۰۸ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۱۲۷۲۰
تعداد نظرات: ۲۳۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۶-۰۲-۱۳۹۱
کد ۲۱۲۷۲۰
انتشار: ۱۲:۳۴ - ۱۶-۰۲-۱۳۹۱

بزرگراه یا جگر زلیخا؟

+گزارش تصویری
عصرایران - دو بزرگراه ، قزوین را به زنجان و زنجان را به تبریز  متصل می کنند تا بخش عمده ای از ارتباطات جاده ای غرب و مرکز کشور را عهده دار شوند. این دو بزرگراه ، از مهم ترین و استراتژیک ترین راه های مواصلاتی کشور به شمار می روند و احداث آنها ، مخصوصاً بزرگراه زنجان -تبریز نقش مهمی در کاهش تلفات جاده ای داشته است چه آن که قبل از افتتاح این بزرگراه ، بیشترین قربانیان جاده ای کشور  مربوط به  این مسیر بود.

به گزارش عصرایران ، با این حال ، آنچه سال هاست در این مسیر مسافران را به شدت آزار می دهد ، وضعیت نامناسب آسفالت بزرگراه هاست که در خیلی از مقاطع ، کیفیتی پایین تر از جاده های روستایی دارد و برای خودروهایی که با سرعت مجاز 120 کیلومتر در ساعت حرکت می کنند ، خطرناک و مهلک است.

متاسفانه در طول سال های اخیر برغم آن که  این دو بزرگراه ، مدام در حال لکه گیری و آسفالت و بهسازی هستند ، اما حکایت همچنان باقی است و "چاله های بزرگراهی" پدیده خاص و پایان ناپذیر این دو محور است!

سوال جدی و مهمی که در این میان مطرح است این که چرا این دو بزرگراه همواره با این مشکل مواجه هستند و کارفرمایان و  پیمانکاران این دو بزرگراه چه اشخاصی هستند که هنوز نتوانسته اند یک آسفالت پایدار و کاملاً معمولی در این محورها ایجاد کنند؟ این چه رازی است که هر آسفالتی در این دو بزرگراه ، مدت اندکی دوام می آورد و بعد از آن باید از کیسه مردم ، خرج دوباره کاری ها و چندباره کاری شود و عده ای در میانه این سفره دائماً پهن ، به نان و نوای مستمر برسند؟!

الان بسیاری از کالاها ، حتی اجناسی مانند یک ماهی تابه 50 هزار تومانی هم در این کشور با گارانتی به فروش می رسند ولی مشخص نیست چرا احداث جاده ها و بزرگراه ها با آن هم هزینه و اهمیت مالی و جانی ، مشمول این گارانتی ها نیست تا پیمانکاران سودجو ، به خاطر منافع خودشان هم که شده ، پروژه های را مشمول "ماستمالی" ننمایند و با جان مردم بازی نکنند؟!

جالب اینجاست که مسوولان وزارت راه اعلام کرده بودند که قبل از نوروز امسال ، آزادراه زنجان - قزوین را لکه گیری و مرمت کرده اند ولی اکنون که کمتر از دو ماه از آن به اصطلاح مرمت می گذرد ، این محور و نیز زنجان -تبریز همچنان بیش از آن که به آزادراه و بزرگراه شبیه باشند ، به "جگر زلیخا" می مانند!

این که شعارهای مسوولان کی تمام می شوند و جیب های پیمانکاران و همکاران شان(!) کی پر می شود تا بلکه شاهد یک آسفالت کاملاً معمولی در این "مثلا آزاد راه " باشیم ، سوالاتی است که کسی پاسخی برای آنها ندارد ولی این نگرانی همچنان پابرجاست که چاله های بزرگراهی همچنان مرم را به کام خود بکشد و مردم بی گناه را به کشتن دهد.

آیا واقعاً شرم آور نیست میلیاردها خرج احداث بزرگراه و آزادراه شود تا مردم در جاده های غیراستاندارد قدیمی کشته نشوند ولی در همین بزرگراه و آزادراه ها ، همان مردم به خاطر بی کفایتی مسوولان پرمدعایی که از عهده پر کردن چاله ها بر نمی آیند ، کشته شوند؟!

تصاویر را نگاه کنید و خود قضاوت کنید که اوضاع تا چه اندازه خطرناک و خجالت آور است:

بزرگراه


اگر آن گاردریل ها نبودند ، کسی باور نمی کرد اینجا یک بزرگراه است!






عمق چاله ، به آسفالت قبلی می رسد
انگار قرار است همچنان قرارداد ببندند و آسفالت های نامرغوب بر روی هم بریزند و چاله های عمیق تر درست کنند
معلوم نیست خودوریی که با سرعت 120 به این چاله می افتد یا در لحظه آخر بخواهد با تغییر مسیر در آن نیفتد ،ممکن است چه بر سرش بیاید




آزادراه

بزرگراه
 وصله پینه های بزرگراهی!
البته بعضی جاها جاده صاف است!


بزرگراه




بزرگراه یا آبگیر؟
البته برای پرنده ها و آبخوری آنان بد نشده!


عوارضی
لااقل همت نکرده اند جلوی عوارضی که مقابل چشمانشان است را درست کنند!


 



ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۳۱
در انتظار بررسی: ۴۳
غیر قابل انتشار: ۷۰
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
7
333
آقا یه سری به کرج بزن.هرجای کرج که دلت خواست تا هنر اسفالت کاران رو بر خیابانهای کرج ببینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
چند روز قبل از بزرگراه قزوین - زنجان می گذشتم. پشت فرمون بودم و دوستم هم خواب بود.وقتی در همان اوایل اتوبان وارد دست اندازها شدم ، بنده خدا ناگهان از خواب پرید و با نگرانی و وحشت پرسید: چی شد؟
بعد که دید ماجرا چیه گفت فکر کردم از جاده منحرف شدی رفتی تو خاکی ...
بعدشم هر دومون شروع کردیم به نفرین به کسایی که مردم آزاری می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
چند سال پیش آقای محصولی وزیر محترم فرمودند:8برابر دولت های گذشته اسفالت پخش کردیم!...در سالهای گذشته سالی بیشتر از یک میلیون تن در یکی از استانهای کشور پنهاورمان آسفالت پخش می شد ولی حالا...؟!باور نمی کنم حتی به 100هزار تن هم برسد!...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
این دوستمون درست میفرمایند یک متر خیابان سالم در این شهر پیدا نمیشود کوچه ها که جای خود دارن. بلوار جمهوری را یک ماه است که تقریبا کندن تا اسفالت جدید بریزن دیروز 5 متر رو اسفالت کردن پر از ناهمواری که خدا یک ماه دیگه رو بخیر کنه اینهمه هزینه را به یک مشت پیمانکاری که معلوم نیست چطوری برنده طرح میشوند میدهند. خواهش میکنم یک نفر را بفرستید پیش استاندار فرماندار یا هر مسئولی در کرج ازشان بخواهید که این پیمانکاران چطور کار میکنند چطور وقتی کار تمام میشود مهر تایید میگیرند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
شما اگه بدونین کدام شرکتها و چه جوری مزایده ها رو برنده میشن دیگه این سوالها رو نمیکنین. یا می تونین یه نگاه بندازین و ببینین کدام شرکت ها بیشترین جاده سازی ، پل سازی ، سد سازی و ... را تو کشور میکنین به جواب سوالتان میرسید.
ن احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
از استان فارس بازدید کنید که هنوز دراین استان گل وبلبل ،بزرگراه وجود نداره ، جاده شیراز ،جهرم ،لار ، بندرعباس قتلگاه مسافرین شمال جنوب است بعد قضاوت کنید خوش به حالتان که بزرگراه دارید.
مجید
| Germany |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
آقا احسان درست میفرماید تمام خیابانهای گوهر دشت پر از چاله هائیست که جلو بندی ماشیت را میاره پائین نرسیده به سه بانی در شب بیک چاله افتادم که خدا نصیب هیچ ماشینی و جیب رانندش نکنه که صدای شرق و شروق ماشین بینوا بلند شد هرچه هم توی سایت ها نوشتم گوش شنوائی نیست!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
قسمتهایی از بزرگراه قم-تهران و قم-کاشان هم همینطوره. راستی جاده اردستان به بادرود هم بدتره!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
هم میهنان عزیز این درد در تمام کشور است .در شیراز یکی از خیابانها را شش ماه ( 6 ) پس از آسفالت مجبور شدند مجدداً برش زده و دوباره آسفالت ریزی و لکه گیری با حجم بسیار وسیع شوند . که البته بعد از یک ماه مجدداً آن خیابان را آسفالت کامل کردند یعنی در مدت 7 ماه سه بار آسفالت. و به عنوان عملیات رفع عیب از خیابانها به افتخارات شهرداری اضافه شد . البته خوش به حال پیمانکار . و دیگر موارد غیر قابل وصف .....!!!!!
s
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
ما می توانیم !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
داداش از نفرینات بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
حرف آقا احسان كاملاً صحيح است. وضعيت خيابانهاي كرج خيلي اسفناكه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
بابا آسفالت اساسي جاي ديگه داره اجرا ميشه..
با گراني دارن دهـ.... ملت رو آسفالت مي کنن!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
5
387
جگر زلیخا نه جگر مردم ایران به خدا حال روز جگر ما ها این روزها از این بزرگراه هم بدتر زلیخا که جای خود دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
تازه مورخ 15/02/91 وسط جاده يه حفره به قطر 2 متر ايجاد شده .اينو چي ميگي !
شاكي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
2
224
ايرادات شمرده شده مختص اين دوجاده نيست . اين معضل درتمام راههاوجاده هاي كشوروجودداردواين حكايت از نبودكنترل درانتخاب پيمانكاردرست وتحويل كارازپيمانكاران داردچه راههاي برون شهري كه متولي آن وزارت راه است وچه راههاي داخل شهركه متولي آن شهرداري است .نهايت اينكه به نظرميرسدپيمانكاراني كه موفق ميشونددرمناقصات شهرداري ووزارت راه برنده شوندجزءگروه خاصي هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
3
234
تا زمانیکه پسر خاله و پسر خاله بازی هست امیدی به هیچ چیز نیست چرا راه دور می روید همین کمربندی آزادگان که در پایتخت است نیز وضعیتی بهتر از آنجا ندارد برای عریض کردن اتوبان چهار سال پیش چند کیلومتر تا باغ پرندگان را آسفالت کردندولی ازآنجاکه زیر پل فتح بسته بود زیرپلفتح همیشه ترافیک سنگین حاکم بود که هم وقت مردم حدر می رفت و هم بنزین و هم هواآلوده می شد مدتی قسمتی را که تازه آسفالت کرده بودند باز کردند دیدن ترافیک زیرپل بدتر شد امروز بعد از چهار سال و عوض کردن چند پیمانکار بالاخره کار پل تمام شدولی به دلیل اینکه آن قسمت از اتوبان که تازه آسفالت شده بود مشکل فنی داشت تمام آن آسفالتها را کندن آیا در این مملکت کسی بر قرادادهای که با پیمانکاران بسته می شود نظارت نمی کند آیا اولویت بندی و برنامه ریزی در انجام کارها وجود ندارد تا کی باید به خاطر بی برنامه گی و عدم مدیریت از جیب مردم هزینه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
خدا رو شاهد می گیرم اولین وزیر راه دولت نهم در رادیود اعلام کرد اگر پس از یک سال کسی در تمام راه های داخلی و خارجی کشور چاله و دست انداز پیدا کرد شخصا به او جایزه می دهم. امروز می فهمم که راست می گفت. چاله و دست انداز پیدا نمی شود. چاه و خاکریز جایش را گرفته است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
211
اصلا خجالت نمی کشند اسمش را بزرگراه می گذارند؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
چهار رینگ ماشین سمند من در همین محور بخاطر همین مساله کج شدند وموقعی که اعتراض کردم ، گفتند می دانیم و می گوئیم ولی هیچکاری انجام نمی شود.
هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
3
197
فکر کنم این بزرگراه را وزارت کشاورزی درست کرده و اینها هم که میبینید گودال های درختکاری است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
142
خیر ببینید این شد گزارش .
زنجاني غمگين
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
145
من اهل زنجان هستم جاده ها كه هيچ از اين چاله ها و گاهي چاهها تو شهرمون هم زياد داريم ، شما كه تا عوارضي اومديد يه سري هم به شهر ميزديد و شاهكارهاي مسئولين شهر رو هم به همه نشون مي داديد
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
میخواسته بیاد ولی بنده خدا ماشینش دیگه نه جلو بندی داشته نه لاستیک. ازش دلگیر نباش
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
132
درد دل بنده را كه عيد امسال از اين جاده به تهران رفتم گفتيد.دمتان گرم.
وضعيت جاده مخصوصا نزديكيهاي عوارضي قزوين گريه آور است. باسرعت 120 نميتوان سرعت كم كردفقط ميتوان مسير را زيگزاگ رفت تا كمترين خسارت به ماشين بخورد. خداوند ازكساني نگذرد كه اينگونه با جان ومال مردم بازي ميكنند و كساني كه مسئولند ولي خاموش و توجيه گر تخلفات.
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
167
بابا چه عجب !!!!!!!!!! پس چرا از آمار عوارض های 1500 تومانی که میگیرند (سالانه میلیاردها تومان) چیزی نگفتین؟ مگه این پولها برای تعمیر و نگهداری بزرگراهها نیست؟
پاسخ ها
احمدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
عوارضي ورودي به اتوبان از سمت زنجان، اكنون 1300 تومان و بعد عوارضي قزوين 500 تومان يعني از زنجان به تهران فقط از يك سواري 1800 تومان باج مي گيرند.
بگذريم از اتوبوسها و كاميونها كه از آنها خيلي بيشتر از اينها مي گيرند.
مهران
| Germany |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
مرتب بیمه ماشین ها را زیاد میکنند یکی نیست تحقیق کنه این همه پول کجا میره چرا باید مدیران
حقوق و پاداشت های بالائی بگیرند آنهم از جیب من بازنشسته 600000تومان حقوق نمایندگان مجلس هم اصلا کاری ندارند خود نمایندگان بار ها از این خیابانها وجاده های آش لاش عبور کردن اصلا" اهمیتی براشون نداره این وضع اسفبار /!!!!
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1800 تومان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
70
معلوم نیست چرا؟!!!
شهروند زنجانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
88
با تشکر از سایت عصر ایران که حرف دل مارو به خوبی بیان کرده.
واقعا چرا باید شاهد این وضعیت در یکی از محورهای مهم کشور باشیم؟
ساسان غرقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
2
111
مشکل یکی دوتا نیست و این ماجرای راهسازی سر درازی داره ، مثلا :
1- در تمام دنیا مهندسی ساخت آسفالت در کارخانه های آسفالت سازی ، با استانداردهای خاصی تولید میشود ولی اگر شما یک سر به کارخانه های آسفالت سازی ما بزنید متاسفانه بجای مهندس ، کارگر افغانی تولید کننده آسفالت شده .
2- زیر سازی و ریختن آسفالت و یا روکش آسفالت مشمول یک سری کارهای مهندسی خاص هستند که رعایت آنها نیز باید برابر استانداردهای مهندسی راهسازی انجام گیرد و بعد از انجام کار با نمونه برداری با دستگاه های مخصوصی در آزمایشگاه تایید گردد ، ولی کجا اینها رعایت میگردد .
3- وقتی راننده دستگاه پخش آسفالت که باید یک مهندس دوره دیده و یا راننده ای حداقل با مدرک فنی حرفه ای راهسازی باشد ، یک کارگر ساده آن را انجام میدهد ، چه انتظاری از راه و رهسازی داریم .
آریا
Russian Federation
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
7
75
موضوع اینه که خراب بودن آسفالت همیشه بدلیل نامرغوب بودن خود آسفالت یا پیمانکارش نیست. مخصوصا اینکه در مورد این دو بزرگراه،این موضوع سالهاست که وجود داره.احتمالا مشکل اصلی، زیرسازی این دو بزرگراهه و به پیمانکار یا پیمانکارهای اصلی که این دو بزرگراه رو ساختن مربوط میشه.همون قضیه خراب بودن خانه از پای بست که در مورد خیلی از پروژه های زیربنایی کشور صدق میکنه و البته در مورد خیلی چیزای دیگه
سید علی از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
77
واقعاً دستت درد نکنه.. آی گفتی ها.. انگار این پیمانکار فقط بلده جیبش را پر از پول کند و با پول بیت المال در تهران و شمال، سوار بر آخرین مدلهای ماشین ..ویراژ دهد...
من که نمی دانم کجای این کار پروژه ملی است.....کجاست تعهد در مملکت.. کجاست کار نیکو ... کجاست کار مهندسی....کجاست نیروهای جهاد سازندگی.... کجایند مردان.....و کجایند نامردان ...!!!!!
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
دوستان من نمیگم پیمانکار مقصر نیست ولی همه تقصیر برای پیمانکار نیست. وقتی قیمت قیر در بورس کالا تغیین میشه و هر روز بالا پایین میره ولی قیمت مناقصه ثابته پیمانکار باید چیکار کنه؟ با این تورم سالانه و افزایش سوخت و آسفالت، قیمت پایه قراردادهای شهرداری فقط 5% تا 10% زیاد شده بازم معتقدین همش تقصیر پیمانکاره؟ یا اسنکه سه سال پولشو نگرفته کی باید پاسخ بده؟
..................
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
خدا رحمتشون کنه آن مردان بی ادعا ......
اما الان همه فقط ادعاشون گوش فلک و کر کرده ...........
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
الهي آنهايي كه در اين طرح خيانت كرده اند، مسوولاني كه بي لياقتي كرده و بازرسي نكرده اند، اونهايي كه اين طرح را تاييد و تحويل مردم داده اند و اونهايي كه نظارت ناكرده و.... حرامشان باد.
ناشناس
Germany
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
70
ممنون از عصر ایران خدا ازشون نگذره که با جون مردم بازی میکنن جاده فشم از این خیلی افتضاحتر و بدتره.......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
2
48
دستت درد نكنه عصر ايران. به خدا جاده بروجرد خرم آباد مخصوصا تا كيلومتر 15 واقعا وحشتناك اسن. هرچي هم به اداره راه بروجرد زنگ زدم جواب درستي ندادند. لطف كنيد يگ گزارش هم از اين به اصطلاح جاده ترانزيت تهيه كنيد. خدا بهتون خير بده
اميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
2
73
متاسفانه در ايران چيزي كه ارزش ندارد جان انسان است ( آلودگي هوا ، خشك شدن درياچه ها، پارازيت و... وضعيت اسفناك اتوبان ها) بنابراين مسئولين بزرگزاههاهم بي خيال هستند و به فكر منافع خود!
ناشناس
Netherlands
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
2
55
لطفا یک سری هم به بزرگراه تازه تاسیس سقز بیاندازید که هنوز افتتاح نشده اسفالتش تبدیل به خاک شده است .
موسي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
68
کجاست پليس باوجدان گزارش دهد
پاسخ ها
مجید
| Germany |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
دارد جریمه مینویسه!
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
73
به خدا با بودجه مملكت اينجوري جاده درست كردن فقط اسمش خيانته و بس
پاسخ ها
خسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
بد نیست سری به پیمانکاران راه هم بزنید که تا خرخره پولدار شدند از این راه
چاله شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
48
جاده های قدیمی در استان خراسان مانند زاهدان هستند که با عمر 30 ساله مانند آینه بوده و دعای خیر به دنبال سازندگان آنان. بهتر است گارانتی گرفته و توسط سازمانی مطمئن رسیدگی شود.
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
76
بي خود نيست كسب رتبه اول آمار تصادفات در دنيا. با تبريك به مسئولان مربوطه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
269
13
عصر ايران خجالت بكش از اين همه سياه نمايي. دست بردار ...راستش را بگوييد چه قدر دلار گرفته ايد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
ناشناس و ناشناسان گرامی، خسته نشديد از اين همه فرافکنی؟ من ساکن تبريزم و در سفر به تهران و بالعکس بارها از اين بزرگراه عبور کرده‌ام. به جای اين نظرات تکراری يک بار زحمت سفر و گذر از آن را متحمل شو تا بدانی وضع راه چقدر ناراحت‌کننده‌است و مواردی از اين دست چه ريسک های جانی و مالی به همراه دارد. هموطنانم را به خدا می‌سپارم.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
خودت خجالت بکش .خیانتکار خودت و اون رئیساتن. که کیف پر دلار و یورو میگیرن ؟؟ مگه کوری ؟ تا حالا بزرگراهها رو نرفتی ببینی چه خبره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
عجب سياه نمايي؟ اسنادش هم كه رو شده برادر. يه سر به خيابانهاي تهران بزن ببين چه جوري دهانه چاه فاضلاب يه متر از آسفالت زده بيرون و چه بلايي سر ماشين مردم مياد. بعضي ها سرشو ميكنند تو برف اين دوست ما كلا رفته زير برف. يخ نكني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
واقعا که پیمانکار ماهنوز ما یک کار ساده آنهم تنظیم درب سرپوش های آب و فاضلاب را ندارد حالا می خواهیم برترین در منطقه باشیم چند سال دیگر وضع خیابانهای افغانستان نیز از ایران بهتر می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
حتما پیمانکار همان بزرگراه خودت هستی خوب خودتو لو دادی برو بدبخت این پولها خوردن نداره از جونت در میاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
خدا ازت نگذره که توهم شریک ذردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
احتمالا ایشان غارنشین هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
بهتره جواب همچین آدمهایی که اینگونه کامنت میذارن را با بی جوابی و بی محلی داد..
آخه...
مهران
| Germany |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
تو که چشمت را روی حقایق کور کرده ای چه انتظاری میشه داشت/ایندفع با چشم باز برو انوقت میفهمی که مشکله بفهمی وضع جاده ها چطوره بی وطن عوض تشویق عصر ایرانه که دلواپس مملکته کاستی ها را بیان میکن شرم هم بر شما خوب چیزیه/
نادیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
حیف که ناشتاسی و گرنه تویکی از این چاله ها میکاشتمت!!!!!
farid
| Denmark |
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
چرا مزخرف میگی ؟! نکنه دستت توو کاره ؟ یا با پیمانکار ! این اتوبان ها سرتان یک ظرفه ؟! اره ؟! وجدانت را قاضی کن فقط همین . ۵۰ سال پیش آلمانیها در جاده مهاباد - نقده جاده زدن ، الان هم مثل اینه هستش .به اون میگن درست با وجدان کار کردن نه این جاده ها که در تصاویر قابل مشاهده هست .من خودم ۵۰ بر از این اوتوبان به تهران مسافرت کردم و نزدیک ۵۰۰۰ تومان هم پول میگیرند .والی رو جاده قدیم خاکی رانندگی کنه آدم خیلی با صرفه تره . خجالت هم خوب چیزی هست . دیگه خسته شدیم از این جاده ها ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
چرا راه دور میری...تهران سئول ادامه اتوبان یادگار بین پل نیایش و چمران...مسیر هر روز منه ...دارم ضعف اعصاب میگیرم از دست اندازهای نیم متری!!!
خسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
مهندس محترم عمران قیر 50-40 در کارخانه بندر عباس شرکت نفت پاسارگاد تولید می گردد چند تن می خواهی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
2
99
بابا تو چه دل خجسته ای داری! این که بزرگراهه! کاش میشد عکس دل مردم رو گرفت ببینی چه خبره!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
7
47
متشکرم. تذکرات بسیار بجایی بود. امیدواریم مسئولان بسیار محترم و شریف به این موضوع رسیدگی کنند.
كارشناس اداره راه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
211
7
با سلام. البته گيردادن به كارها خصوصا كارهاي خوب امري است بسيار ساده كه صد البته هركسي به راحتي و بدون تخصص ميتواند آن را انجام دهد فارغ از اينكه هركاري با شرايط موجود با تحمل چه مشقتهايي انجام ميگيرد. من هم ميتوانم از دو تا پروژه راه كه در مسيرم قرار دارند دو تا عكس تهيه كنم و به نويسنده عصر ايران بدهم تا آن را جگر زليخا كند و تمام زحمات مجموعه راه و ترابري را زير سئوال ببرد ( همان كاري كه مسكني ها دارند با ما ميكنند - تحت عنوان وزارت راه و شهرسازي ) - اكنون همه ما راهي ها مظلوم واقع شده ايم و كسي را عشق همكاري نيست.كاش نگانده اشاره ميكرد اين دو جگر زليخا كه نام برده است چقدر از آمار تصادفات نسبت به گذشته را كاهش داده است. به نظرم نگارنده پيچهاي ميانه را نديده است. به هرحال بحث راه بسيار پيچيده است و من نميدانم از كجا شروع كنم ولي در سيستمي كه خيلي از پروژه هاي مسكن - آب - فاضلاب و ... با مشكل ات عديده همراه بوده اند مبحث راه بسيار خوبتر عمل كرده است. انتقاد خوب است اما بعد از برشمردن نيكي ها - عملكرد راه را با ساليان گذشته مقايسه كنيد و سپس زحمات ما را دستمايه جگر زليخا نماييد . پيمانكاران ما هم ايراني و قابل ستايشند - مطمئن باشيد اگر آنها سرمايه خود را صرف دلالي ميكردند اكنون سودهاي بسيار كلان تر از پيمانكاري راه نصيبشان ميشد.دوست دارم عصر ايران و نويسنده آن از پيمانكاران راه و مجموعه راه معذرت خواهي كند. لطفا ديگر مقاله اتان را توجيه نكنيد. با تشكر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
کارشناس جان
اولا که همون اول مطلب نوشته که این اتوبان چقدر مهمه و قبلش چقدر آدم تو جاده قبلی کشته می شدن
ثانیا شما درست کار کنید و عرضه ساختن یه جاده استاندارد رو داشته باشید و بعد طلبکار معذرت خواهی بشید
به عکس های بالا نگاه کنید و وجدانا بگید واقعا خجالت نمی کشید با این جاده ساختنتون؟ دو قورت و نیم تون هم باقیه!!!!!
مهدس عمران
| Germany |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
با سلام-درتاييد اين كارشناس محترم يك نكته ازدرددل كارشناساني كه درراه ها خدمت ميكنند ميگويم وشما خود بخوانيد درد دل مارا!! يكي ازپارامترهاي خيلي مهم درتوليدآسفالت خوب داشتن قير مناسب واستاندارد ميباشد وقير مناسب درنيمه جنوبي ايران قير 50-40ميباشد.خواهشمندم جستجو كنيد وببينيد دركدام پالايشگاه اين مملكت حتي يك كيلو قير 50-40توليد ميشود.فقط به يك نمونه اشاره كردم كه بدانيد ما مهندسين هم حرف هاي زيادي داريم كه گوش شنوايي براي آن نمي يابيم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
کارشناس عزیز جنابعالی یا هر فرد دیگری که باید بر عملکرد این پیمانکاران که سودهای هنگفت از بیت المال بدست میارند اگر ایمان که نه فقط یه جو وجدان داشتین این پروژه ها را بلحاظ کنترل کیفیت و فنی تایید نمکردید تا الان هم سرزنش نمشیدید آیا اونوقت که با دریافت یا بدون دریافت زیر میزی این پروژه ها را تایید میکردید بفکر آخر و عاقبتتون بودید الان شرمنده نمیشدید والله اگر حکم خدا رو در مورد شما اجرا میکردند باید الان سر تک تک شماها بالای دار بود ولی افسوس که ...
علي از اروميه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
عذر بدتر از گناه
جناب كارشناس اداره راه براي كامنتي كه گذاشته ايد خدمتتان موارد ذيل را ارايه مي كنم:
1. وقتي كه اسم بزرگراه نام برده ميشود معنايش اين است كه براي سهولت در نقل و انتقالات احداث شده است و امنيت آن بالاتر است يعني بتواند بار نقل و انتقال را با سرعت مطمئنه تعريف شده تامين نمايد.
2. من خودم ساكن اروميه بوده و از حدود سال 1375 تا هم اكنون هم جاده ميانه و هم بزرگراه را خداقل هر ماه يكبار استفاده كرده ام ولي فكر كنم شما در مقايسه نمودن كيفيت اسفالت اين دو راه اقدام نكرده ايد چرا كه جاده ميانه با آن سابقه اسفالتي به مراتب بهتر از اين بزرگراههاي چند ساله دارد.
3. مردم براي استفاده از بزرگراهها عوارض پرداخت مينمايند و درآمد حاصل از آن نيز بايستي براي نگهداري آن استفاده شود و هر سال نيز اين عوارض افزايش پيدا ميكند بدون آنكه كيفيت راه افزايش پيدا كند.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
عزیز من این چیزایی که شما گفتی چه ارتباطی با حروم کردن پول مردم داره؟؟؟؟ اگر ساختن وظیفه اونها بوده اما این که به این نحو ساختن خیانت به پول مردم هستش
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
عادت بدی که بارها در مباحثی از اين دست ديده‌ام اين است که وقتی به بعضی از کاستی‌ها و نقصان‌های يک مجموعه انتقاد می‌شود، شاغلان آن مجموعه خود را مخاطب مستقيم اين نقد قرار می‌دهند و در مقام دفاع از مجموعه متبوع خود برمی‌آيند. برادر من اگر کاری را درست انجام داديد انتظار تشکر نداشته باشيد چون وظيفه‌تان را انجام داده‌ايد و در قبالش پول می‌گيريد و اجر اصلی‌تان با خداست. مردم در هر عوراضی کلی پول بابت همين بزرگ‌راه‌های نصفه نيمه می‌دهند پس منت بر سر مردم نگذاريد. ولی وقتی کاری درست انجام نمی‌شود اينجا است که بايد داد سر داد. چون بيت‌المال مردم صرف کاری غيراصولی شده. بنده ساکن تبريزم و بارها از اين بزرگ‌راه گذر کرده‌ام. حال که اينهمه سرمايه انسانی و مالی صرف اين پروژه شده چه می‌شد که درست انجام می‌شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
کارشناس جان اگر پیمانکار شما قبلا تو خط دلالی نبوده برای اینکه مایه اولیه نداشته اما حالا به لطف پول مفتی که از شما گرفته از کجا معلوم که وارد بازار دلالی نشده.
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
والا اینا که به نظر من نسبت که منطقه لارستان استان فارس هیچی نیست. البته یه تشکر ویژه باید از همکارهاتون بکنم. زمان انتخابات خوب به جاده ها میرسن. کاش فقط وقت انتخابات رو بیشتر میکردن که یه دفعه کارها هم تموم میشد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
کارشناس جون باید بری ببینی تا حس کنی که ماشینت و سرنشینان چه حسی دارند.
مهران
| Germany |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
جواب مردم را بده آقای کار نشناس انهمه پیام گذاشتن و بجا هم هست شما کارشناس چه جور جائی هستید که نمیدانید اوضاع راه ها و خیابانها چطوری هست و ایراد ار عصر ایران دلسوز میگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
مشکلاتی که شما تحمل میکنید و زحماتی که می کشید اصلاً به ما هیچ ربطی نداره!! نتیجه کار مهمه که خراب کردید. عکس ها کاملاً گویا و واضح هستند. لطفاً شما هم توجیه نکنید. با تشکر
علی (پیمانکار)
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
خیلی دوست دارم با

