۰۲ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۵۹۴۲
تعداد نظرات: ۳۴۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۲۱-۱۱-۱۳۸۹
کد ۱۵۵۹۴۲
انتشار: ۲۳:۰۵ - ۲۱-۱۱-۱۳۸۹

آقای صدر! زورتان فقط به راننده تاکسی ها رسیده؟/ افزایش 60 درصدی تعرفه پزشکی با کدام منطق و وجدان؟

صدر، علت افزايش را هدفمندی يارانه‌ها اعلام كرده؛امري كه دولت و مجلس که خود وی نايب رئيس آن است تاكيد داشتند كه به اين بهانه ‌كسی حق گران‌سازي را ندارد.
عصرایران ؛ سيدجواد سيدپور-  رئيس سازمان نظام‌ پزشكي در خبري بي‌سابقه گفت که تعرفه‌هاي پزشكي سال 90 احتمالا بين 40 تا 60 درصد افزايش مي‌يابد.

اين يعني آنكه ويزيت پزشكي كه تاكنون 12 هزارتومان بوده از سال آينده به حدود 20 هزار تومان افزايش خواهد يافت و احتمالا تمامي خدمات بهداشتي، دارويي و بيمارستاني نيز به همين منوال به افزايشي بین 40 تا 60 درصدي دچار خواهند شد.

 سید شهاب‌الدين صدر، علت اين افزايش تعرفه‌ها را افزايش هزينه‌ها به دليل هدفمندسازي يارانه‌ها اعلام كرده است. امري كه هم دولت و هم مجلس ـ كه خود آقاي صدر نايب رئيس آن است ـ همواره تاكيد داشتند كه به اين بهانه هيچ‌كس حق گران‌سازي قيمت‌ها را ندارد.

اكنون اما آقاي صدر در فراموشي كامل از تصميم سابقشان در مجلس و به طرفداري از هم صنفان پزش خود ، تعرفه‌اي را پيشنهاد داده كه جزو بي‌سابقه‌ترين افزايش‌ قيمت‌ها در خدمات پس از اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌هاست.

 تاكنون و براساس آمار هيچ صنفي اجازه نداشته كه تا بدين پايه بر قيمت خود بيفزايد و يا چنين پيشنهادي ارائه كند. اكنون اين پيشنهاد از سوي ثروتمندترين و در عين حال قوي‌ترين صنف كشور ـ يعني پزشكان ـ مطرح شده و مي‌رود تا آرام آرام به مسئله‌اي عادي تبديل شود!

اين همه در حالي اتفاق مي‌افتد كه از ابتداي هدفمندسازي يارانه اقشار مختلف براي موفقيت اين طرح ملي كمر همت بسته‌اند و با عدم افزايش يا افزايش بسيار كم، مشاركتي ملي در اين طرح داشته‌اند.

به عنوان مثال رانندگان تاكسي كه جزو خدوم‌ترين و زحمت‌كش‌ترين افراد جامعه به‌شمار مي‌آيند و تمامي سرمايه و درآمدشان ارتباطي واضح و روشن با اين مسئله دارد، تنها 15 درصد بر قيمت‌هاي خود افزوده‌اند حال چگونه پزشكان از حداقل 40 و حداكثر 60 درصد افزايش تعرفه سخن مي‌گويند؟

آيا اين اجحاف به مردم، حقوق‌بگيران و ساير اصناف زحمت‌كش نيست؟

ضمن آنكه افزايش هزينه بهداشت و درمان بازي كردن با آتش بيماري‌هاي لاعلاج است زيرا سلامت يك جامعه را به خطر مي‌اندازد و قشر زيادي از مردم را از خدمات درماني مناسب محروم مي‌سازد و تبعات سنگيني بر سلامت ملي مي‌گذارد، تبعاتي كه قطعا هيچ‌يك از پزشكان محترم نيز خواهان نخواهند بود.
