۱۵ مهر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۸۳۴۳
تعداد نظرات: ۲۶۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۶-۱۱-۱۳۹۰
کد ۱۹۸۳۴۳
انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۶-۱۱-۱۳۹۰

وعده ای که مصوبه شد ؛ آیا کابوس نیروهای شرکتی تمام می شود؟

کارمندان شرکتی نه تنها دستمزدهای پایین تری می گیرند بلکه از مزایای کارمندان رسمی و پیمانی مانند وام ، مساعده ، اماکن اقامتی و تفریحی ، بن ، پاداش ، اضافه کار و ... بی نصیب هستند.
عصرایران - سرانجام وعده محمود احمدی نژاد مبنی بر سر و سامان دادن به وضعیت نیروهای شرکتی تبدیل به مصوبه شد و هیات دولت تصمیم گرفت به طور نهایی شرکت های پیمانکاری واسطه بین نیروهای انسانی و دستگاه های دولتی را حذف کند.

بیش از 10 است که رویه ای تبعیض آلود و رانت آمیز در کشور شکل گرفته است که بر مبنای آن ، شرکت هایی تشکیل شده اند که از یک سو با دولت و از سوی دیگر با افراد قرارداد می بندند و با جذب افراد ، آنها را برای کار ، به دستگاه های دولتی معرفی می کنند. دولت نیز به افراد معرفی شده ، مستقیماً حقوق نمی دهد بلکه دستمزد آنها را به شرکت های واسطه می پردازد ؛ این شرکت ها نیز درصد قابل توجهی از این وجوه را به نفع خود کسر و الباقی را به کارکنان می دهند و بدین ترتیب این شرکت ها بی آن که کار خاصی انجام داده باشند هر ماه مبالغ زیادی را از رهگذر کار افراد معرفی شده درآمد دارند!

وضعیت حاضر باعث می شود دو کارمند که در یک اتاق کار واحدی را در شرایط یکسان انجام می دهند دریافتی های متفاوتی داشته باشند.
کارمندان شرکتی نه تنها دستمزدهای پایین تری می گیرند بلکه از مزایای کارمندان رسمی و پیمانی مانند وام ، مساعده ، اماکن اقامتی و تفریحی ، بن ، پاداش ، اضافه کار و ... بی نصیب هستند. به علاوه نیروهای شرکتی از کمترین امنیت شغلی برخوردارند و همه این ها باعث می شود احساس عمیقی از یک تبعیض واقعی و بی عدالتی در میان این افراد شکل بگیرد و طبیعتاً خواسته یا ناخواسته میزان بهره وری نیز پایین بیاید.

این در حالی است که وضعیت این نیروها از دو حالت خارج نیست. یا دولت نیازی به آنان ندارد که در این صورت باید پرسید که چرا آنان را از طریق شرکت های واسطه به کار گیری کرده است؟ بنابراین ، فرض حاضر مردود و فرض دوم قابل قبول است : دستگاه های دولتی به این نیروها نیاز دارند که در این صورت باید گفت چرا باید بخشی از دستمزد آنها به واسطه ها برسد؟

این موضوعی است که محمود احمدی نژاد در بحبوحه رقابت های انتخاباتی سال 84 در یک برنامه تلویزیونی اعلام داشت و تصریح کرد که یکی از کارهایش در صورت رئیس جمهور شدن ، سر و سامان دادن به اوضاع ناعادلانه حاکم بر نیروهای شرکتی است.

اینک خانواده های بسیاری چشم امید به تصمیم جدید هیات دولت دارند تا کابوس "موقعیت شغلی متزلزل با حقوق ناچیز" از خانه آنها رخت بربندد و تبعیض چندین ساله پایان پذیرد.