" کارشناس اداره راه "با زبان آمار صحبت کنم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
نمی دونم تا کی باید تو این مملکت باید از ملت به خاطر انجام درست وظایفی که براش پول می گیرن تشکر کرد. باز می گم
وظیفه
وظیفه
وظیفه
تا کی باید ممنون باشیم از پیمانکارای جنایتکار که هم پدر کار رو درآوردن هم پدر کارگر رو. تا کی باید ممنون باشیم از ملتی که چون پولشون رو نمی زنن تو دلالی و با هزار دوز و کلک پیمانکاری تمام پولای این مملکت رو تو این 5-6 سال به اصطلاح سازندگی با همین حرفاشون بالا کشیدن و یه آبم روش. از خودتون پرسیدین این سیصد میلیارد دلار نقدینگی این 4-5 سال رفت تو جیب کی؟؟؟؟؟؟؟؟ این عزیزان کوچیکشون گروه آریا هست که همون موقع مدال گردنشون می انداختن به عنوان کار آفرین.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
کارشناس محترم اداره را بهتر است خبر ذیل را مربوط به شنبه 16/ 02/ 1391 می باشد را بخوانی و بعد در مقام دفاع این اهمال کاری ها را توجیه کنید
"40 دستگاه خودرو در آزادراه زنجان ـ قزوین باهم برخورد کردند"