 البته بعید هم نیست که اعلام افزایش 60 درصدی ، مصداقی از قاعده قدیمی به مرگ بگیر تا به تب راضی شود باشد و آقایان با این بازی قصد دارند با افزایش مثلا 30 درصدی هم مردم خوشحال شوند که "خوب شد 60 درصد قیمت ها را بالا نبردند!"
به هر حال ، فارغ از این موضوع باید گفت که بسیار دردناک است که افزایش مستمر قیمت ها ، آن هم نه یک درصد و دو درصد بلکه بسیار بالاتر در این مملکت به امری همیشگی تبدیل شده است .
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۳۴۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹۲
ناشناس
Germany
۲۳:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۱
6
142
بسیار دردناک است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۱
11
138
بسیار سپاسگزار و ممنونم که به این مقوله پرداختید ، شما را بخدا به این موضوع بیشتر توجه کنید ، با کمال تأسف ، طبابت به تجارت شده ! و کسی به توجه نمی کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
نه عزیز، انصاف نیست اینجوری پزشکها رو زیر سوال ببریم
سید مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
یعنی اینکه همیشه باید یه قشر ثروتمند باشند و ثروتمندتر شوند و یه قشر باید فقیر باشند و فقیرتر شوند؟
ناشناس
Australia
۲۳:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۱
7
106
فاجعه است،این یعنی تورم چند درصدی؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۱
17
121
تا الان هم پزشکها بی دلیل پول اضافه تر از کارشون می گرفتن. واقعا جای تاسف داره.
راننده تاکسی
Kazakhstan
۲۳:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۱
7
111
حتما پزشکان کشور محتاجترند
پاسخ ها
من
| Saint Martin (French Part) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
آنان كه غني ترند محتاج ترند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
14
64
واقعا خدایی هرچی میشه فقط برای این راننده تاکسی هاست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
145
33
الان راننده تاکسیش داره 2 برابر میگیره,اون وقت کسی که جوونیشو گذاشته درس خونده نباید بگیره؟
من اصلا این آقا رو قبول ندارم ولی این دلیل نمیشه یه بارم که یه کار درست داره میکنه یهش انتقاد کنم.
گرچه ظرف 2-3 روز با فشار امثال .... بر میگردن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
یه جوری میگی، انگار فقط پزشک ها درس میخونن !!!
در آمد بیشتر اصناف و شغل ها، به نسبت پزشکان و با در نظر گرفتن زحمت مورد نیاز و ...، باز هم کمتره ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
بله دیگه ! پزشکان دکترای حرفه ای گرفتن یعنی از دیپلم مستقیم وارد مقطع دکترا شدند اما بقیه رشته ها از دیپلم رفته اند لیسانس ،کنکور داده اند رفته اند فوق لیسانس و بعد هم با کلی مصیبت در آزمون دکترا و مصاحبه اش قبول شده اند تا پی اچ دی بگیرند . اون وقت فقط پزشکان محترم دکترند و حق دارند و الباقی هم بروند دنبال کارشان!!!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
همین الان هم خیلی از پزشکها چند برابر نرخ مصوب میگیرن و اگر هم اعتراضی بکنیم خیلی راحت میگن برو جای دیگه
در ضمن آیا به مقدار همین پولی که الان میگیرند خدمات میدن؟
در عرض 2 دقیقه بیمار رو ویزیت میکنند و میرن سراغ مریض بعدی
وجدان کاری هم خوب چیزیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
و این دلیل نمیشه خون مردم و تو شیشه کنند! چون جوونیشون رو گذاشتن درس خودن!!!
ندا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
ببخشید فکر کردید که با پول پدرت رفتی درس خوندی باید بدونی که با پول این ملت رفتی درس خوندی در ضمن مگه فقط مگه پزشک ها درس خوندی
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
لابد انتظار دارید پزشکان به اندازه جان بیمار از او حق ویزیت دریافت کنند !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
من نمي دونم پزشكا براي خدمت به مردم قسم ياد مي كنند يا خدمت به پول
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
من رانندگی تاکسی مسیری که قبلا میرفتیم 2000 تومان الان میگیرم 2500 این نزد شما دو برابره منم جونیمو گذاشتم درس خوندم الان شدم راننده تاکسی چه ربطی داره چون رشتم مدیریته!
