكذيب و خودشون را بيش از گذشته دوغگو معرفي كردند.
يك بهروز خالي بند به تمام معنا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
0
2
اولاً خالی بسته. دوماً اون موقع که خودشون سر کار بودند نرفتند سیاوش قمیشی رو بیارند کنسرت اجرا کنه حالا که بیرون گود نشستند می گند لنگش خوبه.
...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
1
1
واقعا جالبه شنیده بودم این دوم خردادیا افکار کومونیسم دارن ولی با خوندن این مصاحبه به یقین رسیدن خدا عاقبت جوونایی رو که از این آدما با افکار منحرف خط می گیرن به خیر کنه!لباس روحانیت تقدس داره حیف پوشیدنش واسه ی اینجور آدما!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
0
2
گوش كردن موسيقي، با كت و شلوار بيرون رفتن و ... براي يك روحاني مشكل اين جامعه نيست، بهتر است در مورد مسايل اساسي و دلايل فقر فرهنگي، تورم و ... صحبت نمود و از آقاي ابطحي بپرسيم شما براي اعتلاي اين كشور چه قدم‌هايي برداشته‌ايد؟
ناشناس
-
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
0
1
چه با قميشي چه بي قميشي از اين بابت خوشحال باشيد كه يك نفر آخوند خود را آنطور مي نمايد كه هست . آيا دين غير از اين است ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
0
1
يک روحاني واقعي هستيد خدا نگهدار شما باشد جوانها رغبت ميکند مطالبشان را با شما روحاني فهميده در ميان بگذارند
ناشناس
Malaysia
۱۳:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
0
2
دمت گرم
مسئولین همشون شعار میدن
آیا واقعا" به نیاز های جوانان خود گوش نمی دهند
چرا نمی خواهند قبول کنند که دوره و زمونه تغییر کرده
بازم دم آقای ابطحی گرم که با شرایط روز خودشو وفق داده و صداقت در گقته هاش هست
...به به ...........به به
ناشناس
Croatia
۱۳:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
3
2
سلام
به عنوان یه طلبه تاسف خوردم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
2
0
کلا اون لباس کار رو دربیارند این آقا براشون بهتره ...مگه ننگ داره با این لباس بره خرید؟
حتما عربستانی ها هیچکاری نمیکنند به خاطر لباس هاشون....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
1
0
این نظر آخری بسیار درست وبجا بود من هم موافقم اساسا این لباس کار را دربیاورند راحت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
0
0
اين دوست عزيز که عربستاني ها رو مثال زده بدونند که لباس رسمي عربها اون شکليه . آخوند اگه عبا و عمامه نپوشد طوريه؟ مگه علم و دانش به عبا عمامه است؟ آقاي ابطحي مثل خيلياي ديگه ميدونه که مردم دل پري از آخونداي کاسب دارند و در اين جريان خشک و تر باهم مي سوزند. بسيار ديده ايم تاکسي ها يا شخصي ها براي آخوندا نگه نمي دارن و.... .
يه چيز ديگه يادمون باشه خيلي از مسايلي که بوجود آمده خواست روحانيت و امام نبوده و يکسري افراد خشک مقدس و گاها عقده اي چيزهايي را بصورت تابو درآورده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
0
1
سلام به همه ی ایرانی ها
من از صحبت های آقای ابطحی لذت بردم چون حداقل خودش بود و از پشت نقاب صحبت نمی کرد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
0
2
**دوست عزیزی که دوم خردادیها را به داشتن افکار کمونیستی متهم کرده اید لطفا فقط 2 جمله، نه بیشتر، از مرام کمونیسم بفرمایید ما هم مطلع بشویم. ...در خصوص موضوعی که اطلاعی ندارید لطفا اظهار نظر نفرمایید.