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این حادثه تلفات جانی نداشت . سرهنگ رشتیانی فرمانده پلیس راه زنجان علت برخورد اینهمه خودرو را نامناسب بودن آسفالت آزاد راه زنجان ـ قزوین عنوان کرد و گفت : رینگ اکثر خودروها به محض رسیدن به این قسمت از جاده شکسته وموجب بروز این حادثه شده است .
مظفری دادستان انقلاب زنجان نیز گفت : به اداره کل راه و شهرسازی استان 10 روز فرصت داده شده است تا وضعیت نامناسبت آسفالت اصلاح شود درغیر اینصورت با متخلفان این نابسامانی برخورد قضایی می شود .
مدیرکل راه و شهرسازی زنجان هم گفت : 60 کیلومتر از آزاد راه زنجان قزوین نیاز به آسفالت مجدد دارد .
شهروند زنجانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
در پاسخ به کارشناس محترم اداره راه و کارشناس محترم عمران که ایشون رو تایید فرمودند:برادر اگر مشکل قیر و مصالح و نمک پاشی و پیچیدگیهای کار و سایر فرافکنیها بود پس چرا در همین بزرگراه قطعاتی معدودی وجود دارند که دارای کیفیت مناسبی هستند.
به احتمال زیاد این قطعات معدود پیمانکار و ناظر با وجدانی داشته اند که میتوانند مورد بررسی قرار گرفته و بعنوان الگو استفاده شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
آقا قیر 40-50 نیست همون اول بگو نیست و بکش کنار. چرا بعد چاپیدن بیت المال میگی قیر خوب نداریم!
ززنجانی
| United States of America |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
کارشناس عزیز منهم با شما موافقم که سیاه نمایی شده است مثلا" عکس چاله هایی را گذاشته اند که با آسفالت لکه گیری شده در حالی که اکثرا" با خاک پر می کنند یا اینکه با مسکن ادقام شده اید بله! موافقم چون فقط در زنجان این اتفاق افتاده است!!!! و یا اینکه شما از اول احداث بزرگراه اصلا" با مسکن بودید و نه در طی سال اخیر!!! ماجرا خیلی ساده است فقط یک بار با ماشین شخصی و نه با لندکروز! این جاده را از قزوین به زنجان تشریف فرما شوید!
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
آره . این کارشناس درست میگه . ملت اشتاه مکنند . آهای مردم این کارشناس آدم خوبیه بابت این چاله ها پولی نگرفته .هاهاهاهاها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
یکی از دلیل خرابی این جاده ها وجود همچین کارشناس هائیه
بحث اینه که آخه وقتی اون همه پول خرج شده چرا کار درست انجام نشده! اگه تو هر کشور دیگه ای بود پیمانکار و کارفرمارو دار میزدن چون پیمانکار دزدی کرده کارفرما هم از بس نادان بوده نفهمیده سرش کلاه گذاشتن
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
2
74
از این دست پروژه ها به لطف دولت خدمتگذار در مملکت کم نداریم. پروژه هایی که برای نشان دادن میزان خدمتگذاری، ره صدساله را یک شبه طی کردند تا صرفاً آمارها بالا رود. مانند خط آهن اصفهان، شیراز
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
87
آزار راه خیلی بهش میاد
پاسخ ها
...........
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
دمت گرم گل گفتی ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
قابل نداشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
47
تازه کلی پول عوارض
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
45
با عرض سلام .من از کارکنان آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک که کنترل کیفی پروژه را انجام میداد هستم.تمام این مشکلات بعلت سیستم نظارتی کارهای عمرانی است.لطفا مسوولان شیتهای نتایج آزمایشگاهی را بررسی کنند .چرا مشاور به این نتایج اهمیت نداده و همینجوری صورت وضعیتها را رد کرده و ادامه پروژه را دستور داده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
38
ممنون از عصرایران که صدای مردم ایران است. من سه شب قبل از این بزرگراه عبور کردم. واقعا وحشتناکه. تو اتوبان داری با 120 می ری که یه دفعه می افتی تو چاله و وحشت برت می داره که چی شده مخصوصا اگه شب حرکت کنی. الان سال هاست که اتوبان تبریز به این وضعه و کسی هم کار اساسی نمی کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
6
28
مطمئن هستید پیمانکاری که اونجا کار کرده تا الان تونسته طلبش رو از دولت بگیره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
اون پیمانکار پولشو گرفته یا نگرفته وجدان و شرفش رو فروخته که اینجوری کار کرده در ضمن مطمئنا پیمانکار اصلی از همین نور چشمی هاس که بهش پروژه رو دادن و اونم به چندر غاز به پیمانکار دست دوم داده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
38
پس تا الان اتوبان قم-کاشان-اصفهان و ندیدین و نیومدین که به این میگین جیگر زلیخا. از مرقد امام به کرجم که دیگه اخرشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
32
با تشکر از توجه شما به این موضوع
اما یک پیشنهاد: شما یک بررسی آماری انجام دهید و اعلام کنید که چند درصد جاده ها سالم هستند.
اتوبان قم کاشان که یکصد کیلومتر بیشتر نیست و بابت آن هفتصد تومان عوارض پرداخت می کنیم، یکی دیگر از همین خروار است.
شایان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
51
دیروز 15 اردیبهشت از آن مسیر رد شدم و در هر چاله ای که افتادنم نفرین نثارشان کردم واقعا کی مملکت ما درست می شود خدا می داند. دزدی دروغ گویی و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
64
7
بیشتر به خاطر نمک پاشی های زمستانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
:)) خوب چرا یکدست باهم کنده نشده؟
مثل غذای خوابگاه ما هست. آشپز نمک میزنه ولی حوصله نداره هم بزنه! یکی غذای شور گیرش میاد، یکی بی نمک.
بابا علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
36
بقول دوست عزيزمون احسان ؛ كرج به تنهايي نمايشگاه چاله و آسفالتهاي وصله زده است.
به كرج ميگن ايران كوچك كه به حق اين نام برازنده اونه
چون به اندازه تمام راههاي ايران اين چند تا خيابون كرج چاله داره.
راستي عيد نوروز ما عازم تبريز بوديم كه همين چاله هاي فضايي باعث شد لاستيك ماشين تاب برداره و خدا تومن پول لاستيك نو بديم خدا عمرشون بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
از مترو گرمده تا زیر پل مترو پرچاله با اعماق مختلف است نزدیک 5 سال که من از اونجا تردد می کنم همنجوری هست که هست
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
37
وضعيت اين بزرگراه در بعضی بخش‌ها واقعاً اسف‌بار است چون بارها به عينه تجريه کرده‌ايم. حيف پول‌هایی که اينگونه هدر می‌روند. نمی‌دانم کسانی که داعيه مبارزه با گران‌فروشی و کنترل کيفيت و حمايت از مشتری و غيره دارند چرا در برابر اين پروژه‌های قلمبه سکوت می‌کنند؟!!
shahin
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
33
دو ماه پیش شب تو اون جاده یه چاله باعث شد دو تا پنچر کنم رینگ ها خم شدن. شانس آوردم چپ نکردم. دو سه ساعت هم علاف شدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
الاف عزیزم نه علاف
اون علفه که بزی میخوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
29
یه سری هم به مسیر محمدشهرکرج به کرج بزنید حاضرید پیاده بیایی ولی ماشینت رواز اون جاده نیاری
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
12
19
چرا تهران رو نمی گی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
نكنه تو هم الان توي تهراني؟
حاج حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
40
این بزرگراه منو یاد 8 سال دفاع مقدس میندازه و جاده هایی که از شب تا صبح زیر قبضه های خمپاره بئدند.
شمس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
32
ظاهرا" ازديد آقايان مسئول همينكه درزمان تردد خودروها ازجاده خاك بلند نشود كافيست و جاده شوسه محسوب مي شود.
جاده كه نيست!! ماهه ..... البته سطح كره ماه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
28
لطفا یک سری هم به جاده لوشان تا داماش بزنید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
4
52
من یک پیمانکار هستم که دولت پولم را خورده است. 10 سال است 65 میلیون
تومان و 2 سال 150 میلیون تومان طلب دارم. چرا از من نمی خواهید گزارش تهیه
کنید؟ سند، مدرک، صورت وضعیت و هر چی بخواهید دارم. .. هم پیمانکار اینوری داریم و هم اونوری. مهم اینه که من پارتی
نداشتم. الان هم ور شکسته هستم. همه ی نیروهایم را هم اخراج کرده ام.
پاسخ ها
لیلی
| Germany |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
این گزارشگر از وضعیت جاده نوشته و چون جاده رو پیمانکار می سازه اونها رو مقصر دونسته. یعنی چون به پیمانکار پول رو به موقع نمی دن نباید درست کار کنه؟ یعنی مردم باید تاوان پول ندادن دولت رو بدن، مردم که عوارضش رو می دن
.......
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
دوست عزیز ....
منم چند سال پیش کارمند یک پیمانکار ساختمان دولتی بودم اونها هم پولشو ندادن و بنده خدا الان به سختی داره کار میکنه تا چکهاشو پاس کنه میگن بودجه نداریم ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
کاملاً حق با شماست. مناقصه هایی که برگزار میشه و قرداد هایی که یسته میشه کلاً نا عادلانه هست. پیمانکارها هم 2 راه بیشتر ندارند:
1- ورشکست کنند
2- با هر روشی از هزینه ها کم کنند. که نتیجه همون عکس های بالا میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
معلومه دیگه آسفالت خوب درست نکردی پولتانو ندادند
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
تاوان کاراتو پس دادی عزیزم.هرچی میکشیم از این پیمانکار و بساز بنداز ها می کشیم که همه چی رو سرهم بندی میکنن و میندازن به خلق الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
وا چه حرفا این دولت و پول خوردن اصلا بعیده
محمد
Netherlands
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
72
برنامه ای مستند می دیدم درباره بزرگراه های کشور آلمان. در مورد زیرسازی بزرگراه توضیح می داد که به قطر 70 سانتی متر بتون ریزی می شود و روی آن اسفالت. تمام سطح آزادراه هم با شیبی اندک به سمت خارج است که آب روی سطح نماند و به کناره ها هدایت شود و تازه برای آلوده نشدن محیط زیست، این آب به گودال های مخصوصی هدایت می شود.