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
افزايش تعرفه پزشكي رو هم قبول مي كنيم ولي درصورتيكه يك پزشك فوق تخصص براي هر مريض و ويزيت آن زمان استاندارد يعني 15 تا 20 دقيقه رو وقت بگذاره نه مثل حالا كه يك پزشك در مشهورترين بيمارستان ظرف يكساعت 80 تا مر يض رو مي بينه دست آخر هم از اين 80 تا 50 تا ناراضي از روند درمان و تشخيص ها و داروها دنبال پزشكهاي مجرب تر مي گردند كه تعداد شون به تعداد انگشتهاي دست هم نمي رسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
12000 تومان هم به عنوان ميزيت خيلي زياد مي باشد يك ويزيتي كه 5 دقيقه هم طول نمي كشه 12000 تومان ثانيه اي چند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
گند زدی داداش من. با این نظرت!
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
130
25
خبر نگار محترم شما از جامعه پزشکی اطلاعاتی ندارین نباید خبر سو گیرانه بزارین چون اگه اگاه بودی اینطوری خبر نمیذاشتین!!
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۰۳:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
جناب خبرنگار را نمی دانم ولی به شخصه به خاطر مشکل معده به اکثر پزشکان معروف کشور مراجعه کردم و پس از پرداخت ویزیت های آنچنانی چند دقیقه وقت تخصص دادند به من و یک لیست بلند بالای دوا و برو به سلامت.انگار ازرائیل دنبالشان است.آنوقت به مشاوران اعتراض می کنند که چرا ویزیتشان گران است.در حالی که مشاور 45 دقیقه وقت می گذارد و درگیر مشکل بیمار خود می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
عضو محترم آگاه از جامعه پزشکی ، مثل اینکه شما هم از اوضاع مردم خبر نداری ، همین دیروز توی همین سایت از قول وزیر کار خبر عدم افزایش دستمزدهای کارگران در سال آینده درج شده بود . مگه جامعه پزشکی تافته جدا بافته اند یا خون از همه رنگینتر ؟!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
4
67
آقا من قبلا هم صدبار این مطلب رو گفتم متاسفانه نچاپیدین ولی بازم میگم... تو مملکت ما ثروتمند ثروت زیاد میکند, فقیر بچه زیاد میکند... این کاراهم در راستای همین اصل اساسی انجام میشه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
1
59
مسئولین بایدپاسخ دهند 1-در طول اجرای طرح هدفمندی یارانه هاخودشان تاکیدداشتند که هی چ کالاوخدماتی افزایش قیمت نخواهدداشت 2-ایا درامد حقوق بگیران وسایراقشارجامعه به همان میزان افزایش تاتعرفههای پزشکی هم افزایش یابد درصورت عدم توجه وساماندهی به عدالت اجتماعی ومهرورزی انچنانی.......خواهیم رسید 3-درحال حاضراکثرکالاهاوخدمات نسبت به سال قبل 30الی60درصد افزایش قیمت دارد پرواضح است هرگونه افزایش قیمت غیرعادلانه مردم را به فشار مضاعف خواهد انداخت وقوزبالاقوز خواهد شد امیدواریم مسئولین باتعمق به حل مسئله بایندیشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
اخوی گویا شما را از بهشت مستقیم آوردن ایران....مسئولین عزیز ما با چیزی به نام تعمق بیگانه اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
0
29
یادمان هست که یکی از اهداف هدفمند سازی یارانه ها گسترش چتر خدمات اجتماعی بود و قرار بود دیگه کسی بدون دوا و دکتر و درمون نمونه
...
