۰۲ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۸۶۴۸
تعداد نظرات: ۱۳۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۶ - ۱۲-۰۷-۱۳۹۳
کد ۳۵۸۶۴۸
انتشار: ۰۰:۱۶ - ۱۲-۰۷-۱۳۹۳

پارازیت؛ ضد عقل، ضد نظام، ضد سلامت/ تمامش کنید!

جعفر محمدی
  عصرایران - زمانی هیچ کدام از برنامه هایی که از ماهواره پخش می شدند ، به زبان فارسی نبودند. در آن سال ها ، هر چند گیرنده های ماهواره ای در خانه های ایرانیان حضور داشتند اما چیزی به نام پارازیت - لااقل در این حجم وجود - نداشت. پارازیت ها هنگامی در فضای ایران به طور جدی حاضر شدند که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان یکی پس از دیگری شکل گرفتند. در آن زمان عده ای تصور کردند که اگر ایرانی ها پای برنامه های ماهواره ای فارسی زبان بنشینند، هم اجتماع از هم می پاشد و هم حکومت دچار چالش می شود. پارازیت؛ ضدعقل ، ضدنظام ، ضدسلامت ؛ تمامش کنید!

واقعیت اما چیز دیگری بود. مردم برنامه های ماهواره ای فارسی را برغم پارازیت ها دیدند ، گاه صاف و گاه کج و معوج ، اما نه جامعه ایران فروپاشید و نه جمهوری اسلامی ایران به بن بست رسید. اتفاقاً بسیاری از برنامه هایی که اپوزیسیونی ها ساختند و روانه آنتن کردند بیشتر وهن خودشان بود تا تضعیف نظام.
آنچه مردم را در ماجرای ماهواره آزرد و بدبین کرد، نه برنامه های ماهواره ای که اتفاقاً همین پارازیت هایی بود که داخلی ها برای مهار امواج ماهواره ای ارسال کردند. در واقع ، آنچه اتفاق افتاد ، دقیقاً مصداق بارزی از نقض غرض بود.

فرض کنید برنامه ای قرار است از فلان شبکه ماهواره ای پخش شود. ممکن است این برنامه سیاسی باشد، یا یک برنامه خنثی باشد یا حتی یک برنامه مفید و آموزنده. در فرض نخست ، ممکن است هدف سازندگان برنامه این باشد که بیننده بعد از دیدن برنامه ، علیه جمهوری اسلامی موضع بگیرد.حال ممکن است بعد از دیدن برنامه، آنها به هدف شان برسند یا نرسند.
اما وقتی بیننده ایرانی بعد از روشن کردن تلویزیون ، به جای برنامه مورد علاقه، با پارازیت مواجه می شود، برنامه هر چه باشد، به دلیل آن که احساس مزاحمت می کند، موضع می گیرد و این یعنی کمک به سازندگان برنامه های ماهواره ای که حتی بدون دیدن برنامه هایشان هم افراد علیه نظام موضع بگیرند! حال آن که اگر برنامه را می دیدند ، شاید این اتفاق می افتاد و شاید هم نمی افتاد. پارازیت ، نسیه آنها را نقد می کند!

نکته بعدی این است که پارازیت نمی تواند دائمی باشد کما این که همین الان هم دائمی نیست و لذا مردم نهایتاً آنچه را که می خواهند می بینند. حتی اگر شده، برنامه های ضبط شده ماهواره ای دست به دست می گردد تا آنهایی که ماهواره ندارند هم بتوانند ببینند ، مانند مستند اخیر یک شبکه ماهواره ای درباره انقلاب که احتمالاً بیشتر از بینندگان مستقیم اش، تماشاچی غیر مستقیم داشت.

از این گذشته ، پارازیت ها دایره ای به اندازه کل کشور ندارند و به جز شهرهای بزرگ و برخی شهرهای متوسط، تقریباً بقیه مردم در اکثر نقاط کشور و اکثر زمان ها قادر به دریافت امواج ماهواره ای به بهترین وجه ممکن هستند.

با این اوصاف، پارازیت ، عملاً نقشی در ممانعت از دسترسی مردم به شبکه های ماهواره ای ندارد و فقط ، بر نظام هزینه تحمیل می کند. در واقع ، ارسال پارازیت ، عملاً یک اقدام بیهوده است: مردم شبکه های ماهواره ای را می بینند و این وسط ، نظام به واسطه کاری که برخی نهادها در ارسال پارازیت می کنند، متحمل هزینه مادی و معنوی می شود.

نکته بعدی درباره پارازیت ها، تأثیرات منفی آن بر سلامتی انسان هاست. اخیراً سازمان محیط زیست که متولی سلامت محیط زیست است اعلام کرد که تحقیقات نشان می دهند پارازیت ها احتمال ابتلای انسان ها به سرطان را افزایش می دهند.
پیشتر نیز برخی متخصصان نسبت به آثار منفی پارازیت ها هشدار داده و از جمله بر تبعات ناگوار آن بر جنین و نوزادها تأکید کرده بودند.
در مقابل گروهی می گویند که آثار منفی پارازیت بر سلامت انسان ها ثابت نشده است.

در این باره باید گفت که اگر آثار منفی پارازیت ها بر سلامت انسان ها ثابت شده ، ادامه ارسال پارازیت ها با هر بهانه و توجیهی ، یک جنایت آشکار علیه انسان هاست. در شرع و قانون و عرف، فرقی نمی کند که فرد ، با چه وسیله  ای به دیگران آسیب برساند و مثلاً آنها را بکشد ، روزگاری با سنگ و چوب این کار را می کرد، زمانی با دشنه و شمشیر و سپس با تفنگ و بمب و شاید با امواج! در هر حال آسیب رساندن به دیگران ممنوع است و مستوجب مجازات و ای بسا قصاص.
اما اگر هنوز زیان پارازیت ها ثابت نشده باشد نیز ، باید ارسال آن تا زمان اثبات قطعی بی ضرر بودنشان متوقف شود. هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد میلیون ها نفر را در برابر امواج پارازیت قرار داد و در پاسخ منتقدان گفت: "هنوز زیانبار بودنش ثابت نشده است!" 