فقط 70 سانت بتن زیرش است! مثل اینجا نیست که روی خاک قیر می پاشند و اسفالت می کنند!

البته همه چیزمان به همه چیزمان می آید. یادمان نرود اینجا ایران است.
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
39
فقط این بزرگراه نیست. بزرگراه آزادگان ( کمربندی تهران) هم اینطوریه. هم لاین رفت و هم برگشت. حدود سال 89 هم با کلی هزینه 4 بانده شد که بعد از مدتی نشست کرد و جاده را بستن. الانم از 6 ماه پیش راه 2 سال پیش رو کندن و دهها متر هم عمیق شده ، دوباره می سازن. یعنی تمام آسفالت و جداول خراب شد من نمیندونم این پول های بی زبون ما چرا اینطور حیف و میل میشه و کسی هم پاسخگو نیست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
28
جاده بروجرد رو به دورود يه سري بزنيد. ديگه حتي قابليت وصله پينه كردن رو هم از دست داده!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
34
بابا جاده تهرون -مشهد بین سمنان -تهران داغوووووووووووونه داغون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
43
اين كه چيزي نيست سري هم به يكي از پر تردد ترين بزرگراههاي پايتخت بزنيد البته اگر بشود اسمش را پايتخت و بزرگراه گذاشت بله درست حدس زديد
اين بزرگراه جايي نيست جز بزرگراه آزادگان كه با يك بار رانندگي در آن روح از بدنتان آزاد شده و در زمره ازادگان قرار خواهيد گرفت . كشور ما از همه جا پيشرفته تره مگه نه ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
22
12
متشکرم. تذکرات بسیار بجایی بود. امیدواریم مسئولان بسیار محترم و شریف به این موضوع رسیدگی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
به همین خیال باش
رسول
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
42
سلام به همه.
من بچه اسلامشهرم محله ما یعنی قائمیه انگار که نه عین منطقه جنگی . یه سوال مهم دارم ما که نفت داریم یعنی قیر خوب داریم معدن شن و ماسه داریم یعنی آسفالت خوب باید داشته باشیم اینا کجا میره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
میرن عراق تو عراق ایرانی ها اتوبانهای ساختن که آب دهنتون میره من همین چند روز پیش فیلمش دیدم اطراف و وسط اتوبان چمن کاری شده و دیوار کشیده شده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
هم مصالح خوب(شن و ماسه با کفیت معمولی) داریم و قیر مناسب برای هر شرایط جغرافیایی... کار فرمای خوب نداریم و در نتیجه ناظر خوب اصلا نداریم! پیمانکار اگر خودی نباشد هزار و یک مشکل دارد! واقعا هزار و یک مشکل دارد! ...و اجراء همین می شود که هست!...
شهبازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
64
سپردن کارهای بزرگ به آدم های کوچک...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
... و کارهای کوچک به آدم های بزرگ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
به نظر بنده در هراستان 4 یا 5نفر از ناظرین و یا پیمانکاران آسفالت در دادگاه صالحه محاکمه بشوندقضیه حل میشود
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
14
39
تهرانش به اون گوندگی ازاین حرفها زیاد داره وای بحال بیابونها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
استان سمنان از همه جا بدتره
راه تهران-سمنان
راه دامغان-معلمان
راه شاهرود-مشهد
راه شاهرود-ازاد شهر
راه-گرمسار - تهران
داغوووووووووووووووووون
دزدی -فقر و.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
0
جاده های شمال وحشتناک تره
akbar
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
5
وقتی یک پروژه، توسط پیمانکار پس از چند دست واسطه اجرا می شودبا 40% قیمت اولیه، بهتر از این نمی شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
4
وقتی دست مسوول با پيمانکار تو يه کاسه باشه بهتر از اين نميشه
ماهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
2
فقط اسفالت شهر اصفهان حرف نداره فکر کنم کار فضایی هاست
لعلي
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
6
راه تو را مي خواند هموطن،تو هم وصيتتو بخوان
ناشناس
Iraq
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
4
کاش در بررسی تان نام شرکت پیمان کار و وابستگی اش به ارگان خاص را می نوشتید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
5
راستي اون قسمت سريال شبهاي برره يادتون هست كه شركت حمل و نقل شيرجاده سالار را تاسيس كردند و چطور از مردم بيچاره پول گرفتند آدم را ياد الان ما مي اندازد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
4
علاوه بر كيفيت بد آسفالتها طراحي رمپ و لوپ ها طوري است كه احتمال تصادف را بسيار زياد ميكند به عنوان مثال وقتي از جاده مخصوص از سمت غرب به شرق ميخواهيد وارد كمربندي آزادگان به طرف شمال بشويد رمپ را طوري ساخته اند كه هر آن امكان تصادف با خودرو هايي كه از جنوب آزادگان مي آيند وجود دارد.
به نظر من ساخت بزرگرا ههاي جديد دست پيمانكاران بي سوار و دزد افتاده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
6
کی به فکر مردمه؟؟
تو این چند سال مشخصه نیازی به فکر کردن نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
5
من تازه شاكي بودم از مسير برگشت دامغان تهران
با اين وصف ما بايد بريم ته صف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
1
یا جیگر زلیخواه
حامد
United States of America
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
7
تو کویرای سمنان یه باند فرود هواپیما 40سال پیش احداث کردن ... تو اون کویر تو اون افتاب سوزان بعد از 40 سال الانم بری ببینی بدون هیچ مشکلی پا برجاست ...
درود به شرف ادم با وجدان ...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
5
جاده میانه پیچ در پیچ و خطرناک بود و هست ولی نسبت به قدمت آن آسفالت آن بهتر از آسفالت این بزرگراههای فعلی است! چون ......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
4
وضعیت آسفالت مسیر بین شاهرود تا سبزوار هم که خودم یک هفته پیش ازش رد شدم مثل همین عکسهایی است که گذاشتید بلکه بدتر. این مسیر هم مسیر اصلی تهران به مشهده و روزانه هزاران زائر ازش عبور میکنند ما که در حین عبور از این مسیر جونمون سپردیم دست خود امام رضا
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
3
لطفا مسئولين يه سري به شهر دماوند كه در 50 كيلومتري تهرانه بزنند وببينند آسفالت(اسمش آسفالته) اين شهر به چه صورت است واقعا جاي خجالت داره انگار يك زلزله 8 ريشتري اومده . اگه نمي تونند تا دماوند بيايند به گيلاوند هم سري بزنند اونجا هم فرقي نمي كنه مثل هم مي مونند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
5
بنده دائما از این بزرگراه تردد می کنم .متاسفانه استفاده ناچیز از قیر باعث عمر کوتاه آسفالت و وارد آمدن خسارت بزرگ بر خودروهای عبوری می شود.اما دریغ از نظارت آقای وزیر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
6
تا زمانی که ساخت اینگونه بزرگ راهها و یا بخش های اساسی و مهم کشور بر اساس مزایده واقعی نباشد و قربانی رانت خواری باشد وتوسط شرکتها و یا نهادهای وابسطه به قدرت باشد وضع به همین منوال خواهد بود و نه کسی جرات سوال کردن خواهد داشت و نه کسی پاسخ گو خواهد بود.
dato
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
6
به قول دولت مهرورز همه چی آرومه ....
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
7
0
رفتید گشتید مشکل پیدا کردین؟!
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
6
از یه مشت ادم بی مسئولیت و بی وجدان چه انتظاری باید داشت.خوردن پول مفت تو این مملکت خیلی عادیه.این همه عوارضی که میگیرند به جیب کی میره؟چرا کسی جوابگو نیست؟خدا لعنتشون کنه.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
4
با سلام و تشکر از مطلب خوبتان.
هفته پیش من از این جاده عبور کردم ان هم شب ، نمی دانید چه بلایی به سرمان آمد تا از این جاده رد بشویم جالب است حضرات در 3 مرحله هم عوارض درست و حسابی می
گیرندو هیچ فکری به حال مردم نمی کنند. در بخش زیادی از جاده هیچ روشنایی وجود ندارد و علاوه بر موارد یاد شده شما خط های سفید جاده قابل رویت نبود، علایم راهنمایی و رانندگی نیز به دلیل یا کثیفی و یا عمر زیاد دیده نمی شود و همچنین در بخشی از جاده که جاده به شدت باریک می شود هیچ علایم هشدار دهنده دیده نمی شود و تنها چند بشکه کثیف رنگ و رو رفته می شود دید که اگر یک لحظه حواست پرت باشد کارت با کرام الکاتبین است.