تصمیمات و اقدامات مثبت دولت را باید ارج نهاد و تقویت نمود و مصوبه اخیر نیز در همین راستا ارزیابی می شود مشروط بر این که به بیکار شدن نیروهای شرکتی در بروکراسی این تغییر و تحول نینجامد.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۶۴
در انتظار بررسی: ۲۴
غیر قابل انتشار: ۳۵
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
14
497
از شما خواهش میکنم برای شرکتهای خصوصی نیز پیگیر باشید تا تبعیض ها برای همه برداشته شود که برای یک کار یکسان و مدرک تحصیلی یکسان و سابقه کار یکسان و ... نصف کارمندان رسمی حقوق نگیریم
پاسخ ها
احسان
| - |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
کار خوبی است
هبوط
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
فردا با تاسيس شركتهاي تعاوني اين قانون خوب دور زده مي شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
62
162
کارمندان شرکتی نه تنها دستمزدهای پایین تری می گیرند بلکه از مزایای کارمندان رسمی و پیمانی مانند وام ، مساعده ، اماکن اقامتی و تفریحی ، بن ، پاداش ، اضافه کار و ... بی نصیب هستند. به علاوه نیروهای شرکتی از کمترین امنیت شغلی برخوردارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
15
187
تصمیمات و اقدامات مثبت دولت را باید ارج نهاد و تقویت نمود و مصوبه اخیر نیز در همین راستا ارزیابی می شود مشروط بر این که به بیکار شدن نیروهای شرکتی در بروکراسی این تغییر و تحول نینجامد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
520
149
خواهشا صورت مسئله رو پاک نکنید.
این که این عزیزان باید امنیت شغلی داشته باشند و تبعیض نباشه حرف 100% درستیه اما نباید صورت مسئله رو پاک کنیم!
هزاران نفر میشینن بررسی می کنن میبینن باید دولت کوچک بشه حالا دلیل نمیشه اگر ما عرضه نداریم به درستی این حرکت رو اجرا کنیم دوباره برگردیم به 10 سال پیش و دولت رو بزرگ کنیم! کاش یکم نگاه بلندتری به موضوع داشتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
چیه عزیزم ؟ مگه جوونای فعلی حق ندارند مثل شما از حق و حقوق و امتیازات و امکانات شغلی برخوردار باشند ؟ جای شما رو تنگ می کنند؟ شما حتما از همون نیروهای رسمی هستی که صبح تا شب تو اتاقت چرت می زنی و دست آخر دو میلیون حقوق می گیری و خوشحالی که اداره رو دور زدی .... اگر نیروهای پیمانکاری نباشند که کار این اداره جات روی زمین می ماند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
به نطرت کوچک شدن دولت ارزش این رو داره که یک عده ای با کمترین واقعا کمترین حقوق کار بکنن؟؟؟؟!!!!!دوست عزیز برداشتی که از کوچک شدن دولت داری با پرسنل شرکتی زمین تا آسمان فرق داره!!! کجای کاریم!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
دوست عزیزی که پاسخ دادی و گفتی احتمالا بنده که نظر رو دادم کارمن رسمی با حقوق 2 میلیونی هستم! خوبه بدونی بنده19 سالمه و دانشجو هستم و احتما چند ساله دیگه درگیر استخدام.
کاش یاد میگرفتیم انقدر پیش داوری نکنیم کافی بود فقط مخالفتت و دلیلت رو می گفتی.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
دوستانی که منفی دادید.
به تبعات بزرگ شدن دولت فکر کردید؟ شاید با این مصوبه امروز وضع این نیروها خوب بشه ولی چند وقته دیگه تبعات تاسف بار یک دولت بزرگ و ناتوان رو میبینید.
یه روز داد میزنیم دولت باید کوچیک شه و یه روز...
كارمند رسمي در حال چرت زدن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
به عنوان يك نيروي رسمي شركت نفت، حرف آقاي ناشناس در مورد چرت زدن نيروهاي رسمي در ادارات رو تاييد ميكنم. ولي خداييش اين موضوع تقصير ما نيروهاي رسمي نيست. كلا كارها رو به پيمانكار واگذار كردن و دست ما رو هم بستن. ميگن شما ناظر باشيد. تازه اگر حين نظارت به مواردي خلاف قرارداد برخورد كني و بخواي گزارش بدي، ممكنه از طرف رييس بالاتر توبيخ هم بشي.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
راه حل اصلي و موثر اين است كه خود اين شركتهاي دولتي به بخش خصوصي واقعي واگذار شوند.
.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
63
273
من کارمند وزارت نفت هستم حقوقم نصف نیروهای قراردادی این وزارت خانه و یک چهارم نیروهای رسمی این وزارت خانه است در حالی که تمام کارها در واحد ما به عهده نیروهای پیمانکار است و نیروهای رسمی تنها در اتاق هایشان از اینترنت پرسرعت دولتی استفاده می کنند و تا دیروقت در اداره می مانند تا از حق اضافه کاری که برابر با حقوق بنده است برخوردار شوند هر روز و هر روز افسرده تر می شویم به واسطه کارمان مجبوریم در ماه ماموریت های مختلفی را به مناطق بدآب و هوای نفتی داشته باشیم و به همین دلیل مشکل گوارشی پیدا کردیم هر روز مجبوریم به این وضعیت پروازها به ماموریت برویم و تا کی زنده باشیم معلوم نیست در حالی که برای یک روز ماموریت ما تنها 7 هزار تومان پرداخت می شود آن هم با کلی منت تمام زندگی ما شده کار و تعطیل و غیرتعطیل هم ندارد آخر سر هم این وضع حقوق و دستمزد حتی در سطح وزارتخانه به نیروهای پیمانکاری به دیده تحقیر نگریسته می شود و این در حالی است که در بسیاری از قسمت های اداری و عملیاتی وزارت خانه امور حساس بر عهده این نیروهاست
این را هم بگویم که بسیاری از این شرکت های پیمانکاری از دوستان و آشنایان آقایان هستند که حتی در مواردی که از نزدیک در جریان آن بودم حتی مناقصه مربوط به انتخاب این شرکت ها نمایشی برگزار می شود و شرکت موردنظر از قبل انتخاب شده است
آقای رئیس جمهور حتی اگر همین امروز این قانون را اجرائی کنی چهارسال در حق و حقوق این نیروها اجحاف شده است چه برسد به این که فکر می کنم این قانون حالا حالاها اجرایی نشود چون در اداره ما بهانه هایی همچون کار حجمی و نداشتن سمت وجود دارد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
بنده کارمند رسمی وزارت نفت هستم و در جواب این دوست عزیز باید بگم 1- اگر اینترنت پرسرعت دیدی آن هم در ادارات دولتی سلام ما راهم برسان 2-این خیمه شب بازیها فقط برای استخدام نور چشمی ها است وبس 3- شاید جنابعالی حقوق خود را با مدیران شرکت نفت آن هم در مناطق جنوبی کشور مقایسه کرده باشید چرا که در اداره ما حقوق پرسنل پیمانکار نتنها بیشتر بوده بلکه عیدی آنها نیز چند برابر عیدی کارمندان است و وقتی بابت این اختلاف ها سوال می کنیم می گویند شما ثبات شغلی دارید ولی آنها ندارند بعبارتی آواز دهل از دور خوش است .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
من هم مثل شما نفتیم ولی پیمانی؛جانا سخن از زبا ن ما می گویی
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
70
106
چند تا سوال اینجا مطرح میشه:
1- مدیران شرکت های پیمانکار نحوه عملکرد، پرداخت و ... کارکنان خود را مدیریت می کنند و طبیعتاً اگر این نیروها به بدنه دولت برگردند مجددا ً باید افرادی جهت مدیریت این نیروها استخدام شوند.
2- این نیروها طبیعتاً دارای قرارداد کارگری می باشند و اگر تفاوت قرارداد کارگری با کارمندی این قدر زیاد است باید فکری به حال همه کارگران نمود.
3- شکی نیست که دلیل قرارداد بستن دولت با شرکت های پیمانکاری مشکلات مدیریت چنین بخش هایی بوده است. آیا فکری به حال این امر شده است؟
4- به نظر می رسد در آینده در اثر سوء مدیریت بخش دولتی و توفق روابط بر ضوابط بسیاری از این نیروها با افراد دیگر جایگزین گردند و افراد مزبور به مرور زمان بیکار شوند. به این افراد بیکار شده کارمندان بخش های اداری شرکت های پیمانکاری را نیز اضافه کنید. آیا این افراد نیز توسط دولت جذب می شوند.
5- آیا این طرح با اهداف کوچک شدن بدنه دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی مغایرت ندارد؟
6- بخش خصوصی هر گاه احساس نماید یکی از پرسنل خود کار واگذار شده را به درستی انجام نمی دهد به سرعت وی را جایگزین می نماید. این امر در دولت میسر نیست لذا بسیاری از پرسنل دولت که سال هاست کارایی خود را از دست داده اند و یا انگیزه ای برای کار ندارند در بدنه دولت باقی مانده و حقوق دریافت مینمایند بدون آنکه گرهی از کشور بگشایند. جالب اینجاست که توقع آنان روز به روز بالاتر نیز می رود.
7- شاید بهتر باشد دولت با پرداخت تمام حق و حقوق شرکت های پیمانکار(که بعضاً ماه هاست طلب خود را از دولت نگرفته اند) و دقت در برگزاری مناقصات مربوطه، شرایط حقوق و مزایای کارمندان این شرکت ها را سر و سامان دهد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
3
50
من ازنیروهای شرکت تدارک بانک ملی هستم خواهش می کنم به وضعیت این شرکت نیز رسیدگی فرمائید
آدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
3
47
اینها همش حرفه
من میخوام بدونم شرکتی رو بردارن به جاش تعاونی میزارن یعنی چی ؟
ما شرکتی بودیم و پارسال قرارداد مستقیم شدیم یک سال فقط علی الحساب حقوق گرفتیم تا تکلیفمون مشخص بشه بعد از اینهمه ترس و نگرانی گفتن حالا باید تعاونی بشیم که هیچ فرقی با شرکتی نداره
پاسخ ها
AT@M
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
بنده دقیقا همین شرایطو دارم.
1 ساله علی الحساب حقوق ناچیزی دادند هنوز هم بر مبنای حکم سال های قبل حقوق می گیرم.
اصلا نمی دونیم حقوق واقعی مون چقدره؟
کاربنده بسیار پرخطره ولی حقوق .....
بدترین قسمتشم بلا تکلیفیه.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
2
94
خدا خیرت بده عصرایران که تو این وانفسا به فکر ما نیروهای شرکتی هستی. باور کنید کمرمان شکست از این همه گرانی و حقوق پایین و تبعیض
شهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1
15
در مورد کارکنان قراردادی طرح چطور؟وضع ما هم جالب نیست.گاهی چند ماه در میان حقوق میگیریم.چه برسد به مزایا
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
11
اصل موضوع کار بسیار مهمی است اما تفسیر این مصوبه را نیز به صورت کامل ارائه کنید چه بسا بسیاری از نیروهای شرکتی در بخشهای خدماتی ( نظافت- حمل و نقل و ...) توسط شرکتها به دستگاهها و ادارات معرفی شده اند آیا این مصوبه شامل این عزیزان نیز می شود.
تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1
44
دکتر لطف الله فروزنده معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور در حاشيه نشست هيئت دولت با بيان اين مطلب اظهار داشت: طبق دستورالعمل تهيه شده در دولت، مشاغل مختلف موجود در ادارات تعريف شده اند.

وي افزود: مشاغلي همچون پيشخدمت، آبدارچي، نظافتچي، آشپز، نامه رسان و نظاير آن جزء نيروهاي قراردادي بوده و مشمول ماده 124 قانون مديريت خدمات کشوري مي شوند.

فرونده ادامه داد: با اين گروه از افراد دولت مستقيما قرارداد منعقد خواهد کرد.

وي گفت: قرارداد کار معين مشاغلي نظير مسئول دفتر، متصدي، ماشين نويس و غيره در بدنه دستگاه هاي دولتي تمديد خواهد شد.

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور اضافه کرد: شرکت هاي تابعه وزارتخانه هاي مختلف که مشمول اصل 44 قانون اساسي هستند، بر اساس تصميمات گرفته شده تحت پوشش تعاوني ها ساماندهي خواهند شد.

وي تاکيد کرد: از اين پس هيچ يک از دستگاه هاي دولتي حق ندارند براي تامين نياز نيروي انساني خود با شرکت هاي واسطه قرارداد امضا کنند.