اخیراً هم سازمان هواشناسی رسماً اعلام کرده است که یک سوم تصاویر ماهواره ای هواشناسی ، به دلیل تأثیرپذیری از پارازیت ها ، نامفهوم هستند. در واقع ، میلیاردها تومان سرمایه گذاری فنی و نیروی انسانی شده تا سازمان هواشناسی بتواند خدمت رسانی کند ولی به راحتی پارازیت ارسال می شود تا  این امکاناتبلااثر شوند! این کار معنایی جز عملیات علیه نیروهای خودی ندارد.
نتیجه چنین وضعیتی نیز در وقایعی مانند توفان بهار امسال در تهران خود را نشان می دهد که به دلیل اثرات پارازیت ها بر سامانه های هواشناسی، پیش بینی توفان میسر نشد و دستکم 5 نفر به همین دلیل و به همین سادگی، جان خود را از دست دادند.  

مخلص کلام این که:
- ارسال پارازایت ، عملاً دسترسی مردم به شبکه های ماهواره ای را از بین نبرده و نمی برد و لذا از این بابت کاملاً بی فایده است.
- مردم را از نظر سیاسی نسبت به نظام بدبین می کند ، پس از نظر سیاسی هم مضرّ است.
- از منظر سلامت عمومی نیز ، متهم است که مردم را به انواع بیماری ها دچار می کند.
- ضمن این که به برخی سامانه های خودی از جمله سیستم های هواشناسی آسیب می زند.

پس عقل سالم ، با یک محاسبه سرانگشتی، همه فهم و خردمندانه ، حکم به حذف پارازیت ها می کند.

