۰۳ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۶۷۴۸۴
تعداد نظرات: ۲۳۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۰۴-۰۹-۱۳۹۳
کد ۳۶۷۴۸۴
انتشار: ۰۹:۴۱ - ۰۴-۰۹-۱۳۹۳

4 نکته درباره تمدید مذاکرات

به دو ، سه یا چهار سال قبل برمی گردیم. در آن زمان ، صحبت بر سر چه بود؟ آیا جز این بود که گزینه ای به نام حمله نظامی به ایران همواره مطرح بود و تنها نحوه حمله و این که محدود خواهد بود یا نه و نیز واکنش ایران چه خواهد بود محل اختلاف بود؟
عصرایران ؛ جعفر محمدی - مذاکرات ایران و 1+5 برای 7 ماه دیگر تمدید شد و بدین ترتیب محمدجواد ظریف و تیم مذاکرات هسته ای ، سخت ترین روزها را پیش رو خواهند داشت تا بلکه در این مدت، توافق جامع حاصل شود.

در این میان، همراستا با بینامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برخی دلواپسان نیز در داخل از این که مذاکرات در سوم آذر به توافق نهایی منجر نشد، ابراز خرسندی می کنند. یکی از روزنامه های این طیف ، در تیتر یک خود ، تعبیر "هیچ" را برای این مذاکرات به کار برده است و آن دیگری، به جای تمدید مذاکرات، از عبارت "تمدید تحریم ها" در تیتر اول خود استفاده کرده است و ... .

4 نکته درباره تمدید مذاکرات

 کاملاً مشخص است که اینان در صدد هستند زحمات تیم مذاکره کننده کشورمان را زیر سؤال ببرند و نتیجه تلاش هایشان را "هیچ" انگاری کنند و چنین القا نمایند که آنها موجب "تمدید تحریم ها" هستند، اما ذکر نکات زیر از باب تذکر و توجه ، خالی از فایده نیست ، هر چند که بیدار کردن کسی که خود را به خواب زده است، مشقت فراوان دارد:

1 - تا دیروز با ذوق زدگی -همانند آن رئیس جمهوری که رفته است- تیتر می زدند که تحریم ها کاغذ پاره است و امروز داد و قال راه انداخته اند که چرا نتوانستید تحریم ها را لغو کنید؟
تکلیف تان را مشخص کنید! اگر تحریم ها کاغذ پاره است، به خاطر مشتی کاغذ پاره، این قدر خودتان را اذیت نکنید ولی اگر بالأخره شما هم فهمیده اید که تحریم ها، نه کاغذ پاره که گلوله باران پیکر اقتصاد ایران است، اصلاح مواضع تان را صریحاً اعلام کنید چرا که مردم ، حرکت های شتر مرغی را خوب می شناسند: یا مرغ باش و بپر ، یا شتر باش و ببر!

2 - وقتی رفیق شفیق خودشان رئیس تیم مذاکرات بود، نه تنها هیچ نتیجه ای از مذاکرات عاید کشور نمی شد ، بلکه مرحله به مرحله بر تعداد مصوبات و قطعنامه های ضد ایرانی افزوده می شد و تحریم ها ، نه تمدید که تشدید می شدند.
در آن زمان هیچ کدام تان ، "هیچ" را تیتر نمی کردید و با فونت درشت در صفحه اول روزنامه هایتان نمی نوشتید: تشدید تحریم ها.
نه تنها این ها را نمی نوشتید، که از حماسه هایی که در مذاکرات خلق شده(!) سخن می گفتید و از این که منطق ما بر منطق آنها چربید. گاهی هم می نوشتید که جلیلی در سفرها، چمدان خودش را خودش حمل می کند و خیلی متواضع است.

انصاف باید داشت که کدام یک موفق تر بوده اند: تیمی که نتیجه مذاکراتش تشدید تحریم ها بود یا تیمی که توانسته است بخشی از تحریم ها را بشکند؟ تیمی که نتیجه مذاکراتش این بود که کشورها پول نفت ایران را ندهند یا تیمی که توانسته بخشی از پول بلوکه شده نفت ایران در دوران تیم قبلی را به کشور برگرداند؟
قرار شده است ماهانه 700 میلیون دلار از پول های بلوکه شده ایران را پس دهند. دلواپسان این دستاورد را هیچ انگاری می کنند و می گویند: از جیب خودشان که نمی دهند، پول خودمان است که دارند به خودمان می دهند.
راست می گویند، پول خودمان است. اما این ها که توانستند پول خودمان را برگردانند کارشان تحسین دارد یا آنان که باعث شدند پول خودمان در حساب های دیگران بماند؟ اگر "بازگرداندن پول" خودمان ، هیچ است، "نگرفتن پول" نفت مان چه بود؟

3 - به دو ، سه یا چهار سال قبل برمی گردیم. در آن زمان ، صحبت بر سر چه بود؟ آیا جز این بود که گزینه ای به نام حمله نظامی به ایران همواره - حتی اگر بلوف - مطرح بود و تنها نحوه حمله و این که محدود خواهد بود یا نه و نیز واکنش ایران چه خواهد بود محل اختلاف بود؟ اینک اما دیپلماسی توانسته اند جنگ احتمالی را به عقب براند و سخن درباره چگونگی و زمان بندی لغو تحریم هاست نه در این باره که اگر بزنی ، می زنم.
این فضا بهتر است یا فضایی که سایه جنگ بر سر کشور باشد؟ کما این که بود اینک به لطف دیپلماسی جدید، نیست.

4 - نتیجه مذاکرات تیم قبلی چه بود؟ جز تشدید مستمر تحریم ها؟ می گویید در آن زمان زمان انرژی هسته ای داشتیم؟ مگر الان نداریم؟ آن زمان که حتی توان حفاظت از جان دانشمندان هسته ای را هم نداشتید!
وانگهی چه در آن زمان و چه اکنون، این انرژی اتمی که این همه رویش مانور داده می شود و این همه هزینه برایش داده ایم و می دهیم، چه کارکرد ملموسی برای کشور داشته است؟ قطعاً انرژی اتمی حق مسلم ماست اما هزینه هایش را باید سنجید و با توجه به واقعیت ها ، در بازه زمانی مناسبی ، ولو دیرتر ، بدان رسید نه این که همه بخش های کشور را فدای یک بخش کرد و با هزینه ای به مراتب بالاتر، به انرژی هسته ای رسید.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۳۲
در انتظار بررسی: ۵۸۰
غیر قابل انتشار: ۰
cho
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
79
2113
لايك
پاسخ ها
دلواپس
| UNITED KINGDOM |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
از لحن عصبانی این نوشته معلومه که چه خبره . اون کسی که خواب هست هم شما هستید و نمی شود بیدارتان کرد .
شاهین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
باید دست و قلم این نویسنده رو بوسید
جانا سخن از زبان ما میگویی
شیر مادرت حلالت باشه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
عزت ما زمانی خدشه دار شد که به قطعنامه های سازمان ملل گفتیم کاغذ پاره وهمان موقع برای توجیه جنایات پوتین درچچن گفتیم روجوع شود به سازمان ملل
ناشناس
| ROMANIA |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
یه سوال از دلواپسین محترم دارم ،
الان خوشحالید ؟
امید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
یه سوال چرا نتانیاهو ،عربستان و یه عده قلیلی تو ایران از اینکه دیروز توافق نهایی نشد خوشحالن.
عبدالله کوچک زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
1906
154
با عرض سلام و احترام و ادب
ضمن قدردانی از عزیزان بزرگوار در پایگاه اطلاع رسانی عصر ایران
با این که این کمترین با شما آقایان همفکر هستم و از مشتریان روزانه سایت شما هستم ولی باید بگویم با مطالب مطرح شده در این نوشته مخالفم. مهم ترین دستاورد این دوره از مذاکرات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را نشان داد ما در این یک سال غنی سازی بیست درصد را متوقف کردیم و به همه تعهدات عمل کردیم ولی آمریکایی ها چه کردند. فقط تمدید تحریم و تعلیق!
احساس من این است که عزت ما خدشه دار شد و آمریکایی ها در این دور از مذاکرات پیروز شدند. ما هنوز تحریمیم ما در دادیم و آبنبات گرفتیم !
پاسخ ها
رضا
| FRANCE |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
اقا عبدالله عزت ما زمانی خدشه دار شد که
1.پول خودمان در کشور های دیگه بلوکه شد.
2. ارزش پول ملی کاهش پیدا کرد
3 به دلیل افزایش تحریم ها و روابط ضعیف دیپلماتیک هزاران مشکل برای صنعت گران و دانشجویان و .... به وجود آمد
4زمانی که نرخ رشد صنعتی منفی شد
5.زمانی که زیر نور فلش دوربین ها با کاترین اشتون می خندیدیم فرداش تحریم ها بیشتر و سنگین تر می شد
و .....
عزت ما در دولت و تیم مذاکره قبلی از بین رفت نه این تیم
وحید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
سلام و عرض ادب دوست عزیز
بی اعتمادی به ایران که در 8 سال ریاست جمهوری قبلی ایجاد شده بود به راحتی از بین نخواهد رفت که تیم دیپلماسی ایران تا کنون بسیار موفق عمل کرده است. برادر گرامی من هزینه غنی سازی 20 درصد شما می دانید برای ایران چقدر تمام می شد؟ به چه قیمتی؟ به نظر من ما آن زمان با آبنبات خوشحال بودیم و نوعی حس میهن پرستی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
جناب آقای کوچک زاده
با نهایت احترام به نظر حضرتعالی ذکر چند نکته ضروری است .
آنجا که فرمودید مهم ترین دستاورد این مذاکرات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را نشان داد کاملا صحیح و منطقی است اما خلط مبحث بوجودآمده هم قابل انکار نیست .
اما منشا این خلط مبحث چیست ؟
1- تحریمهای فعلی تبعات ضعف ، سستی ، کارشناس نبودن و عدم برخورداری دولت و تیم قبلی از مهارتهای دیپلماتیک و فنون مذاکره سیاسی بود و دقیقا همین تفاوت در خُبرِگی دولت قبلی و فعلی موجب لغو بخشی از تحریمها شده است .
2-ما به همه تعهداتمان عمل نکردیم ، اساساً در بخش حقوق مسلم خودمان در بخش هسته ای تعهدی نداده بودیم که بخواهیم به آن عمل کنیم یا نکنیم .این دُر دادن و آبنبات گرفتن شعار آنهاست که امروز درمانده از پیشرفتهای هرچند جزیی مذاکرات هستند.
از خودتان پرسیده اید کدام "دُر " را دادیم ؟