وقتی این موارد را و ان چاله مشعشع قبل از عوارضی را به مسول دریافت پول بی زبان گفتم با کمال وقاحت و حق به جانب گفت جاده ما خیلی هم خوب است همین هم زیادی است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
6
0
جاده خوبی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
5
یادمه یه زمانی برای کسانی که بتوانند چاله ای را در جاده ها نشان دهد جایزه میدادند !!!!
مهر: وزير راه وترابري گفت : تا پايان امسال به كساني كه دست انداز در سطح جاده ها پيدا كنند جايزه مي دهيم .
محمد رحمتي در بازديد از محورهاي ارتباطي بخش رودبار قصران شهرستان شميرانات گفت : بازسازي و بهسازي راه هاي ارتباطي كشور امسال با جديت دنبال مي شود و در پايان سال مردم هيچ دست اندازي را در سطح جاده هاي كشور مشاهده نخواهند كرد.
روزنامه اعتماد، شماره 1082 به تاريخ 17/1/85، صفحه 13 (اخبار اقتصاد)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
5
يكي از دلايل عدم كيفيت مواد اوليه؛ پيشنهادي ست كه توسط دست اندركاران؛جهت برداشتن مبلغي از قرار داد به پيمانكار داده ميشود و پيمانكار هم ناگزير است از مواد اوليه و پروسه كار و ... كم كند و نتيجه اش همين است كه در عكس ها مشاهده مي كنيد!!!
انشاا... هم اين نسل و هم تا چندنسل بعدشان؛خانه خراب شوند؛كساني كه به هر نحوي دست به خراب كردن كشورعزيزمان ايران ميكنند.
اهواز
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
5
وای اینجا ایرانیه؟ خدای من !!!
عصری خون...
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
7
خوب چرا ناراحت هستین!!!!
ممکنه بگین کدوم پیمانکار با زدو بند برنده این مناقصه شده!!!!!!!!!!!!!!!!
و این جاده وحشت را تحویل مردم داده!!!!!!!
........
عصری تو را خدا کامنت منو بزار......
ناشناس
Australia
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
8
در سال 1385 از این بزرگراه که هنوز در حال ساخت بود! گذشتم. بار دیگر در تابستان سال‌های 89 و 90 اما واقعا برای کیفیت این خدمات مهندسی باید متاسف شد.
راستی. ملت محترم؛ مگر ما مالیات نمی‌دهیم؟
پس چرا هیچگاه، نه خودمان؛ نه مقامات، مسئولین اینگونه خدمات با کیفیتی!!! را زیر سوال نمی‌برند؟
چرا در ایران این پرسش که "من مالیات می‌دهم؛ پس این موضوع حق من است"
یا
"من مالیات می‌دهم پس این کیفیت خدمات حق من نیست" پرسش رایج ما نیست؟
اگر پرسش رایج ما شود؛ چه رخ خواهد داد؟
آرمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
3
تو رو خدا یه سری هم به جاده ارتباطی بندرعباس به لار و شیراز بزنید که قرار بوده به دلیل اهمیت سه لایه روکش کنند اما به لایه دوم نرسیده از هر طرف یک ونیم متر از آن را زده اند((به جیب زدند)) و این باعث شده با کمترین بی توجهی از جاده منحرف شوی و ..................................
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
4
بله وقتی طرف خودشو پدر جاده های کشور ملقب میکنه حالا بیاد اینجا
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
9
حالا خوبه رئيس جمهورمون دكتراي ترافيك و فوق ليسانس عمرانه، اگر تخصص ديگه اي داشت چي مي شد؟
البته يادم نبود كه ايشان كارشناس ارشد في كل امور هستند.
شرمنده
Germany
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
6
از اين اتفاقات اگر مثلا در المان بيافتد مجري را بيچاره ميكنند چون منابع تامين كارهاي عمراني ماليات است و بس. تا وقتي پول يا مفت نفت هست و هر كس به ....وصل بود ميشود پيمانكار و مشاور و تا وقتي براي افتتاح نمايشي و سياسي كاري تراكم زيرسازي را بي خيال ميشوند و تا وقتي وجدان كاري در خواب ابديست همين خواهد بود،
bahram
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
6
بنده کارشتاس ارشد عمران 2 سال در اداره راه وترابری مشغول به کار بودم و سر نظارت بر پروِژه های آسفالت از کار اخراج شدم. چون مزاحم اجرای آسفالت توسط پیمانکاران که از دوستان صمیمی آقایون بودند بودم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
4
یادمه در دولت نهم وزیر راه اعلام کرد تا پایان سال اول وزارت ایشان گفتند هر کسی تا پایان سال در جاده ای دست انازی مشاهده کرد از ما جایزه دریافت کنه ..... ای عجب وعده هایی
ای کاش دولتهای قبل را تخریب نمی کردند .
ناظر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
2
قسمت شه از بروجن به سمت لردگان (جاده خوزستان) سفر کنید تا از جاده حرفه ای وزارت نفتی لذت ببرین.
اکبر شمس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
0
سلام. تنها آسفالت درست حسابی که طی چند سال گذشته خوب جواب داده و هنوز کارش به مرمت نکشیده آسفالت جاده شهریار به کرج، محدوده ی میدان سپاه تا شهرک صنعتی سیمین دشته
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
4
اگه گارانتی آسفالت جاده ها و خیابان ها مثل گارانتی ماهی تابه بشه
خدا رحم کنه
تو کشور ما گارانتی معنی نداره
جنس رو میبری میگه اینجاش مشمول گارانتی نمیشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aryana
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
7
سرعت 120 کیلومتر در ساعت. خوب خیلی خوبه!! بزرگراهه پاسداران تو تبریز که تا حالا کلی کشته داره لا اقل 10 تا تابلو توش هست که نوشته "سرعت بیش از 70 مساوی است با حادثه"!!!! فردا چند تا عکس از اون تابلوها می فرستم براتون. اتوبان اونقدر نشست کرده که تو سرعت 70 لاستیک به گلگیر ماشین می خوره! چیزی که من هیچ جا ندیدیم... مهندسی "پر کن برادر" همینه دیگه...
mm2
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
1
2
جاده اهواز - آبادان هم دست كمي از اين جاده ندارد. پيمانكار هم فقط وصله پينه ميكند.
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
2
ای بابا همه جاش همینه
این قصه سر دراز دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
2
دوستان اینکه خوبه بابا خیلی بی انصافید یه سفر تشریف بیارید جاده سبزوار قوچان که یه جاده ترانزیتی و پر رفت آمده ، بعد به این میگید آینه
بش میگن جاده خندق
نیشابوری
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
1
اوضاع خیابان های شهرها هم بهتر از این نیست. آسفالت خیابان های شهرستان نیشابور یکی از بدترین ها در ایران است. بدون هیچ گونه تغییری در این شهر جای سوال است پس بودجه شهرداری به کجا می رود؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
3
کجا رفتند مردان عمل
الف
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
0
به اینها نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
4
لازم است بدونی که پیمانکاران اکثرا شرکت های شبه دولتی هستند یعنی وای به روزی که بگندد نمک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
6
واقعا به موضوع خوبی اشاره کردی عصر ایران. ممنونیم.
مردم دلشون خونه از دست جاده های بی کیفیت. چرا باید همه چیزمون به همه چیزمون بیاد؟!!
اگه نمی تونیم مث جاده های قدیمی البته با تکنولوژی این زمان جاده خوب بسازیم وجدانن بذاریم کنار، از شرکت های خارجی بخوایم برامون جاده بسازن. به نظر من با این حیف ومیل های ما و چند باره کاری ها اگه یه بررسی فنی و اقتصادی بشه مشخص میشه به نفع مونه! این جاده که این جوری در کشور ما همه رو آزار میده در خیلی از کشور ها جزء زیبایی ها و افتخارات محسوب میشه!
و این یه درده، درررررررررررررررد!
کی اوضاع مون درست میشه؟!! از کجا باید شروع کرد؟؟؟
ناشناس
Italy
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
2
من از سال 63 در كرج هستم محال است يك خيابان سالم بدون لكه در كرج پيدا شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
5
من از این مسیر خیلی تردد میکنم خیلی وضعش خرابه اما جای بدتر از اینجا خیابونهای شهر ما میاندوآب هستش یعنی اینقدر چاله داره، بطوریکه در شهرهای اطراف کسانی که ماشین کارکرده خرید و فروش می کنند بخواهند از سالم بودن اطاق ماشینشون مطمئن شوند ماشینشونو میارند داخل شهر ما یک دور میزنند اگر صدا نداد مطمئن میشوند که سالمه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
1
با تشکر فراوان از عصر ایران محبوب و دوست داشتنی...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
3
برخورد 40 خودرو در آزاد راه زنجان - قزوین