فروزنده در پاسخ به سئوالي در رابطه با ضمانت اجرايي دستورالعمل تهيه شده توسط دولت، اذعان داشت: قانون و ذي حسابان ضمانت هاي اجرايي اين دستورالعمل خواهند بود.
پاسخ ها
کارشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
انشااله که اینطور باشه ولی دوست عزیز ذیحسابان نماینده مجلس هستند و دستگاهها نماینده دولت، جال چطور آقای فروزنده با وجود ماده 32 قانون مدیریت خدمات تونستند از طرف مجلس هم موضوع را تایید کنند.و براستی در صورت صحت تایید مجلس آیا بهتر نبود تبصره ماده 32 رو حذف میکردند تا کارشان جنبه قانونی پیدا میکرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1
8
کارمندان شرکتی نه تنها دستمزدهای پایین تری می گیرند بلکه از مزایای کارمندان رسمی و پیمانی مانند وام ، مساعده ، اماکن اقامتی و تفریحی ، بن ، پاداش ، اضافه کار و ... بی نصیب هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
2
227
یه فکری هم برای نیروهای شرکتی مخابرات باید بشه....
چرا باید با مدرک کارشناسی حقوق 330 تومنی بگیرم؟
چرا همیشه باید اضطراب بیکار شدن رو داشته باشم؟
چرا باید نیروهای رسمی......
اصلا ولش کن!!!!!
کو گوش شنوا ؟؟؟؟؟؟؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
62
لطفا در مورد نیروهای شرکتی مخابرات هم گزارشی تهیه کنید چون مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده و تابع قوانین دولت نیست حالا ما موندیم که این طرح برای ما هم اجرا میشه یا نه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
113
یه فکری هم برای نیروهای شرکتی مخابرات باید بشه....
چرا باید با مدرک کارشناسی حقوق 330 تومنی بگیرم؟
چرا همیشه باید اضطراب بیکار شدن رو داشته باشم؟
چرا باید نیروهای رسمی......
اصلا ولش کن!!!!!
کو گوش شنوا ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
6
52
تو را به امام زمان به سر بریده امام حسین زود شرکتی ها را پیمانی کنید واقعا در حق آنان بی عدالتی میشود. جمعی ازنیروهای شرکتی شهرداری کاشان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
2
24
باسلام
من از خوانندگان همیشگی عصرایران هستم متشکرم از سایت خوبتون
حدود ده سال است در مخابرات مشغول به کار هستم و منتظر چنین فرصتی به قدری تبعیض قائل می شوند که هیچ انگیزه ای برای کار نمونده حتی از مرخصی زایمان که قانون تعیین کرده هم میزنند شش ماه به 15 روز یا نهایت یکی دوماه کاهش می دهند اگر اعتراض هم بکنی جایگزین بسیار فراوان است که چندین نفر به همین علت اخراج شده اندواقعا خسته شدیم به جرات می تونم بگم 99 درصد کارها رو نیروهای شرکتی انجام می دهند اما یک سوم حقوق رسمی ها را هم نمی گیریم حالا تازه بعد ده سوال پیگیر مصوبه فوق شدیم آقایون فرمودند شامل حال شما نمی شود این عدالت واقعا
ناشناس
POLAND
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
16
111
چرا از اول این خیانت بزرگ در حق مردم شد؟ ایا دولت های قبلی نباید جواب گو باشند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
9
با عرض سلام تو رو خدا به فکر این قشر جوان مملکت باشید واقعا تبعیض بسیار زیادی قایل شده اند ایا نیروهای شرکتی چه گناهی کردند با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
4
6
خواهشا صورت مسئله رو پاک نکنید.
این که این عزیزان باید امنیت شغلی داشته باشند و تبعیض نباشه حرف 100% درستیه اما نباید صورت مسئله رو پاک کنیم!
هزاران نفر میشینن بررسی می کنن میبینن باید دولت کوچک بشه حالا دلیل نمیشه اگر ما عرضه نداریم به درستی این حرکت رو اجرا کنیم دوباره برگردیم به 10 سال پیش و دولت رو بزرگ کنیم! کاش یکم نگاه بلندتری به موضوع داشتیم.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
52
33
با سلام و تشکر ازمتن نوشته شده که درد دل تمامی نیروهای شرکتی یا بهتر بگویم شهروندان درجه دو؟؟!!؟ می باشد. زیراکه:1-بیشتر کار میکنندوپایین ترین حقوق رامیگیرند. 2-از پرداختهای ماهانه ایکه به شهروندان درجه یک (پرسنل رسمی وپیمانی)میدهندمحرومند یا مبلغ ناچیزی دریافت می کنند. 3-ازخدمات بیمه مکمل درمان محرومند یا اینکه می بایست کل حق بیمه را ازمحل حقوق حداقلی وناچیز خود بپردازند 4-حق استفاده از مجتمع های به اصطلاح اموزشی؟ فرهنگی؟!!؟وتفریحی را ندارند 5-به زور نماینده شرکت(شرکتی که منحصرا به عنوان محلل؟؟؟!!! عمل میکند)درطول سال (روزهای کاری.حتی روزهای تعطیل.تعطیلات عید نوروز وحتی روزهای بزرگ ومقدس عاشورا وتاسوعاو.......؟؟؟!!! بایستی علیرغم وجود کار یا نبودن کار درمحل کار حاضر باشند؟؟!!؟ 6-از مزایای خدمات رفاهی اعم از وام.پاداشهای جورواجور.خدمات تعاونی های : مسکن مصرف اعتبار چند منظوره و....محرومباشند 7-حق دریافت وامهااز بانکها وموسسات دولتی وخصوصی را بدلیل عدم صدور گواهی اشتغال بکار توسط ذیحسابی واحد محل کار حتی با سابقه نزدیک به سی سال را ندارند 8-رنج اور تر از همه با داشتن سابقه چندین ساله دفترچه های تامین درمان مربوط به انان به دلیل تعیض سالانه شرکتهای محلل بیش از شش ماه اعتبار نخورد(دراین موردبایستی مسئولان وزارت کار.تعاون وتامین اجتماعی کلاهشان رابالاتر بگذارند؟؟؟!!!) 9-ازدریافت کمک هزینه سفر.لباس هدیه تولدو.......محروم باشند 10-علیرغم توانمند بودن درانجام وظایف محوله.به دلیل شرکتی(شهروند درجه دو)امکان اعزام به ماموریتهای بین شهری بدلیل عدم پذیرش هزینه تهیه بلیط هواپیما نداشته باشند؟11-......12-.....و.........علیهذا امیدوارم رئیس محترم جمهور بتواند حداقل این وعده را که به هنگام تبلیغات انتخاباتی سال 1384 اعلام نموده اند عمل نمی هرچنداجای بدون انجام کار کارشناسی وبررسی جوانب کار ممکن است مشکلاتی رادر بر داشته باشد.وانشاالله اجرای این وعده انتخاباتی منجر به بیکاری انان نگردد.
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1
20
من نمی دونم دقیقا بحث سر چیه، ولی مطمئنم که هیچ کمکی به قیمت سکه و دلار و اون 3000 میلیارد نمی کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
14
1
خواهشا صورت مسئله رو پاک نکنید.
این که این عزیزان باید امنیت شغلی داشته باشند و تبعیض نباشه حرف 100% درستیه اما نباید صورت مسئله رو پاک کنیم!
هزاران نفر میشینن بررسی می کنن میبینن باید دولت کوچک بشه حالا دلیل نمیشه اگر ما عرضه نداریم به درستی این حرکت رو اجرا کنیم دوباره برگردیم به 10 سال پیش و دولت رو بزرگ کنیم! کاش یکم نگاه بلندتری به موضوع داشتیم.
مجيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1
6
ضمن تشكر از مطرح كردن اين موضوع حرف زياد ميزنند اما كجاست عمل كردن من 10 سال سابقه دارم و هر بار به يك بهانه اي استخدام مان را به عقب مي اندازند خدا كندكه اين بار اجرئي شود
پيمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
7
1 ـ منظور از تغيير وضعيت شركتهاي شركتي به شركتهاي تعاوني چيست ؟؟؟
2 ـ آيا همه نيروهاي وزارتخانه ها ( حجمي و غير حجمي ) به شركتهاي تعاوني تغيير وضعيت مي دهند ؟؟؟
م.ش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
3
13
با سلام - برادران عزیز آیا به عواقب اینکار هم دقت کرده اید که اگر نیروهای پیمانکاری سروسامان بگیرند وتبدیل وضعیت پیدا کنند بیچاره نیروهای رسمی مجبورند کارکنند وخسته ورنجیده خاطر شوند واینها خرده فرمایشات را به چه کسانی بگویند وبه چه کسانی بزرگی بفروشند آخر اینها نمایندگاه خدا بودند در روی زمین وارباب بلا منازعه نیروهای پیمانکاری وخدا هم نان این نیروها را در دستان رسمیها مخصوصا روسای امور اداری قرار داده بودواز هر کس که خوششان می آمد سر کار می ماند وگرنه باید بیکار می شد وگرسنه می ماند کسی هم حق اعتراض نداشت وای اگه این اتفاق بیفته اینها باید چکار کنند وافسرده میشوند لطفا همزمان فکری هم به حال این افسردگان بکنید
پاسخ ها
فریاد
| UNITED STATES |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
م.ش عزیز هیچ فرقی نمی کند و فقط نوع قرار داد عوض میشود وگرنه میر همان مدیر , دفتر همان دفتر , کار همان کار و سلسله مراتب همان است نه کسی ذلیل بوده نه کسی عزیز تر خواهد شد . انشالله این سفره پربار تر و عریض تر شود تا همه ملت ایران از ان نصیب داشته باشند
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
6
10
