۰۵ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۵۰۷۲
تعداد نظرات: ۱۷۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۹-۰۲-۱۳۹۰
کد ۱۶۵۰۷۲
انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۹-۰۲-۱۳۹۰

این عدد 17 را از کجا آورده اید؟

مصوبه اشتباه مجلس و زیرکی دولت در بازی با کلمات
عصرایران ؛ جعفر محمدی - این روزها ، خبرهای ادغام وزارتخانه های مختلف در صدر اخبار است: راه و مسکن ، نفت و نیرو و صنایع و بازرگانی و ... .
طبق تکلیف برنامه پنجم توسعه ، دولت مکلف است تعداد وزارتخانه ها از به عدد 17 تقلیل دهد.

در این باره چند نکته مهم و مغفول وجود دارد که بی توجهی به آنها بسیار زیانبار خواهد بود:

1 - مصوبه کاهش تعداد وزارتخانه ها ، بر مبنای نگاه نادرستی است که به "کوچک سازی دولت" شده است. متاسفانه تصویب کنندگان برنامه پنجم توسعه در مجلس شورای اسلامی ، به جای کاهش تصدی گری های دولت ، روی عدد وزارتخانه ها تاکید کرده و باعث شده اند دولت دست به ادغام بزند.

این در حالی است که با ادغام وزارتخانه ها ، دولت عملا کوچک نمی شود و تنها از تعداد وزرا کاسته می شود.
به عنوان مثال ، مگر با ادغام وزارت نفت در نیرو ، این همه شرکت وابسته به نفت ، از پالایش و پخش گرفته تا گاز را می توان از بین برد و به زعم خود مجموعه را کوچک کرد؟ قطعاً نمی شود و وزارت نفت با پیکره وسیعش عملاً باقی می ماند و  از این به بعد تنها با عنوان جدید فعالیت می کند.
یا در صورتی که راه و مسکن ادغام شوند ، تشکیلات اداری و عملیاتی راه آهن و کشتیرانی  و هواپیمایی و جاده ها و پایانه ها و ... که از زیر مجموعه دولت خارج نمی شود.

از این رو ، اصل الزام دولت به کاهش وزارتخانه ها ، کاری عبث و حتی مضر بوده است که باعث ایجاد فشار ناروا بر دولت شده است.جالب اینجاست که مجلسی ها ، فقط گفته اند دولت تعداد وزارتخانه ها را به 17 مورد برساند ولی نگفته اند کدام وزارتخانه ها باید حذف یا ادغام شوند.
در واقع قاعدتاً مجلسی ها باید این عدد 17 را روی حساب و کتابی در قانون آورده باشند که در چنان فرضی انتظار می رود خود مجلسی ها هم به طور مصداقی تکلیف را مشخص کنند نه این که یک عددی را بیندازند وسط و بعد هم با دولت بر سر مصداق ها و چگونگی ادغام دعوا کنند.

2 - نه تنها کاهش وزارتخانه ها به نفع کشور نیست ، بلکه باید تعدادی از معاونت های ریاست جمهوری که در کشور دارای تشکیلات اداری هستند نیز تحت عنوان وزارتخانه اداره شوند تا نظارت مجلس شامل حال آنها نیز بشود. مانند سازمان تربیت بدنی که در تحولات اخیر تبدیل به وزارتخانه می شود و نیز مثل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و سازمان محیط زیست که هر دویشان در سراسر کشور ادارات کل دارند و عملا هیچ تفاوتی با وزارتخانه ندارند اما مجلس هیچ نقشی در انتخاب روسای آنان و نظارت بر ایشان ندارد.

