۰۲ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۴۵۳۹۵
تعداد نظرات: ۱۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۱-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۵۳۹۵
انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۱-۰۴-۱۳۹۳

بازگشت "گشت های انصار حزب الله" ؛ واجب یا حرام؟!

عصرایران - انصار حزب الله اعلام کرده است که گروه های سیار امر به معروف و نهی از منکر را روانه خیابان ها خواهد کرد تا در پارک ها ، مراکز خرید و معابر مشخص شده به عنوان «محل مأموریت و نقاط توقف» فعالیت کنند.

دبیرکل انصار حزب‌الله گفته است که «این گشت‌ها تداخلی با گشت‌های متعارف نیروی انتظامی ندارند» و در پاسخ به این سوال که "آیا دستگاه‌های ذیربط از فعالیت این گشت‌ها مطلع هستند و آیا در این ارتباط مجوزی گرفته اید؟" گفته است: «این موضوعی نیست که دستگاه‌های قانونی از آن بی‌خبر باشند؛ البته این‌گونه اقدامات، تجمع و یک اقدام سیاسی نیست که احتیاج به مجوز داشته باشد.»

بازگشت

در این باره نکات زیر قابل تذکر و تأمل است:

1 - در این که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از فروع دین ، وظیفه هر مسلمانی است تردیدی وجود ندارد. اما اگر افرادی بخواهند برای تحقق هدفی، ساز و کارهایی را ایجاد کرده و در سطح جامعه فعالیت داشته باشند، نیازمند ساز و کارهای قانونی هستند. به عنوان مثال، حفظ محیط زیست وظیفه هر شهروندی است اما اگر عده ای از شهروندان بخواهند برای حفاظت از محیط زیست، دست به اقدامات جمعی بزنند باید در چارچوب قانون و مقررات فعالیت کنند و مثلاً نمی توانند در یک روز تعطیل، جلوی ورود مردم به حاشیه رودخانه فشم را با این بهانه که آنها محیط زیست را آلوده می کنند، بگیرند و بعد بگویند حفظ محیط زیست وظیفه هر مسلمانی است.

از سخنان دبیر کل تشکل انصار حزب الله چنین بر می آید که آنها برای آنچه امر به معروف سازماندهی شده می خوانند مجوزی ندارند و لذا کارشان هر چند که ظاهر دینی دارد، خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است.

2 - در رساله همه مراجع تقلید آمده است که یکی از شروط اولیه امر به معروف و نهی از منکر،‌ احتمال اثر گذاری است ؛ به عنوان مثال رجوع کنید به رساله حضرت امام خمینی"ره" ، مسأله 2791.

حال ببینیم آیا امر به معروف و نهی از منکرهای سازمان دهی شده توسط انصار حزب الله واقعاً اثر بخش است؟ این که چند نفر با موتور در مقابل یک پاساژ بایستند و به زنان و دختران مردم بنگرند و به هر کدام شان که تشخیص دادند تذکر بدهند، هرگز اثرگذار نیست و هیچ کس با این روش از بدحجابی به حجاب نرسیده است.

خدای متعال به انسان موهبتی به نام عقل و نعمتی به نام حافظه داده است. اگر با این دو عطیه الهی، موضوع را بررسی کنیم به این نتیجه  می رسیم که اگر این روش ها اثربخش بود، در طول سه دهه گذشته که بارها و بارها آزموده شده، باید جواب می داد و امروز حتی یک زن و دختر بدحجاب هم نداشتیم.
لذا عقلاً و قطعاً و یقیناً و والله و بالله و تالله ، این روش از امر به معروف و نهی از منکر، اثربخشی ندارد. بنابراین ، کار لغو و بیهوده چرا؟!

البته اگر هدف ، چیز دیگری جز امر به معروف و نهی از منکر است و مثلاً پای بازی های سیاسی در میان است، امر دیگری است که نباید در لوای دین و امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد.