آیا آنزمان که غنی سازی بیست درصد داشتیم اتفاق مهم و مثبتی در مملکت افتاد ؟ آیا غنی سازی فقط برای غنی سازی است؟ دستاورد این غنی سازی چه بود ؟ ما که هنوز درحال فروش نفت هستیم، هنوز نیروگاه های ما با سوختهای فسیلی کار میکنند ، هنوز در زمستان با مشکل کمبود سوخت روبرو هستیم ...نیستیم؟
کجای دنیا به غنی سازی صِرف میگویند "دُر" ؟
عاجزانه استدعا دارم زمانی از عبارت دُر دادیم و آبنبات گرفتیم استفاده کنید که حداقل برق 2-3 استان را از نیروگاه بوشهر تامین کرده باشیم .
وانگهی ، اگر تعریف دُر دادن و گوهر گرفتن را ملاک عمل قرار دهیم در ساخت نیروگاه بوشهر با آن هزینه های سرسام آور ، قریب به سی سال به روسها چه دادیم و چه گرفتیم !!؟؟؟
2-بخشی از تحریمها باقی مانده اند چون 5+1از ما تعهد تسلیم بلاقید و شرط میخواهند و دقیقا دکتر ظریف و یارانش تمام تلاش خود را مصروف این نکته کردند که " ما باج نمیدهیم و تسلیم بی قید وشرط را نمیپذیریم".
اعتماد و اعتبار مملکتی که 8سال با تهدیدات توخالی و ژستهای پوشالی و سخنان بی سر و ته یک انسان هیجان زده جوگیر به باد فنا رفت ، یک ساله بر میگردد ؟
دستگاه دیپلماسی جهانی را بچه فرض کرده اید جناب کوچک زاده؟

3-چگونه تشخیص دادید آمریکاییها پیروز شدند ؟
از نظر امریکاییها خصوصا تندروها و افراطی ها و طرفداران جنگ ، پیروزی آمریکا یعنی محو ایران ،یعنی گزینه نظامی ، یعنی تغییر نظام ...شما اثری از آن پیروزی میبینید؟
و سخن آخر :
برادر عزیزم جناب آقای کوچک زاده، میدانیدکه5+1 تنها دو عدد و یک علامت ریاضی نیست ، چکیده ابرقدرتهای صنعتی ،اقتصادی ، سیاسی و نظامی دنیاست .
پس همینکه وادارشان کردیم (بله دقیقاً وادارشان کردیم) گزینه نظامی را کنار بگذارند پای میز مذاکره بنشینند ، بخشی از تحریمها را بردارند و نسبت به حل مشکلات ابراز خوشبینی کرده و از سرسختی و مهارت و پایبندی بر اصول تیم مذاکره کننده ایرانی متحیر بمانند پیروزی بزرگی است .
ما دُر گرفتیم جناب کوچک زاده ، شاید آنها هم گرفته باشند .
بازی بُرد بُرد به نفع تمام دنیاست.