بابک نیرومند
Spain
۰۰:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
79
18
من یک پزشک متخصص داخلی ام. نویسنده مقاله بسیار ساده انگارانه به موضوع نگاه کرده. با عصبانیت خواسته پاسخ دندان شکن داده باشد که متاسفانه روش مرسوم این سایت و سایت های مشابه است. دارو و درمان در این کشور به معظلی بسیار پیچیده تبدیل شده است. مطمئن باشید زیر میزی ها افزایش پیدا خواهد کرد. پزشکان با کارهای اضافی تعرفه پایین را جبران خواهند کرد. چند روز پیش همکاری می گفت 102 بیمار رادر یک روز ویزیت کرده.برای ده هزار تومان نه بیمار انتظار ویزیت کامل دارد ونه پزشک علاقه ای به ویزیت کامل. در این بین قربانی بیمار است. این آقا بهتر است از خودش بپرسد بیمه در این میان چکاره است.
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۰۳:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
من به شخصه پژشک بی وجدان زیاد دیده ام.آن دوست شما هم از گشنگی شکمش این کار را نکرده.عامل آن کمبود وجدان است و حرص پول است و بس.وگرنه جان انسان ها کجا و 10 هزارتومان کجا....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
آقا دیگه انتظار انقدر تعهد کاری و اخلاق حرفه ای رو از شما نداریم پزشکان محترم ! راستی شما وجدان درد خودتون رو هم درمان می کنین ؟!
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
مرد موئن این که میشه حرص زدن
یعنی اگه دکتری برجی 30 میلیون تومان
در امد نداشته باشه دیگه دکتر نیست ؟
102 *10000= یک میلیون و بیست هزار
تومان * 30 = سی میلیون و ششصد هزار
تومان خیلی فاجعه بارش هم بکنیم برجی
20 میلیون تومان در امد !
آقای متخصص حرص چی رو داری میزنی عزیز
من؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
جناب اقای پزشک متخصص تو که هنوز بلد نیستی معضل رو بنویسی لطفا حرف نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
عزیز دل متخصصم: "معظل" نه! معضل.
امشب برو 100 بار از رو کلمه معضل بنویس.
بعد بیا نظر بده تا باقی غلط هاتو باهات کار کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
102آقای پزشک داخلی! بیمار با ویزیت 10 هزار تومان در یک روز یعنی1020000تومان درامد در یک روز . حالا قضاوت با خوانندگان عصر ایران!!!!
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
92
17
واسه اینکه یه نفر متخصص بشه و ۱۲ هزار ویزیت بگیره باید ۱۲سال شب و روز درس بخونه.اونوقت شما میای با راننده تاکسی(البته قصد جسارت ندارم)مقایسه میکنی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۰۳:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
واقعا شما دانشجویان پزشکی خیلی باورتان شده ها.در این 12 سال اخلاق انسانی و شیوه احترام به مریض هم یادتان می دهند؟ای کاش این سالی چندین بار سفر های خارجی باعث می شد حداقل احترام به بیمار را از پزشکان سایر کشور ها یاد بگیرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
برادر عزیز ، می خوای راننده تاکسی فوق لیسانس بهت معرفی کنم ؟
ندا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
وقتی 12 سال شب و روز درس خونده ی مملکت این جور فکر می کند خدا به دادمان برسد . هنر کردی ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
عاقبت این 12 سال درس خوندنت چیکاره میخواستی بشی؟توی همون 12 سالی که شما داشتی به قول خودت درس میخوندی راننده تاکسی داشته از صبح تا اخر شب سگ دو میزده.اون موقع تو کجا بودی؟ماشاا... حقوق و درامدتون اصلا کم نیست که بخواهید اعتراض داشته باشید.
دکتر حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
آقایی که ظاهرا پزشک تشریف دارید .من هم برای phd 12 سال درس خوندم . ولی دلیل نمیشه به جای حقوق 1 میلیونی دانشگاه ، 30 میلیون حقوق بگیرم . متاسفانه در جامعه ای که مدرک احترام میاره اوضاع همین خواهد بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
2
30
منطق و وجدان؟؟؟!!!