3 - دولت در ادغام وزارتخانه ها ، دارد زیرکی می کند و مثلاً به جای این که بگوید وزارت نفت و نیرو در هم ادغام می شوند از ادغام وزارت نفت در وزارت نیرو سخن می گوید.
رئیس جمهور با این ادبیات ، در صدد است از معرفی وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه ادغامی به مجلس طفره برود و استدلال کند که وزارت نیرو همان وزارت است و تنها وظایف وزارت نفت هم بدان اضافه شده است!
با همین توجیه است که برغم سپری شدن مهلت قانونی معرفی وزیر را ه و ترابری ، از آن امتناع می کند و می گوید: وزارت راه در مسکن ادغام شده و نیازی به معرفی وزیر نیست!
این در حالی است که بازی با کلمات ، ماهیت کار را تغییر نمی دهد چه آن که تشکیلات جدیدی که از ادغام وزارتخانه ها حاصل می شود ، شخصیت های حقوقی جدیدی هستند که نیازمند وزیری با رأی اعتماد مجلس اند.

4 - دولت در روزها و هفته های اخیر ، به گونه ای درباره ادغام ها صحبت می کند که گویی خود فعال مایشاء است و هر چه خواست رأساً می تواند انجام دهد و نیازی به رأی و نظر مجلس نیست. به همین خاطر وقتی از ادغام سخن می گوید فعل گذشته به کار می برد: وزارت راه در مسکن ادغام شد!
این در حالی است که حد اکثر کاری که دولت در این مرحله می تواند انجام دهد این است که لایحه ادغام را آماده و تقدیم مجلس کند تا اگر مجلس صلاح دانست ، بدان رأی دهد و الا ادغامی در کار نخواهد بود.

5 - در ادغام های پیشنهادی ، عمدتاً خطاهای استراتژیک وجود دارد. به عنوان مثال، دو مجموعه  نیرو و نفت ، هر کدامشان به تنهایی دریایی از عظمت و مسوولیت هستند و کارهایشان هم در فازهای متفاوتی است.  وزارت نیرو در کار تولید برق و سد سازی و فاضلاب و ... است و وزارت نفت ، در امر کشف و استخراج میدان های نفت و گاز و صادرات نفت و اوپک و ... . حال چه کسی قرار است وزیر وزارتخانه ادغامی شود و هم از آب و فاضلاب و نیروگاه های تولید برق سررشته داشته باشد و هم از مناسبات اوپک و بازار جهانی نفت و امور پالایشگاهی و انتقال گاز و استخراج نفت و ... ؟!
در کشوری که اقتصادش مبتنی بر نفت است ، داشتن وزارت نفت مستقل یک الزام گریز ناپذیر است.

یا در خصوص وزارت بازرگانی و صنایع ، واقعاً این دو چه ربطی به هم دارند؟ یکی در کار کشف و توسعه و تجهیز معادن و امور صنعتی است و دیگری خرید و فروش و بازرگانی می کند و مثلاً بازار برنج کشور را بالانس می نماید.

نکته دیگر اینجاست که در کاهش تعداد وزارتخانه های دولت ، این خبط و خطاها در حال انجام است اما کسی به وزارت دادگستری که بود و نبودش توفیری ندارد اشاره ای نمی کند که این هم به خاطر اصل 160 قانون اساسی است که صراحتاً از وزارتی به نام " دادگستری" یاد کرده است. در واقع ، قانون اساسی ، این وزارتخانه را مصون از حذف کرده است.