ارسال پارازیت، به معنای تلاش برای پاک کردن صورت مسأله است. هیچ کس نمی تواند منکر آثار مثبت و منفی شبکه های ماهواره ای بر جامعه ایران باشد. روش منطقی و آینده نگرانه در تعامل با این پدیده گریزناپذیر این است که به مردم آموزش های لازم داده شود و مثلاً به والدین آموخته شود که چگونه برخی شبکه ها را از دسترس فرزندان خود دور کنند ، یا به آنها یاد داده شود که هنگام تماشای برخی برنامه ها ، باید در کنار فرزندان خود باشند تا بتوانند هر جا لازم شد توضیحاتی دهند یا همان جا به سؤالات آنها پاسخ دهند، یا در مقابل برخی برنامه های ماهواره ای ، برنامه های مناسب در داخل تولید شود و ... ولی همه این ها وقتی که صورت مسأله با پارازیت پاک می شود ، به محاق می رود و جالب اینجاست که در واقع، صورت مسأله هم پاک نشده است و تنها توهم پاک شدنش وجود دارد!
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۳۰
در انتظار بررسی: ۵۴۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
35
1851
مطلبی بود از سر دلسوزی و منطق و امیدوارم گوش شنوایی برای آن باشد
بسیار دوست دارم ، منطق حامیان پارازیت را بشنوم
با توجه به سابقه ای که از عصرایران در تضارب آرا دارم می دانم که اگر حامیان پارازیت جواب بدهند عصرایران نظر آنها را هم منتشر می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
ناکارآمدی صدا و سیما رو با پارازیت جبران می کنند! میشه واقعا؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
دوست عزيز اول لازم است يك ارگان مسئوليت انرا شفاف بپذيرد و از نهان خارج شود سپس عقايد خود را به بوته نقد مردم و كارشناسان قرار دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
زندگی هایی کهاز هم پاشیده هزار تا دلیل دیگه هم داره.ماهواره اگه درست استفاده بشه وسیله بسیار خوبیه،فرهنگ استفاده میخواد که اکثر مردم ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
ماهواره و طلاق!
طبق آمار بیشترین میزان طلاق در خراسان رضوی و کمترین آن در کرمان است که هیچکدام با نسبت استفاده از ماهواره ارتباطی ندارند. در تنها شهر استان خراسان رضوی، یعنی مشهد این نرخ طلاق بالا است که نشان می دهد طلاق با تقیدات مذهبی هم رابطه مستقیمی ندارد و بالعکس با تقیدات اجتماعی و سنت ها و عرف ارتباط مستقیم را نشان می دهد.
دوستان اول مطالعه و تحقیق کنند بعد نظر بدهند. حتی اگر تحقیق غلط هم باشد موجب ارتقا و شکوفایی تضارب آرا می شود.
موسوي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
مي فرمائيد درب ورودي امواج مخرب راباز كنيم كه هر كسي با هر تفكر و هر دزد و شيطان راحت وارد كشور شود خدا وكيلي خود شما وقتي منزل خود را ترك ميكنيد چند تا فقل و بند ميزنيد براي محافظت از اموالتان چرا نمي گزاريد فرزند تان با افراد بد و بي بندوبار دوست شود چرا براي پيشگيري از امراض هر دردي را تحمل ميكنيد حالا ما راحت دزد و شيطان و انواع ويروس را خودمان به منزل دعوت كنيم و او پذيرائي كنيم ؟ در ضمن اينا كه ميكن ما از برنامهاي مفيد ماهواره استفاده مي كنيم خودشان خوب ميدانند دروغ ميگويند چون از اينتزنت و خيلي جاهاي ديگر ميشود استفاده كرد و همچنيين انهايي كه در ترويج ماهواره تلاش ميكنند بدانند كه در تك تك كناهان انها شريك هستند و بايد در پيشگاه خداوند خوابگو باشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
1823
58
استدلال هایی بچه گانه. به دادگاه ها مراجعه کنید که ببینید اجتماع ایرانی از هم پاشیده است یا نه. پارازیت خوب نیست ولی برای برداشتن ماهواره اقدامات جدی تر و سخت تری باید در نظر گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
دادگاه های ما به خاطر ماهواره پر نشده است ، به دلیل فقر مالی و فقر فرهنگی وضع مان این شده.
وانگهی اگر به خاطر ماهواره دادگاه های ما پر شده، تایید مطالب نوشته عصرایران است که می گوید پارازیت بی اثر است.
ضمنا به جای این که بگویی "استدلال هایی بچه گانه" ، خودت دو تا استدلال غیر بچه گانه بگو تا قانع شویم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
اقدامات سخت کاری است که همیشه انجام شده ولی جواب نداده ، پارازیت بی فایده است ، راپل بی فایده است ، خم کردن دیش ها بی فایده است. اقدامات سخت بی فایده است. راهش همان است که رهبری معظم فرمودند و آن اقدامات فرهنگی و جنگ نرم است نه این که بگیر و ببند و خم کن و بشکن و پارازیت راه بیندازیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
ناشناس جان! هر روز 18 هزار چک برگشت می خورد. لابد این هم تقصیر ماهواره هاست. کمی از پیله بیرون بیا و دنیا را درست ببین.
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
همه دنیا داره از ماهواره استفاده می کنه حتی کشور چین و الان در چین بنیاد خانواده ضعیف شده ؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
استلال شما بچه گانی است ماهواره هزار تا برنامه علمی هم داره !
ناشناس
| Australia |
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
خانواده به خاطر مشکلات مالی فروپاشیده یا به خاطر خیانتها؟ مگر مشکلات مالی از زمان جنگ بدتر است؟ چرا سعی می کنید دروغ بگویید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
درك نميكنم تا چه حد آدم ميتونه بي منطق باشه ؟؟؟؟؟؟
محمد
| Australia |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
واقعا بچگانه تر از این استدلال در عمرم ندیدم. یه عده کف کرده هم نشستن تو این سایت و دنبال رو غرب شدن. از اثار ماهواره همین بس که امسال شما تو مملکت زیاد شدین
ناشناس
| Germany |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
اتفاقا استدلال شما بچه گانه است. زمانی یک نفر با دیدن ماهواره منحرف می شود که خوشی زده باشه زیر دلش یعنی هوس تنوع کرده باشه. وقتی اکثریت خانوارها هشتشون گرو نهشونه این فشار اقتصادی و فقر فرهنگیه که باعث برخی نابهنجاریهای اجتماعی میشه. لطفا روی حرفی که می زنید کمی فکر کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