برقرار باشید.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
سلام
آقای کوچک زاده عزیز فرض کنید ما به همان شیوه دولت قبلی ادامه مسیر میدادیم و حتی میتوانستیم اورانیوم با غنای 90 درصد هم تولید کنیم آیا شما میتوانید برای من ایرانی اون لحظه را به تصویر بکشید؟؟؟؟؟
چندتا از مشکلات حال حاضر ایران عزیز را به شما یاداوری میکنم
1- تمام محصولات باغی ملت عزیز ایران پر از سموم و کودهای شیمیایی است که هر روز من و شما و فرزندان این ملت از این محصولات نوش جان میکنند.
2- هوای تنفسی ملت عزیز ایران بسیار آلوده است
3- غذاهای خوراکی ملت عزیز ایران از مرغ و گوشت گرفته تا شیر و ماست همه دارای مواد سمی و افزودنیهای غیر مجاز است
4-خودروهای سواری ملت عزیز ایران بدون ایمنی کافی در جاده ها در حال تردد هستند
5- جاده های ملت عزیز ایران بدون استثنا غیر ایمن و غیر استاندارد است
6- تورم و فساد هم که همه شاهدش هستند
7- ......
ببخشید سوال من اینه اورانیوم 20 یا 90 درصد کدوم یک از این مشکلات را برای من ایرانی حل میکند عزیز دل برادر؟؟؟؟؟؟؟؟
البته اگر دنیا با جنگ نیاد سراغمون
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
برو بابا حال نداري....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آقا رضا جان اون وقت این چیزایی که گفتید تو دولت جدید رفع شده؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آقا عبداله
همین که مشخص شد آمریکا کمتر از آنچه فکر میشد ، غیر قابل اعتماد است خود نکته کمی نیست.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آقای کوچک زاده عزیز ، به معنی کلماتی که به کار میبریم خوب دقت کنیم. غیر قابل اعتماد به کسی گفته میشه که عملی خلاف توافقی که بوده انجام داده باشه. ما توافقی بیشتر از اینکه هست نکردیم که انتظار لغو بیشتر از این تحریم ها داشته باشیم. حالا اینکه شما اینطور فکر می کنی که این میزان لغو تحریم ها و جلوگیری از تحریم های بیشتر در مقابل یه موضوعی مثل عدم غنی سازی 20% به نفع ما نبوده موضوع دیگری است که در مطلب عصرایران کامل تر بحث شده.
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آقای عزیز، ما چه داشتیم و چه شد؟؟ چند وات از انرژی هسته ای ما تبدیل به چراغ خانه مردم شد که اینقدر
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
اگر واقع بين باشيم بايد قبول كنيم كه از نگاه آنها ما همان كشوري هستيم كه چند سال قبل همه را به جنگ ومبارزه ميخوانديم . پس بايد اول بهشون ثابت كنيم كه اين دولت ، آن دولت نيست!!!!
من
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
سایت محترم عصر ایران.از اینکه جرات انتشار حرف مخالفتان حتی بدون کوچکترین توهین را ندارید برایتان متاسفم.
ای کاش حداقل به سخن مقتدایتان جناب سید م.خ که میگفت: زنده باد مخالف من. حداقل شما عمل میکردید
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
اشتباه مثبت زدم
داود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
من ی سوال دارم
چرا هزینه ریالی و عرضی که طی این چند سال صرف غنی سازی و ساخت سایت هسته ای کرده ایم اعلام نمی شود..بالاخره پول ما بوده ،حق داریم بدونیم چقدرش کجا خرج شده
متین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
با پاسخ رضا جان عزیز کاملا موافقم. احسنت . یه کم منطقی فکر کنید لطفا
محسن ت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
با نظر این دوست عزیز موافق نیستم
قصد بحث ندارم
فقط میخواستم ادب و نزاکت ایشون رو تحسین کنم
چیزی که معمولا در هم فکران ایشان شاهد آن نیستیم
متشکرم دوست عزیز
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
جناب آقای کوچک زاده نفست از جای گرم در میاد؟
تا حالا مجبور شدی به دلیل اقتصاد فشل کارگر اخراج کنی؟
مجبور شدی تولیدتو 70درصد کاهش بدی؟
عذاب وجدان به دلیل بیکار شدن کارگر داشتی؟
کلا انگار تو یه دنیای دیگه زندگی میکنی.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
جناب آقاي كوچك زاده جنابعالي حتما قبول مي فرماييد كه تيم فعلي وارث عملكرد تيم قبلي هستش و اگر تيم قبلي نتيجه خوبي گرفته بود به وجود تيم فعلي نيازي نبود يعني مشكلي وجود نداشت كه به خاطرش مذاكره بكنيم پس يا تيم قبلي اين كاره نبود و يا اگر اين كاره بود كم فروشي كرد. عزت اين مملكت به غني كردن اورانيوم و درصد غني سازي نيست. در زمان جنگ آيا اورانيوم داشتيم كه به خاطرش با عزت باشيم؟ عزت مملكت به ثبات اقتصادي و رضايت مردم از زندگي و پيشرفت همه جانبه و روند رو به جلو و كاهش فساده. عزت مملكت يعني اون خانم دكتري كه تو آمريكا بالاترين جايزه رياضي رو مي گيره. هنر تيم قبلي اين بود كه با پرايد رفت و مذاكره كرد و تحريم روي تحريم گذاشتن و فقط نتايج منفي درست شد و شما و همفكرانتون به نتايج مثبت (هرچند كم و مقطعي) ميگيد از دست دادن عزت.
omid
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
اگر دولت و تیم قبلی بود تا الان بهانه دستشان داده بودن تا با داعش نصف ایران را ویران کنن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
يه مقدار از كاهش پول ملي رو هم بايد به حساب بي انضباطي مالي گذاشت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
1040
80
1- دیپلماسی؟ یا قدرت نظامی؟
2- گه ما ذخایر اورانیوم 20 درصد را داشتیم و به غنی سازی و توسعه صنعت هسته ای و راه اندازی اراک ادامه می دادیم و طرف مقابل هم تحریم ها را ادامه می دادند کدام طرف مایل به حل موضوع بود؟ الان ایران همه چیز را از دست داده آمریکا هیج! کدام تحریم ها دقیقا برداشته شده است؟
3- وضع صنعت هسته ای و خودروسازی و پتروشیمی را کفایست ملاحظه کنید نه با صحبت کردن با آمار و ارقام!! رنو هنوز که هنوز است قطعه ای تحویل نداده است و ال 90 و مکان منتظر!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
دوست نا شناس من،
کره ی شمالی همان کاری را کرد که شما می فرمائید. الان ببینید وضعیتش را ...
بهرام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
من فقط یه سوال از شما دارم اگه انها به ما احتیاج داشتند و ما با روند پیشرفت هسته ای انها رو محتاج خود میکردیم پس چرا در دولت قبل میرفتیم مذاکره میکردیم؟!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
تحریم اپل و برخی بانکها برداشته شدههرچند کمه ولی شروع خوبیه
حمله نظامی!
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
حمله نظامی که خود آمریکایی ها هم میدونن غیر ممکن
وگرنه تو این سی سال انجام میدادن چیزی که تو ایران ج میده تفرقه اس
که الحمدالله!داره ج میده
یادتون باشه 1.یدالله فوق ایدیهم
2.با دست خالی و خنده جلو دشمن رفتن نتیجه اش یا عقب نشینیه یا تمدید ددددد
وقتی میشنوم میگن ساختار تحریم هار را در هر صورت حفظ میکنیم هزاران بار آزار دهنده تر از گزینه روی میزه
که جنگ یعنی ما در همه عرصه ها از شما شکست خوردیم.....راهی دیگه نداریم
جز تهدید
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
محض اطلاع
مگان به خاست پارس خودرو تولید نمیشود
L90 هم در حال تولید است
رنو هم در حال خریداری سایت های بزرگ خودرو سازی
اطلاعات را از دلواپسان گرفتید ؟؟!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
برادر عزیز اگر ما غنی سازی را ادامه میدادیم دنیا دست روی دست نمیگذاشت و مارا نظاره گر باشد، مطمئن باش که دست به اقدام نظامی میزد و با توجه به وجود داعش، حمله اعتلاف به ما و نا رضایتهای درون کشوری خدا میداند چه بلایی بر سر کشور ممکن بود (یا هست!) بیاید.
ايمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
برادر شما نگران رنو مگان و ال 90 هستي ، من نگران سرمايه هايي هستم كه در فساد اقتصادي دولت قبل از بين رفت ! دارايي هايي كه بلوكه شد با قدرت نظامي و با ديپلماسي در حال آزاد سازي است! انقدر نگران غني سازي هستي شما ، عدم غني سازي چه ضرري به كشور وارد كرد؟ دانش كه متوقف شدني نيست !
دلواپسم از اين نابخردان دلواپس
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
1018
91
نمی دونم نمی فهمید یا خودتونو زدید به نفهمی اون زمان که غنی سازی 20 درصد داشتیم باید تیتر می زدن تحریمها چرا کم نمیشه؟ امتیازی نداده بودیم اما حالا که همه اورانیوم ها از بین رفت چی گرفتیم جاش
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
گل گفتی آی گل گفتی .......
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
اون زمان غنی سازی 20% به چه درد مون خورد؟ چرا برعکسش رو نمیبینید: 20درصدی به دست آوردیم که ارزش فنی برامون نداشت ولی در عوض کلی به تحریمهامون اضافه شد.
قرار بود نقش برگ برنده رو برامون بازی کنه ولی درعوض کلی به تحریمهامون اضافه کرد. یعنی برای به دست اوردن هیچ کلی هزینه دادیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
اول بگو شما اروانیوم 20 رو می خوای چیکار؟ دارو؟ انرژی؟ همون 5% کفایت می کنه. دیگه چرا 20% ؟ غرور ملی داره این کوفتی؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
عزیزم، این همه تسهیل در تعاملات تجاری را نمی بینی؟
این جماعت گردشگر برای چی فوج فوج به ایران می آیند؟
والله که همون احمدی نژاد هم برای بعضی تفکر ها زیاد بوده ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
بفرمائيد اورانيوم غني شده چند درصد نياز داريم؟
يادتان رفته بيماران سرطاني براي تهيه دارو كه چند صباحي زنده بمانند چه مصائبي را تحمل مي كردند.؟
پژمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
شما میشه به ما بگید اورانیوم 20 درصد یعنی چی؟ با 20درصد چه گلی میشه به سر زد؟
حمید
| ITALY |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
این ادبیات چقدر اشناست
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
ناشناس جان ! با اورانیوم غنی شده حتی اگر 100 درصد هم باشد نمیتوان خرج زن و بچه را داد ! مگر اینکه از جای دیگری تامین باشی تا صدات از جای گرم در بیاد!
ناشناس
| FRANCE |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
دقیقا 20% غنی سازی چه نفعی برای ما داشت؟ که الان که نداریم مصیبت داشته باشیم؟(5% رو داریم)
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
30
287
گل گفتی آی گل گفتی .......
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
..... مثل یه بلبل گفتی ظریف چرا نگفتی؟
بیست درصدتون رو بردیم به جاش "تمدید" آوردیم!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
927
75
بالاخره بايد اين افتضاح رو يه جوري توجيه كنيد ديگه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
اگه شما به جنگ افروزی، انزوا و تیشه زدن به ریشه اقتصاد کشور افتخار می کنی، بله این از دید شما یه افتضاحه !
بانو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
شما بین این کامنتای پشت سر همی که میذاری برو یه لیوان آب بخور اولا اعصابت آروم بشه دوما انقدر تابلو نشه همه این کامنتا از طرف یه نفره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
افتضاح براي وقتي بود که مذاکره کننده ما، وقتي به ايران ميرسيد ميفهميد با چي موافقت کرده و فرداش ميزد زيرش که نه اين اوني نبود که ما ميخواستيم! نه اتفاقي که تو اين دوره افتاد و وزير امور خارجه دوست داشتنيمون آقاي ظريف و تيمشون به حدي به مطالب اشراف داشتن که چندين بار اعلام شد که بحث بر سر لغت و جمله بندي هست. خبرنگار BBC ديشب ميگفت تو مذاکرات3 آذر طرف ايراني همچين با قدرت از منافع ملي دفاع ميکرده و سر طرف هاي 5+1 داد ميکشيده که چندبار محافظ هاي مستقر در خارج از اتاق به هواي اينکه اتفاقي تو اتاق مذاکره افتاده، خواستند وارد عمل بشند.
افتضاح وقتي بود که پرتاب گوجه رو فتح الفتوح ميناميديد و با گارد محافظ فرودگاه عکس يادگاري مي انداختيد.
راستي آرزو ميکنم هيچ کسي از دوستان و آشنايان يا خداي ناکرده عزيزانتان سرطان نداشته باشد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آقا رضا افتضاح اونه که بچه ای چیزی بخواد و پدر شرمنده بشه که تو این چندسال زیاد دیدیم حالا پدری که جلوی خانواده خودش عزت نداره این عزت کشکی که شما چندساله سرزبون انداختینو میخواد چیکارکنه مثلا تحریم شدن افتخاره؟ بلد نباشی با پنبه سر ببری عزته؟
علیرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آقای محترم چرا اینقدر تعصب بدون فکر چشماتو بسته یه خورده انصاف داشته باش اگر طرف مقابل هم قابل اعتماد نیست حدتقل تیم ما اینقدر زحمت خودشو کشید ثانیا چه زود یادتون میره که قیمت ارز و متعاقب اون همه اجناس و کتلاهای کشور در دوره رییس جمهور عزیزتون در کمتر از 6 ماه 3 برابر شد وحالا هم که یه نفر پیدا شده این همه خرابکاری ناشی از جهالت آقایون رو یه خورده سر وسامان بده سر حسادتها و منافع بچه گانه و غیر ملیتون اینقدر سنگ اندازی میکنید شما را به خدا اگر خیری ندارید لااقل اینقدر آزار نرسونید.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
45
636
آقای محمدی!
مثل همیشه زدی به هدف. احسنت بر شما و وجدان بیدار جامع ایران: "عصر ایران"
بابک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
43
603
به خدا قسم، مقاله ای شیرین تر از این نه دیده ام و نه خوانده ام و نه شنیده ام.
خدا اجر شما را نقدا در این دنیا بدهد انشالله.
عصر ایران ، جون من نمایش بده
هیچوقت پیام های منو نمیزاری!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
25
506
عالی بود ولی جمله قشنگی در این مورد به کار بردید :هر چند که بیدار کردن کسی که خود را به خواب زده است، مشقت فراوان دارد