با توجه به آنچه ذکر شد ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مسوولیتی تاریخی و بسیار سنگین و سرنوشت ساز در این باره دارند که برای تحقق آن ، حتی می توانند تکلیف 17 عددی وزارتخانه ها را نیز اصلاح نمایند و نگذارند کشور دچار بحران مدیریتی در سطح مهم ترین وزارتخانه ها باشد ، آن هم در شرایطی که دولت در باب ادغام ، دست بر روی وزارتخانه های اقتصادی گذاشته است که این خود ، نکته ای تأمل برانگیز است.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۷۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۷
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
56
166
چرا سراغ وزارت دادگستری یا تعاون نمیرند؟
پاسخ ها
0728
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
این سوال همه هست. نمیدونم. شما یه اداره بیارید که بالاش زده باشه وزارت دادگستری.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
27
156
...انصافا نکات قابل تامل و بجائیست! با کم شدن عدد وزارتخانه و تعداد افراد کابینه چه کوچکسازی صورت خواهد گرفت؟! های آقایان مجلسی این هم یه مصوبه نسنجیده دیگر شما...!
همه مشکلات ناشی از درک و برداشت نا درست ما آدمهاست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
37
164
آفرين بر عصر ايران
بسيار خوب روشنگري كردي
حرف دل مارا زدي
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
2
89
تحلیل خوب و بجایی بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
48
136
فعلا" كه همه چيز شده بازيچه قدرت نمائي عده اي خاص. يك روز ايجاد ميكنند روز ديگر ادغام ميكنند بدون اينكه بفهمند چه دارند ميكنند.
وزارت راه را با بيشتر از بيست هزار نيروي انساني در وزارت مسكن با حد اكثر هزار نيروي انساني ادغام ميكنند بعد با كلي هزينه كه بر دوش مردم سوار ميشود تازه ميفهمند چه غلطي كردند و مجدد با كلي هزينه جدا ميكنند.
عجب ... تو ...ي است بخصوص در زمان دولت فخيمه آقاي احمدي نژاد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
گل گفتی بخخخدا.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
149
123
شما هم هرچه دولت انجام بدهد يك حرفي درباره اش ميزنيد. آيا اطلاع داريد كه تعداد وزارتخانه ها در كشور چين كمتر از 15 عدد است؟ با آن وسعت و جمعيت!
كيفيت خدمات رساني در عصر آي تي صرفا به سخت افزار نيست.
اتفاقا بسيار از كشورهاي موفق مثل مالزي هم وزارتخانه هايشان را 20 سال پيش ادغام كردند و بعد كوچك سازي دولت انجام شد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
ای جان خوب ورد آورده ای، لیک سوراخ دعا گم کرده ای!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
متاسفانه بعضي از پاسخها در شان سايت عصر ايران نيست! عبارت سوراخ دعا؟؟؟؟ در حد رسانه عمومي نيست!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
قربون شما ذهنتو صیقل بده . صبح تا شب همه می گن سوراخ دعا . حالا اینجا بد شد
عباسي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
بدبختي بزرگي است ... چين كه منابع نفتي مثل ايران نداره و اقتصادش متكي به صادرات نفت و گاز نيست . واقعا محشر مي كند اين دولت .... يه وزارتخانه اساسي مثل نفت بايد حذف بشه ؟!!!!!!
ناشناس
| UNITED STATES |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
دوست عزیز این "سوراخ دعا" یک بیت معروف است و در شان رسانه عمومی هم هست.