حالتون خوبه دوستان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
6
46
اقاي صدر فعلاً پزشكان تعرفه 12 تومني را دارند 18 الي 20 هزار تومن ميگيرند واي به حالي كه 40 تا 60 درصد اضافه شود ... كجايي داداش
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
2
20
احتمالا زیر میزی هایی هم که میگیرن 60 درصد افزایش خواهد یافت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
18
34
برادر من کدوم 12 هزار تومن؟مننظورتون ویزیت پزشک فوق تخصص؟مگه چن تا پزشک تازه همینو میگیرن؟شما چن تا پزشک از خدا بیخبر تهرانیو نبین که ویزیتای سنگین میگیرن.هیچ میدونین این پزشکایی که دارین کارشونو با راننده تاکسی که انسانهای خدومی هم هستن قیاس نابجا میکنین؟90 درصد پزشکها پزشک عمومی هستن.بعد 7 سال درس تمام وقت و کشیک های 24 ساعته(فک نکنین مثل یه لیسانس یا فوق لیسانس رشته های دیگه تو هفته 3 روز اونم 2 3 ساعت برن دانشگاه بلکه صبها بیمارستان و عصرا تا 9 شب سر کلاس بودن بعدم که ماهی حداقل 15 تا کشیک 24 ساعته دادن و آخرش چی؟باید 2 سال برن تو دهات حتی دانشگاه آزادیش که خودش پولشو داده.باید از خونوادش زندگیش علاقه هاش دست بکشه بره دهات.خوب چرا مثلا مهندسارو نمیبرن چرا حقوقارو نمیبرن ؟چرا حتی به قول شما راننده تاکسیارو دهات نمیبرن تا به مردم خدمت کنن؟.حالا میدونین ویزیت هرنفر اونجا چقدره؟250 تا تک تومنی!!!از 8 صبح تا 5 عصر باید تو مرکز بهداشت بشینی دهاتای اطراف بری کنایه های مردمو بشنوی که بگن یه مهر بزن تو دفترچه میریم شهر یه متخصص مارو ببینه حتی واسه سرماخوردگی معمولی کافیه یه روز خودت مریض بشی نتونی بری مرکز بهداشت رو رو سرت خراب میکنن به همه جا شکایت میکنن.اگه فکر میکنین اینا دروغ خودتون برین از نزدیک ببینین.سرماه 600هزار تومن با زور حقوقت میشه که بیشترش میره برا خرج خورد و خوراک و رفت و آمد به شهر زندگیت.حالا طرحت تموم شد مگه میتونی بیای تو شهر خودت مطب بزنی ؟نه باید 7 8 سال تو شهرستانهای محروم باشی تا بتونی مجوز مطب برا شهر خودت بگیری.از اونور میبینی که در آمدت از یه راننده تاکسیم کمتره مجبوری امتحان تخصص بدی 3 4 سال هم پشت امتحان بعد تازه قبول میشی 4 5 سال رنگ خونرو نمیبینی فقط تو کشیکای رزیدنتی هستی تموم میکنی دوباره میفرستنت طرح برا مناطق محروم .دیگه نمیخوام بقیشو بنویسم جالا شما بیا و مقایسه کن و بگو پزشکا 12 هزار تومن میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
مثل این که موضوع رو نگرفتی . این مقاله نمی گه دکترها کم بگیرن. اونا الان هم از بقیه بیشتر می گیرن و نوش جانشون . ولی وقتی قرار بر افزایش باشه ، بر روی بیس کنونی باید با یک درصد یکسان افزوده شود.نه این که روی بیش کنونی درآمد پزشکان ، درصد بیشتری افزوده شود... با مفاهیم ریاضی آشنا هستی؟! می گیری که؟
ناشناس
| Kazakhstan |
۰۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
ببخشید یعنی وضعیت یک دکترای سایر رشته ها بهتر است یا اینکه کمتر زحمت کشیده؟تازه اگر هم اینهایی که شما گفتین باشد اولا که پزشکان برای خدمت به مردم درس می خوانند بعد هم می دانند که چه چیز در انتظارشان است.شما بگو چندتا همکلاسیتان را دیدی که به عشق مردم و خدمت پزشک شود.کسانی که از قبل از کنکور کیسه بدوزند در نهایت می شوند پزشکان بی وجدان.وگرنه کسی منکر زحمات شبانه روزی شما نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
برادر من اینکه درامد پزشکان عمومی پایینه درست ولی این مردم بدبخت چه گناهی کردند که باید جورشونو بکشن! لطفا" شکایت خودتونو ببرین پیش دولتی که یارانه ها رو حذف کرده. این مردم باید چندتا و چندجور هزینه بدن؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
نه تو رو خدا بیا چند خط دیگه بنویس تو رو خدا تورو خدا ...