خدایا به بزرگواری این ماهت ، آنانی که بین ملت این کشور عظیم در داخل تفرقه ، کینه ، دودلی و ... می اندازند به راه راست هدایت کن .
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
691
49
بهتره چند روزی سکوت کنید و از این استدلالهای بی پایه و اساس نیارید. مردم خودشون بهتر می فهمند. نیازی نیست افکار رو مدیریت کنید. هی لولوی جنگ رو علم نکنید. هیچ خبری نبوده و نیست
پاسخ ها
حامد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
مردم جوابت رو با منفیهای پر معنی دادند خواه پند گیر خواه ملال
بهرام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
ایا شماها به خاطر 8 سال سیاه روزه ی سکوت گرفتید یا زبانتان دراز تر شد؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
لولوی جنگ نبود که یه روز درمیون توخلیج فارس و جنوب مانور برگزار می شد از مانور رسول اعظم 1 تا 365 رو رفتیم دادش نکنه سنت به 8 سال پیش قد نمی ده یا آلزایمر گرفتی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
نه هیچ خبری نبود فقط ما داشتیم فکر می کردیم اگه حمله کنه ما که سربازیم باید بریم جنگ در این حد
شما نمیدونم سرا تو برف کجا بوده اون موقع
ناشناس
| ROMANIA |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
از منفیهایی که گرفتی معلومه که چقدر مردم رو میفهمی
ناشناس
| GERMANY |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
خیر نمی خواید بیدار شید. آره بگذارید تلویزیون مدیریت کنه!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
لطفا شما خودتو مردم جانزن از طرف خودت صحبت کن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
کاملا درست فرمودید ، مردم خودشان حق را از ناحق تشخیص می دهند ، تفاوت وضعیت چند سال قبل را با وضعیت کنونی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آفرین
ناشناس
| FRANCE |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
وقتی مطلب با این منطق قوی رو متوجه نمیشید طبیعی هست که وضع مملکت ما همینه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
26
410
واقعا به جا و به حق بود...
درود بر تيم مذاكره كننده
آیدین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
18
494
سود دلواپسان در تحریم و بدبختی مردم است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
درود به تفکرت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
22
346
بخش 4 واقعیتی است که ندید گرفته می شود اگر ما انرژی پاک رو می خوایم با هزینه ی کمتر از لحاظ اقتصادی و سیاسی می شه از انرژی خدادی خورشیدی استفاده کرد اگر یک چهارم کویر لوت و دشت کویر رو سلول خورشیدی بگذاریم هم کار ایجاد کردیم هم میشه بیابان زدایی کرد هم به انرژی ارزان تر و کم خطر تری دست یافت همه ی ما خوب میدانیم که با انفجار نیروگاه اتمی چه اتفاقی خواهد افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
نه بابا خودت تنهایی به این نتیجه رسیدی یا با کمک بی بی سی و کارشناسان وطن فروش تبعه امریکا ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
این انرژی اتمی که این همه رویش مانور داده می شود و این همه هزینه برایش داده ایم و می دهیم، چه کارکرد ملموسی برای کشور داشته است؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
همه دنيا به طرف انرژي پاك ميره مثل انرژي خورشيدي. ما تو ايران سيصد روز در سال آفتاب داريم. نيروگاه خورشيدي با بازدهي بالاتر هيچ گونه عواقب زيست محيطي مثل آلودگي راديواكتيو نداره. شما فرض كن تو همين نيروگاه بوشهر زلزله بياد
رضا
FRANCE
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
23
297
درود بر شرفت لذت بردم حرف حساب جواب نداره
ناشناس
ROMANIA
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
19
210
بابا دمت گرررررم
ايراني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
19
295
دلواپسان منافع ازدست داده نگران روشدن تخلفاشون وازدست رفتن رانتشونند اگرنه اين مقدار ميفهمند
یا مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
472
34
مغلطه نکن. شما ها آمریکا ترسوها هستید که از تشر آمریکا می ترسید. در بعد نظامی هم امریکا و هم اسرائیل خوب میداند که امکان چنین غلطی نشدنی است. آمریکا اگر می توانست اول حزب الله را نابود میکرد بعد میومد سراغ ایران.

گردنتون اگر منتشر ننماید!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
برادر من عزیز من این همه موشک هسته ای آمریکا رو ندیدی مگه هیروشیمای با خاک صاف یکی شده رو ندیدی مگه. ایران قوی هست قبول اما هیچ کس حاضر نیست دوباره جنگ رخ بده اونم برای کشور ما که هنوز هزارتا مشکل دیگه داره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
بابا اون از ترقه های پت پتوی حماس عین چی می ترسن.
حمله نظامی حمله نظامی.
نه که دوسال تعلیق کامل حرف از حمله نظامی نمی زدن؟
نه که حالا هم همه گزینه هاشون روی میز نیست.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
پسرشجاع حالا شما که 8 سال نترسیدی به جز این تحریم ها چی عاید ما کردی؟ به خدا اگر آمریکا حمله کنه اولین قشری که ندای الفرار سر بدن شماهایید!
ایمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
شخصیت هر کس از ادبیاتش معلومه :)
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
با شما موافقم... اگر ميتونستن لحظه اي براي حمله درنگ نميكردن.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
15
226
نکته مهم در مسئله هسته ای این است که رفتار و سیگنالهای ما در سالهای گذشته کار آمریکا و اسرائیل را در قانع کردن بسیاری از دولتها و ملتها به این موضوع که ایران خطرناک است و قابل اعتماد نیست آسان کرده بود. الان دیپلماتهای ما درگیر کار پیچیده بازسازی وجهه ای هستند که ما داشتیم و داریم ولی برخی دوستان داخلیمون و برخی دشمنانمون آن را تخریب کرده و یا وارونه نشان داده اند.
انشاالله همین روند عزت و سرافرازی ایران و ایرانی را دوباره به ارمغان خواهد آورد.
ناشناس
UNITED STATES
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
17
229
همه حرفات درسته فقط یه چیزی اضافه کنم اونم اینکه همونطوری که تو8 سال جنگ آقایون داشتن صبر میکردن که نوبتشون برسه تا از کشور دفاع کنن اگه خدای ناکرده جنگی در آینده پیش بیاد این آقایون خیلی زودتر اونور آب تشریف میبرن واسه همینه که امنیت وآرامش بقیه ملت واسشون بی ارزشه ودلواپس شکم مبارکشون هستند که قربون خدابرم سیر نداره
سید مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
362
33
نکات بسیار بی ربطی بود
مخصوصا نکته جنگ که همه می دانستند یک بولوف توخالی است.
پاسخ ها
بهرام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
نکنه مثل همون تحریمها که کاغذ پاره بودن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
بهرام دمت گرمممممم
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
21
190
حرفت حقه آقای محمدی ، احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
356
31
فعلا تمام دست آورد هسنه ای رو به باد دادیم تحریمها هم همشون هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
ميشه دست اوردهايي كه در هسته اي بدست اورديد يكي يكي نام ببريد ملت اگاه بشن !!!
حتما يكي ا اين دست اوردها پرشدن جيب دلال هايي بوده كه از تحريم ميلياردر شدن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
دقیقا کدو دست اوردها ؟
ناشناس
| GERMANY |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
بله برا شما نون داشته. دستاورد بوده!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
همچین میگه دستاوردهای هسته ای که انگار از این دستاوردها سالی دو سه هزار مگاوات برق داره در میاد یا کلی پول و دلار! ولمون کن بابا تو رو خدا...
ناشناس
| FRANCE |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
میشه جز کاهش غنی سازی از 20%(که اهمیت خاص علمی و عملی نداشت) به 5% بگی کدوم دست آورد های هسته ای از بین رفته؟
اگه نمی دونی سکوت اختیار کنی و حرف نزنی بهتره
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
13
185
تبارک الله
خدایی عصرایران اگر تو نبودی این حرفها کمی پررنگتر و گاهی کمرنگتر در دلمان میماند و غمباد میشد.
طالب
-
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
9
156
تحلیل منطقی و استواری بود، امیدواریم عقلانیت و آینده نگری علاوه بر امورشخصی در رفتارهای اجتماعی و سیاسی همه ی ما ایرانیان تثبیت شود.قطعا دولت تدبیر و امید و شخص آقای روحانی و وزیر امور خارجه دانا و فهیم ایشان، کشور ما را به ساحل امن و آرامش خواهند رسانید.
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
7
146
آدمين عزيز اين دلواپسان عددي نيستن كه واسشون وقت بزاري قانعشون كنين.
علی110
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
9
184
احسنت عالی بود این دلواپسان جزهزینه تراشی برای کشوروملت هیچ فایده ای ندارن اگه خدای ناکرده جنگی بشه همیناکه به طبل جنگ میکوبن اگه یکیشون بره جنگ!همانطورکه درجنگ8ساله خیلیشون سابقه جبهشون تا40کیلومتری اهوازم نیس آخرشم مردم بیچاره رومیندازن جلو توقضیه تحریما همین دلواپسا ازیه طرف ژست استکبارستزی گرفتن ازطرف دیگه باکاسبای تحریم امثال ب ز هم پیاله شدن وبه اصطلاح خودشون تحریمودورزدن سفره مردم هرروز کوچکتر ازروز قبل شد واینا یه ذره از سوروساتشون وسفرخارجیشون کم نشد بونیددیگه حنای این برای مردم رنگ نداره
مجيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
9
121
واقعا حرف راستو گفتي ممنون.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
9
138
حرف حق جواب نداره ولی افسوس بعضی البته خیلی اندک یا نمی فهمن یا خودرا زده اند به نفهمی اما اکثریت مردم برای این گروه خاص تره هم خورد نمی کنند ولی آنها با پرویی تمام خود را وکیل وصیل مردم می دانند
yasin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
12
93
احسنت
Ernesto
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
12
84
احسنت....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
11
76
احسنت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
9
99
تحليل خوب و جامعي بود موفق باشيد با آرزوي پيروزي نهايي
اميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
8
129
تندروها بايد به جرم خيانت به منافع امت اسلام و تباه كردن بيت المال مسلمين محاكمه گردند.
ناشناس
FRANCE
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
12
108
خسته کردید ملت رو...مردم تا کی باید گرانی را تحمل کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
9
121
والا به قران حرف منطقی و حساب شده ، دلواپس ها جواب ندارن فقط رو دارن
سپهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
9
131
البته قابل درک هست که برای این طیف ماهی 700 میلیون دلار پولی نیست. حتماً دآمد حاصل از تحریم مبلغش بیشتره
خسرو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
10
100
احسنت به عصرایران
پاسخ ها
یاسر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
شایدم کمتره چون اینا به اون پولها پول نمیگن .اینا کارشون بادلاره ست
KAMRAN
NETHERLANDS
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
8
145
این انرژی اتمی که این همه رویش مانور داده می شود و این همه هزینه برایش داده ایم و می دهیم، چه کارکرد ملموسی برای کشور داشته است؟ قطعاً انرژی اتمی حق مسلم ماست اما هزینه هایش را باید سنجید و با توجه به واقعیت ها ، در بازه زمانی مناسبی ، ولو دیرتر ، بدان رسید نه این که همه بخش های کشور را فدای یک بخش کرد و با هزینه ای به مراتب بالاتر، به انرژی هسته ای رسید.
حرف دلم رو گفتي . متشكريم عصر ايران
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
حرف حق جواب نداره همينه ها...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
9
104
درود برشما واقعا این خرمگس های نیش زن چی دارند در مقابل این منطق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
7
84
آفرین برشما
Ernesto
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
6
79
احسنت....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
9
89
حرفات درسته جعفر جان
اما قبول کن که مردم با شنیدن خبر تمدید زمان مذاکره خسته و ناامید شدن همه منتظریم تا تحریم ها شکسته بشه شاید یه کم بیداد گرونی از سرمون دست برداره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
5
52
داداش، خودش هیچ است خیلی جدی نگیرید ایشان را
هورام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
4
89
تحريم ، هيچ و بي احترامي به ايراني در دنيا نتيجه سياستهاي غلط دولت هاي قبل و تندروهاي مثل پايداري است متاسفم كه خودشون هم نمي دونن چي ميخوان ؟
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
9
141
تحريم هاي آمريكا قبل از اينكه مشروعيت تحريم هاي سازمان ملل پشتوانه اش باشد كاغذ پاره اي بيشتر نبودند و به نوعي محروم كردن ايران و آمريكا از روابط با يكديگر بود و به غير از آمريكا تمام دنيا با ما ارتباط داشت.
ولي سياست خارجي دوستان اصولگرا تمام دنيا را پشت سر آمريكا قرار داد و ايران را از دنيا منزوي كرد.
حالا دولت جديد متهم است كه چرا مطابق ميل آقايان خرابكاري هايشان را سر و سامان نمي دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
++++++++++++++++++
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
هزاران لایک.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
یک میلیارد لایک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
229
18
این تحلیل خیلی آبکی است
خوب فعالیت های هسته ای رو تعلیق کردی به جاش بهت 700 میلیون از پول خودت رو دادند!!
خوب یه چیزی دادی ،یه چیزی گرفتی!
این که هنر نیست!!
در تیم قبلی چیزی ندادند ،چیزی هم نگرفتند!
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
حالا دیگه بی نتیجه بودن مذاکرات قبلی شذ افتخار.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
گویا خاطر مبارک نیست! در تیم قبلی چه شد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
خدا شما را شفا دهد !! چيزي ندادن يعني چي ؟ پولها بلوكه شد پس چر ا؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
مگه الان نتیجه داده که بهش افتخار کنیم
الان تحریم هستیم همراه با تعلیق
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
درتیم قبلی چیزی نگرفتیم ولی پولمان بلوکه شد و هرروز تحریمها بیشتر شد و ارزش پولمون کم شد وو ....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
چیزی ندادند؟! لطفا" سرتون رو از زیر برف تعصبات کورکورانه بیارید بیرون تمام تلاش این تیم صرف بدست آوردن تکه تکه همان چیزهاییست که داشتیم و تیم قبلی به یکباره از دست داد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
در تيم قبلي چيزي ندادند اما تحريمهاي با سير صعودي و بلوكه ماندن پولها مون و تهديدهاي مختلف روبرو بوديم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
میشه بگی چه فعالیتی داشتیم؟ حالا چیو تعلیق کردیم؟ کشوری که فقط تولید کننده باشه و نتونه از تولیدش استفاده کنه یا بفروشه همون بهتر که تعلیق باشه مثل اینه هی بنزین بسازی ولی ماشین نداشته باشی سواربشی!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
11
108
فقط میتونم بگم فوق العاده بود! واقعا یاد این جمله میفتم: "خیلی ها از همین تحریم ها نان می خورند!"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
5
72
حرف راست ،حقیقت،و دل ملت.
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
10
94
ایول.
نیگاش نکن ظریفه
شش نفرو حریفه.
خسته نباشی دکتر. ما به تو و تیمت اعتماد داریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
7
79
مثل همیشه عالی ،خدایا به این دولت کمک کن.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
11
87
لایک داری آقای محمدی
لایک فراوان داری آقای ظریف
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
7
75
خدایت خیر دهد ای آزاد مرد آزاد اندیش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
12
112
خداییش مخالفان خجالت نمی کشند فقر مردم را نمی بینند وافعاً مردم برای آنهاارزش دارند ،بی پولی میدونند چیه مستاجری و بیکاری می دونند چیه با داشتن فوق لیسانس بیکار بودن میدونند چیه و اقعاً دنبال چه چیزی هستند.........
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
الان فقر مردم برطرف شد؟ اوضاع بهتر شد؟
س
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
فقر چیزی نیست که یکدفعه برطرف بشه آقای ناشناس 11:02
واقعا تفکرتون در همین حد هست ؟؟
این آقایون مذاکره میکنند تا وجه ازدست رفته را بدست بیاورند! معجزه نمیتوانند بکنند !!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
خوشحالم که ریشه بیکاری و فقر با این تمدید کنده شد
ازخمین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
9
83
دورود بیکران بر تیم هسته ای که همانند سرداران زمان جنگ مقابله کردند
کریم کریمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
187
15
عصر مای عزیز این تحلیل که ارایه شده واقعا نوعی زر زدنه ما برای 5 میلیارد تومن دوباره مجبور شدیم برای 7 ماه دیگر هم تعلیق را بپذیریم هم تحریم را هم تحریم های اضافه شده در طول چند ماه قبلی توافق رایادمان نرود که آنها زمانی فقط برای رحذف 20 در صد چونه می زدند الان برای ادامه تحریم ووحذف حتی 5درصد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
5 میلیارد تومان نه عزیز دلم !!!5 میلیارد دلار .....جناب کریمی عزیز!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
5 (دقیقتر 4.9) میلیارد دلار نه تومن.
اون موقع که سر 20درصد چونه میزدن ما این تعداد سانتریفیوژ نداشتیم عزیز دل.
مشکل امثال شما ناآگاهی هست بیشتر تا منطق. شما وقتی میخوای در مورد موضوعی بحث کنی اول از تمام فاکتور ها باید مطلع بشی بعد نتیجه گیری کنی
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
برادر من یه مقدار با ادب باش.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
شما اول فرق تومان و دلار رو یاد بگیر بعد نظر بده.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
از ادبیاتت معلومه که چه کاره هستی و از حساب کتابتم معلومه که چقدر باسوادی!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
اورانيوم 20% به چه درد ميخوره؟؟؟ اگر دو تا كاربرد براش گفتي من 100 كيلو اورانيوم 20% ميفرستم برات.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
8
60
عالی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
10
76
روحانی مچکریم . ظریف متشکریم .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
203
31
آقایی که این متنو نوشتی!