شیخنا اوراد خوب اورده ای -- لیک سوراخ دعا گم کرده ای
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
آخه تو از وضع معيشتي مردم تو چين خبر داري يا ميدوني كه دولت مالزي چطوري اداره ميشه الكي ميگي وزارتخونشون ادغام شده بيخود حرف مفت نزن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
1
144
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مسوولیتی تاریخی و بسیار سنگین و سرنوشت ساز ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
چیدن این کلمات در کنار هم طنز زیبایی است!!
موسوی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
71
43
صرف اینکه از سوی دولت کلمه {شد}
لزوما معنی سیر تمامی مراحل قانونی مسئله نیست
تنها اطلاع رسانی مورد نظر دولت در گزینش ادغامها را می رساند.
دستگاه های عریض و طویل و کاغذ بازی و کارمند سازی بی جهت بزرگ سازی در بخشهای دولتی کرده و این آسیب مربوطه به این دولت و ان دولت نیست در طی چندین ده این روش رواج یافته
در ضمن ادغام ناظر بر حذف مدیریتهای تخصصی و ضروری هر بخش نیست بلکه با توسعه و پیشرفت به ویژه در بخش مجازی و رایانه که نتیجه آن بی نیازی از حجم انبوه مکاتبات فیزیکی و دبیرخانه ای و بایگانی و لجستیک و و ساختمان و بناهای مشترک مد نظر ادغامها است تا تغیر ماهوی کار و اصل فعالیتها.
انتظار از سایت هوشمند عصر ایران این است که با دقت نظر واقعی و منصفانه همانگونه که قبلا درانتقاد سازنده مورد خودرو سازان و جریان تولید و کیفیت و استهلاک خودروهای داخلی اطلاع رسانی منحصر به فردی نمود.
در سال جهاد اقتصادی بیشترین سبقت را از سایر رسانه ها در این زمینه داشته باشد.
پاسخ ها
مندو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
مطمئن باشید کا این کار را بالاخره به کرسی میشینند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
10
59
آقای جعفر خان انگار شما تازه از سویس تشریف آورده اید اینجا ایران است وقتی وزیر اسبق بازرگانی از مناسبات اوپک آگاهی دارد و دو سال است وزارت نفت را می چرخاند حتما در بحث سد سازی و برق و سینما و مسکن ورزش و ... نیز استاد است
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
4
97
جان عزیزتون به فکر ازدواج و مسکن جوانان باشید.وضعیت قرمز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
38
97
يحتمل سازمانها و شركتهاي اينده بدينگونه خواهد بود
1-نيروي دريايي هوا زميني سپرتش
2-شركت سوناسونيك(سوني و پاناسونيك)
3-هيت وزران(وزيران و خبرگان)
4-نفگاشيمي(نفت و گاز و پتروشيمي)
5-اتوبوكسييراني
بازم بگم؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
آره همش جالب بود بازم بگو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
2
26
مصوبه كلي دادن همين مي شود . اگر اين ادغام ها مفيد هستند چرا قبل از اقدام با اعلام دلايل، شفاف سازي نمي شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
43
51
چه شیر تو شیری شود!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
4
52
بخاطرراس امور بودن مجلس این کارهارا می کند
مندو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
2
52
دولت عمدا داره اینکارا رامیکنه چون میدونه آخرش مجلُس موافقت نمیکنه ولی اون میگه من که کارم راانجام دادم شما قبول نکردید
در هر صورت مجلس نیز تقصیرکاره چون واقعا داره شورشو در میاره اینها معلوم نیست نماینده مردمن یا دولت هر چه دولت گفت می گن آره و هر از چندگاهی استیضاح یا سوال از وزیری را روی کار می آرند بعد از چند دقیقه می گن نه ول شده
در کل داره حرف احمدی نژاد به کرسی میشینه که مجلس در راس امور دیگه نیست
رستم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
2
40
چه فرقی میکرد اگر به مجلس میداد.مجلس ما که بله قربان گو دولت بوده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
3
20
تحليل بسيار عالي بود
از نويسنده تشكر ميشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
8
40
خوب كاري نداره يك مقدار بودجه گزاف تخصيص ميديم براي انجام ادغام چند وزارتخانه بي اهميت مثل نفت و ...
بعد از يك سال هم يك مقدار گزافتر اختصاص ميديم براي انجام تفكيك وزارتخانه هاي مهم مثل نفت و...
روي هم رفته كشورمون روي آزمون و خطا اداره ميشه ( مثل جدول كشي يا گارد كشي وسط بعضي از خيابونها)
خلاصه هم ما سر كاريم؛ هم شما و از حالا آقايان ميدونن چه كسي براي رأي گيري تو مجلس بايد پشت سر ميزهاي خالي بره و جاي دوستان اون دكمه قشنگرو فشار بده.