3 - در رساله های فقها آمده است که اگر احتمال مفسده ای در امر به معروف و نهی از منکر باشد، نه تنها امر به معروف و نهی از منکر واجب نیست بلکه برخی مراجع از جمله حضرت امام "ره" حکم به حرام بودن چنین امر و معروف و نهی از منکری داده اند.(رساله امام"ره" مساله 2791)
سوال اینجاست که آیا روشی که انصار حزب الله در پیش گرفته است، به نفع اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است یا مردم را بدان بدبین می کند؟
این نوشتار در این باره قضاوت نمی کند و آن را به مردم وا می گذارد. فقط پیشنهاد می شود یک گروه دانشگاهی بی طرف،‌این موضوع را مورد بررسی علمی و میدانی قرار دهد و نتیجه هر چه باشد، همه بدان تمکین کنند. اگر نتیجه این بود که مردم به اسلام و انقلاب و نظام خوش بین می شوند، این کار را در یک چارچوب قانونی ادامه دهند ولی اگر نتیجه این بود که کارهای انصار حزب الله مردم را بدبین می کند، اقدامات شان را برای همیشه متوقف کنند.

در صورت اخیر باید پرسید آیا این "مفسده" نیست که یک عده با کارهای خود که به نام اسلام انجام می دهند،‌مردم را به اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی بدبین کنند؟ آیا چنین امر به معروف و نهی از منکری بیهوده ای که اثری جز بدبینی مردم ندارد،‌ مصداق فعل حرام طبق فتوای امام"ره" نیست؟

4 - نیروی انتظامی برای مواجهه مأمورانش با مردم، آنها را مدام آموزش می دهد و مکانیزم های نظارتی خاص خود را دارد. سؤال این است که به فرض قانونی و شرعی بودن اقدامات انصار حزب الله، افرادی که در این قالب امر به معروف و نهی از منکر می کنند چه آموزش هایی دیده اند و چه نظارتی بر آنها وجود دارد؟
اگر یک مأمور پلیس خطایی کند، با اسمی که بر روی لباسش نوشته شده و نیز زمان و مکان تخلف، می توان موضوع را پیگیری کرد. حال اگر یک فرد با لباس شخصی، سوء استفاده و تخلفی بکند و برود ، چگونه می توان او را شناخت، یافت و درباره اش اعمال قانون کرد؟
چنین وضعیتی می تواند تالی فاسد داشته باشد.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۳
در انتظار بررسی: ۸۸۲
غیر قابل انتشار: ۱۶۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
4831
177
مقاله شما غیر از رنگ نفاق رنگ دیگه ای نداره ....
درود بر شما که همیشه یک رنگید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
درو بر شما كه جز خود همه را منافق مي پنداريد. الله اعلم
سعید
| Germany |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اگه واقعا حرف تو حرف دل مردم هستش ، یه نگاهی به آرای مردم بنداز . هرچند امثال شماها براتون فرقی نمیکنه که دیگران چی بگند و همیشه خودتونرو در اکثریت میپندارید و سرخود را همیشه مثل کبک در زیر برف فرو میبرید
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
چه كسي به شما حق قضاوت كردن رو داده آقا يا خانم دلواپس ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
مشکل شما برادر و یا خواهر گرامی این است که مردم صغیر و فاقد تشخیص مصالح خود هستند و با این مقدمه اشتباه اصرار بر نتیجه اشتباه تحمیل به هر قیمت به نام دین هستید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
این کار مقدمه همان مطالبی است که وزیر محترم اطلاعات تذکر داده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
تو عکس کدوم یکی شمایید آقای ناشناس!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
ناشناس دلواپس، خدانگهدار تو
یه هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
ناشناس12:11