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
این همه که گفتی درست ولی بجای اینکه این همه توضیح واضحات بدی و خودتو گیج کنی بهتر بود به وضع زندگی پزشکا نگاه کنی همچین توضیح و توصیف کردی که آدم فکر می کنه پزشکا رفتن زاغه نشین شدن. بیشترین کمک هزینه تحصیلی بین دانشجویان متعلق به دانشجویان پزشکی. درسهاشون هم سخت تر از دروس رشته های دیگه نیست قبول دارم متقاوت هست و شرایط خاص خودشو داره ولی این نیست که کسی غیر از شما پزشک ها پسش بر نیاد (سهمیه ای که به دانشجویان شاهد و ایثارگر می دن حرفمو ثابت میکنه) دوست عزیز غیر از اینه که مرفه ترین قشر جامعه اکثراً پزشک های متخصص هستند. درست زحمت شو کشیدن حقشونه ولی دیگه چقدر؟ فقط به خاطر اینکه با جون آدما سر وکار دارن اینجوری پول می گیرن. مگه بیشتر از یک استاد دانشگاه درس خوندن و زحمت کشیدن یا زحمت می کشن؟ می دونی یه استاد دانشگاه چقدر حقوق می گیره بین 2 تا حداکثر 5 میلیون تومان. می دونی اساتید دانشگاه بعضاً چند سال17 غربت کشیدن؟ هم روز درس خواندن هم شب کار کردن. حالا هم توی جنبه های مختلف باید زحمت بکشن تا عضو هیئت علمی باقی بمونن. حالا خودت بگو درآمد یک پزشک متخصص ماهیانه چند برابر یه استاد دانشگاه می شه؟ باشه تا دوبرابرشو بخاطر اینکه باید مسئولیت جان آدما را داشته باشه (اگه داشته باشه) می گیم حقشه ولی واقعیت غیر از این هاست. خودتون خوب می دونید که بیشتر از این درآمد دارن ولی باز هم قانع نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
اره به خدا راست میگی من 3 ماهه طرحم شروع شده افتادم یه روستا نزدیکه 1 ساعت با محل سکونتم فاصله داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
یعنی پزشکان از مشاور حقوقی از یک مهندس عمران با یک ساعت نقشه کشی یا از یک وکیل لیسانس با 20 دقیقه مشاوره الکی حلا وکیل دکتری دار بماند از آرایشگر از ر اننده آژانس از بنگاه دار و .... بیشتر میگیر ند بابا انصاف !!!.عزیزی که از ریاضی صحبت می کنی وقتی راننده تاکسی دو برابر می کند یعنی 100 در صد افزایش که از 60 بیشتر است تازه آنهم به دستور دولت از 60 به 10 خواهد رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
خودت کمی کلاه خودت را قاضی کن ، در می یابی که سخنی به گزاف گفته اید و با ارائه یک مورد ، حکم کلی صادر فرموده اید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
الهي بميرم برات با پول همون دهاتي هاي بدبخت ميرين درس مفتكي ميخونين موقع دانشجويي و رزيدنتي تونم همون دهاتياي مادر مرده بي صاحب موش آزمايشگاهيتونن حالا كمر درد ميگيرين يه سال برين تو دهات طرح بگذرونين الهي
ناشناس
Netherlands
۰۱:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
4
85
احمدی نزاد گفت با هدفمند کردن یارانه ها ما ظرف دو سال هیچ فقیری نخواهیم داشت. معلومه که منظورش این بوده که تعرفه های پزشکی آنقدر بالا خواهند رفت که هر چی فقیر باشه ظرف همان دو سال اول از بین خواهد رفت و خوب بعد از آن دیگز فقیری نخواهیم داشت.