ناشناس
United States of America
۱۷:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
0
1
نمي‌دونم تا كي ما ايراني‌ها بايد قربون صدقه آدم‌هايي!!! كه ريا و تزوير حرفه‌شون شده و نون به نرخ روز خور هستند بريم حالا اين وسط يك نفر پيدا شده(آقاي ابطحي) و مي‌خواد خودش باشه، مگه مي‌ذاريم هزار تا انگ و چرت و پرت بارش مي‌كنيم. به خدا بروز آنچه كه هستي گناه نيست بلكه گناه اونه كه جوري رفتار كني و حرف بزني كه همه فكر كنن تو آدم درست و سالمي هستي و در اصل اينگونه نباشي.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
2
0
خب آقاي ابطحي
شما متفاوت هستيد
همينو ميخواستيد بشنويد؟
شما چي از سياوش قميشي ميدونيد؟؟
بخدا هيچي نميدوني وگرنه تاييد نميكرديد

60 درصد شعرها و اهنگهاش سياسي و بر عليه ايرانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۸۷/۰۱/۱۹
1
0
از دور و بريهاي خاتمي اين چيزها بعيد نيست زياد تعجب نكنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۱/۲۲
1
0
... متاسفم که مملکت عزیزمون به دست کسایی اداره می شه که یه عمره داد میزنن مرگ بر آمریکا آهنگای اونورو حروم می دونن حالا آقا راحت و آسوده قمیشی گوش میده.خدا آخر عاقبت مارو به خیر کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۸۷/۰۱/۲۸
1
1
آقای ابطحی شما خیلی سر و دست برا اون بر آب می شکونید والله خیلی خبری نیست که شما فکر می کنید اون ها اون قدری که شما فکر می کنید بزرگ نیستند ان شا الله خدا شما رو به راه راست هدایت کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۱
0
1
شمایی که فرمودید 60 درصد شعرها و اهنگهاش سياسي و بر عليه ايرانه از کدوم خواننده صحبت می کنید، احتمالا تفاوت داریوش و سیاوش را نمی دونید...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۵
1
2
سلام من نه حزب اللهی ام نه شاهنشاهی.نه کار دارم که این اقا کیه ولی از حرف حق طرفداری میکنم .حالا گیریم که این اقا واسه مخ زنی این حرفا رو زده که که بگه ما خاتمی ها طرف جوونهاییم.ولی خداییش خودتون قضاوت کنید تا کی باید خواننده هامون تو دیار غربت بمیرن ؟! اونا هم ادم هستن دل دارن!!.اونم در مورد سیاوش که میگه وقتی از روی صحنه اشکهای جوونها رو میبینم میگم باید هنوزم بخونم! میگه تنها ارزوم بازگشت به ایرانه ! بیاییدفکرمون رو اصلاح کنیم
درد پاشنه پا را جدی بگیرید ؛ شاید مبتلا به این بیماری شده باشید / ویژگی کفش استاندارد را بشناسید پهپاد وینگمن یا هم پَر؛ هواپیمای تقویت‌کننده نیرو (+عکس) نسل Z از پزشکیان چه می خواهد؟ (اینفوگرافیک) آیا کهکشان راه شیری به دور چیزی می چرخد؟ توئیت جالب رئیس سابق اتاق ایران درباره یکی از ایده های جلیلی افکار ما چقدر روی سلامتی ما تاثیر دارند؟ ۱۳ کاری که نباید با معده خالی انجام داد پرتغال با درخشش کاستا در ضربات پنالتی راهی یک چهارم نهایی یورو شد 10 نکته از اولین مناظره واقعی انتخاباتی: از غیاب کاندیداهای پوششی تا اخلاقمداری در اوج چالش شهرهایی که برند صنعتی معروفشان کرد (+عکس) مجوز کار گاریدو به زودی صادر می‌شود؛ حل مشکل سرمربی اسپانیایی پرسپولیس در چند روز آینده وزیر دفاع اسبق اسرائیل: اسرائیل با نتانیاهو مانند کشتی بدون کاپیتان است واکنش پرویز پرستویی به ضرب و شتم شهروند تبریزی که از پزشکیان حمایت کرده بود: شما بویی از انسانیت نبرد‌ید پزشکیان: چرا جلو افرادی که فیلترشکن می‌فروشند گرفته نمی‌شود؟ آمریکا: انتظار نداریم پس از انتخابات در ایران تغییرات اساسی رخ دهد
نظرسنجی
من ...