مشكل ديگر نيروهاي شركتي عدم رعايت عدالت است زيرا اكثريت انها از طريق رانت اقوام و اشنايي با فلان مدير كل يا فلان شخص صاحب مقام بر سر كار امده اند و حال مدعي احقاق حق شده اند. ايا در كورس رقابت امده اند خير.در يك اداره كل صاحب مقامي دختر.داماد.پسر خاله.اين اواخر پسرش راهم در زير مجموعه خودش تحت عنوان شركتي سر كار اورده و كم كم دارد انها را رسمي مي كند.در حاليكه اگر ازموني اخذ شود اينها جزو هزاران نفر اول هم نخواهند شد بقيه افراد هم همين طور. چه غوغايي است.ادارات ما مشكل جدي در مورد رانت دارند .تا اين وضعيت توسط مسولين ذيربط روشن نشود نه بايد از كلمه عدالت برابري برادري حرف زد.در امريكا اگر شخصي اقوام درجه يكش را در مجموعه كاريش سر كار اورد با هردو انها برخورد ميشود معلوم است چنين كشوري پيشرفت ميكند و بلاي جان ما ميشود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
5
مشکل اصلی در نحوه برگزاری مناقصه ها و خود دولت هست. با یک نفر که قبلاً مسئول یک شرکت پیمانکاری بود صحبت میکردم. میگفت قراردادی که با شما میبندند اصلاً منصفانه نیست و با دخل و خرج نمیخونه. مثلاً شما 1 میلیون در ماه از دولت میگیرید ولی ماهیانه باید 2 میلیون هزینه کنید. نتیجه این میشه که برای اینکه سرپا وایسید باید از حقوق کارمندها کم کنید. اون بنده خدا میگفت بعد از چند ماه ضرر دادن وجدانم راضی نمیشد مثل بقیه از حقوق کارمندها کم کنم، رفتم قرارداد رو فسخ کردم.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
3
با سلام
از عصر ایران عزیز که همیشه به صراحت وخوب مشکلات مردم را گفته خواهش زجرمندانه میکنم تا اخر این مصوبه را پیگیری کند.بخدا خانواده های زجر کشیده زیادی چشم انتظار این مصوبه هستند..درود بر عصر ایران که همیشه صراحت کلام دارد...
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
22
سلام من که چهارده سال که تو ی شرکتی کار می کنم حقوقم 350000 تومان است نه مساعده ای می گیرم نه وامی نه سابقه کاری و خود مسولین شرکت میلیارد میلیارد درآمد دارند و می دانم صدها هزار نفر یا بیشتر مثل من هم هستند فقط وفقط به خاطر قوانینی است که در کشور اجرا میشه وتغییری هم نمی کنه وامید به روزی که این قوانین وحشتناک اصلاح بشه.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
56
من 11 سال در شرکت های پیمانکاری وزرات نفت کار کردم و تمام سالهای جوانی را با تبعیض نژادی شدید که بین نیروهای رسمی و پیمانکاری بود را از نزدیک حس کردم.
امیدورام یک روزی بساط تمام شرکت های تامین نیرو پیمانکاری بر چیده شود.حداقل جلوی فساد بعضی از مدیران گرفته می شود که با این شرکت ها روابط پشت پرده و زد و بند دارند. آپارتاید تنها در افریقا نیست در همین ایران خودمان در شرکت های پیمانکاری وزرات نفت بیداد می کند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1
51
خدا لعنت كنه آن كسانيكه از اول بحث شركتي بودن را مطرح كرد ند
امنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
11
در دانشگاه آزاد هم نیروهای شرکتی وجود دارد
محسن از تهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
10
11
خداوکیلی با این تحلیلهای کوچه بازاری وبی محتوا به مروم ارائه میکنیدبرا خود مخاطب جذب میکنید حدود دهسال پیش تعدادی کارشناس ومخصص با پیشنهاد کوچک کردن حجم دولت خیلی از کارهای درجه پایین رو به مثل کارهای خدماتی اعم از دفتری ونامه رسانی ونظافت را برون سپاری کردنندوچند سالی هم این کار انجام میگرفت وهزینه های دولت به مراتب کمتر شده بود ایا اینکار منافع ملی راتامین میکرد یا به ضرر بوده حال پس اسقرار دولت نهم بدون مطالعه وبرنا مه ریزی یک دفعه شرکتهای پیمانکاری رومنحل ونیروهای انها را که عمدتا کارگر ونیروهای باسطح سواد پائین بودند در دل دولت گنجاندنددکه این کار چقدر هزینه به دولت اضافه نمود بگذریم درجواب ان دوستان محترمی که اکثر انها هم مهاجرین شهرستانی وعمدتا کارگر واز سطح سواد نازلتری برخوردار هستند لطفا خودتان را با یک پرسنل متخصص وباسابقه چندین ساله مقایسه نکنید این دولت است که با کارهای غیر کاشناسی توقع ایجادکرده وبعدها دراین کار خودهم خواهد ماند.
[جعفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
29
0
شما را به خدا آقای رییس جمهور به وضع شرکت تعاونی مصرف صداوسیما که تحت پوشش صداوسیما است نیز رسیدگی کنید
شرکتی مخابرات
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
60
23
شنیده اید که میگن یه دیوونه سنگی رو داخل چاه میندازه صد عاقل نمیتونن درش بیارن!!!نقل نیروهای شرکتیه!!!یه دولت طرح شرکتی رو میاره صد تا دولت دیگه هم نمیتونن گند دولت اصلاحات رو پاک کنند! خدا باعث و بانیشو لعنت کنه
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
اگر جذب نیرو های شرکتی ( پیمانکاری )را درست پیاده کنند جاذبه اشتغال در بخش خصوصی بیشتر و بهتر از بخش رسمی و دولتی خواهد بود اما متاسفانه این سیاست با فساد اداری و اقتصادی حاکم بر دستگاههای دولتی ناقص و بنفع صاحبان این پیمانکاریها ( که غالبا از اقوام و دوستان نزدیک مدیران دولتی هستند ) پیاده شد و هم اکنون نیز ادامه دارد . برای سبک سازی بدنه دولت و واگذاری امور به مردم مقرر شد تا مسئولیت حقوقی بخشی از نیروی کار ادارات و شرکتها به بخش خصوصی منتقل گردد و متعاقب آن بارهزینه های ناخواسته از تامین نیروی انسانی برداشته و به همان تناسب استاندارد جذب و پرورش نیرو را بالا برده و با بهره وری و نظارت بیشتر و بهتر به منابع انسانی پرداخته تا رفاه بیشتر حاصل شود .اما علاوه بر اینکه این مهم محقق نشد بلکه شرایطی را بوجود آورد تا پیمانکاران و با چراغ سبز دولتیان پوست نیروی انسانی را بکنند و از این راه به ثروتهای غیر مشروع و غیر قانونی از استثمار نیروی کار برسند . در حال حاضر شرکتها و بنگاههایی در بخش خصوصی اداره می شوند که از نظر حقوق و مزایا فراتر از مصوبه های دولتی و وزارت کار و امور اجتماعی به کارکنانشان حقوق و سرویس می دهند و هیچ مشکلی هم ندارند اما متاسفانه این کثافتکاریهاو تبعیض ها و بهره کشی ها مختص بخش دولتی است
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
آره یه یه دولت با کار کارشناسی تصمیم به کوچک سازی دولت میگیره حالا چون دولت دیگر یا حتی همون دولت عرضه اجرای درست اون رو ندارند کلا همه چی رو بیخیال میشیم به نتایج بزرگ شدن دولت فکر نکردین؟
دوست عزیز بنده مخالف دولت اصلاحات بودم اما نباید کار های درستش رو هم انکار کرد همون طور که این کار اشتباه (بزرگ سازی دوباره دولت) رو هم نمیشه انکار کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
71
21
چنانچه اين قانون اجرا شود تا حد زيادي اشتباهات فاجعه بار رئيس جمهور را تحت شعاع قرار خواهد داد ولي ممكن است تنها به خاطر انتخابات باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
22
11
سلام. میدونم نظر منو ثبت نمیکنید! چون قبلا در این مورد نوشتم و چندین میل هم برایتان فرستادم. همه ماها میدونیم که نیروهای شرکتی شاغل در ادارات نیروهایی هستند که از راه رابطه وارد سیستم دولتی شده اند و نه از راه ضابطه. همه این نیروها کسانی هستند که با رانت و آشنا بازی وارد سیستم شده اند و نه از طریق آزمون و رقابت. چرا اکثر فارغ التحصیلان زبده و بخصوص دانشگاههای بزرگ تهران مخصوصا دانشگاه تهران بیکار میگردند ولی دانشگاه تهران نیروهای شرکتی اش را دانشگاه ازادی هستند و یا ...... که از نا کجا اباد درس خوانده اند...! آیا همه این نیروها باهم توان رقابت با یک نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه تهران را دارند؟؟؟؟؟ چرا اینهمه جفا در حق مردم و این کشور ؟؟
کشوری که این فارغ التحصیلان زبده و اکثرا رتبه های بالای کنکور هستند و میتوانند گرهی از مشکلات کشور باز کنند؟؟؟ نه نیروهای شرکتی که سواد نوشتن هم ندارند تا چه رسد به برنامه ریزی و مدیریت ....!!!
پاسخ ها
فریاد
| UNITED STATES |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
nدوست عزیز فارغ التحصیل , فارغالتحصیل است از هرجایی باشه اولا دانشگاه ازاد در مقاطع تحصیلی کارشناسی و ...تا انجا که من سراغ دارم سختگیر تر دولتی هاست و اظهار نظر شما تحقیر کننده است و این نشان از خود بزرگ بینی شما را میدهد سعی کن در زندگی اندازه خواه باش تا موفق باشی ضمنا جهت اطلاع اینجانب فارغالتحصیل خارجم نه دانشگاه ازاد و در طول 23 سال مدیریت دولتی نه عنوان و رابطه و نه خویشاوندی و غیره ملاکم نبوده جهت اطلاع شما برای یک مدیر اول ظاهر و بعد اخلاق ,شیوه برخورد ,اعتماد بنفس در جوابگویی و در نهایت و مهم اموخته اوست نه اینکه از کدام دانشگاه فارغ التحصیل شدی .
درنهایت بهتر است دوشستان شهر های دور و مناطق محروم را جهت استخدام انتخاب کنند تا موفق شوند .تهران یا اصفهان یا شیراز یا .. که همه ایران نیستند .موفق باشید
جواد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
مرد حسابی فکر کردی خودت فقط سواد داری