یه نیگاهی به منفی ها میندازی که ؟

خخخخ پایین تر از اسفل السافلین شدی
خودتو دریاب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
حزب فقط حزب الله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
66
3366
مردمو رو متنفر می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
فقط اونایی که کافر و بی دین هستند متنفر میشند....خوب به جهنم بذار بشند
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
ناشناس ۱۲:۵۴
هر کی حجاب نداشته باشه کافره!!؟ خوب شد شماها زمان صدر اسلام نبودید و گرنه میزدید رو دست ابوسفیان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
شما کافر شناسی؟ کلید بهشت دست شماست یا جهنم؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اصلا از کجا معلوم امثال شما به بهشت می روند ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
برادر گرامی به زور کسی رو نمیشه برد به بهشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اگه امثال تو تو بهشت باشن من جهنم رو ترجیح میدم
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
39
2189
داریم میشیم حکایت یک اقلیم و دو قلندر
یعنی هردمبیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
شمایی که گفتی به جهنم، اختیار بهشت و جهنم مردم دست شماست؟ انشالا که ادعای پیغمبری نداشته باشی، که شک دارم بگی نداری!!!
کیارش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
46
2481
خدایا، ای مملکت داره به کجا میره! به نظر من فرقی بین گشتهای خود سر و نیروهای داعش نیست. خدا رحم به هممون مخصوصا زن و بچه هامون کنه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
تشکل یعنی چی ؟
کجای سیستم انتظامی قرار دارن ؟
اصلا دارن طبق چه قانونی فعالیت میکنن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
زن و بچه ای که برای نمایش مد و آرایش به خیابان میایند هیچ وقت امنیت نداشته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
واقعا زن و بچه تو هستند یا تو یک آدم کثیف و حوس رانی و آیا حاضری خواهر و مادرت در انزار برهنه بیرون بایند و اگر مردی راست بگو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
انزار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین بامرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
40
1913
وزارت کشور باید با قاطعیت تمام باید جلوی این حرکت افراطی و فراتر از قانون را بگیرد وگرنه جامعه دچار نا امنی و خشونت خواهد شد.
عصر ایران جان مثل همیشه روشنگری کردی مچکریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
27
2046
من سال 63 از جبهه به مرخصی برگشتم و بدلیل پوشیدن پیراهن آستین کوتاه دستهایم را رنگ کردند . شما انتظار دارید الان که 52 سال سن دارم و جامعه و فرهنگ زندگی جوانان تغییر کرده چه نظری داشته باشم ؟ با صراحت میگویم کار اشتباهی انجام میگیرد و فقط جوانان دین گریز میشوند .
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
آره راست گفتی
منم رفتم جبهه برگشتم کشتنم!
کنتور نداره که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
35
1742
یعنی در این کشور هیچ مشکلی جز مسله حجاب نیست که شده دغدغه همه مسئولین ؟؟؟؟؟؟؟ ایا نمی بینید گرانی را ؟؟؟؟؟؟ پرونده اختلاس و دزدی رانت خواری ها و غارت بیت المال و بدهکاران کلان بانکی را ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
عزيز دلم اين كارها براي انحراف ذهن من و شماست.همين
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
31
975
بسیار منطقی،
لایک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
25
942
اگر بچه های این مملکت از لحاظ جسمانی و فکری و روحی در خانواده و مدرسه و اجتماع خوب پرورش پیدا کنند آنوقت همه متقی می شوند و دیگر به پلیس هم نیاز نیست چه برسد به گشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
دقیقا همه اینایی که صرف مبارزه با بدحجابی و گشت ارشاد و غیره میشود صرف اموزش و آموزشگران شود تا ببینید چه نتیجای حاصل میشود. اگر هم خیلی دلواپس مردمید خب فکری به حال نانشان بکنید چون همه خوبند اگر غم نان بگذارد
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
ناشناس 13:00 عزیز
مشکل اینه که باوجود دولتی که بسیاری از ناهنجاری ها را هنجار میداند و مردم را به جدیدالاسلام و قدیم الاسلام تقسیم میکند دیگر نمیشود برنامه درستی برای تربیت و تزکیه جامعه ارائه داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
1920
56
امر به معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی و کفایی است وقتی دولت خاموش است و نیروی انتظامی بنابر ملاحظاتی کاری انجام نمی دهد آیا با این توجیهات شما بنشینیم تا هر چه می خواهد بشود . عصر ایرانی ها ؛چرا یکبار به دولت برای وضع از هم گسیخته حجاب تذکر نمی دهید و همیشه منتقد به هر حرف و حرکت در مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی هستید ؟
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
عصر ایران این سوال جواب می طلبه
فقط پخش نظر کافی نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
آخه حجاب به دولت چه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
برادر یا خواهر من ، اسلام فقط امر به معروف و نهی از منکر نیست . م اسلام شاد زمان پیغمبر را به اسلام عزا تبدیل کرده ایم و باعث شده ایم که جوانان از اسلام رویگردان شوند و شما ها که جای خود دارید ، اگر نیروهای امر به معروف و نهی از منکر سراسر جهان را بسیج کنید فایده ای جز ضرر نداشته و نتیجه معکوس میدهد . لطفا از غالب خودتان خارج شوید و کمی داخل مردم و جوانان باشید .
مرتضی
| Germany |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
یکبار دیگه متن بالا رو بخون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
مشکل اینجاست که تعریف عده کمی مانند شما از معروف با اکثریت جامعه متفاوت است.
به منفی ها نگاه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
لا اکراه فی الدین
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
دوستم من بد حجابی در یکسال دولت یازدهم اومده!؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
تعداد منفی هاتو بشمار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
امر به معروف شرایطی را دارد که باید فرد از زشتی منکر مطلع نباشد بر دین شما مقید باشد احتمال عدم پذیرش قلبی او را ندهید یا ضعیف باشد و مفسده را به دنبال نداشته باشد شما که از اولین اصول آن مطلع نیستید آن را واجب بر خود ندانید و دین خدا را تخریب نکنید
مسعود سعیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اکثریت نشان بهتر بودن نیست چرا که قرآن در موضوعات مختلفی میفرماید ، اکثر مردمان نمی فهمند ، اکثرشان تعقل نمیکنند ، اکثرشان سپاسگزاری نمیکنند ، اکثریت موقعی ارزشمند است که طبق قانون خدا باشند نه طبق قانون کاباره و مینی ژوپ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
21
844
بابا كجاي اينا هدفشون امر به معروف و نهي از منكره
اينا ميخوان جلوي دولت بايستند. همين و فقط بازي سياسي و فشار بر دولته
اسیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
16
886
هر کس خارج از قانون باعث سلب آرامش مردم بشود باید مجری قانون با او برخورد کند.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
544
90
باسلام
اول باید دید ساز و کار این کار چگونه دیده شده است و این افراد تا کجا میخوان پیش برند
اما چون اکثر تذکرات به خانم ها داده خواهد شد بهتر است یک خانم این کار را انجام بدهد
اما تذکر البته واژه خوبی نیست ولی واژه دیگه ای به ذهنم نمیرسه پس تذکر باید با احترام کامل انجام بشه و تذکر اجباری نباشد
فرمایش شما در مورد سیستم نظارت و تخلفات 100 % صحیح است چون احتمال هر خطاییی وجود دارد
نفس این که جامعه به سمت رفتار مناسب برد درست است اما در عمل باید با احتیاط کامل پیش رفت که مزاحمتی برای کسی نباشد .
امر به معروف جایی می شود که اثری دارد
ولی امر به معروف زوری زیاد خوشایند نخواهد بود اون هم در دوره زمانی الآن
امید وارم این کار به افراط کشیده نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
یکی از علمای اخلاق که فوت شدن تو درس اخلاقشون می گفتند:
انتقاد٬ تذکر٬ امر به معروف و نهی از منکر یه هدیه است