برای این ما به نتیجه این مذاکرات میگیم "هیچ"،چون یادمون نمیره که جناب روجانی فرمودن در کمتر از یک سال ما توافق میکنیم!
برای اینکه فرمودن سانتریفیوژ بچرخه اگر چرخ زندگی مردم بچرخه...اما الان چرخ زندگی شما میچرخه؟؟
اگه 2 تا تحریم برداشته شده و چندرغاز گیرمون اومده،به جاش ده ها تحریم دیگه به ما اضافه شده از طرف اتحادیه اوروپا و کنگره و غیره!

کدوم دیورا تحریم شکسته وقتی هنوز داریم تحریم میشیم؟؟

آقای جلیلی ادعاش این نبود که میرم توافق میکنم و حق هسته ای رو هم میگیرمو تحریما رو هم میشکونم.اما آقای روحانی و طریف مگه این ادعاها رو نداشتن؟الان چی شد پس؟
تحریم که داریم میشیم،توافق هم که نشد،تو هسته ای هم که بر اساس توافقنامه ژنو نه اجازه توسعه داریم نه اجازه ارتقا و نه اجاز راه اندازی اراک...

شما چرا فرافکنی میکنی؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آقای روحانی درست گفتن علی آقا طی این یکسال بخشی از پولها برگشت ، برنگشت ؟ این توافقه یا تعرض ؟
نوسان دلار در یکسال گذشته چند درصد بوده ؟
روز یه بار 500 تومن میره روش ؟
از اون دهها تحریمی که میفرمائی برداشته شده دوتاشو اسم ببرید ؟ نه دوتا زیاده یکیشو اسم ببرین؟
از زمان روحانی کدوم تحریم جدید اضافه شده ؟
آقای جلیلی ادعا نداشتن توافق میکنن و تحریم رو میشکنن درست ولی منکر این نیستین که در هر مرحله تحریمها تشدید میشد ؟ منکرین ؟ سند میخواین ؟
یه سر به آرشیو سایتا و روزنامه ها بزنین.
اون موقعی که راه اندازی کردیم و غنی سازی کردیم و ... چه گُلی سر مملکت زدیم مثلا ؟
ای کاش دولت احمدی نژاد یکسال دیگه ادامه پیدامیکرد فقط یکسال تا اونوقت معنی نچرخیدن چرخ زندگی دستتون میومد .
شما دقیقا مصداق همونایی هستین که ودشونو به خواب زدن .
مومن هشت سال کلنگ دست اون بنده خدا بود یه کلّه داشت خراب میکرد ، اونوقت میخوای یک ساله همه چی یه جا درست بشه ؟
چرخ زندگی مردم میدونی یعنی چی ؟ یعنی طرح نظام جامع سلامت و بیمه همگانی .
خدا اون روز رو نیاره ولی یه سر به بیمارستانا بزن ببین هزینه هات با دوسال پیش چقدر فرق میکنه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آرامش الآن کشور ثبات ارز و ارزش پول ملی مثبت شدن رشد اقتصادی وو .. ثمره این دولته ووو افزایش هرروزه تحریمها و بی ثباتی کشور ثمره آن تیم مذاکرات خودتون قضاوت کنید
یاسر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
بدبختی مردم را ببینی همه چی برات معلوم میشه دادش بنگر که مردم چقدر زجر میکشن در زندگیشون .امار طلاق رفته بالا معنیشو میدونی؟فاصله طبقاتی میدونی یعنی چه؟؟؟بیکار بودن شرکت ها واخراج کارمندانش یعنی چه؟؟؟اگروجدان داری پس ماروهم کمی درک کن........عصر ایران توروخدا چاپ کن
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
آخه استاد پیچوندن مطالب هستن.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
علي آقا ما چوب ندونم بكاري افكار غلط اون 8 سال رو ميخوريم
چرا به سوالا جواب نميدي؟
براي شما كه تحريما كاغذ پاره بود حالا چي شده؟
الان پروژه هسته اي دقيقا چقدر بهت منفعت رسونده؟
بخدا اگر انصاف داشتي حق رو ميدي و حقيقت رو ميگفتي اما ....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
پس آقای جلیلیتون برای هواخوری میرفت اونجا؟ این بلایی که شما و جلیلی سر مردم آوردین 1000 تا ظرفیم نمیتونه درستش کنه! بعدشم مردم عقل دارن دیگه خوب میفهمن تحریم کم شده یا زیاد.
ناشناس
| FRANCE |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
وقتی متوجه نمیشی، نمیشی دیگه. صحبت کردن دیگه چه فایده ای داره!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
دمت گرم. اینا از بی کدخدایی دارن میمیرن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
10
103
"آن زمان که حتی توان حفاظت از جان دانشمندان هسته ای را هم نداشتید!"
و ما ادراک العرضه !
والا اینا که عرضه یه حفاظت ساده رو نداشتن دنبال مدیریت جهان بودن .
مطلب خوبی بود . متشکرم
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
156
16
سلام
اتفاقی به سایت شما برای پیگیری انعکاس اخبار مذاکرات آمدم. واقعا برای آقای محمدی متاسفم .ایشان بجای تحلیل فقط پاره ای کل سیاسی کرده اند و شما که این مقاله را روی سایت خود گذاشته اید ، هم همچنین .با احترام اگر دوست داشتید ایمیل بزنید تا بیشتر صحبت کنیم
موصی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
4
63
احسنت
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
148
23
آخه این چ نحلیلیه؟؟؟
ما بهد توافق ژنو فقط بشمارید چندبار تهدید نظامی شدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
شمردیم حاج مهدی
هیچی ، حتی یک بار هم تهدید نشدیم
محیط بان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
153
24
عامووو کدوم جنگ احتمالی ، اینا اگه بتونن به ایران حمله کنن یک ثانیه هم معطل نمی کنن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
برادر من چرا با 0-1 حرف می زنی ایناها هم حساب کتاب دارند و میدونند جنگ هزینه داره ولی لازم می شد انجام می دادند
سیدعباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
11
57
تمدید استقامت , اعتماد و امید را به فال نیک می گیریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
7
57
آفرین برشما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
10
73
چه حمله ای کردند دوستان پایداری به این سایت
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
5
50
گر صبرکنی ز غوره حلوا سازی به امید کام شیرین مردم ایران تمام دنیا یک طرف ما یک طرف عزیزم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
7
62
عصر ایران دوباره به روزهای اوج نزدیک شدی دو هفته یک ماه قبل عصر ایران نبودی!
فرزانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
12
70
این تحلیل حرف دل اکثریت مردم ایرانه ... درود
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
7
47
گر صبرکنی ز غوره حلوا سازی به امید کام شیرین مردم ایران تمام دنیا یک طرف ما یک طرف عزیزم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
10
67
تيم قبلي بجاي مذاكره اصولي جاي مذاكره تعيين ميكر يك روز قزاقستان يك روز استانبول فرداش نميدونم فلان جا اينها چه معني داشت وچه عايدي؟
امیر
UNITED KINGDOM
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
114
26
از دوستان امیدوار خواهش می کنم چشم به این مذاکرات نداشته باشند. اگر قرار بود این مذاکرات به جایی برسد تا الان رسیده بود. از دولت هم خواهش می کنم انرژی اش را برای بهبود وضع بازار و معاش مردم صرف کند، چون این کار برای خودش هم بهتر است. مردم 7 ماه دیگر طاقت این بازار راکد و اوضاع کساد را ندارند. بهتر است دولتی ها به خودشان بجنبد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
این بازار تازه نتیجه ترمیم شده مدیریت دولتی است که ادعای مدیریت جهان را داشت و خسارات دوران مدیریتش با خسارات جنگ 8 ساله مقایسه میشه
یاسر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
چطور؟؟؟بدبختی هشت سالو تحمل کردیم این هفت ماه رو تحمل نمیتونیم بکنیم؟؟تورو به امام حسین نوشته های منو چاپ کن تا دق نکردم از این زندگی ذلت بار....بزارین حداقل با نوشتنم خودمو خالی کنم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
دقیقا. حقیقت همینه که گفتی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
میدونی چرا به جایی نمیرسه تا شما با نتانیاهو همصدا هستید کسی جرات توافق نداره اگر دیروز اعلام می کردند توافق شده همین مجلس کل هیات دولت و رای دهندگان و آمریکا و 5+1 و همه رو استیضاح می کرد. آره داداش گله این بازار راکدم ببر برا منتخب قبلیتون اتفاقا در خونش صف میکشن!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
10
89
همانطور که در ابتدای متن فرمودید بیدار کردین کسی که خودش را به خواب زذه از هر کاری سخت تر است. آقای رییس جمهور بسیار قشنگ فرمو دند ( خوب است که سانتریفیوژر بچرخد اما به شرطی که چرخ زندگی مردم هم بچرخد. این کسانی که از معاهده ی ژنو ناراحتند همان هایی هستند که از تحریم این کشور سود میبرند چون تحریم شفافیت را از بین می برد ) ایشان کاملا درس گفتند. احسنت به ایشان و احسنت به تیم مذاکره کننده