پاسخ ها
نگار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
ای ول . این آغاز نسل کشی در قرن 21 در جهان سوم می باشد تا راحت بشیم حداقل خدا که یارانه نداره تا بریم اون طرف ... مگر نسل کشی شاخ و دم داره ...
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
ایووول داداش که حق رو گفتی
ناشناس
Netherlands
۰۱:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
6
16
به خدا من که وقتی پزشکان اینجا را با پزشکان ایران مقایسه می کنم حاضر نیستم حتی یک ریال به یک پزشک ایرانی بدهم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
1
12
این طرح هدفمندی رو راه انداختند که اقشار فقیر جامعه تحت حمایت قرار بگیرند، ولی گویا بیشترین ضرر رو همین افراد کردند
مثل همین قیمت تعرفه های پزشکی
یا در مورد بنزین، یکی از بهانه ها این بود که چرا یارانه بنزین یک فرد فقیر که ماشین نداره به کسی دیگر داده میشود، بدون توجه به اینکه با آزاد کردن قیمتها، فرد فقیر، مجبوره هزینه بیشتری برای رفت و آمد و سایر هزینه های دیگه بده، یعنی قبلا یارانه بنزین فرد فقیر در رفت و آمد او داده می شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
4
20
در رابطه با نظرات دکترهای عزیز
بابا دکتر
بابا زحمت کش
بابا کوزت


من پزشک نیستم ولی پزشکها رو دوست دارم
نویسنده مطلب مثال کلی زده

میگه اگه پزشکها اینجورین، چرا بقیه نباشند

انگار تو این مملکت اینا فقط دارند کار میکنند
شما 12 سال درس میخونین با پول پدر گرامی و اندکی زحمت خودتون، تا آخر هم کیف میکنین و لذت می برین
اون کسی که به هر دلیلی نتونه پزشکی بخونه، مجبوره تا آخر عمر زحمت بکشه و جون بکنه
من راننده تاکسی نیستم، از راننده ها هم دل خوشی ندارم، ولی اینجوریا هم که میگین نیست
بلغان
United Arab Emirates
۰۲:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
4
8
ما تو دهاتمون یه بیمارستان داریم که یه دکتر هم بیشتر نداره. داروهاش هم مثل دوا الملکه (سریال قهوه تلخ).....گلاب به روتون برای اون اضهال با دندون درد فرقی نمیکنه...همش یه دارو میده....ویزیتش هم ده تومنه که هزار تومن هم ارزش نداره.....
پاسخ ها
ندا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
والا تو دهات مابدتر دهات شماست ما باید دکترمون رو درمان کنیم چون در فشار مالی قرار دارد...