بالاخره دوستان مجلس تو رأس امور قرار داره!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
روی هم نرفته چطور حساب کنیم؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
تنها راه نجات رفتن از اين مملكت آزمون و خطا است
سیدمحمدعلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
1
30
ایکاش آقایان متوجه میشدند که اینگونه با اصطلاح زبل بازی ها، چه زیانهای جبران ناپذیری میتواند برای کشور داشته باشد. وا اسفا...........
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
4
45
وزارت نیرو به وضع فلاکت باری دچار است حالا وزارت نفت را می خواهند به این وزارت خانه بدهند این را میگویند کار کارشناسی سطح بالا حورا
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
با نظر این خواننده موافقم. همسر من به همراه عده زیاد دیگری از افراد، طلبکار وزارت نیرو هستند. هر روز میروند و می آیند اما خبری از وصول نیست. این در حالی است که آنها از جیب خود مخارج مربوطه را پرداخت کرده اند.
ن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
1
33
مطلب و هر كي نوشته بود دستش درد نكنه.وزارت دادگستري من تازه اسمش و ميشنوم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
1
45
یکه تازی آقای احمدی نژاد بخاطر بی توجهی نمایندگان به شان و منزلت خود و قسمی که در قبال مردم خورده اند دارد. چرا نمایندگان سکوت اختیار کرده اند و حرف مردم را منعکس نمیکنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
21
7
تصمیمات دولت لازم الاجرا است بنابراین بهتر است کمی تحمل نمائید.اشفته بازار فعلی عنقریب به بازار سید اسماعیل تبدیل خواهد شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
1
43
باخره هزینه این کارها را نهایتا مردم خواهند برداخت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
2
23
گل بود به سبزه نیز آراسته شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
1
60
یکی نیست به این عزیزان بگه که اگه شما بخواهید اسباب و اثاث دو تا اطاق کوچک در منزلتون رو اذغام کنید و یا اینکه اطاق یکی از بچه هاتون رو جابجا کنید والله بیشتر از این وقت صرف میکردید. این تصمیم گیریها واقعه نوبره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
1
33
در شرایطی که کشور ما با تحریم سرمایه گذاری در تولید و استخراج نفت دست به گریبان است و باید این وزارتخانه با ثبات و امنیت در پی جذب سرمایه باشد ایجاد نا بسامانی در ان به نفع هیچ کس نخواهد بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
40
55
اتفاقا يكي از تصميمات بزرگ و صحيح ادغام وزارت نفت و نيرو است چون كشور ما بعد از نزديك به يك قرن از استفاده از انرژي هنوز طرح جامع انرژي ندارد. علت آن هم واضح است چون وزارت نفت اصلا زير بار مسئوليت اجراي آن نرفته و حتي بعد از دهها سال اساسنامه هم ندارد!؟ در صورتيكه كشوري مثل ژاپن تا 2100 برنامه جامع انرژي دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
عزیزجان ژاپن صنعت استخراج و بهره برداری نفت و گاز نداره که وزارتخانه داشته باشه..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
10
80
واقعا متن كاملا ناكارشناسي است!
واقعا اگر كسي فقط 5 سال در يكي از اين دو وزارت خانه نفت و نيرو خدمت كرده باشد كاملا متوجه عدم همخواني برنامه هاي اين دو وزارت ميشود. در بسياري از كشورها (بالاي 90 درصد) وزارت انرژي وجود دارد. مثلا نروژ يا انگلستان كه صادر كننده نفت درياي شمالند وزارت انرژي است و نه نفت و برق.
واقعا ازسايت وزين عصر ايران انتظار ميرود نظر اساتيد و دانشگاهيان و خبرگان صنعت را بپرسد. مطلب تخصصي است نه نظر سنجي تلويزيوني!
saeed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
0
16
اينا رو بي خيال مهم اينه كه مجلس در راس امور است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
0
34
اصلا مگه ما وزارت دادگستري هم داريم ؟وزيرش كيه؟ چه كار ميكنه؟ وظيفه قوه قضائيه پس چيه؟ اونوقت به جون نفت ونيرو افتادن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
1
49
اعلام خبری با این اهمیت در این زمان صرفا برای تحت تاثیر کذاردن خبرهای روزهای قبل در خصوص عدم تمکین از فرمایشات ولی امر توسط بعضی ها می باشد غافل از اینکه این بی خردی ها با چه قیمتی برای ملت محروم و زجر کشیده ایران تمام خواهد شد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
1
25
ادغام وزارت خانه ها اصلا به معنی کوچک سازی دولت نیست و متاسفانه هیچ مشکلی رو هم حل نمی کنه ... هر ادغامی اتفاق بیافته مشکلات خاص خودش رو داره ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
0
35
عزیز من این مجلس خودش عزتش رو جلوی دولت با کوتاه اومدنهای پی در پی و سر تظیم فرود آوردن مقابل دولت کم کرده و خودش رو کوچیک کرده که حالا دولت بهش وقعی نمی ذاره.
به قول معروف، خودت کردی که لعنت بر خودت باد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
0
5
کاش در این هیاهو ادغام کسی به فکر بازنشستگان، مددجویان بهزیستی و اقشار آسیب پذیر جامعه باشد مگر می شود وزارت رفاه با این همه سازمان با وزارت کار ادغام شود. شاید بازی های سیاسی مهمتر از رسیدگی به اوضاع اجتماعی این مملکت باشد
خودش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
1
6
پس قیمت نون چی میشه، خودشم بربری
احسان
CANADA
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
1
19
مثل هميشه تحليلتون بجا و قابل قبول بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۹
1
25
ایا ادقام وزارت خانه ها بدون لایحه و رای مجلس امکان پذیر می باشد ؟
اگر قرار است ادقامی صورت پذیرد بهتر نیست وزارت خانه های با کار موازی در هم ادغام شود مثل وزارت علوم با آموزش و پرورش یا وزارت کار با رفاه .
درست است که نفت نیرو ایجاد می کند ولی از لحاظ ساختار و کار با وزارت نیرو به همان اندازه تفاوت دارد که وزارت نیرو با نفت دارد .
آیا این اصلاحات در ادامه همان پیشنهاد اصلاحات به دنیاست .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
مجيد جان ادغام با غ است نه با ق
در ضمن اصلا هم خوب نيست كه آموزش و پرورش با علوم ادغام شود ولي بقيه را موافقم
بوشهری
UNITED STATES
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
2
اگر وزارت نیروباوزارت نفت را با هم قاطی کنیم میشه وزارت نیمرو اینجوری شاید قیمت تخم مرغ هم بیاد پایین وبشه یه املت مشتی خورد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
1
ببینید اگر منطقی باشد می بایست وزارت تعاون و وزارت کار که هر دو دقیقا یک کار را انجام می دهند و هر دو وزارت خانه کوچک و غیر ضروری هستند را ادغام کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
1
خوب گفتي. واقعاً مصوبه مجلس كاملاً بدون كارشناسي وكلي بوده.و ....حالا با ادغام وزارت نفت در نيرو ضربه اي از نظر اقتصادي به كشور مي خورد كه تا دهه ها قابل جبران نخواهد بود به خصوص در بخش بالا دستي نفت
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
8
0
شایسته بود وزارت رفاه وکاروتعاون درهم ادغام شوند....