من و چندتا از دوستام داخل دانشگاههای معتبر کارشناسی گرفتیم الان هم شرکتی داریم کار میکنیم بدون هیچ رابطه ای هم سر کار رفتیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
10
یان هم فقط برای تبلیغات انتخاباته....
من که باور نمی کنم ... 3 ساله دارم با شرکت خصوصی کار میکنم و هرکی پارتی داشته باشه مثل آب خوردن استخدام میشه...!!!
همش حرفه مفته....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
7
با سلام و خسته نباشيد خدمت مديريت محترم سايت عصر ايران
اميدوارم اين موضوع از سوي اين سايت بصورت جدي پيگيري شود . همانطوريكه نويسنده نيز اشاره نموده است ، از سال 84 و به روي كار آمدن دولت آقاي احمدي نژاد همواره اين مسئله مطرح و متأسفانه بصورت جدي پيگيري نشده و تحقق نيافته است . اينجانب از سال 1380 تاكنون در يكي از شركتهاي زير مجموعه وزارت نفت با مدرك تحصيلي ديپلم مشغول بكار هستم . اخيراً وزارت نفت بخشنامه اي را بمنظور تبديل وضعيت نيروهاي شركتي ابلاغ نموده ولي با شرايط بسيار خاص مثلاً ، دارا بودن مدرك فوق ديپلم ، شركت در آزمون جذب و... كه شرايط سختي است.
ما واقعاً تكليف خودمان را نمي دانيم بين نيروهاي رسمي و پيمانكاري تفاوت بسيار زيادي از لحاظ امكانات رفاهي ، حقوق دريافتي و ... قائل هستند . اميدوارم با پيگيري دلسوزان اين امر محقق شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
28
24
اونجوری که دوست داره این کار رو انجام میده شایدم دیدیم که تکذیب کردند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
100% موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
3
6
سلام. مدیریت عصر ایران. من اکثرا مطالب سایت شما را دنبال میکنم . فقط و فقط به خاطر اینکه احساس میکنم ذره ای وف داری به ایرانی و ایرانی در شما احساس میشود. احساسی که در دیگران یا مرده و یا در حال مردن است. شمایی که دلتان به حال این مملکت میسوزد به نکته توجه نمیکنید که نیروهای که به عنوان شرکتی و یا حتی قرارداد معین در بدنه سیستم اداری کشور مشغولند کسانی هستند که بدون ظابطه و فقط به خاطر رابطه ای که دارند در ادارات مشغولند و اکثر فارغ التحصیلان دانشگاههای مهم کشور به خیل عظیم بیکاران میپیونند..! این کجای عدالت است؟ این چه نفعی برای این مملکت دارد؟؟ اگر دقت کنید میبینید اکثر اینها یا مدارک دانشگاهی ندارن و یا اگه دارن از دانشگاههای غیر دولتی و انهم بی اعتبار ترین انها هستند. چرا باید دانشگاهیان و فارغ التحصیلان مهم این کشور که هزینه های هنگفتی برای تحصیل آنها صرف میشود بیکار بگردند و عده ای بیسواد فقط به خاطر اینکه پارتی داشته اند در ادارات و دستگاههای دولتی مشغول باشند؟ آیا در دراز مدت کشور از این سیستم و این نیروها ضررهای چندین برابر نخواهد کرد؟ چرا دانشجویان و فارغ التصیلان دانشگاههای مهم ما و حتی برگزیده گان جشنواره های مهم کشور بخاطر بیکاری باید از این کشور کوچ کنند و در عوض عده ای بیسواد حاکم بر سیستم اداری کشور باشند و هر روز هم دغدغه اینو باید داشته باشند که پیمانی و یا رسمی بشوند. نیروهای قرارداد معین هم همین شرایط را دارند. لطفا پیگیری کنید. بارها مقالاتی را در سایتها و بخصوص عصر ایران خوانده ام که از این روش دفاع کرده اند. در صورتیکه به ضرر این کشور میباشد. حاظرم با مستعد ترین کارشناسانتان با دلیل و مدرک در این زمینه بحث و مناطره کنم.
پاسخ ها
ایرانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
این دوست عزیز کاملا درست میگویند استخدام رسمی این افراد کاملا بی عدالتی و غیرقانونی میباشد نمیدانم چرا هیچکسی این سمت قضیه را نمیبینند که عده ای نورچشمی برای دور زدن قانون و برای فرار از ضابطه و آزمون بحث تشکیل نیروهای شرکتی را فراهم کردند. و پس از گذشت چند سال امر برآنها مشتبه شده که حق استخدام رسمی راهم دارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
5
اين مصوبه قبلاً ابلاغ شده بوده (از سال 84 به بعد ) . ولي اصلاً اجرا نشد . سايت عصر ايران : اگه نياز داريد تا براتون بفرستم
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1
14
با سلام / آیا مخابرات هم شامل این مصوبه می شود ؟
پاسخ ها
کارمند رسمی مخابرات
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
پس از خصوصی سازی شرکت مخابرات همچون شتر مرغ عمل می نماید یعنی مصوباتی که در راستای منافع خود باشد را پذیرفته و در غیر اینصورت خود را یک مجموعه
خصوصی تعریف می نماید