شما کادو رو هدیه رو چطوری می دی به یکی:

با مناسبت
جوری که طرف خوشش بیاد
...


این حرکت با هر ساز و کاری تو این مصداق نمی گنجه
حسين
| Germany |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
بخواب دوست من خيلي زحمت كشيدي حرفهاي مودبانه و با مفهوم بزني ولي ميشه فهميد كه چيزي براي گفتن نداري .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
هنر دارن برن با مزاحمین نوامیس برخورد کنن
ناشناس
Germany
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
13
394
هههههههههههههههه
خنده تلخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
16
549
فکر می کنی از چه کسی می روند نظر سنجی می کنند ، از همین ها ! بعد به اسم نظر مردم قالب می کنند بهمون ! دلت خوشه ها بابا !
پويا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
1064
47
وقتي كسي خودش رو مثل عروسك خيمه شب بازي ميكنه بايد باهاش برخورد كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
شما چشم خودتو درویش کن اگر اون شخص مقصره بعدا به حساب کتابش می رسن شما نمی خواد سنگ کسی رو به سینه بزنی
پويا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
ساحت جامعه مقدس تر از اين حرفهاست كه محل عقده گشايي يه عده بي حجاب و بي هويت باشه، معضلات بي بند و باري خيلي بيشتر از رعايت حجابه، كساني كه منفي دادند يه كم فكر كنند، ناشناس جان كه گفتي من چشمامو درويش كنم، عزيز دلم وقتي بي حجاب مثل مور و ملخ توي خيابون داره زير دست و پا له ميشه نميتونم چشهمامو درويش كنم مطلب رو گرفتي؟ بي حجابي همانقدر از بي هويتي خانواده سرچشمه ميگيره كه سارقي كه با قمه جلوي مردم رو ميگيره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
شما رانت خوران و دزدها رو ول کردی و آدرس اشتباه میدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
971
37
من صمیمانه از برادران مخلص حزب الهی متشکرم.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
اگر تشکر از ایشان را تایید می کنی پس حرف من رو هم تایید کن :
من هم نسبت به برادران مذکور ابراز انزجار می کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
باش تا اموراتت بگذره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
16
840
همه‌چیز در حجاب خلاصه شده!