آقا محمد که ما رو متهم کردی به دنباله رو بودن غرب!
وقتی من تو جبهه ها داشتم برای دین و کشورم و هموطنانم می جنگیدم کجا بودی؟ من دنیاله روی غرب نیستم، عاشق ایران و اسلام و نظامم هستم ولی این رو می دونم که ایران و اسلام و نظام با پارازیت تضعیف می شن نه تقویت.
آیا پارازیت بیشتر مردم رو به نظام بدبین می کنه یا اراجیف کسی که تو ماهواره علیه نظام مهمل می بافه؟
کمی خوشتن داری و تقوا هم بد نیست محمد عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
یا مطلب را نخوانده ای یا نمی دانی استدلال چیست که این طوری حرف می زنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
چه ربطی داره؛اگه کسی مشکل داشته باشه با ماهواره و بی ماهواره؛مشکلش هست.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
نگاه سطحی شما واقعا تاسفبار است. ماهواره می تواند یکی از دلایل افزایش طلاق باشد. عوامل یگر را هم باید در نظر گرفت. بعلاوه اینکه جامعه ایرانی در حا گذار به مدرنیته است و زنان را مثل سابق نمی شود در پستوها و بی خبر از همه جا نگاه داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
چون چند نفر نمیتونن خودشون رو جمع کنند همه باید زجر بکشند!!؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
برادر عزیز در دادگاه از کسی پرسیده ای که عامل از هم پاشی خانواده ات ماهواره است یا که هزیان می گویی مردم هزاران بدبختی دارندکی بفکر ماهواره است که با ان زندگیش از هم بپاشدلطفا سخن نسنجیده نزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
ارکان خانواده کشورهای خارجی که حتی دین هم ندارند از مال ما محکم تر هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
اقای محمد خان! عزیزم. شما که ماهواره نمیبینی. لااقل برو یه ذره سواد یاد بگیر. امثال ما زیاد شده نه "امسال" ما . اوپسک!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
استدلال های شما خنده دار تر بود
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
19
851
واقعا تحلیل جامعی بود
بسیار ممنون از عصر ایران
به والله ما که نفس تنگی گرفتیم
رفتیم دکتر می گویند مال پارازیتها
است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
اگر به "والله" اعتقاد داری ماهواره برای دین و دنیا بد است اما دنیا: موجب سردی خانواده می شود در آخرت موجب زیاد شدن گرمای جهنم می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
قبول ماهواره برای دین و دنیا بد است، بد است، بد است.
راهش اش ارسال پارازیت نیست برادر یا خواهر من. راهش این نیست، این نیست، والله این نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
گوش من مرتب میگیره دکتر رفتم ده بار اما میگه مال پارازیته و روزی چندین مراچع برای همین داره
مجید
United States of America
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
15
369
لایک جعفر جان لایــــــــــــــــــک
پاسخ ها
یک اصلاح طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
بدجوری از این کلمه لایک متنفرم لطفا شما که میخوای از چیز تعریف کنی بگو عالی بود ما ایرانی ها بدجوری جوگیر هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
بذاريد مردم خودشان براي دين و دنياشون تصميم بگيرند اگه مردم سالاري ديني داريد اگه نه هيچ حرفي نيست ادامه بديد!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
11
331
احسنت
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
811
22
میخواستم بگم کلمة حق و یراد به الباطل.ولی حرفتون حق هم نیست.
باشه عزیز دل سعی میکنیم تلاش کنیم تاآرزوی شما برای آزادی محقق بشه.
چقدر دست و پا زدن برای مطرح شدن حرف غربیان در ایران.
چه خوب بود ببینیم چطور غربیان برای مطرح نشدن حرف ما وما تلاش میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
نحن ابناء الدلیل: ما فرزندان دلیل هستیم.
نویسنده مطلب ، دلایل خود را خیلی محترمانه و منطقی آورده که به نظرمن وارد هم هستند. اگر شما دلیل بهتری دارید بسم الله ، رو کنید نه این که مثل همیشه تهمت بزنید و برچشب بچسبانید.
ضمن این که اگر خدای ناکرده یکی از عزیزان شما سرطان بگیرد و تشخیص تخصصی این باشد که ناشی از پارازیت هاست ، آیا باز هم این گونه حرف می زدید؟ البته خدا نکند کسی بیمار شود.
یک اصلاح طلب
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
غریبان یعنی برادران چین و روسیه که برای فروش امکانات پارازیت انداز میلیاردها تومان به کشور ضرر میزنند و خرج روی دست کشور می اندازند. این کلمه حقه فهمیدی عزیز دل ؟؟
آمنه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
جناب آقای برادر علی آقا
شما و امثال شما جز تهمت زدن حرف غیر منطقی چیز دیگه ای توی زندگیتون یاد نگرفتین؟؟؟؟خداوکیلی یه دکتر خوب برید حتما" نه مثل دکتر عزیزتوناااااااا، دکتر خوب
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
7
699
يك سوال مهم :‌
چرا در مستند آن شبكه ماهواره اي چيزهايي را نشان داد كه تا به حال از تلوزيون خودمان نديده بوديم؟
تصاويري تازه از انقلاب كه توسط تلوزيون ملي ايران ضبط شده بود را نشان دادند. چرا من نبايد انها را از تلوزيون خودمان ببينم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
کاملا موافقم
مرسی از اشاره ظریفتون
اگر خودمون ، خودمون رو صادقانه و عاقلانه نقد کنیم رخنه ای برای غیر باز نخواهیم گذاشت
اکرم
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
16
539
من ماهواره ندارم ولی پارازیت می خورم آخه این انصافه اقلا به اونایی که ماهواره دارن یه دستگاه وصل کنید اونا پارازیت بحورن یا به ما دستگاه ضد پارازیت بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
والا ...
برای بنده هم جالبه اون رفقای موافق پارازیت، یادشون رفته خودشونم در معرض تشعشعات تشریف دارند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
اكرم خانم من هم مثل شما .