تاریخ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
3
به نظرم اگر سارمان محترم بازرسی در این مورد ورود میکرد بسیاری از ابهامات برطرف میشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
2
كاش تاريخي كه آسفالت آن را اجرا كرده اند هم پيداواعلا ميكرديد.
مهربان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
1
اتوبان تهران و كرج جلوي چشمشونه كاري نميكنن
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
4
متاسفانه مجموعه راه سازی بصورت سنتی عمل می کنه و حاضر نیستند از لاک سنتی خودشون بیرون بیان تو این مملکت همه چی هست بخش خصوصی بدبخت رفته قیر پلیمری امولسیونی،گرید های مختلف قیر داره تولید میشه ولی آیا تا حالا تو راه کسی درخواستی برا این قیر ها داشته ؟ خیر چون سوادش وجود نداره. قیر امولسیون با قیمت پایین تر از قیر ام سی داره تولید می شه ولی حاضر به ایتفاده نیستند آقایون چون می ترسند قیر امی سی هر کیلوش 1000 تومنه امولسیون در دونوعی که تو راه کاربرد بیشتری داره با قیمت 550 و 750 مشتری نداره و کارخونه دارن خاک می خورند چون اقایون درایت ندارند. دوست عزیزمون میگن قیر 50-40 تولید نمیشه ؟ نه برادر من تولید میشه مشتری نداره.
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
3
جاده بروجن - لردگان به یه کشتارگاه تو جنوب غرب کشور تبدیل شده!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
4
تازه عوارض هم برای این کیفیت می گیرند. من عید از این اتوبان رد شده ام هنوز نتوانسته ام سرو صداهای داخل ماشین رو رفع کنم.
ايران
Kazakhstan
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
5
آقا مديريت جهان و بچسب . اهتمام داشتن به بزرگراه و آسفالت و زيرسازي و .... در شان مسوولين ما نيست .
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
6
پارسال موقع رفتن به تهران تو آزادراه تبریز زنجان طوری توی یکی از همین چاله ها افتادم که جفت قالپاق طرف راننده به هوا رفت و هردو تا رینگ هم بدجوری کج شد و خالی شدن باد یکی از لاستیک ها هم اضافه شد به مشکلات (حالا بماند تعویض لاستیک در هوای سرد زمستان )- یک ماه بعد دوباره همون مشکل توی اتوبان زنجان قزوین پیش اومد .رقص قالپاق ها توی هوا وسط اتوبان ؛کج شدن رینک ها و خالی شدن باد لاستیک ها و صدمه دیدن جلوبندی و.....
آیا واقعاً انصافه همه ساله که عوارضی رو گرون تر از سال قبل می کنند ولی دریغ از امنیت .
بهتره مسئولان یه سری به کشور همسایه ترکیه بزنند و تفاوت اسفالت را بفهمند
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
4
هیچ دقت کرده‌اید که بعضی از این عکس ها را می شود به جای عکس‌های گرفته شده از سطح کره ی مریخ به نمایش گذاشت....مشکل آسفالت تو کشور ما چیز تازه‌ای نیست... همین خیابانی که در غرب تهران محل منزل ماست هم همین مشکلات را دارد ، تقریبا همه خیابان ها و جاده های ایران مثال این معضل هستند...وقتی مدیریت خرابه تا هست همینه....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
7
احسن حرف دل مردم بود. به خدا دوبرابر هزینه این را هم مردم خرج جلو بندی و تنظیم فرمان شکستگی رینگ و شکستگی دسته موتور می کنند . رانندگی در این آزاد راه مثل بازی آتاری است که مواظب باشی نسوزی .
عدالت
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
5
وقتی شایسته سالاری چایش رابه فامیل سالاری وحزب وگروه سالاری می دهدبهترازاین انتظارنداشته باشیدبه امیدفرج
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
1
2
آزاد راه جدید احداث شده قزوین رشت را ببینید که چه افتضاحی است .جدای از آسفالت بی کیفیت هر از گاهی رانش زمین در لوشان و رودبار بر اثر بارندگی و یا بدون علت واضح خطرات زیادی را در پی دارد.این مسیر که باید 3 تا 4 ساعت پیموده شود برخی مواقع به 10ساعت هم کشیده میشود . آنجاهائیکه راحت و دارای سختی کمتری بوده را جاده کشی کرده اند و مسیر 10کیلومتری از منجیل تا رودبار را به دلیل کوهستانی و سخت بودن رها کرده اند و بیشتر ایام خصوصا تعطیلات صفهای چند کیلومتری و ترافیک دیوانه کننده ای ایجاد میشود. چرا یک مسیر را بدرستی طراحی ، اجرا و تمام نمیکنند و برای برخی تبلیغات از جمله این آزاد راه و یا پروژه های دیگر مانند رآه آهن اصفهان شیراز که قبل از تکمیل افتتاح شد و مشکلاتی در پی داشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
4
علت خرابی تمامی این جاده ها قیر نامرغوب دمیده است که از نفت کوره درست میکنند و هیچ کس جلودار نیست ... بازرسی شرکت نفت کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
4
حيف شد اون وزير قبلي اسمش چي بود ؟ آهان بهبهاني !
بنده خدا قرار بود براي پيدا كردن يك چاله جايزه بده .
اخوي دير جنبيدي والا كلي جايزه مي گرفتي و به تمكن مالي مي رسيدي !
ناشناس
-
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
3
ولی عوضش تو همدان اصلا چاله وجود نداره فقط در ازای هر 5 متر آسفالت یه چاه عمیق وجود داره
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
7
پليس راه مي تواند در كمين گاهها بخوابد و رانندگان غافلگير كند و راننگان خاطي خوب مي بيند ور از انواع دوربينهاي پيشرفته و غير پيشرفته راننگان را رسد مي كند اما چاله هاي به بزرگي و زيادي را نمي بيند چه طور به فكر استفاده دستگاههاي استاندارد جهاني و بسيار پشرفته براي گرفتن مچ رانندگان مي باشد اما اين جاده هاي غير استاندارد را نمي بيند اول جاده هايت استاندارد كن بعد در كمين بنشين و با استفاده از دستگاههاي استاندارد و پيش رفته مچ رانندگان خاطي را بگير .از شما آقايان پليس راه مي پرسم اگر جاده هاي ماحتي در حد پايين استاندارد جهاني باشد آيا راننده اي مجبور ميشود سبقت غير مجاز بگيرد يا وقتي به جاده نسبتا صافي مي رسد براي جبران زمان فوت شده از سرعت غير مجاز استفاده كند چطور به فكر افزايش دم به دم قيمت بنزين هستيد و دل اين مردم نجيب را مي لرزانيد اما نمي دانيد ترمز گرفتنها و گاز دادن هاي پي در پي چقدر روزانه مصرف بنزين را افزايش مي دهد چرا دولت هزينه اشتباهات خودرا از جيب مردم مي كشد بيرون آقاي رويانيان همه چيز ريز را خوب مي بيند اما چاله چوله هاي به اين بزرگي را نمي بيند دست اندازها ي سرتاسر جاده هارا نمي بيند انشاءالله خداشمار را هدايت كند
نادر
United States of America
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
6
45 سال از ساخت اتوبان ابادان و خرمشهر میگذرد . چرا این قبیل راه ها که قبل از 57 ساخته شده اند سالم مانده اند . چون دزدی از مصالح و کار به اندازه امروز نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
3
جون مردم به دمپاییشونم نیست دیگه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
2
3
به نظر بنده باتوجه به كامنتها و نقطه نظرات ايراد شده كل فرآيند مشكل دار است گير دادن به همديگر و ايراد را به گردن همديگر انداختن هيچ مشكلي را حل نميكند در اين خصوص همه مقصريم از ما كه در انتخاب مسولين دقت نمي كنيم تا پيمانكاري كه در مصرف و انجام كار بهر علتي كم مي گذارد اي كاش ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
2
1
چه اشكالي دارد؟ مسولين در حال بررسي هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
6
بر پیمانکار بی وجدان وناظرین که رشوه می گیرند لعنت که پولها رو توی راه بیمارستان بدند یا خرج اعتیاد خود و فرزندانشون بکنند.......
بجستانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
3
کاش در تصادفات پلیس نظری هم به جاده می کرد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
5
بزرگ راه قم -کاشان از این هم افتضاح تر است . پیمانکار فقط به فکر سر هم بندی و مسئولین هم به فکر جیب شریف . و البته کسی به فکر جان و مال مردم نیست !!!!
كورش كبير
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
4
نصايح كورش به داريوش
بي علت نبود كه كورش به فرزندش نصيحت كرد كه در حكومت ودولت خود از دوستان واشنايان بر سر كار و پست حكومتي نگمار
نصيحت گوش نكردن همين چيزها را هم داره
واي به حال ما... واي به حال ما
حسين
Germany
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
3
وقتي حال تبريز اينه ما جنوبي ها ديگه هيچي نميگيم آخه تا حالا فكر ميكرديم نون اونا توروغنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
6
پس اين همه بودجه هاي هنگفت و درآمدهاي بالاي اين سالهاي ايران را دولت خرج چه چيزي كرده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
2
پس اين همه بودجه هاي هنگفت و درآمدهاي بالاي اين سالهاي ايران را دولت خرج چه چيزي كرده؟
mahdi
Kazakhstan
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
4
قزوین به زنجان وزنجان به اون دنیا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
6
اينها همه توطئه آمريكاست. يه وقت فكر نكنيد مديران نالايق داخلي و پيمانكاران خيانتكار و ناظران نالايق باعث چنين مشكلاتي ميشوند!!
یه زنجانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
5
واسه زنجان - قزوین و این اتوبان افتضاح از هر سواری 1500 تومن هم میگیرن!! همین 1500تومن قبل عید 1100 تومن بود! نمیدونم رو چه حسابی یه دفعه حدود 40% میذارن روش بدون اینکه تغییری ایجاد بشه!
واسم سوال بوده چرا زنجان-قزوین 1500 تومن ولی قزوین-تهران کهکیفیتش خیلی بهتره+روشنایی شب برای تمام مسیر 200 تومن!!!!!!!
a-s
United States of America
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
5
شما بيائيد وضعيت اسفناك آسفالت و دريچه هاي آبي كه در ميدان آزادي تهران است و موجب دست اندازهاي زيادي شده است را تماشا كنيد ، و ببينيد كه چگونه جلوي خارجي هاي زيادي كه به آنجا مي آيند ، آبرويمان دارد مي رود ، آنوقت از جاهاي ديگر توقع داشته باشيد.
ناشناس
United States of America
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
4
دیشب 40 تا ماشین تو بزرگراه زنجان قزوین تصادف کردن با هم
معین
Australia
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
7
با وجود این من می گم باید حواسمون به جاده های لبنان و عراق باشه مبادا آنها از حمایت های همه جانبه شون از ایران دست بردارند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
8
ته همه اين ماجرا ها به دروغ و دزدي مربوط مي شود!!!!
رحمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
5
من ساعت 2 نیمه شب با همراه داشتن زن و سه بچه در این بزرگراه با سرعت 120 بسمت تبریز میرفتم که یهو در یکی از این چاله ها افتادم , ناخودآگاه فرمان را پیچاندم که اگر درکنار یا پشت سرم ماشین می بود حتمن تصادف منجر بمرگ میکردیم,فقط خدا ما را نجات داد.البته همیشه شانس یار نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
5
با سلام
منهم تقريبا دو هفته يكبار مسير قزوين زنجان رو طي مي كنم متاسفانه وضعيت اتوبان فوق العاده بد است و مسئولين فقط در فكر درست كردن ظاهر اتوبان بوده و با وصله و پينه گزارش كاركرد ارائه مينمايند
لازم به ذكر است چهار سال پيش يكي از همكاران ما به علت افتادن در يكي از اين چاله ها ماشين را به گاردريل زده و به شدت خود و مادرش زخمي شد تو رو خدا به مسئولين اعلام نمائيد تا احساس مسئوليت نمايند و به فكر درست كردن آمار و ارقام نباشند فرق ما با كشورهاي مثل ژاپن و ... در اين است
شهروند زنجاني
Netherlands
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
8
حالا كجاشو ديديدين ! هرقدم يه گشت نامحسوس ،دوربين كنترل سرعت، تازه عكستم ميگيرن ميفرستن در خونه و... بعد ازاين آزار راه بايد جريمه هم بدي. ازماست كه برماست.
دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
1
4
محض اطلاعتون خوبه که یه سری هم به اتوبان تهران-قم بزنید.تا دلتان بخواهد از این چاله،چوله ها فراوانه.
زنجانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
6
در محدوده 20 تا 30 کیلومتری قزوین چند سالی است در حال بازسازی نسبتا" اصولی هستند و حتی دو بار آسفالت ریزی کردند طی دو سال احتمالا" اداره قزوین فعلا" با مسکن ادقام نشده!!! راستی معمولا" با خاک کنار جاده چاله هارو پر می کنند و نه با آسفالت! شما سیاه نمایی کردید!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
10
سلام .
دو سال پیش یکی از همین چاله های ماندگار در جاده ها و خیابانهای کشور عزیزم ایران باعث مرگ پدر و دو دخترش شد . پدر تازه بازنشسته و دختران جوان یکی دانشجو در کرمان و دیگری شاغل در اداره برق و مادر هم بعد ار یک سال بیمار و نابود و افسرده و ...
مواردی از این دست کم نداریم .
بارها در بسیاری از نظراتم در این باره گفته ام که اگر تمام کارها در کشور زمین گذاشته شود و فقط مشکل جاده های کشور حل شود برای نجات جان مردم بسیار ازرشمند است .
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
8
مهر ماه سال گذشته بنده به اتفاق خانواده در اثر برخورد ماشینم با یکی از همین چاله ها تصادف شدیدی کردم که منجر به فوت همسر وفرزندم شد
از عذاب جاده خسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
8
کاش صدا و سیما هم مثل شما فکر میکرد
خدا پدر و مادرتان را بیامرزد که حرف دل میلیونها ایرانی را زدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
6
با این ادغام جدید که تمام اعتبارات به سمت مسکن مهر میره دیگه کلا جاده خوب نخواهیم داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
6
هنوزخوبه بدتراز اين هم ميشه وقتي كه مسئولين بجاي اينكه به فكرمردم باشن دنبال كشمكشهاي سياسي هستندديگه به اينكارهانميرسندهنوزروزخوش ماهست
یه زنجانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
1
4
دوست کارشناسم نمی دونم چرا قیر خوب فقط تو زنجان نیست یا فقط تو زنجان مسکن با شما ادقام شده یا .... .بله! به نظر من سیاه نمایی شده چون لکه ها با نخاله پر می شن نه آسفالت!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
8
جالبتر از همه اين است كه پليس در اين بزرگراه به دنبال شكار سرعتهاي بالاتر از 120 است !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
5
با تشكر از اين گزارش مبسوط به نظر مياد چند زماني است كه راه هاي كشور به حال خود رها شده اند و متولي خاصي دغدغه نگهداري راه هاي كشور را ندارد. مطلب فوق در خصوص يك يا چند جاده و بزرگراه مطرح نيست و تقريبا" در خصوص كليه راه هاي مواصلاتي كشور صادق است. اين مسئله باعث ميگردد طرح هاي نوروزي پليس راه و افزايش مبالغ جريمه ها نيز مانع افزايش ميزان تصادفات و تلفات جاده اي نگردد.
اسماعيل
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
8
روز 29 اسفند با خانواده به زنجان ميرفتيم كه در اثر همين دست اندازها تصادف كرده ونزديك بود كشته شويم.البته افسر پليس راه زنجان وجود اين چاله هارا ضروري و باعث كاهش تصادفات در اين محدوده ميدانست.
صادق صادق زاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
1
5
فكرنون باش كه خربزه اب است چراگزافه ميگوييد خانه ازپاي بست ويران است شماهادنبال چي هستيد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
1
4
وزارت راه و ترابري =مرد (از بين رفت)
خبر نداريد پس از ادغام چه بلايي سر وزارت راه آمده - با توجه به انتصاب مديران شهرسازي به عنوان مديران كل راه و شهرسازي استانها و عدم تجربه كافي ( هيچ شناختي از راه حتي تعريف راه و راه سازي ) ادارات كل راه و ترابري استانها از هم پاشيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
1
4
آقا سری به جاده اردبیل به رضی بزنید
احمدي
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
8
برخورد 40 خودرو در آزاد راه زنجان - قزوین
کد خبر: ۲۴۲۶۶۰تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۷
40 دستگاه خودرو در آزادراه زنجان ـ قزوین باهم برخورد کردند .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، این حادثه تلفات جانی نداشت . سرهنگ رشتیانی فرمانده پلیس راه زنجان علت برخورد اینهمه خودرو را نامناسب بودن آسفالت آزاد راه زنجان ـ قزوین عنوان کرد و گفت : رینگ اکثر خودروها به محض رسیدن به این قسمت از جاده شکسته وموجب بروز این حادثه شده است .