پس گشت مفاسد اقتصادی و رانت خواری کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
45
400
روحانی مچچکریم !
پاسخ ها
اراکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اقای روحانی من دوست دارم نگذار چهره شما را با این کارها خراب کنن وشما را از چشم مردم بیندازند جلوی این کارها را بگیر
اریا
Canada
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
21
500
باعث بدبینی به نظام خواهدشدکه عواقبش خطرناکه اضافه کنیدرسانهای خارجی راکه منتظرن..........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
12
424
همه‌چیز در حجاب خلاصه شده!

پس گشت مفاسد اقتصادی و رانت خواری کجاست؟
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
14
458
یعنی الان گشت امد همه مشکلات حل شد؟؟گرانی فقر تورم فساد
به فکر مشکلات همه مردم باشید نه اقلیت خاص
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
12
491
آدم یاد فیلم گشت ارشاد می افتد که چطور به بهانه ارشاد مردم آنها را سر کیسه کی کردند . ... چه کسی تضمین می دهد که در این کار تخلف و سوء استفاده صورت نگیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
27
240
اتفاقا مطمئن باشید وزارت کشور اصولگرا و احمدی نژادی و اقای رحمانی فضلی وزیر کشور اصواگرا دولت تدبیر و امید اقای روحانی ! از اینها و این روشها حمایت هم می کند......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
9
337
عصرایران من پیشنهاد میکنم باز عکس های پیشنهادیتون به مجلس رو رسانه ای کنید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
12
505
یک نکته ای که دوستان توجه نمی کنند این است که داشتن حجاب، روزه داری و خیلی از اعمال دینی دیگر نتیجه ی تربیت دینی است. اگر جوانان امروز به این موارد کمتر توجه می کنند باید قبول کنیم که حاصل 35 سال تربیتی است که در جامعه ایران وجود داشته و نشان دهنده عملکرد خواهد بود. لذا نمی توان با بگیر و ببند کسی را مجبور به داشتن حجاب مجبور کرد. اگر در حضور گشت ارشاد رعایت کنند کمی آنطرفتر هم حجاب و هم گشت ارشاد را به تمسخر خواهند گرفت. چون این اعتقادات برای آنها نهادینه نشده است.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
11
365
آخه مملکت مگه قانون نداره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
11
284
از کجا باید فهمید این برادر همون برادر ؟ کارتو که میشه جعل کرد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
11
386
یاد واژه " تمکین به قانون " افتادم که سال 88 خیلی تکرار می شد. آیا در قانون برای فعالیت این گروه ها تبصره و ماده ای در نظر گرفته شده؟؟؟؟؟؟؟!!!
یا شاید هم قانون فقط یک ابزار است برای پیش برد فعالیت های حزبی.........
پرسپولیس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
15
363
طرح های پبش پا افتاده وخسته کننده...به هیچ عنوان موافق نیستم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
18
198
درود بر شما که فرزند زمانه خود هستید.
سندباد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
641
25
کلا همیشه اخبارتون رو با رنگ مغلطه جهت دهی می کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
شما باید دنبال شیلا باشی!!
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
18
475
خداوند انسان را ازاد افرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
برای منفی‌ ها: پَـ نَـ پَـ خداوند انسان را اسیر دست گروه فشار آفرید!
بردیا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
6
107
اگه بحث گناه کردنه، خود این گشتیا گناه کردنه، تا اینا به زن و بچه مردم خیره نشن و از بالا به پایین بر انداز نکنن! چه شکلی میفهمن حجاب ندارن!!!!!!!!!!!!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
8
49
به نظر من همه جا باید اعتدال رو رعایت کرد. نه افراط نه تفریط. باید قبول کنیم که جامعه ما یک جامعه سنتی و مذهبیه. درسته بعضیا دوس دارن آزاد باشن ولی باید به عرف جامعه هم احترام گذاشت. این احترام باید دو طرفه باشه تا بتونیم متمدنانه و بدور از کین و کدورت کنار هم زندگی کنیم.
gggh
Spain
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
3
70
تا وقتی مردمی مثل شما با این عقیده که این گروه کار درست را انجام می دهند موافق باشید تا 1000 سال دیگه وضعمان بهتر از این نمی شود
يكي
United States of America
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
80
5
مرتبه سوم امربه معروف ونهي ازمنكراستفاده ازقدرت هست براي مقابله باچيزي كه حتي به عقيده كارشناسان غيرديني هم امنيت جامعه روبه خطر انداخته البته كارفرهنگي دراولويته ولي قبل ازاينكه كل جامعه نابود بشه بايد يك اقدام جدي انجام داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
7
134
سلام
له کردن و حاشیه سازی برا دولت کلید خورد. دولت اگه کوتاه بیاد له میشه
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
کاملا با شما موافقم. کافیه چند ساعتی به برنامه های تلوزیون نگاه کنید، دارند مقدمه سازی می کنند برای به حاشیه بردن دولت