بيگناه سوختيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
4
391
اگه پارازیت ها می تونست سلامت اخلاقی رو حفظ کنه باز هم می شد از کنارش گذشت (البته به شرط عدم ضرر جسمی) اما واقعیتش اینه که همه دارن ماهواره رو هم می بینن. تو اکثر شهرستان ها و روستاها هم که اصلا پارازیت نداریم. پس برای چی دارن نظام رو بدنام می کنن و مردم رو بد بین؟ به پیر به پیغمبر این کارها اثری نداره. من خودم ماهواره دوست ندارم و تو خونه هم ماهواره نداریم ولی می دونم که اثر نداره پارازیت ها جز این که همش رو اعصاب منه که نکنه برای سلامتی من و بچه هام مضر باشه.
ناشناس
United States of America
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
4
508
من هر روز سر درد دارم خدا باعث و بانیش رو لعنت کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
3
448
من نه متخصصم نه ادعا دارم. فقط یه سوال دارم و اون این که چرا هر وقت از تهران می رم بیرون ، دیگه سر درد نمی گیرم و کمتر خسته می شم؟ نمی دونم مال بنزین آلودس؟ مال پارازیت هاس؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
6
410
از عصرایران ممنونم که صدای مردم ایران است. به والله این مقاله ای که درباره پارازیت ها نوشتید حرف دل میلیون ها ایرانی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
947
14
جمع کنید این بساط جو دادن ها و بازی های سیاسیتونو !
اون از جو الکی که سر بنزین پتروشیمی و سرطان زا بودنش دادید و آخرشم معلوم شد همش دروغ و پوچ بود .
اینم از جو پارازیت ها !
کم نمیارید شما ها ؟!
حتما باید به جرم تشویش اذهان عمومی گوش مالیتون بدن ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
اولا بنزین پتروشیمی در آزمایشگاه های اروپا مشخص شد که غیر استاندارد هست و آلایندگی بیش از حد داره و هر آدمی می دونه که آلودگی ناشی از سوخت های فسیلی سرطانزاست و آلایندگی بنزین پتروشیمی هم چندین برابر بنزین معمولی بود.
ثانیا اونایی که در مجلس گفتن بنزین پتروشیمی سرطانزا نبود ، از قماش همان کسانی هستند که بنزین آلوده تولید کردند و به خورد مردم دادند و خودشون متهم هستن نه قاضی و داور.
و در نهایت مودب باش و عصبانی نشو و اندکی (فقط اندکی) فکر کن ، جای دوری نمیره.
امیرعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
شما سواد داری؟ اصلا میدونی بنزین تولید شده در پتروشیمی یعنی چی؟ اصلا میدونی این امواج از چه نوعی هستند؟ چه تاثیری دارند؟ آقاجان چرا وقتی علم یه چیزی رو نداری مهمل میبافی و حرف مفت و بی محتوا میزنی؟ شدیدا دعوتت می کنم به مطالعه. زندگی همه مردم رو به خطر انداختین و رو به نابودی بردین امثال شما با این طرز فکرتون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
چه ادبیاتی!!! گوشمالی......
آره هرجا شما خوشت نیومد همه باید برن تو گونی!!!
سعید
| United States of America |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
کدوم عموم ؟!!
یه نگاهی به منفی مثبتات بندازکسی که به جمع شک کنه باید به خودش شک کنه ها
این مسایل علمی و تجربیه الهی نیست که خرد جمعی اصل نباشه و سرچشمه وحی داشته باشه چون خرد جمعی حاصل سعی و خطاست.
اما این مورد و مواردی از این دست کاملا قابل تحلیل توسط آحاد ملت می باشند
پس این همه منفی نشان از بالا بودن احتمال اشتباه شما و همفکران تون هست.
امیدوارم بیدار شوید
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
جناب متخصص پتروشیمی و پارازیت!
لطفا گوشمالی ندید!
شما کوتاه بیاید.
راستی جسارتا به الرژی ریه هاتون هم سلام برسونید، همینطور پزشک مغز و اعصاب و متخصص اعصاب و روانتون!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
معلومه روحیه ی داعشی داری ناشناس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
اگر امكانش بود به جاي ميليونها انساني كه از بابت بنزين آلوده كارشان به بيمارستان افتاد بهت منفي مي دادم
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
چرا مخالفين نظرات منطقي همواره تهمت زن و تهديد كننده هستند.چرا نمي توانند نظر خود را به نحو مودبانه و منطقي بيان كنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
این لحن حرف زدن هم نشان از عذاب وجدان می باشد و هم مانند رئیس قبلی که میخواست استانداران را گوشمالی بدهد.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
اولا آلاینده و سرطانزا بودن بنزین ها توسط سازمان محیط زیست تایید شد.
ثانیاً این مورد هم تایید شده
ثالثاً امثال شما که از ارعاب لذت می برید و به جای منطق زبان از چماق استفاده می کنید کاش اندکی عقل خود را به کار می انداختید که برای 2 روز دنیا کمتر به مردم طلم می کردید.
رابعاً خود شما و خانواده محترمتان هم در مقابل پارازیت ها بی دفاع هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
عادت کرديد همه رو بکنيد تو گونی ببريد. از شما بيش از اين هم انتظاری نيست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
ببخشید شما چرا کم نمیارید؟ آخه دوتا آدم حسابی رو نشون بدین که حرفای شمارو تأیید کنه بعد جاروجنجال راه بندازین مثل همیشه فقط بلدین شلوغ کنید یه کلمه حرف حساب ندارین که خداروشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
اقاي ناشناس لطفا صداتو بيار پايين و كمتر ياوه حرف بزن نقطه نظرات مردم را پيرامون حرفات بخون . منفي مثبتهاشونو نگاه كن و كم حرف بزن. جسارتو به منتهي درجه خودش رسوندييد. در قاموس شما مردم و اراء عمومي و خواست مردم اهميتي داره!؟ شما ارزشهاتون با ارزشهاي مردم يكي نيست لذا شما به جاي دفاع از بنزين پتروشيمي و پخش پارازيت لطفا خودت تلويزيون ماهواره اي را نگاه نكن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
حرف مفت نزن . پارازيت غيرواقعي هست؟؟؟!!! ننگه با مثل تو هم كيش و هم زبان هم ميهن بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
گوني بدم خدمتتون يا چماق رو ترجيح ميديد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
دروغ شمایید که خود را به خواب زده اید
آلودگی هوا را میبینید ولی در مقابل منافع خود دم نمیزنید
بی فایده بودن این کارها را در مقابله با ماهواره میبینید و با سلامت مردم بازی می کنید
ژورنالیست
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
9
441
پارازیت اندازی در اصل از دو عامل منشا میگیرد :
1- ما نمیخواهیم چشم و گوش شما به جهان خارج از مرزها و غیر آنچه ما میگوییم باز شود ..
2 - اگر ما نتوانستیم نیازهای روزآمد رسانه ای جامعه را تامین کنیم و حتی ذاءقه سازی کنیم ، به شما حق نمیدهیم که غیر از کانالها و مجاری رسمی ، منابع دیگری را مورد استفاده قرار دهید .