مظفری دادستان انقلاب زنجان نیز گفت : به اداره کل راه و شهرسازی استان 10 روز فرصت داده شده است تا وضعیت نامناسبت آسفالت اصلاح شود درغیر اینصورت با متخلفان این نابسامانی برخورد قضایی می شود .

مدیرکل راه و شهرسازی زنجان هم گفت : 60 کیلومتر از آزاد راه زنجان قزوین نیاز به آسفالت مجدد دارد .
lایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
2
16
پول آسفالت را میدهیم لبنان، پول گاز جدا!
هنوز قراره واسه برادران عزیز عراقی(جانم فدایشان) مدرسه بسازیم!
مردم نرن تبریز مگه واجبه؟! اونجا آدم به قدر کافی هست احتیاجی نیست ما بریم!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
3
1
بابا جان دوولت خدمتگزارهرساله کلی جاده درست میکنه اونم ازنوع مرغوبش ها،الان همین جیگر زلیخا که میگی طولش چقدره؟"توی ایران اصولا این سالهاآمار حرف اول رومیزنه."
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
5
خيلي كشورها نفت هم ندارن ولي اسفالتشون تضمين صد ساله هست ولي ما كه اين همه به خمدمون مينازيم اين هم مدركش
کارشناس بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
1
8
سلام، بنده در زمان اجرای این آزادراه(دقت بفرمایید با بزرگراه فرق دارد) کارشناس آن پروژه بودم و خدمت شما عرض می کنم مشکل این پروژه این است که علاوه بر استفاده از قیر نامناسب و نحوه اجرای ضعیف به دلیل اصرار بی مورد مسئولین در فصل زمستان آسفالت اجرا شده است. ما نمونه های بسیاری از پروژه های عمرانی داریم که دخالت های سیاسی و غیرکارشناسی آنها را به کلی از حیض انتفاع خارج می سازد و یا لطمات جبران ناپذیری به آن وارد می کند. این هم نمونه ای از این پروژه هاست. کلا بایستی از مسئوللین محترم کشور در این زمینه سپاسگذار بود که چقدر راحت پول بیت المال را هدر می دهند.
سامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
8
سوالی که من علاوه بر سوال شما از مسوولین دارم اینست که با پول عوارضی که اول این بزرگراهها از مردم می گیرید چکار میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
عزیزم من مسئول نیستم اما جریان عوارضی اینه :
دولت برای ساخت بزرگراه ها هزینه نمی کنه بلکه از بانک ها وام می گیره و در قبال وام عوارض جاده برای مدت مثلا بیست سال به آن بانک تعلق می گیره وقتی این مدت تمام شد عوارضی هم جمع می شه ، مثل عوارضی تهران کرج و عوارضی حصارک کرج که جمع شدند.
کارشناس بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
6
جسارتا بایستی خدمت شما عرض کنم که توضیح دوستی که با نام "ناشناس" مطلب نوشته اند تقریبا صحیح است. البته دولت برای ساخت آزادراه با بخش خصوصی و یا بانک شریک می شود و هر کدام 50 درصد هزینه احداث را می دهند و بخش خصوصی بلافاصله پس از بهره برداری عوارض را جهت جبران سرمایه گزاری و سود خود برمی دارد و بعد از آن دولت همچنان عوارض را برای جبران هزینه های تعمیر و نگهداری اخذ می نماید. بهرحال حداقل نصف پول احداث بزرگراه مستقیما از بیت المال تامین می شود.
ترکیه و روسیه؛ احیای دیدار تاریخی پس از یک قرن تصاویری آخرالزمانی از رانش زمین و فروریختن کوه در ژاپن (فیلم) استادیوم سندی‌گیت رود؛ قدیمی‌ترین ورزشگاه دنیا با ۱۶۴ سال تاریخچه (+عکس) وزارت بهداشت روسیه: توزیع واکسن ضدسرطان از ۲۰۲۵ به صورت رایگان پرندگان مهاجر مهمان زمستانی تالاب هیرم اوز (فیلم) رونالدو: مشکل منچستریونایتد مربی نیست؛ آکواریوم مشکل دارد نه ماهی! مدیرعامل  کرمان موتور: تا سال ۱۴۰۷ هشت مدل خودرو جدید را به بازار عرضه می کنیم / ظرفیت ۳۰۰ هزار دستگاهی کرمان موتور آماده بهره برداریست اقدام خیرخواهانه دروازه‌بان پاری‌سن‌ژرمن؛ پرداخت هزینه پاکسازی سواحل از نفت حاشیه‌های پخش اولین سریال مشترک تلویزیون و پلتفرم‌ها فامیل دور بشار اسد: او ما را فریب داد/ من کسی را شکنجه نکرده ام، فقط دو تا سیلی می زدم و رهایشان می کردم! رویای بزرگ الهلال؛ قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها با فن دایک خواص شگفت‌انگیز یک میوه ناشناخته (فیلم) پرند شهرستان می‌شود مهارت آشپز چینی در برش زدن و تهیه غذا با ماهی تن غول پیکر (فیلم) توصیه هوش مصنوعی به بارسلونا؛ جذب مدافع لورکوزن برای استحکام خط دفاعی