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
24
140
تشكر حرف 99 درصد ايراني ها را زديد
پاسخ ها
ممداقا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
همون 1 درصد مهم هستن... عزیزم کجایی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
معلوم شد شماها ریاضیاتتون هم مثل توهماتون میمونه...
99 درصد؟! الان باید بخندیم یا گره کنیم؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
علی دمت گرم خوب گفتی این دلواپسا 1% بیشتر نیستن ولی همه جا هستن
وحید جعفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
2
17
برخی بر این نکته تاکید دارند که ما در این یک سال ذخایر اورانیم بیست درصد رو از دست دادیم و کلی امتیاز از دستاورد های هسته ای رو واگذار کردیم... دوستان فقط یک لحظه فرض کنیم الان نه یک تن، بلکه یک میلون تن اورانیم بیست درصد (و یا با درصد بیشتر) داشتیم. چه دردی ازمون دوا می شد؟ این مقدار اورانیم چقدر قدرت چانه زنی ما در مذاکرات و نفوذ بین المملی مون رو افزایش می داد؟ (تو دوره قبل از داشتن این اورانیم فقط تحریم و تحریم و تحریم نصیبمون شد)
دوستانی که میگن ماهی هفتصد میلیون دلار (مجموعا 5 میلیارد دلار) از پوله خودمونو بهمون دادن، اصلا می دونن 5 میلیارد دلار تو این شرایط اقتصادی ما یعنی چی؟ می دونن فقط یه قسطش نیاز یک سال کشور به دارو های خاص رو برطرف می کنه؟ اصلا می دونن این بیداد سرطان که از لطف بنزین های پتروشیمی و پارازیت نیاز به دارو داره؟
عزت این دوستان لکه دار نمی شه وقتی جوون ایرانی کلیه خودشو به عرب می فروشه؟ عزت این دوستان فقط به درصد غنی سازی اورانیم وابستس؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
16
2
حکایت شما و قافیه تنگ و شاعر شده
البته بخش جفنگ گفتن رو
سرباز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
17
6
با سلام
خواهش می کنم، واقعا وقت گذاشته ام، این بار نظر من رو نمایش بدهید.
وقتی کامنت های مثبت به این مقاله را می بینم ناامیدی تمام و جودم را می گیرد. ناامیدی از مردم سرزمینم. نا امیدی از مردم شیعه و عزادار حسین (که همه چیزش را برای عزت خود و دینش داد) که به جای آنکه به فکر قدرت درونی و ساخت این مملکت با این همه منابع انسانی و مادی باشد، به فکر کاهش غلظت اورانیوم برای خشنودی 5+1 است، تا شاید چهره ایران در جهان مثبت دیده شود غفلت از آنکه چنان رسانه در درست آن اسراییلی است که هر کار بخواهد می کند. اقتصادی که با تحریم کشورهای غربی فلج شود همان بهتر که فلج شود و بمیرد. با این تفکر عصر ایرانی همیشه جهان سومی خواهیم ماند و هیچ وقت کشور قدرتمند جهانی مانند روسیه و امریکا نخواهیم شد. هدفی که این مردم به آن می خندند و من به آن ایمان دارم.
چرا هیچ گاه ما امریکا را برای داشتن بمب اتم تحریم نمی کنیم. از چه تحریم کنیم، همه چیز دارد و ما هم چشممان به دست اوست.
تا کی مردم باید در آزمون و خطای اطمینان به این امریکای صهیونیستی باشند و از ساخت این کشور غافل باشد.
سکوت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
16
4
تا دیروز با ذوق زدگی - تیتر می زدید پیش به سوی توافق!!!! و حالا که توافقی صورت نگرفته فرار رو به جلو میکنید که چیز کمی هم به دست نیاوردیم!!! همین حرفارو زدید که طرف مقابل یعنی غرب رو پررو کردید. با این نگاه شما، غربیها نیز رفع تهدید به حمله نظامی بر ما را نیز جزء امتیازات اعطا شده به ایران تلقی خواهند نمود!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
4
12
سپاس مرد من قلمت را مي بوسم درود خدا بر تو باد
همه مردم ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
3
11
نمی فهمن دیگه شما ناراحت نشین.ملت هم بخوبی اینا رو شناختن که انداختندشون توی زباله دانی تاریخ. تازه حماسه انتخابات مجلس در پیشه انشاالله. درود بر ملت وکشور و رهبری و اسلام واخلاق و ایمان و همه چیزهای خوب دیگر. مرگ بر اسرائیل وهمه کسانی که از توافق هسته ای و صلح وآرامش وشکوفایی ناراحتند.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
21
5
سلام
طبق معمول یک تحلیل آبکی و مسخره. همون حرفای خاتمی ترسو" داشتن حمله می کردن با مذاکره نذاشتیم"
متاسفم که فکر می کنید ایران و ایرانیا از حمله دشمن می ترسن. هرچند شاید برخی از کسانی که انقلاب کردن ولی خسته شدن می ترسن.
تحلیل بسیار بیخودی بود
لطفا منتشر کنید و نترسید.
حسین اسماعیلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
4
10
سلام.
ازقبل میدونم نظرات مخالف رو منتشر نمیکنید ،بااین حال..
هیچ کس زحمات تیم مذاکره کننده ودولت فعلی را نفی نمیکندچون واقعا تحریم ها اقتصاد مارا تا مرز فروپاشی پیش برده وما مردم مظلوم این فشارها را بیش از مسولین لمس کرده ایم.
حال تیم مذاکره کننده کار سختی پیش رو دارد صحیح ولی چرا فکرمیکنید این دولت وتیم او با نبوغ خود در حال حل مشکلات است،
این اجازه از طرف بالاترین مقام حکومت به این دولت داده شده نرمش قهرمانانه بکند،یعنی با یکسری اختیارات وارد مذاکره شده پس دستش نسبت به دولت قبل بازتراست.
سیاست حاکمیت ما در مذاکرات دولت قبل موجب میشد که توافق نشود ولی حالا به سبب فشارتحریمها و ترس از زیادشدن آن سیاست کمی معقولانه تر شده پس. قهرمان سازی نکنیدوهمه مخاطبان را افرادی فرض نکنید که تحلیلی نسبت به وقایع ندارند،وگرنه یک طرفه به قاضی رفتن شما موجب نوشتن مطالبی میشود که فقط به درد خواندن برای کسانی دارد که مثل شما فکر میکنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
17
5
خیلی تحلیل سبک و بی محتوایی بود...
در این نوشته یه فرض غلط شده و بر مبنای آن اسمان ریسمان باطلی پیچیده شده....
علت خوشحالی اسرائیل از به نتیجه نرسیدن مذاکرات ترس از کم شدن حمایت خسمانه آمریکا به ایران است ! اگر نمیدانید که اندکی فکر کنید و به زعم شما خوشحالی طیف اصولیون در این است که بالاخره مشخص شد که حرف امام راحل که آمریکا شیطان بزرگ و تمامی حرکاتش جز برای کینه ورزی و افزایش دشمنی نیست، مجددا اثبات شد...
برای دلایل بقیه هم حوصله ندارم شما را که خود را نه به خواب که به موت زدید چیزی بنویسم...
حرف حق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
8
2
بحث اصلا توافق کردن یا نکردن نیست. بایستی تکلیف رو تا حد زیادی در این گام مشخص میکردند و یک گام به جلو میرفتن. تمدید کار خوبی نبود چرا که دوباره تا هشت ماه رکود داریم و دولت هم به خواب خود ادامه خواهد داد.... امیدوارم نظر من رو حذف نکنید
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
23
4
این تیم مذاکره هم نه تنها چیزی برای ملت بدست نیاورد بلکه همه چیز را هم از دست داد حداقل تیم آقای جلیلی عزت ملت را حفظ کرده و با دشمن سازش نکرد
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
6
8
زحمات زیادی کشیده اند ولی لازم است دقت کنند که متاسفانه دولت 1/5 سال است که هیچ کاری نمی کند و منتظر تحریم ها است اقا جان کار خودتان را انجام دهید تحریم ها لغو شد فبها .... نشد هم لااقل زندگی مردم را به بازی نگیریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
1
12
فقط كسي را ميتواني بيدار كني كه خواب باشد نه كسي كه خود را به خواب زده. دومي را نديده بگير
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
4
13
واقعاً از خدا مي خوام كه كساني كه نااميدي رو به مردم تلقين ميكنن و دنبال جنگ و ... و در يك كلام تندرو هستن، از نتيجه اين مذاكرات هيچ بهره اي نبرند و چرخ زندگيشون نچرخه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
3
13
احسنت
حرف دل مردم است
رضا
UNITED KINGDOM
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
14
6
بالاخره یه حرفی باید بزنید دیگه، یه توجیهی باید بکنید، سعود الفیصل یه توک پا اومد کل تدبیر رو به باد داد، عجالتا با تمدید و امید سر می کنیم!
احسان
ROMANIA
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
6
15
آفرين بر بصيرت نويسنده
ناشناس
-
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
25
10
درود بر جلیلی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
22
5
این تحلیل آب دوغ خیاری شما... تنها معناش اینه که شماها پادوهای داخلی آمریکا هستید...