در چنین شرایطی من خبرنگار و خیلی از افراد جامعه اگر حتی یک در هزار احتمال آسیبهای جنینی و پزشکی به نوزادان و فرزندانمان داشته باشیم ، قید ش را با طیب خاطر میزنیم . چرا که تحمل همراهی کردن بچه ها و نسلی معیوب و آسیب دیده را نداریم .

به پارازیتها ادامه و ادامه دهید تا شهروندانی که روانه جهنم هستند ، شاید رستگار و به بهشت رهنمون شدند ...
پاسخ ها
شمس الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
خوب نوشتی، آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
خيلي جالب بود مرسي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
4
449
یک سوال ساده و خیلی عقلانی
پارازیت ها باعث شدند سیستم های هواشناسی مختل بشن و طوفان تهران پیش بینی نشه و در نتیجه 5 نفر غافلگیر شدند و در طوفان کشته شدند. خون این افراد از نظر شرعی بر عهده کیه؟!
حامیان پارازیت پاسخ بدن
پاسخ ها
امیرعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
حرفت درسته اما جمله آخرت خنده داره. پاسخ؟؟؟ اینا؟؟؟ خدایا...
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
حیف که بیشتر از 1دونه نمیتونم مثبت بدم
آفرین بر شما
ناشناس
Germany
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
385
11
بطرز عجیبی یکسویه و هدفدار نوشته شده. استدلال ها با مقدم ناقص به تالی کامل رسیده.
این همه استدلال نمی خواد . جریان آزاد اطلاعات مهمترین دلیل برای نبود پارازیته. درضمن هیچ جا اثبات نشده که پارازیت ها یا حتی امواج ماکروویو ابتلا به سرطان رو افزایش میده فقط احتمالی حرف هایی زده شده. دلیلش اینه که برای این کار تحقیق 20ساله لازمه و عمر پارازیت به این مقدار نمیرسه.
پاسخ ها
غمگین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
ناشناس محترم، مبحث انرژی امواج الکترو مغناطیس و مایکرویو و آثار آن یک مبحث فیزیکی اثبات شده است.
در اجاق های مایکرویو یک مرغ درسته ظرف 10 دقیقه پخته میشه !!!!! و هزار جور محافظ براش گذاشتن، اونوقت انتشار دایمی امواج روی سر مردم هیچ اثری نداره؟؟؟؟
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
عزیز دل نه شما متخصص امواجی و نه پس باید به اطلاعات نهادهای مربوطه مراجعه کرد. سازمان محی زیست گفته مضره . اگر شما دیدگاه متفاوتی داری بسم ا... دلیل بیاورید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
4
217
دیگه سازمان محیط زیست هم ضررشو تایید کرده.بازهم عده ای میگن سیاسی بازی!
عزیز بفکر جون خودت نیستی نباش.به بقیه چکار داری؟بقیه چه گناهی دارند؟یعنی ما واس بهشت رفتن زبونم لال باید سرطان بگیریم؟فکر کردی با بچه طرفی؟دغدغه فرهنگی و اجتماعی کجا بود پدر امرزیده...ملت که چیز نیستند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
5
176
راستی کسی خبر داره تو کره شمالی هم پارازیت هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
نه اونجا حتی اینترنت هم آزاد نیست چه برسه به ریسیور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
اونجا رادیو هاشون هم حتماً تک موج و ثابته، مثل شوروی سابق. بس که از خودشون و طرز تفکرشون مطمئن هستن !!!! مصداق بارز "فبشر عبادالذین و ......" را یادتون نره ، کلام خداونده. اما بعضی فقط معتقد هستن که کلام اونها حق مسلمه و هیچ حق دیگری برای دیگران قابل اکتشاف نیست !!!
از اردبیل
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
3
181
بر این قلم پاک و سراسر استدلال بوسه می زنم ، این قلم همیشه مستدام باد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
3
220
هیچ کس را در قبر دیگری نمی خوابانند , آقایان به زور مردم را به بهشت نمی برند , خداوند به انسان عقل و قدرت تفکر داده تا خودش صلاح خود را انتخاب کند نه اینکه مانند گله دام با چوب رانده شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
پارازیت برای کسانی ست که عقل ندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
2
172
نرود ميخ آهنين بر سنگ
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
4
152
این بدانید هر چیزی ممنوع کردی اکثرا می خواهند اورا بدست بیارن وببینند اگر از اول برای ممنوع بودن ماهواره اینقدر سرصدا وجارجنجال نمی کردند الان شاید یک سوم ماهوارهای موجود در کشور نبود وجوانان هم کمتر بدنبال این وسیله می رفتند من بخاطر عقایدم دوسال برای نصب نکردن ماهواره در برابر بچه ها مقاومت کردم تا اینکه آنها پیروز شدند ولی این را بدانید فقط دوماه علاقه به ماهواره ونشستن پای برنامه آن داشتند واین مدت چندماه است کسی نه دستگاه را روشن می کند ونه علاقه ای به برنامه هایش دارن وبه یک وسیله بی مصرف تبدیل شده
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
مانیز در خانه این تجربه را داشتیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
3
99
غنی سازی فرهنگی غنی سازی فرهنگی غنی سازی فرهنگی فقط صداقت پر باری صدا و سیما
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
2
125
وقتی قدرت ندارید برحق بودن یا نبودن چندان موثر نیست...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
2
147
آيا جان و امنيت مردم هيچ ارزشي براي شما نداره ؟؟؟ مگه مسلمون نيستيد ؟؟؟؟؟
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
388
13
شبكه هاي ماهواره اي خارجي فارسي زبان باعث فرو پاشي نظام خانواده نميشن؟؟؟؟؟!!!!!!!!! پس چرا اينقدر تو برنامه هاي ماهواره اي اونور آبي كه اتفاقا به زبان فارسي پخش ميشن اينقدر آزادي روابط جنسي رو ترويج ميدن چرا اينقدر همجنس گرايي رو ترويج ميدن اصلا چرا غربيها ميليونها دلار براي شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان بودجه تعريف ميكنن؟ مثل اينكه نويسنده اين مطلب سري به خيابونهاي شهرنزده تا تاثير اين سرمايه گذاري دشمن روببينه، شايد آدم ساده لوحي باشه! شايد هم خودش سرباز دشمنه!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