علی عسک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
از روز اول شروع بکار دولت شروع شده بود حالا وارد فاز قانون شکنی ان اجرا میشود!!!!
فیروز
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
58
5
باید یک گروه کارشناسی شده امر بمعروف کنند
ناشناس
Germany
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
133
10
بجای نمایش عگس چند موتور سوار بهتر چند عکس از ساپورت پوشانی می گذاشتید که با لباس به قد تا باسن و نمایش اندام های ران خود از طریق ساپورت تنگ نازک نخی و در مواردی با خم شدن نمایش لباس زیر خود یک تهاجم تما م عیار فرهنگی در جامعه به راه انداختند ابعاد تهام را نشان میدادید
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
127
11
جولان دادن بدحجاب ها و بی حجاب ها در پایتخت و شهرهای بزرگ واجب یا حرام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ امر به معروف واجب یا حرام؟ در آخر ما مسلمانیم؟ یا فقط اسلام آورده ایم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
7
138
آخه مگه این پلیس مگه تو این مملکت چیکاره است؟ مگه شما از طرف خدا مأموریت دارین هر طور شده مردم را به بهشت ببرین بابا مسلمان بردار اینو که دیگه قبول داری لا اکراه فی الدین
تازه هر کسی مسئول عمل خودشه دیگه بهشت و جهنم نتیجه اعمال ماست تو که داری بدترین ضربه را به دین می زنی
برو دنبال 1 مشغولیت دیگه این همه این مردم را آزرده نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
مشغولیت شون همین جور کاراست
قلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
4
45
هیز
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
8
178
فقط یه سئوال از برادرای انصار
منبع درآمد شما از کجاست ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
بر خلاف شما که همه چیز را مادی نگاه میکنید.. آنها برای اهداف مقدسشان از مال که نه از جان هم مایه می‌گذارند..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
مقدس زمانی بود که برای مردم بود نه جلوی مردم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
18
79
ما مردم باید از طریق نمایندگانمان در مجلس جلوی این مسئله بایستیم!... هر کسی دفتر یک نماینده تماس بگیره و مخالفت خودش رو اعلام کنه
پاسخ ها
hamed
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
مطمئن باش نمایندگان از اونا حمایت میکنن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
اخوي نمايندها خوابند آروم .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
خدایش خیلی خوش خیال تشریف دارین...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
5
85
با سلام
تنها چيزي كه اين گروه ندارن دغدغه دينه.
بقول اقاي كافي همشون بازيگرن .
محمودابراهیمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
126
7
درسته که ظاهرقشنگی نداره ولی زمانی که عده ای امنیت روانی جامعه رابابی حجابی به خطرمی اندازندچاره ای غیرازاین نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
5
69
قطعاً نارضایتهای بیشتر را بدنبال خواهد داشت که به نظام لطمه خواهد زد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
4
46
بیایید برای عاقبت به خیری همه دعا کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
5
80
سلام
فکر کنم برادر ده نم... بیکار شدند برگشتند سر پست قبلی.........
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
5
62
نباید کاری کرد که مردم از دین زده شوند .اعتقادات مردم در چند سال اخیر به لحاظ پاره تخلفات مسئولان ضعیف شده .مسئولانی که دم از عدالت میزدنند .وهیچ بفکر مردم فقیر وفقر جامعه نیستند .چون وضع اقتصادی خودشان بهتر است .فکر میکنند سایر مردم هم در رفاهند .درصورتیکه چنین نیست اختلاسهای میلیاردی وغیره باعث دلسردی مردم شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
121
13
یه نگاهی به وضعیت سطح شهرتون بکنید همین 2 تیکه هم پوشیدن نپوشن راحت ترن بخدا
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
136
12
مگر اجرای احکام الهی به خوش آمدن یا نیامدن احوال ربطی دارد؟ حالا چون خوشمان نمیاد نماز نخوانیم چون اذیت میشیم روزه نگیریم چون دیگران بدشون میاد امر به معروف و نهی از منکر نکنیم چون جهانیان خوششون نمیاد از مملکت خودمون دفاع نکنیم و جهاد نریم... مگه میشه اجرای شدن یا نشدن احکام الهی رو به دانشگاه سپرد که کارشناسی کنند!که اجرا بشه یا نشه؟؟؟ تین حرف خنده دار نیست؟ معلومه که نه چون پشت این حرف هزاران فکر خوابیده که مانند خواب پریشان هستش که هیچ وقت تعبیر نخواهد شد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
161
10
ببینید شما که هدفتون از این راجیف معلومه...
اون هم دفاع از هرزگی و بی بندباری در جامعه است و هیچ رفتا رو گفتار و مرداری جز در جهت ترویج بی حیایی ندارید... پس بهتر است کلا در وادی معقولات وارد نشوید و از ابتدا بروید اصلو دینتان را یاد بگیرید و اینهم دین ستیز نباشید...
بیچاره شیطان که شماها رویش را سفید کرده‌اید