اگر نه هر بچه‌ای هم میفهمه که ایران فقط ضرر کرده و تحریمها تمدید شده و هیچ چیزی دست ایران رو نگرفته
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
3
15
به نظر بنده آقای محمدی حرف دل خیلی از طرفداران تفکر آقای روحانی رو با نگاهی واقع بینانه زده، اونهایی که ک که نتیجه ملموس ساعت ها مذاکره در بالاترین سطح سیاسی دنیا را " هیچ " تلقی می کنند لطف کنند دریک پاراگراف چهارخطی آخرین دستاورهای مذاکره تیم قبلی را با خانوم اشتون بنویسند.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
1
8
واقعا قبول دارم قشنگ گفتی اما متاسفانه این تحریم ها هنوز هست و هنوز دازیم ضربه میخوریم ایکاش زودتر حل میشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
10
5
آدم از صحبت های شما چند برداشت مبتونه داشته باشه.
1-اگه هر کدوم از از این امتیازاتی رو که تیم داده داده مثل توقف غنی سازی 20درصد ،مطوئن باشید الان سعید جلیلی رئیس جمهور بود.
2-این مبلغ 700میلیون دلار در هر ماه رو مشخص نیست در ازای چه امتیاز جدیدی دادن
3-یه مقاله داده بودید که چرا اینقدر روی ارسال انسان به فضا سرمایه گذاری میکنیم؟اصلا انسان بره فضا که چیکار کنه،الان هم که میگید خوب الان انرژی هسته ای به چه درد ما میخوره؟حتما فردا هم میگید ما موشک میخوایم چیکار اگه ما با دنیا دوست باشیم ،کسی کاری به کارمون نداره.البته همه میدونن که حرف هایی از این دست چقدر احمقانه و نشانه ی سطحی نگریه
اون زمان انرژی هسته ای داشتیم ،الان دکور انرژی هسته ای برامون مونده.نه از R&Dخبری هست ،نه از پیشرفت مراکز هسته ای مثل اراک.فردو رو هم که تعطیل کردن.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
4
9
درجواب برادرگرامی آقای محیط بان وسایردوستان همفکر باایشان باید عرض کنم که اگه این غول بی شاخ ودم ( آمریکا) بخواهد می تواند شردرست کند همانگونه که در سال 1367 هواپیمای ایرباس ماراسرنگون کرد ...توراخدا این قدرجنگ جنگ نکنید. عصرایران قربان معرفت ومرامت؛خیلی منطقی ومتناسب تحلیل کردی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
3
13
هزاران هزار آفرین به مقاله جالب آقای محمدی واقعاً مثل همیشه وطن پرستانه و زیبا نوشتی زنده باشی و برقرار
امیر
TURKEY
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
2
9
عالی بود این مطلب مشکل ما اینه که همه چیز رو میخوایم یک دفعه درست بشه همه ما دوست داشتیم توافق امضا بشه اما خوب نشد ولی آیا اتفاتی که در سالهای گذشته میفتاد که بعد از هر بار مذاکره فشار افزایش پیدا میکرد تکرار شد خیر چیزی که من دیدم این بود مذاکره کننده مارو با احترام باهاش رودررو صحبت کردن نه مثل مذاکره کنندگان قبلی که متاسفانه این گونه نبود
محمد ازاصفهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
2
17
يك سوال مهم : اين ذوق زدگي نتانياهو وخوشحالي اش از به نتيجه نرسيدن مذاكرات وهمخواني وي با دلواپسان داخلي حامل چه پيامي است ؟
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
1
7
احسنت عصر ایران مثل همیشه سخن حق از عصر اران
هادي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
10
9
نه به اون شوري شور نه به اين بي نمكي.فقط اين روميدونم كه ادامه مذاكرات به خاطر همون اقتدارقبلي است نه تدبيرفعلي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
4
14
رحمت بر شیری که خوردی ای ظریف.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
4
13
من چند تا سوال از کیهان و دوستان دارم خواهشا عصر ایران چاپ کن
1- شما و دوستان درمورد توافق ژنو گفته بودید حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته نشده ، منبع خودتونو اظهارات مقام آمریکایی اعلام و مقامات دولت را دروغگو خطاب کرده بودید پس چرا در این مذاکرات در مورد تعداد سانتریفیوژها بحث می شد مگر ایران بنا به ادعای شما از حق غنی سازی محروم نشده بود ؟
2- در این چند ماهه شما و دوستان گفته بودید که دولت یازدهم از خطوط قرمز عبور کرده و ملت ایران را از حق خود محروم نموده ، پس چرا در وین دولت از این حقوق کوتاه نیامد ؟
3- آیا به خاطر دروغ و تهمت باید عذرخواهی کرد یا نه ؟
محمد
UNITED STATES
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
3
12
یادمه تو اون زمانی که کاغذپاره بود تحریمها و هر روز قطعنامه ای از قطعنامه دان غربیها بیرون میومد فرزندان این مملکت به خاطر یک دارویی ساده و پیش پا بنام "شیاف" زندگیشان در خطر بود. ما مستحق داشتن بالاترین فن اوری هسته ای و غیر هسته ای هستیم ولی باید یاد بگیریم که به توسعه همه جانبه فکر کنیم. ما باید خودمان فن اوری دارو، خودرو، پزشکی، نفت، پالایشگاه و ... را داشته باشیم. وقتی هنوز تو ساخت یک شیاف ناتوانیم وقتی بعد از نیم قرن خودرو سازی هنوز ریشمان گرو فرانسوی هاست و یه عده با گرفتن پورسانتشان ما را وابسته به همین فرانسویهای بدذات نگه می دارن، وقتی بعد از یک قرن هنوز برای بنزینمان باید ترکیبات پتروشیمی مصرف کنیم وقتی برای عزاداری هایمان طبل ترک و چینی وارد می کنیم وقتی برای نمازمان قبله نمای چینی وارد میشه و وقتی پرچم کشورمان را وارد می کنیم و ... مطمئنا این فرانسوی ه و سعودی ها و ترک ها اجازه نخواهند داد ما انرژی هسته ای داشته باشیم که یکی از انرژی ها و فن اوری های برتر دنیاست. پس ما باید از داشته هایمان نهایت استفاده را بکنیم. هم افزایی داشته باشیم و همدیگر را یاری کنیم و در سایر صنایع نیز پیشگام و مطرح باشیم و یا حداقل خودمان بتوانیم رو پای خودمان بایستیم تا حرکتمان و توسعه مان موزون و مداوم باشه و سرطانی نشه
abbas
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
2
10
ممنون جناب محمدي عزيز عالي گفتيد و حرف دل اكثريت ملت ايران را زديد.
مخالفان هم به تعداد مثبت و منفي ها توجه كنند و وضعيت خودشان را با اكثريت ملت بسنجند
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
2
2
گر صبرکنی ز غوره حلوا سازی به امید کام شیرین مردم ایران تمام دنیا یک طرف ما یک طرف عزیزم
حقگو
FRANCE
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
3
9
جناب آقای محمدی عزیز، دست مریزاد ، حق مطلب را ادا کرده اید ، بخصوص طرح آن نکته مهم که ما ها اکثرا به آن توجه نداریم که دیگه صحبت از گزینه های کزایی روی میز نمیشود ! واقعا بسیار جای شکر و سپاسگزاری دارد ، من لم یشکر الخق لم یشکر الخالق...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
9
3
توپ كه اونور بود ، دوباره برداشتيم آورديم اينور
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
2
14
سلام
واقعا گل گفتید....
آقایون دلواپس مثل اینکه موضوع افزایش ناگهانی دلار و کلیه مایحتاج مردم تو دوره قبلی رو فراموش کردند افزایش ناگهانی که قشر متوسط رو هم فقیر کرد....تعطیلی خیلی از شرکتها کارگاهها و....نمونه رکود در خودرو سازی ومشکل در تامین قطعات و....افزایش تند قیمت خدمات درمانی وکمبود دارو ....
واقعا خجالت نمی کشید بازهم عرض کنم؟
نکته خیلی جالب که الان دقیقا هدف شما با اسرائیل ملئون یکی هست جنگ وبازی سیاسی تا به کجا؟
خواهشا کمی انصاف داشته باشید تو همون دوران بیمار شدید و برای یک عمل جراحی دومیلیون بدید وسال بعد همون عمل شده باشه پنج میلیون؟
تو همون دوران کلی هزینه نمیشد برای باز پس گیری همین پول خودمون؟دیگه فساد اقتصادی کلان بماند....مقایسه باخودتان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
2
14
حضرات مخالف تیم مذاکره کننده عارضم خدمتتان بگویم که دکتر محمود با تیمش قراره دوباره بیان عین هولاکوخان والباقی ویرانیهای قبلی را بکوبند ناراحت نباشید یه کم آب قند تناول بفرمایید وصبور باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
8
11
حرفهای شما مثل همیشه درسته آقای جعفر محمدی اما واقعیت تلخ اینه که مذاکرات به شکست انجامیده، فقط صداشو در نیاوردند. به 2 دلیل:
1) اوباما نمیخواد اعتراف به شکست برنامه تحریمهاش علیه ایران و نتیجه ندادن آن اعتراف کند.
2) اوباما میداند که تا حدود یک ماه دیگر جمهوریخواهان عمدتاً تندرو بر کنگره آمریکا حاکم میشوند و اولین کاری که میکنند تصویب تحریمهای جدید علیه ایران است و این به خودی خود، مذاکرات را به شکست میکشاند و در آنصورت مقصر شکست مذاکرات هم اوباما و حزبش قلمداد نخواهد شد بلکه جمهوریخواهان و ایران (به دلیل نشان دادن واکنش نسبت به وضع تحریمهای جدید) مقصر این شکست معرفی خواهند شد.
3) اگر توافقی میخواست صورت بگیرد، یکسال مذاکرات فشرده و سنگین زمان کافی و مناسبی بود و اتفاقا یکسال گذشته که دموکراتها و میانه روها اکثریت کنگره را تشکیل داده بودند و اوباما قدرت بیشتری داشت و حتی اشتون هنوز بر مسند ریاست سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود، فرصتی طلایی برای توافق بود نه اکنون و نه بعد از سال میلادی جدید!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
27
5
فکر کردی آمریکا به خاطر بر روی زیبای حسن روحانی و دولت اصلاحات به ایران حمله نمیکنه ، نه جانم ، ترس از موشک های فاتح و نابودی اسرائیل او را از چنین فکر احمقانه ای باز داشته. و این هم چیزی نبود جز دستاورددلسوزان نظام در دوره های گذشته . امیدوارم این رو بفهمی جناب عصر ایران!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
28
5
این دلقک بازی حمله نظامی یادگار دوران سید خندان است که ابله های روزگار باورش کرده اند. امریکا اگر میتوانست حمله می کرد نه از دیپلماستهای سعد آباد نشان می ترسد و نه از خنده های مهوع ظریف. ملتی با اقتدار همه رنجها را تحمل کرده ولی نتیجه را گروهی دست پرورده غرب بر باد می دهند و مثل همه نادانان جهان طلبکار هم هستند. یارو! تاریخ در دو روز نوشته نمی شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
8
11
امروز بازار بورس ایران سقوط کرد. فکر کنم اقتصاد ایران نتیجه مذاکرات رو تعیین میکنه نه حرفای صد من یه غاز شما. اگه مردید چاپ کنید.
مریم
UNITED STATES
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
6
21
تحلیل بسیار زیبایی بود . باید به این تیم مذاکره کننده خسته نباشید گفت. آفرین به این همت و سخت کوشی.
لازم است به دوستان حادٍثه اتمی فوکوشیمای ژاپن رو که در اثر سونامی و زمین لرزه به تاسیسات هسته ای ضربه و سبب نشات مواد رادیواکتیو شده بود یاداوری کنم که با توجه به اینکه این نیروگاه از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار بود اما در اثر این حادثه نتوانست مقاومت کند و حاصل آن چیزی جز میلیاردها هزینه و بی خانمان شدن افراد آن مناطق و شیوع بیماریها و سرطانهایی که گریبانگیر انسانهای مظلوم شد، نبود. آیا تاکنون به این مسئله فکر کرده بودیم....؟؟؟ بیاییم خودمان رو گول نزنیم. حتی ما بهتر از دیگران کشورمان، ضعف هایمان، تکنولوزیمان را می شناسیم و می دانیم در کجای قدرت دنیا ایستاده ایم و چه کاریم. اگر از این زاویه قدری بهتر نگاه کنیم دیگر دنبال حرفهای بی اساس و بی منطق و دشمنان فرضی نمی رویم. بیاییم خودمان باشیم ...
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
3
17
مخالفان مذاکره منافعشون در ادامه تحریم هاست.
والا در شرایط صلح و ثبات اقتصادی هم میتوانانقلاب را با رفاه مردم به جهان صادر کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
4
27
دیروز واقعا تو این فکر بودم که سرم رو تو جامعه بین الملل بالا بگیرم و بگم آدمم نه تروریست و نه آدمکش .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
47
14
به قول آقاي كري : دنيا را امن كرديم براي دوستانمون(اسراييل، عربستان ، قطر...) تا در صلح و صفا به زندگي شرافتمندانه شان ادامه بدن!!!... هيچ دستاوردي براي ايران نداشت اين مذاكرات. مردم بيچاره زير چرخ تورم در حال جان دادن هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
3
20
در نکته 4 که ذکر شده باید هزینه را سنجید کاملا موافقم . گاهی اوقات نیت خیر هست اما عملکرد بسیار ضعیفه .
HASSAN
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
5
35
خوشم میاد عصری هم از بردن اسم اون آقا که حالا رفته اکراه داره
مقایسه تورم ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس کشف درمان آلزایمر و پارکینسون با کمک مغزهای پرورش‌یافته در فضا (+عکس) بلیط بازی استقلال از 1 تا 30 میلیون تومان ! ترفند جدید لئوناردو دی‌کاپریو برای جلوگیری از عکس گرفتن پاپاراتزی‌ها (فیلم) کشف بیگانگان در جهان موازی احتمالا آسان‌تر است بهترین دلیل برای نوشیدن آب کافی در طول روز مقایسه سرانه تولید ناخالص داخلی ایالت‌های آمریکا با کشورهای گروه ۷ (+ اینفوگرافی) ترامپ، فهد و صدام رونمایی از کتاب زندگی زنده یاد بیتا فرهی بازیگر با حضور هنرمندان (+عکس) اعلام حمایت باشگاه استقلال از تیم ملی و امیر قلعه نویی خطر فرونشست به قم رسید واکنش معاون حوزه‌های علمیه به شایعه سرقت پول های کمک به لبنان ؛ طلبه‌ای به نام شمقدری نداریم خطر مرگ و میر زودهنگام در زنانی با سابقه آندومتریوز و فیبروم رحم وزیر آموزش و پرورش: ورود دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان به کلاس‌های درس اعلام برندگان هفتاد و پنجمین دوره جایزه ملی کتاب آمریکا
نظرسنجی
موافق مذاکره ایران با دولت ترامپ با هدف تنش زدایی از روابط تهران - واشنگتن هستید؟