وزارت تعاون درحال حاضربی خاصیت ترین وزارت است فقط بخاطراسمش حفظ کردند ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
5
اين قانون و نوع عملكرد دولت در اين خصوص نشان دهنه همت مضاعف و كار مضاعف مجلس بيسواد و دولت محترم براي متلاشي كردن كشور است .
1
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
4
مملكته گل و بلبل و ...سنبل !!!
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
5
يادهه مادر بزرگ پيرم ميگفت "اگر قرار بر اينگونه اداره كردن باشه من به تنهايي ٧ تا مملكت ميچرخونم"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
10
در ادغام دو دانشگاه ایران و تهران چنان بلم بشویی تو دانشگاه اتفاق افتاده که نگو . همه به غلط کردن افتادن. وای به حال وزارت خانه ها !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این ها اول ادغام می کنن بعد میگن حالا درستش کنیم در حالی که باید اول مقدمات و کارهای زیر بناییش انجام بشه بعد دست به چنین کار بزرگی زد.
روی ملانصرالدین رو سفید کردن به خدا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
4
كدام نماينده؟!!!!
كدام مجلس؟!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
11
قبلا که گفته شد درب مجلس را بببندند و کلیدش را به دولت بدهن کدام مجلس را می گویید مجلس در راس امور مرد حالا دولت در راس امور است و هر کاری هم بخواهد می کند .
.............
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
2
عصر ایران بسیار تحلیل روشنی بود .