لعنت بر شما سربازان شیطان.. هر حرفی که میزنید ندای شیطان است که از حلقوم‌های آلوده خارج میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
6
101
اﻳﻨﺎ ﻫﻤﺶ ﻭاﺳﻪ اﻳﻨﻪ ﻛﻪ ﻣﺠﺒﻮﺭﻳﻢ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺮﻳﻢ, ﻛﻲ ﮔﻔﺘﻪ ﻻ اﻛﺮاﻩ ﻓﻲ اﻟﺪﻳﻦ
اﻳﻨﺎ اﺯ ﺧﺪا ﻫﻢ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﺑﻬﺸﺖ ﺭﻓﺘﻦ ﻣﺮﺩﻣﻨﺪ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
6
106
هر کاری که به سیاست آلوده شد، محال است که اثر مثبتی داشته باشد.
مردم به شدت به نیت واقعی این گروه ها بدبین هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
5
111
این گروه 8 سال گذشته کجا بودند
عابد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
140
14
به نام خدا
این روش به این سبک صحیح نیست ولی شما هم بی غرض نام انصار حزب الله را تیتر نکرده اید!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
1
48
مملکت اسلامی درست ولی هیچ کس در هیچ کجا حق نداره عقیده ی خود را به دیگران تحمیل کنه
واکنش پدرام پاک آئین به توهین فرماندار انزلی به خبرنگاران نمای شگفت‌انگیز از خورشید از چهار دید مختلف (+عکس) روسیه : قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام ، هدیه بایدن به ترامپ است زنجان / ۱۰ مصدوم در تصادف دو پراید پوتین : تصمیم گرفتیم تولید انبوه موشک‌های بالستیک مافوق صوت را آغاز کنیم / هیچ سامانه ای در جهان قادر به رهگیری این موشک نیست تهاتر کره شمالی با روسیه ؛ نفت و موشک در ازای سرباز استرالیا به وزیر سابق اسرائیل ویزا نداد آلمان : موضع ما در قبال اسرائیل تغییری نکرده/ به صادرات تسلیحات ادامه می‌دهیم قیمت جدید و نهایی محصولات سایپا در آذر 1403 اعلام شد (+جدول کامل) بیانیه دفتر آیت الله سیستانی در پی حمله تروریستی به مسافران پاراچنار پاکستان دلار آزاد از ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد! سرهنگ علی محمدی معاون اجرایی پلیس راهور فراجا شد شهیندخت مولاوردی: خشونت علیه زنان طبقه اجتماعی نمی‌شناسد / زمانی که ما در دولت بودیم اعلام شد که بالای ۷۰ درصد از جامعه دارای درجاتی از اختلالات روانی هستند وزیر خارجه عراق : تهدیدهای آشکاری از سوی اسرائیل علیه ما وجود دارد قتل در پارک قیطریه بخاطر متلک