دین توخالی و تظاهر به دین داری مشکل جامعه ماست نه ماهواره آقا حامد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
حامد خان وقتی میری خیابانها رو می بینی باید نتیجه بگیری (دقت کن): پس پارازیتها نتیجه نداشته!!!!
داری حرفهای نویسنده رو تایید میکنی. حواست هست؟!
ضمنا مشکلاتی که تو داری ازشون رنج میبری از ماهواره نیست عزیز دلم از خیلی مسائل اجتماعی و فرهنگی است.
ضمناً توهین نکن. فهمیدی؟!
اسی
| United States of America |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
آقا حامد شما که خدایی نکرده تماشا نمیکنید پس این همه اطلاعات راجع به برنامه هارو از کجا آوردید؟
احتمالا یکی از فامیلاتون ماهواره داره اونجا دیدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
4
215
اگر پارازیت ها باعث سقط دوقلوهای من باشن هرگز باعث وبانییش رو حلال نمی کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
:(
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
6
190
ماهواره عامل طلاق نيست فقر است كه از هر در وارد شود فحشا ونابساماني هم با خود مي آورد وقتي نان از 50 تومان به 250 تومان رسيد آيا حقوق كارمندان وكارگران هم 5 برابر شد؟...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
مگر کارمندان تمام حقوق ماهشون را نان میخورند که اونم 5برابر بشه!!
به اندازه مصرف نان یارانه‌اش داده شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
2
167
اينطوري نسل يك ملت رو منقرض و يا به انواع بيماري هاي ناعلاج مبتلا ميسازند پول داديم و از كشور دوست و برادر چين تكنولوژي براي بيمار كردن مردم خريداري كرديم پارازيت كاربرد اصليش سرطان دادن به مردم است مزاحمت براي امواج ماهواره جزء كوچك نقش آن است و ما نادانسته اين امواج مخرب را بر سر شهروندان خودمان ميكوبيم خدايا عقل را فرا روي زندگي ما قرار بده.
شریف
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
3
180
در همین چند سال پیش، داشتن دستگاه ویدیو (فیلم کوچک یا بزرگ) در منزل حرام بود ! برای جابجا کردن فیلم این دستگاه، آن را لای پتو می پیچیدیم تا از انظار مراقبان سلامت اجتماعی در امان بماند (حالا فیلم چی بود؟ کارتون سفید برفی!)، در نهایت چه اتفاقی افتاد؟ آقایان، براداران انصاری و غیر انصاری، با این شیوه نمی توان به مقابله با نفوذ فرهنگی پرداخت! در مقابل تهاجم فرهنگی (اگر حقیقتاً نگران این مسئله هستید) باید کار فرهنگی انجام داد، نه ارسال پارازیت!
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
245
14
فکر کنم سازمان محیط زیست به وظایف اصلی خودش عمل کنه بهتره تا اینکه با جوسازی و تشویش افکار عمومی، کم کاری ها و عدم مدیریتشو پشت این مسائل پنهان کنه. ما در زمینه محیط زیست مشکلات بسیار بزرگتری داریم از جمله خشکسالی ، ریزگرد ها، آلودگی هوا، آلودگی منابع آبی، از بین رفتن جنگلها و هزاران مشکل دیگه که میشه براشون برنامه ریزی کرد. ولی متاسفانه هیچ اقدامی صورت نمیگیره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
این هم قسمتی از وظایف سازمان محیط زیست است. در ثانی شما از کجا می دانی برای موارد مذکور سازمان محیط زیست کاری نکرده است؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
من شک دارم تو خودت ماهواره نداشته باشی؟!
درست حدس زدم ای ایرونی شیطون! نه؟!!!!!....
یک شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
آقا یا خانوم ایرانی که بدون مطالعه نظر میدی آیا فکر نمی کنی همین مواردی که نام بردید مانند خشکسالی و غیره همین پارازیتها منشاء آنها باشند و باعث بشن ابرهای بارانزا تشکیل نشند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
عزیز دل آدرس اشتباه نده
مسئله در این بحث توجه به سلامت مردم و بی توجه به این خواسته اساسی است
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
3
141
در این دو هفته ای که وزیر خارجه و رئیس جمهور سازمان ملل بودن خدا را شکر پارازیت نبود!! ولی با برگشتن اقایاان مجدد پارازیت ها شروع شد و سردرد های داغون کننده من و اطرافیان نیز شروع شد. اگه دین و ایمان دارید با سلامت مردم بازی نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
3
106
مستدل و منطقى بيان كرديد، از مواضع به موقع و علمى شما تشكر مى شود، ...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
3
122
جراحان با چاقو جان انسانها را نجات می دهند و بعضی ها با چاقو انسانها را می کشند.ولذا بایستی نحوه استفاده از آن را مدیریت کرد .نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
8
146
از ایرانی بودنم خجالت میکشم...
ناشناس
United States of America
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
4
181
فقط ترس باعث پارازیت اندازیست، اگر به خود مطمئن هستیم نباید چنین کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
واقعا همین طور است
ناشناس
Netherlands
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
3
139
الان پارازيت ميندازيد فردا كه نسل جديد ماهواره ها كه با دستگاه ديجيتال معمولي هم ميشه گرفت بياد چيكار مي كنيد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
2
59
موافقم.
Mehbod
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
3
74
این چند روزی که اعلام شده پارازیت احتمالا باعث بروز تا تشدید احتمال وقوع سرطان می شود . میزان ارسال پارزیت ها زیاد تر شده است ! به نظر من برای اینکه نتیجه برای مردم بهتر باشد ، دلسوزان بگویند :