اما در هر صورت با حذف شرکتهای واسطه ای شرکت باید در راستای این کارکنان زحمتگش تصمیم بگیرد کارکنانی که بعضا بیش از 20 سال سابقه کار مفید دارند و از زحمتکشترین اقشار این مجموعه میباشند
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1
7
سلام. من 8 ساله که نوی صنعت نفت مشغول به کار هستم و 6 سال سابقه پیمانکاری + بیمه در نفت دارم. دیروز که با همکارهای 13 -14 ساله که وضعیت مشابه داریم صحبت میکردیم، خیلی امیدی به اجرای این طرح از سوی نفت نداریم. اینم از وعده هایی هست که در نفت اجرا نخواهد شد. کارمند صفر کیلومتر و نخبه استخدام میکنن ولی ما نیروهای تحت استثمار هستیم. برده داری نوین میکنند.
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
7
زیاد دلتون رو خوش نکنید
همون آش و همون کاسه است
شرکت های واسطه رو بر میدارن و تحت عنوانی تعاونی اعتبار سازمان دهی میکنن که تقریبا همون حالته
نیروهای دفتری استخدام شده قبل از سال 87 هم باهاشون قرارداد کار مشخص بسته میشه
یعنی کماکان از مزایایی مثل وام مسکن و پاداش و ....خبری نیست
هر کی میگه اینطور نیست چند ماه دیگه میبینمش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
6
من 11 سال که تو این شرایط بخش خصوصی هستم.از وعده های بیخودی مسولان هم خسته شده ایم .احتمالا این شعار هم چون نزدیک انتخابات هست مسئولین دارند شعار میدن .به این میگن برده داری نویین
دوست اق رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
55
نه عزیزم. مخابرات تافته ی جدا بافتس.... اخه ما بدبخت بیچاره های شرکتی مخابرات چه گناهی کردیم که اینقدر باید زجر بکشیم... کاشکی تهرون بودم همین اول میرفتم تلفن خونه لطف الله فروزنده رو قطع میکردم حداقل دلم خنک بشه..
امیر حسین یعقوبیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
6
امیدواریم که این مصوبه نیز مثل مصوبات قبلی دولت فقط یک ژست انتخاباتی نباشد.چرا که در برخوردبا مصوبات قبلی نیز ادارات باعناوینی چون کارحجمی و... توجیح مینمودند.بهرحال باید ذی حسابان ادارات از پرداخت به شرکت ها پس از اتمام مهلت قانونی امتنا نمایند. حقیر با 18 سال سابقه شرکتی درگمرک وکار در امور دفتری همچنان بلا تکلیفم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
5
سه سال است که این دولت مرتب شعار تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی می دهد و مصوبه می دهد ولی دستگاهها محل نمی گذارند بعضی از آنها می گویند مصوبه مجلس می خواهد و دولت اجازه این کار را ندارد. الان هم دلتان را خوش نکنید معلوم نیست آخر اجرایی میشود یا خیر.
نیک سیرت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
5
آقای فروزنده فرمودندنیروهابه شکل تعاونی بادولت طرف شوندمامعنی حرف ایشان رانفهمیدیم ناشناس نظردهنده ی بالاحرفهای آقای فروزنده رادقیقن درست نقل کرده اند این تعاونی دیگرچه صیغه ی جدیدی است آیااین خوددوباره معضل جدیدی نخواهدشد که گره ای به گره های مشکلات قبلی بیفزاید
؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
2
4
سلام نیروهای شرکتی نیروهای مازادی هستند که احتمالا فقط برای اینکه تحت حمایت قرار بگیرند به آنها شغل داده اند و الا خیلی هم کار کن نیستند ولی صاحبان شرکتهای پیمانکاری هم سود خود را سالهاست بین مدیران ذینفوذ شرکتها علی الخصوص پیمانکاران حراستی ، تقسیم میکنند ولی بهترین حالت برای اینکه حجم دولت بزرگ نشود و نیرو ها هم بیکار نشوند عقد قرارداد با شرکتهای پیمانکاری به صورت cost plus با درصد های زیر 2% است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
2
با سلام .بابا يكي به فكر نيروهاي شركتي وزارت نفت باشه بابا كدام قرارداد مستقيم .همين شنبه 1390/11/07 پيمانكار جديد براي ما معرفي مي شه.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1
2
با تشکر از رئیس جمهور محترم و مردمی کشور که درک بسیار بالایی دارند فقط امیدوارم تعاونی که قرار است تشکیل شود از لحاظ دریافتی برای نیروهای شرکتی فرقی داشته باشد و این نیروهای زحمتکش و کم توقع نیز بتوانند از سایر امکانات و تسهیلات نیروهای رسمی مثل ( نفت کارت ، بن ، ودیعه مسکن ، اماکن تفریحی ، هدیه ازدواج ، بیمه تکمیلی ، بن ورزشی ، پاداش بهره وری ، کارانه ،و صدها مزایای دیگر بهره مند گردند
مظفرطلب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
5
من هم یکی از هزاران نیروی شرکتی متروی تهران هستم.اگر اضافه کارم را پر کنم و جسمم را تا حداکثر اندازه موجود در فضای آلوده سکوها و ایستگاهها رنجور کنم نهایت ماهی 690گیرم می آید آنهم با مدرک فوق دیپلم در صورتی که نفری که همکار من است همان کار من را انجام می دهد و با تحصیلات ابتدایی در حالی که نمی تواند یک برگ روزنامه را درست بخواند یک میلیون و صد می گیرد به صرف اینکه رسمی است.بی عدالتی تا کجا؟
هبوط
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
11
یاد دارم در غروبی سرد سرد
میگذشت از کوچه ما دوره گرد
داد میزد فرش وقالی میخریم
کاسه وظرف سالی میخریم
گر نباشد ظرف خالی میخریم
اشک در چشمان بابا حلقه زد
عاقبت اهی کشید بغضش شکست
بوی نان تازه هوشش برده بود
اتفاقا مادرم هم روزه بود
خواهرم بی روسری بیرون دوید
گفت آقا سفره خالی میخرید
سفره خالی میخرید.......؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
5
این موضوع در شرکتهایی که معروف به شتر مرغی هستند بیداد می کند طی دهه گذشته سهام بسیاری از سازمانها و شرکتهای دولتی به بخش های شبه دولتی مانند بانکها ، بنیادها ، بیمه ها و نیروهای نظامی واگذارشده است .وقتی مصوبه دولت در برابر این نوع شرکتها قرار می گیرد این بهانه را دارند که چون ما از ردیف بودجه استفاده نمی کنیم و یا اینکه 51% ازسهام این شرکت به دولت متعلق ندارد پس دولتی محسوب نشده و مصوبه فوق مشمول این سازمان نمی شود و با این بهانه سیستم بهره کشی از نیروی کار و تبعیض بین آنان را توجیه می نمایند . در صورتی که باستناد آیه شریفه قرآن ( لیس الانسان الی ما سعی ) نیروی پیمانکار و همکار هم اتاقی اش از یک توان و نیروی مساوی برای کار استفاده می کنند و به همان اندازه باید حقوق بگیرند اما تفاوت دریافتی بگونه ای است که برای نیروی پیمانکار جز فقر و تبعیض و تحقیر باقی نخواهد گذاشت . متاسفانه در اغلب این شرکتها ضابطه ای هم برای نوع استخدام وجود ندارد و حسب سلیقه و تمایل مدیریت شرکت و به تناسب ارتباطات خانوادگی و... نوع جذب نیرو را تعیین می شود و بعضامشاهده می شود نیرویی با بیست سال سابقه کار با نیروی نور چشمی مدیریت که فاقد هر گونه سابقه کاری است برابری حقوق دارد و یا آز آن هم بدتر با پایه تعیینی حداقل حقوق وزارت کار و بدون هیچ مزایایی مورد بهره کشی قرار می گیرد.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
5
خلق الله حال و روز ما را نگاه کنید ما با مدرک فوق لیسانس برای دانشگاه پیام نور به عنوان استاد مدعو کار می کنیم نه به ما حقوق می دهند نه بیمه داریم نه امنیت شغلی نه اصلا وجود ما اصلا نمیدانیم چه هستیم اسممان هم هست استاد کار یک استاد رسمی را هم انجام میدهیم یک جور برده داری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1
4
سلام من مدت 6 سال است به عنوان نیروی پیمانکاری در وزارت نفت مشغول خدمتم و به صرف اینکه جوانم تقریبا 65درصد کار شیفت را انجام میدم ولی نه عزتی و نه احترامی و نه حقوق درست حسابی در پایان هم با لفظ استیجاری خطاب میشم حالا شما بگید این انصافه؟امیدوارم تصمیم دولت در جهت بهبود اوضاع نیروهای پیمانکاری باشه نه ضررشون.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
5
در عرض اين چند سال چقدر مقدار از بودجه مملكت به جيب اين رانت خواران دولتي رفته است لطف فرماييد محاسبه و عاملين ان حكم مفسد را صادر فرماييد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
1
پس نیروهای شرکتی که مستقیما از خود شرکت حقوق میگیرن نه از سازمانهای دولتی باید چه خاکی سرشون بزارن. با تشکر
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
5
من كارمند شركتي پالايشگاه اصفهان هستم. مشكلي كه در اين‌جا وجود دارد اين است كه مسئولين مي‌گويند: اينجا خصوصي است و دولت نمي‌تواند تصميم‌گيرنده باشد.
جالب است كه همه‌ى شركت‌هايي كه سهام پالايشگاه به آن‌ها فروخته و يا در واقع واگذار شده است؛ شركت‌هاى دولتي هستند. و البته سهم كمي هم كه خودش بسيار است! بهره‌ى نيروهاي رسمي كه بر اساس سابقه سهام بيشتري گرفته اند.
اهواز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
0
من کارمند شرکت پست هستم من به عنوان دانه شمار استخدام شدم یعنی ما زیر نظر پیمانکار نیستیم بلکه مستقیما زیر نظر شرکت پست هستیم ولی با اینحال حقوقمان نصف کارکنان قراردادی پست است می خواستم بپرسم ایا این قانون شامل حال ما دانه شمارهای پست که هم اکنون بیش از 40 در صد پرسنل گل شرکت پست را تشکیل می دهیم از این همه ظلم خلاص می شویم
کارمند شرکتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
2
2
من 4 سال است در شرکت توزیع نیروی برق نواحی تهران کار میکنم و همکار من که با او در یک اتاق هستم و مانند او کار میکنم حقوقی 2 برابر حقوق من دارد.
در حالی که 3 سال سابق دارد و مدرک یکسان داریم اما او قرارداد با خود شرکت دارد و لی من شرکتی هستم!!!!
پاسخ ها
نیروی رسمی شرکت توزیع
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
کارمند شرکتی! آیا جنابعالی با ضابطه و آزمون و مصاحبه و گزینش جذب شرکت شدی و یا رابط عزیزت جنابعالی را به شرکت مشایعت فرمودند!؟
كارگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
0
من كارگر شركتي در بندر نوشهر هستم شركتي كه وظيفه تخليه و بارگيري و انبارداري كالا رو بر عهده داره نزديك به 150 تا پرسنل داره ولي مي گن چون تجميعي هستيم اين مصوبه شامل حال ما نميشه درحالي كه همه امكانات تخليه و بارگيري از خود بندره و اين شركت فقط واسطه بين ما و بندره . گناه ما چيه كه تعدامون بيشتره . يه فكري هم به حال ما بكنين كه فرق حقوق ما با پرسنل بندر زمين تا آسمانه در حالي كه همه كارها بر دوش پرسنل شركته
مجتبي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
7
باور كنيد طبق معمول همه مون سركاريم.باز هم نزديكه انتخابات شد و وعده وعيدها شروع شد.حالا مي بينيد چطور دوباره همه را مي پيچونند.چقدر ما ساده لوحيم و عبرت نمي گيريم.واقعا" كه حافظه تاريخي نداريم.
کیارش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
5
4
تا حالا فکر کردید نیروهای شرکتی چطوری شدن نیروهای شرکتی؟؟؟
تو شعبه بانک ما 4 تا نیروی شرکتی هستن که نه تنها اینا بلکه همه ی نیروهای شرکتی بدون ازمون و گزینش و فقط فقط به واسطه داشتن اشنا و فامیل اومدن و نیروی شرکتی شدن