یه خسته نباشید جانانه به همکاران زحمتکش و دلسوز ( عصر ایران )
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
6
وزارت نيرو رو قرار بود برقش رو بدند نفت، آبش رو بدن كشاورزي، حالا چي شد كه نفن و گاز و پتروشيمي و خطوط انتقال و پخش و پالايش رو دادند به برق!!!!!!!!
داستان اينه كه آقاي احمدي نژاد مي‌خواد اختيار وزارت بزرگ نفت كه ملكت رو ميچرخونه رو بدست بگيره و كسي نتونه تو كار نفت دخالت كنه و حداكثر دخالت مجلس در زمينه نفت، عوض كردن رئيس برق بشه!
منصور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
0
3
متاسفم كه در اين دوره گذار كه بايد كارها كاملا عاقلانه و با فكر و برنامه پيش بروند عرصه از هرچه عاقل و كارشناس خالي است و نسل هاي بعد بايد چوب بي تدبيري ما را بخورند
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
6
2
بهترین پیشنهاد : 1- حذف وزارت بهداشت ، باید وظایف درمانی به وزارت رفاه سپرده شود تا مجری و ناظر در امور درمان مردم یک جا نباشد .وظایف آموزش پزشکی هم به وزارت علوم سپرده شود .
2- وزارت کار و امور اجتماعی هم با وزارت تعاون ادغام می شد .
3- وزارت دادگستری هم منحل می شد و وظایف آن به معاونت حقوقی ریاست جمهوری واگذار می شد .
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
12
5
در کشوری که سالهای سال است از بوروکراسی اداری رنج میبرد وتمام جناحهادرعدم بهره وری سیستم اداری واقتصادی کشور ازعان دارند انوقت کوچک ساتزی یا وقتی پول نفت زیاد میشود بزرگ سازی چه دردی را دوا میکند زمانی کمیته های انقلاب ونیروی انتظامی ادغام شدند وزارت جهاد سازندگی در وزارت کشاورزی ادغام شد ازنیروی کدام یکی کاسته شد ؟بهداشت وآموزش پزشکی، صنایع سنگین وصنایع ومعادن هم همین طور این وزارتخانه ها نه تنهانیروی بیشتری استخدام کرده ومیکنند بلکه روز به روز بیشتر میخواهند هم امروز از کمبود نیرو وپستهای خالی نالان هستند بجای این ترکیبات شکلی باد کوچک سازی را در کم کردن نیروی مزد بگیر دولت کم کرد وکارهارا به بخش خصوصی واگزار کرد دولت زمانی کوچک میشود که از قطر شکش کم شود نه اینکه دست وپا وسر وقفسه سینه اش را ادغام کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۰
2
5
اينقدر كه به دولت انتقاد ميشه انصافا بايد دوبرابرش رو به مجلس كرد با اين مصوبه هاي كه داره
نظرسنجی
موافق مذاکره ایران با دولت ترامپ با هدف تنش زدایی از روابط تهران - واشنگتن هستید؟