ارسال پارازیت عین عقلانیت ، در راستای منافع نظام و باعث تندرستی و سلامت جامعه است !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
3
88
اتفاقا به نکته خوبی اشاره کردی برنامه های انتقادی شبکه های فارسی زبان دست به دست در حال چرخش میان خانه هاست مخصوصا مستند انقلاب و مستند بختیار . مسئولین از چه ترس دارند بالاخره مردم باید قضاوت کنند که بر اساس چه اطلاعات و بینشی انقلاب کردند چه چیز را نابود کردند و در عوض آن چه چیز بدست آوردند
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
4
54
تصویر جالبی برای خبر انتخاب کردید. تصویر بمب الکترومغناطیسی!
ولی جالب اینجاست که بمبهای الکترومغناطیسی برای انسان ضرری ندارند و فقط تجهیزات الکترونیکی رو نابود میکنند.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
178
9
جعفرجان زیاد خودت را اذیت نکن و این قدر فسفر نسوزون. وزیر بهداشت تمام چرت و پرت ها درباره پارازیت رو رد کرده
صالح
United States of America
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
4
82
از سال 92 دارم عصر ایران رو میخونم. اخبار و تحلیلها و تنوع مطالبش عالی بوده. کمتر رسانه ای رو با این کیفیت دیدم. خدا قوت و با همین فرمان ادامه بدین لطفا
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
4
49
خدا پدر و مادر اونی که کلمه و واژه پارازیت رو اراءه کرد بیامرزه.
فکر کنم این واژه مقدس و میمون جزء پرکاربردترین کلمات رایج محاوره های ما ایرانیا شده !!
راستی ! از ااقای دکتر حداد عادل استدعا داریم که در جهت پاسداشت زبات فارسی یه کلمه جایگزین پیشنهاد بدهند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
2
78
پارازیت در منطقه پیروزی و نیروهوائی و مناطق حول و حوش اتوبان افسریه به دلایلی که خود بهتر می دانید بیداد می کند ولی کسی یارای اعتراض ندارد ترا خدا فکری به حال بچه های ما بکنید الان می گویند ضرر پارازیت ثابت نشده فرض بر اینکه فردا روز گفتند امواج پارازیت ها سرطانزاست انموقع چه کسی پاسخگوی ضررها خواهندبود؟! الان که پاسخگو نیستند وای برآن روز
کارگر
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
2
68
میگه عقل سالم در بدن سالم است و به طبع اون فکر سالم در عقل سا لم .شما با این پارازیتها سلامت همه رو نشونه گرفتی برادر شاید این پارازیتها به نوعی در افکار ما هم نقش داشته باشه من توی تهران موقعیت محل سکونتم جوریه که ماهواره نمیتونم داشته باشم اما چرا بی دلیل من و خانواده من باید از این امواج برخوردار بشیم !!!!!؟؟؟
حسام
Netherlands
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
2
64
به نظر من باید بذاریم خود مردم انتخاب کنن. والدین باید بدونن و بفهمن که چه چیزی برای خودشون و خانوادشون خوبه و چه چیزی بده. با جمع کردن دیش و شکستن و پارازیت انداختن فقط مردم رو حساس می کنیم و بیشتر به سمت ماهواره سوق میدیم. البته اصلی ترین دلیل مراجعه مردم به کانال های ماهواره ای کیفیت پایین و توهین به شعور مردم در برنامه های صدا و سیما هستش. من خودم ماهواره دارم اما به دین و پیغمبر قسم فقط فوتبال و ورزش ها رو دنبال میکنم بس که اینا سانسور میکنن. یه مقدار مسئولین به خودشون بیان و به جای فکر کردن و جلسه گذاشتن برای چیز های بیهوده به فکر موانع زندگی مردم باشن یه سر به بیمارستان ها و داروخانه ها بزنین به درد مردم برسین. امیدوارم رسوم غلط از این کشور کنار گذاشته بشه و مردم هم از استفاده های غلطشون دست بردارن. هیچوقت دیدن یه برنامه و فیلم مزخرف ماهواره ای اندازه یه کوه رفتن 1 ساعته نمی چسبه. کانون خانواده هاتون رو با تفریح های سالم حفظ کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
18
44
شما واقعا اگر غمخوار مردم هستید و بفکر سلامتی جسم شان هستید اول باید بفکر روح و روانشان باشید، مردمی که انتظار داشتند کمی فقط کمی اعتدال بوجود بیاید در مملکت ، متاسفانه تشدید بیعدالتی بوجود آمد و تبعیض و تحقیر و تبانی و فامیل سالاری و رانت فامیلی به اوج خود رسیده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
3
69
آخه نکته جالب اینه اون پارازیتها تو شهرهای مثل تهران و اصفهان و تقریبا مراکز استان هستش که به قول شما مردم از نظر دسترسی به منابع دیگه از جمله اینترنت و...غنی هستند و همون برنامه هارو میبنند و دارند.ولی تو روستاها که مردم اون دسترسی ها رو ندارند مردم بدون پارازیت برنامه هارو میبینند.یعنی عملا هدف پارازیت محقق نمیشه.دوما جسم مردم مهم نیست؟...
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
85
22
عصر ایران ، سرطان در اراک داره بیداد می کنه و علت اون هم فقط سمی بودن هواست که ناشی از صنایعه . چرا در این مورد این همه یقه خودتو چاک نمی دی . اگه پارازیت مضره خود همون امواج ماهواره هم مضره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
3
73
آقايان نهادها و ارگانهاي متولي ارسال پارازيت، مردم ما دارند از بين مي روند! مردان دارند عقيم مي شوند، دارند از سرطان رنج مي برند...بچه ها ناقص بدنيا مي آيند...، چرا متوجه نيستيد؟بس كنيد...كار مردم ديگر از ماهواره گذشته است، الان همه با وايبر، واتس آپ...به همه آنچه كه مي خواهند مي رسند. تا كي خود را به خواب مي زنيد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
6
59
احسنت بر عصر ایران عزیز مردیم به خدا
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
7
37
تربیت واقعی دینی و انسانی میتواند به انسان باد دهد که چشم و گوش خود را در معرض هر تصویر و صوتی قرار ندهد و هر کاری را نیازماید. این تربیت واقعی قهراً قهری نیست. مثلاً با غل و زنجیر و یا کر کردن و کور کردن نمیشود به این اهداف رسید. اگر تربیت ما را به یک نگاه فلسفی درونی مستحکم نرساند راه به جایی نمیبرد. یادمان باشد این نگاه فلسفی عمیق حتی میتواند تا چهل سالگی طول بکشد. اگر انتظار داشته باشیم این نگاه فلسفی و عمیق دینی در 10 سالگی و یا حتی 20 سالگی شکل بگیرد مجبوریم در جامعه بگیر و ببند و پارازیت و و بستن چشم و گوش مردم را پیشه کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
8
62
بعضی ها کوته فکرن فقط نوک بینی شان رو مبینن،فرد به فرد افراد جامعه حق انتخاب و اختیار دارن کسایی که دلواپسن برن گندکاریهای خودشونو جمع کنن
سرباز گمنام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
8
75
این آقایون کلا مخالف رشد تکنولوژی اطلاعاتی هستند از جمله با رادیو،میکروفون وبلند گو،تلویزیون،سینما،ویدئو واینترنت وماهواره ،چون دانش شان اینقدر محدود است ومغزشان غیرفعال است وتنها بلدند دیوار بکشند وهمیشه در بن بست می توانند ابراز وجود بکنند ودر میدان وسیع توان اعلام وجود را ندارند و لذا همیشه بعد از چند سال مقابله نهایتا تسلیم شدند
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
6
64
هركسي خود بهتر مي داندكيست وچه دوست دارد وچه عمل كند.براي ديگران نسخه نپيچيم.انسان ها داراي فهم ودرك وانديشه هستند به درايت وانديشه ديگران احترام بگذاريم.
"عاقل به اشاره ونادان به مناره"
ما انسان هستيم .براي ديگران فكر نكنيم وجاي آنها تصميم نگيريم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
12
81
واقعا اگر امروز پیامبر اکرم سلام اله یا امام عصر (عج) در بین ما بودند ، با تکنولوژی روز این گونه مقابله می کردن و دستور ارسال پارازیت می دادند؟ پیامبری که یه قوم وحشی و عقب افتاده را با سلاح اخلاق و محبت رام کرد ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
5
88
مهمترین وظیفه حکومت ها ایجاد رفاه اجتماعی و نظام سلامت در جامعه است با نگاهی به آمار تصادفات جاده ای، استفاده از انواع مواد خوراکی سرطان زا با سکوت مسوولین (اخیرا روغن پالم و برنج شیمیایی محصول چین)، آلودگیهای ترافیکی و پارازیت فقط می توان ابراز تاسف کرد که آیا اولویت کاری مسوولین ما به سمت دیگری سوق داده شده است؟
خواهشی که دارم افراد متخصص از لحاظ آماری به همه مردم اطلاع زسانی کنند تا مردم خود در مورد تاثیرات این مسایل قضاوت کنند
عباس
Germany
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
5
132
جالب اینست که کسی که پارازیت را ارسال می کند خود و خانواده و دوستانش هم در معرض این امواج هستند! پارازیت راهکار حل مساله نیست. تا زمانیکه صدا و سیما حرف مردم را نمی زند مردم به شیکه های ماهواره ای تمایل پیدا می کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
7
133
با پارازيت هم همه ميبينن خيالت راحته راحت
آمار دردناک گازگرفتگی در تهران طی روزهای گذشته وقتی جنگنده افسانه‌ای اف ۱۴ شگفتی‌ساز می‌شود محمد فاضلی به پزشکیان: اجازه ندهید سیستم بوروکراسی، صداقت شما را به مسلخ ببرد/ نگذارید در پستوها تصمیم بگیرند عادات ساده، اما مخرب/ این کارها دندان‌هایتان را نابود می‌کند لحظاتی از شعرخوانی احمد علوی در دیدار مداحان و شاعران اهل بیت(ع) با رهبر انقلاب (فیلم) گمانه زنی منابع عراقی از مخالفت آیت الله سیستانی با انحلال حشد الشعبی نتایج تکان دهنده یک آزمون بین المللی : رتبه غم انگیز دانش آموزان ایرانی / سکوت و بی‌تفاوتی دو معاونت آموزش و پرورش آموزش قلمه زدن فیکوس از طریق برگ / قلمه زدن برگ فیکوس در خاک چگونه است؟ لحظاتی از مداحی آقای عباس طهماسب‌پور در دیدار مداحان و شاعران اهل بیت (ع) با رهبر انقلاب (فیلم) سیدحسین موسویان: ترامپ به ایران پیشنهاد مذاکره می‌دهد و احتمال توافق وجود دارد/ او بیشتر از چند ماه منتظر پاسخ نمی‌ماند با حرکت قطب شمال مغناطیسی زمین به سمت روسیه، چه بلایی بر سر قطب‌نمای ما می‌آید؟ ترور راهبرد اوکـراین برای فرار از شکست/ایگور کریلوف که بود و ترور او توسط اوکراین چگونه می‏ تواند بر وضعیت جنگ اثر بگذارد؟ واکنش چمران در مورد جابجایی درختان پادگان ۰۶ اجرای پرشور دادوندی در دیدار مداحان و شاعران اهل بیت (ع) با رهبر انقلاب (فیلم) ترب کوهی و شربت آن چیست و چه خواصی دارد؟ + روش مصرف