از کار کردنشون هم که بگم که اصلا کار نمیکنن!!!!
همش در حال پیچش هستن!!!
شاید تو بانک ها این روال اینطوریه
ولی باید موقع رسمی شدن همینطور فله ای رسمی نکنن!!!
به هر حال اونایی که فامیل نداشتن و نیروی شرکتی نشتن چیکار کنن!!!!
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
6
57
غالبا کارکنان شرکتی فاقد تخصص و مدارک تحصیلی غیر مرتبط هستند و بهچوجه مراحل استخدامی کارکنان رسمی مانند آزمون ورودی ، سابقه کاری و دوره های تخصصی مورد نیاز را نگذرانده اند.اتفاقا برعکس این نوشتار من معتقدم حضور نیروهای شرکتی ،نشاندهنده تبعیض آشکار در سازمانها و شرکتهاست و همچنین منجر به کاهش مزایای نیروهای رسمی هم میشوند.چون بخشی از این مزایا با بودجه های محدود میبایستی برای رعایت مسایل انسانی بین آنها هم توزیع شود.
رضا حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
3
4
با سلام خدمت عصرایران.به نظر من بزرگترین وشاید تنهاترین خدمت دولت آقای احمدی نژاد همین کارحذف شرکت های واسطه بود که سوغات دولت زمان آقای رفسنجانی بود که متاسفانه مدیران کلان کشورمعنی خصوصی سازی را با"برده داری"اشتباه گرفته بودند
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
3
من یکی از نیروهای شرکتی در اداره گاز هستم و ده سال هم سابقه ارم نیروی که رسمی ودوسال سابقه داره و مدرکش هم از مدرک من هست شده رئیس من و سه برابر من حوق می گیره ایا واقعا این عدالت ؟ به نظر من عدات که نیست برترین تبعیض وبزرگترین ظلم در قرن حاضر است
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
3
شرکت ... هم از همین شرکت های اقماری که برای بانک ... است. ما که کارمند رسمی بانک ... هستیم را به این شرکت مأمور کردند . ما همون حقوق قبلی رو می گیریم اما شرکت از بانک 4 الی 5 برابر حقوقمون دریافت می کنه .
کلا این شرکت ایجاد شده که حدود 10 نفر از سران بانک به نوایی(میلیاردی) برسند. هیچ کس هم نیست پیگیری کنه که اینجا چه خبر . هیئت مدیره شرکت هم تعدادی از اعضای هیئت مدیره و مدیران بانک هستند. اینجوری دریافت حقوق و پاداش واسشون راحت تر می شه. جدیداً هم که حساب بانک دیگه باز کردن واسه همه کارکنان شرکت (اعم از مأمور و شرکتی) که اگه واریزی میشه کس دیگه ای نفهمه . آخه قبلا همه حقوق ها و پاداش ها(البته ما که پاداشی ندیدیم ) به حساب بانک... که همه کارکنان داشتند ریخته می شد.
خداوند ریشه ظلم و بیت المال خوری رو از این کشور قطع کنه.
ممنون
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
155
141
با سلام من خودم يكي از كارمندان رسمي شركت برق منطقه اي هستم . اينكه حقوق نيروهاي شركتي از رسمي ها كمتر است درست.ولي ما از طريق بورسيه و چندين مورد آزمون و مصاحبه استخدام شديم ولي تقريبا تمامي نيروهاي شركتي از اقوام و فاميل هاي همين نيروهاي رسمي هستند كه بدون هيچگونه آزمون و معياري جذب شده اند كه در صورت رسمي شدن آنها در حق آناني كه در بيرون و به دنبال شغل هستند اجهاف ميشود.
پاسخ ها
یک همکار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
من هم کارمند قراردادی شرکت توزیع برق هستم حق با آقا رضاست بنده بعد از کلی پیگیری و انجام مصاحبه در چند مرحله و گزینشهای متعدد و طولانی و باوجود امتیاز حق نخبگی توانستم پس از 2سال مشغول کار بشم ولی برخی از همکاران بنده بلافاصله پس از فارغ التحصیلی بدلیل داشتن آشنا و رابطه براحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن در شرکت مشغول بکار شده و اکثر آنها نیز پس از 3سال سابقه کاری به استخدام رسمی شرکت درامدند آیا این مسئله ظلم مضاعفی بر سایر نیروهای شرکت و آنهایی که بدلیل نداشتن این رابطه ها هنوز بیکارند نمی باشد!؟
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
دوست عزیز
بهره برداری از پست فشار قوی به صورتی است که نمیتوانند مثلا سر سال بگویند بفرما اینم تسویه شما
شرائط کاری این شغل بسیار حساس و کلیدی است و کسانی در این شغل گمارده میشوند که علاوه بر توانایی کنترل لحظه ای شبکه برق در هر شرائط میبایست از چندین فیلتر امنیتی نیز گذر کنند . چون کوچکترین اختلال در شبکه میتواند کل کشور را به خاموشی مطلق واردکند و برگرداندن شرائط به حالت عادی چندین ساعت طول خواهد کشید.
... .پیروز باشید
یا اپراتور برق
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
با عرض سلامو ادب
جهت اطلاع خدمت شما عرض میکنم مراحل جذب اپراتور های پست های انتقال و فوق از مراحل انتخابات مجلس بیشتر طول می کشه و به شرح ذیل است که تقریبا تا مشغول به کار شدنمان 9 ماه طول می کشد حال خودتان قضاوت کنید که نیاز به آزمون دارد یا خیر؟

1-ثبت نام آزمون
2-آزمون 15 روز بعد از ثبت نام
3-انجام مصاحبه های تخصصی
4-انجام مصاحبه های عقیدتی
5-انجام تست هوش و ذکاوت و قدرت تصمیم گیری در شرایط حاد شبکه
6-تحقیقات میدانی حراستی
7-تحقیقات از محل کار سابق و دانشگاه محل تحصیل
8-انجام معاینات کامل از موی سر تا کف پا
9-جمع بندی کلیه موارد فوق
10-معرفی به دانشگاه صنعت آب و برق
11-شرکت در دوره های یکماه به صورت فشرده
12-برگذاری آزمون مجدد از دوره های ذکر شده
12-در صورت قبولی در آزمون معرفی به ایستگاه منظور جهت طی دوره های روزکاری
13-در صورت تایید کله مراحل فوق در شیفت12-24 مشغول به کار خواهید شد.

حال انصافا خودتان قضاوت کنید.آیا نیاز به آزمون هست؟
حامد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
برادر عزیز ما هم مثل شما پارتی نداشتیم و بورس نبودیم تا دولت هزینه تحصیلنمون را بده و چهار سال از دولت پول رایگان بگیریم ! خیلی از نیروهای شرکتی برق منطقه ای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی برق قدرت دارن . حاضریم ببین نیروهای شرکتی متخصص و نیروهای رسمی برق منطقه ای آزمونی برگزار کنند تا ببینیم سطح علمی چه کسانی بالاتره ! ما یا شما ! ولی همه در آزمون شرکت کردیم و از بین 2000نفر از یک استان قبول شدیم .به همین خاطر از حق خودمون دفاع میکنیم.
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
دوست عزیز شما که در جریان امور نیستید لطفا ٌ اینقدر قاطعانه نظر ندهید بنده برای استخدام در یکی از شرکت های خصوصی برق منطقه ای کرمان با آزمون ورودی و بدون پارتی وارد شده ام با گذراندن آزمون و مصاحبه تئوری و عملی.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
آقای محترم که می گید بدون هيچگونه آزمون و معياري نیروهای شرکتی برق جذب شده اند خدمت شما عرض کنم من خودم سال88استخدام شدم هیچ فامیلی هم تو برق غرب ندارم.خدمتتون عرض کنم که از ما 3 تا آزمون کتبی و 2 تا مصاحبه تخصصی و1مصاحبه سیاسی به عمل آمد..حالا شما چطور به خودتون اجازه میدی برق منطقه غرب رو زیر سوال ببری واقعا از خدا نمی ترسید در ضمن من فارغ تحصیل دانشگاه مهندسی نجف آبادم معدل کارشناسیم 18.6 بوده وبا اجازه شما دانشجوی ترم آخر کارشناسی ارشد برق قدرتم التماس دعا
بهره بردار پست انتقال
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
دوست عزیز
خواهشا بدون اطلاع حرف نزنید.وزارت نیرو از سال 85 به بعد در سراسر کشور جهت جذب نیرو آزمون برگزار نموده و خود شخص من از بین 572 نفر برگزیده شده ام . آزمون -مصاحبه فنی-مصاحبه عقیدتی-گزینش و....برای نیروها صورت گرفته و کاملا قانونی بوده است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1
2
چرا فقط به فکر نیروهای شرکتی هستن؟ پس ما حق التدریسی های آموزش و پرورش چی کنیم؟ به جان بچم شهریور بوده حقوق گرفتم دیگه چیزی به حساب ما نریختن...
پاسخ ها
مرگ یک بار شیون یک بار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
12 سال در برق منطقه ای غرب بصورت شرکتی کار کردم. صلاح خود وخانواده ام را در این دیدم که به بخش خصوصی بروم و برای همیشه خیال خودمو و خانواده ام را راحت کنم. الان هم از شرایط خودم راضی هستم. توصیه میکنم همه دوستان شرکتی هم همین کار رو بکنند. مرگ یک بار شیون هم یک بار.... نترسید خداوند روزی رسان است
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1
1
بابا دمت گرم پیگیر باشید این حق و حقوق واقعی ما پرداخت بشود
با تشکر از زحمات شما
نوید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1
2
میدونم که باز هم پتروشیمی بندر امام(ره) زیر باراین مصوبه نمیره وشونه خالی میکنه وبه بهانه های مختلف این طرح را اجرا نمیکنه اگه ما قرار داد مستقیم بداشته باشیم قطعا سعی وتلاش مضاعفی میکنیم تا تولید را بیشتر وبیشتر نماییم زیرا احساس امنیت شغلی رضایتمندی را به دنبال خواهد داشت و.........
ناشناس
CANADA
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
20
اگر اینشاالله عملی شود، از معدود اقدامات مثبت دولت است. باید توجه داشت که بسیاری از مدیران اداری ومنابع انسانی از زد وبندو پورسانت با شرکتهای خدماتی، منافع زیادی دارند ودر اجرای فانون سنگ اندازی خواهند نمود.
سعیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
2
23
با سلام.اخیرا در حوزه آبهای دریای خزر یک میدان گازی کشف شده که قرار پاداش بدهند به کلیه نیروهای شرکت ملی نفت.مصوب کردند به نیروهای رسمی 2 برابر کلیه حقوق ومزایا وکارکنان شرکتی یک برابر پایه حقوق در صورتیکه در مصوبه اخذ شده جهت اخذ بودجه همه را برابر دیدند.این رو میگن آپارتاید.در حالیکه آدمهایی این پاداش رو دارن میگیرن که رنگ میدان گازی کشف شده را ندیدن.اگه این مسائل وجود نداشت کسی دنبال رسمی وشرکتی بودن نبود.تبعیض در وزارت نفت وحشتناک می باشد.متاسفانه علی الرغم تصمیمات درست در سطح کلان مدیران میانی با قدرتی که در اختیارشون قرار داده شده هر طور که دلشان میخواهد برخورد میکنن.خدا به رئیس جمهور خیر بده بابت این پیگیری این موضوع-یک کارشناس با سابقه زیاد
رامین رحیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
7
سلام شرکت مخابرات زیر مجموعه وزارت ارتباط می باشد و طبق مصوبه هئیت دولت تمامی زیر مجموعه وزارتخانه ها شامل این قانون می باشد ولی متاسفانه مدیران مخابرات میگن شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی هستش و شامل این قانون نمیشه ؟ آیا واقعا حق نیروهای مخابرات اینه ؟
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
2
43
من از نیروهای رسمی شرکت ملی نفت هستم الحق و انصاف قسمت عمده کار بر دوش نیروهای شرکتی است و حقوق کمتری دریافت می کنند. خیلی خوشحال میشم رسیدگی شود.تشکر
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
8
12
با تشکر از رئیس جمهور عدالت پرور
فقط کارگر ها خوشحال نشدند بلکه این خانواده هاشون بودن که با این شادی شریک بودنند.
شامل نگهبانان شرکتی هم می شود
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1
6
پس تکلیف نیروهای قراردادی انجام کار معین چه خواهد شد؟ فکری هم به حال آنها کنید
شروین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
1
4
در پاسخ به دوستانی که این مصوبه دولت را در تضاد با کوچک شدن دولت می بینند,باید بگم در کشورهایی که قانون کارمند رسمی ندارند در عوض قوانین کار بسیار قدرتمند و کارایی دارند که مادامی که شخص بیکار است ,حقوق مکفی و مناسب می گیرند؛اما در ایران این حقوق بسار پایین و مدت آن بسیار کوتاه و اثبات محق بودن برای گرفتن این حقوق ناچیز بسیار سخت است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
2
14
در صورت بارداری هر کدام از خانم های شرکتی این شرکت های نامروت اینها را بیرون می اندازن این انصافه؟
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
14
با سلام.بعنوان یک کارشناس در این زمینه باید بعرض دوستان برسانم که این اقدام دولت موضوع جدیدی نیست و از سال گذشته چندین مورد بخشنامه در این زمینه صادر شده است ولی آنچه باعث عدم اجرای این بخشنامه ها شده تبصره ذیل ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری است که اجازه نمیده دستگاهها بیش از 10درصد پست های مصوب شان نیروی قراردادی داشته باشندبنابراین ذیحسابان دستگاهها از اجرای آن جلوگیری میکنند.لذا اگر دولت واقعا خواهان جدی حل این مشکل باشه ابتدا میبایست با ارائه یک لایحه به مجلس نسبت به تعدیل تبصره مذکور اقدام و سپس این بخشنامه رو صادر میکرد.باآرزوی حل مشکل کارکنان شرکتی، امید که حال و روز شما و سایر کارکنان وزارتخانه ها همانند وضع کارکنان شرکت ها چراغانی باشد.آمین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
71
ما که با این حقوقا واقعا دیگه کم آوردیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
0
30
ما که با این حقوقا واقعا دیگه کم آوردیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
0
2
آقا تو رو خدا به شركتهاي زير مجموعه بنياد مستضعفان هم در اين زمينه رسيدگي بشه. سالهاست با مدرك ليسانس نيروي پيمانكاريم به من با پست كارشناسي به اندازه كارگر روز اولي حقوق مي دن
لطف الله ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
20
1
کارکنان محترم شرکتی مخابرات !!!شما بفرمایید کشک خود را بسابید. برای شما خبری نیست.
علي رضا از تبريز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
0
56
متاسفانه يكي از اداراتي كه نيروهاي آن حتي در صورت پيماني و رسمي بودن هيچ گونه امنيت شغلي ندارند جهاد دانشگاهي است در اين نهاد اگر رئيس يك واحد استاني حتي از قيافه كارمندش خوشش نيايد مي تواند بگويد از فردا اخراج است چون در قراردادهاي ما كه حدود 6 سال هم سابقه كار داريم مي نويسند اين قرارداد طبق ماده 188 مشمول قانون كار نمي باشد /