دکتر خسرو فاتحی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
2
20
با سلام
واقعا متاسفم که همه به مسئله دارو و درمان در این مملکت اینقدر سطحی نگاه می کنند از اظهار نظرهای سطحی همکارانم تا مردم عادی در پاسخ به سوالات.مسئله بهداشت و درمان موضوعی بسیار پیچیده و عمیق است
و مردمی که نیاز به خدمات درمانی دارند حق دریافت آن را با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت دارند .ولی متاسفانه در ایران هیچ کس وظیفه خود را در جامعه پزشکی به خوبی انجام نمیدهد.وظیف بیمه ها در این میان پنهان است. از طرفی پزشکان به بهانه اینکه شبانه روز درس خواندهاند حق خود میدانند که به بیمار مفلوک نیازمند اجحاف کنند .در صورتی کهدر نظام آموزشی که کنکور سد راه بسیاری از جوانان مستعد است چند تست یکی بیشتر زدن و کمتر زدن یکی را پزشک میکند و یکی را لیسانس. و چه بسا کسی که لیسانس خوانده استعداش بیشتر از پزشک نباشد . پس وقتی برای یک پزشک این همه هرینه از طرف بیتالمال می شود باید تابع قوانین آن کشور باشد
زیر میزی های چند میلیونی اصلا در هیچ کشوری قابل توجیه نیست ولی اینجا به راحتی گرفته میشود و کسی هم پاسخگو نیست .عدهای از پزشکان کار را به جائی رسانیده اند که مردم از سر نیاز و احتیاج به پزشک احترام میگذارند. هیچ کجای دنیا تعرفه توسط خود پزشکان تعین نمی شود (منظور نطام پزشکی است)
مجلس باید بطور قاطع وارد عمل شود و حق تعرفه را از نظام پزشکی سلب و به شورای سلامت و وزارت بهداشت واگذار کند و گرنه همین آش است و همین کاسه
امیدوارم چاپ بفرمائید
پاسخ ها
الی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
دوست من پزشک متخصصه و من در شبهایی که کشیک داشت گاها باهاش میرفتم تنها چیزی که در وجود ایشون و همکاراشون نبود وجدان و دلسوزی برای بیمارانی بود که شبها در مناطق محروم مراجعه میکردند لطفا اینقدر از شب زنده داریهاتون نگید!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
26
11
میدونی با این نحوه اطلاع رسانی داری به مردم خیانت میکنی؟چون قرار نیست مردم این پولو بدن.تازه داری مردمو نسبت به نظام سلامت بدبین میکنی.میدونی ویزیت تنهای پزشک عمومی تو کشورای منطقه چقدره؟تو کشور همسایه جمهوری اذربایجان که بیمه هم ندارن نزدیک 30000 تومن.حالا نمیخام امریکارو بگم که ویزیت متخصص اعصابش 300 دلاره!!پس شما خبرنگارا نباید سیاه نمایی کنین
پاسخ ها
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
درآمداشم بگو و اینکه پولشون رو بیمه میده کامل
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
برادر عزیز من از میزان درامد مردم اون کشورها هم بگو برامون!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
حالا یه کمی هم شما بشنو.
ما خودمون مگه بیمه داریم؟هر وقت لازم باشه بیمه جوابت میکنه.عموی خود من امسال واسه مریضی اش اونم در طول 10 روز توی بیمارستان بودن 14 میلیون پرداخت کرده.
از چه نظام سلامتی حرف میزنی؟فقط کافیه بری بیمارستان ببینی همین نظام سلامتی که ازش طرفداری میکنه با چه راههایی پول در میاره؟؟؟دکتر توی بیمارستان دولتی طرف رو ویزیت میکنه بعدش ادری مطب خودشو میده. تامین اجتماعی هر روز یه بهونه ای واست میاره تا یه جوری از زیر بار هزینه در بره.یه روز بهانه نداشتن اعتبار دفترچه یه بار صعب العلاج بودن بیماری یه روز طرف قرارداد نبودم بیمارستان ......
بازم بگم؟همون امریکایی که میگی در امد مردم رو مقایسه کن بعد حرف بزن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
دوست عزیز ، در جمهوری آذربایجان ، دیگر اقشار جامعه چقدر درآمد دارند و هزینه در آنجا چقدر است ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
31
9
اگر خدای نکرده نصفه شب دل بچه ات درد بگیره خیالت راحته که یه نفر زن و بچشو تنها گذاشته و توی بیمارستان آماده است تا بچه تو رو ببینه. یه ذره انصاف داشته باش نویسنده محترم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
خوب پولش را میگیره کارش را میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
واقعا استدلال محکمی ارائه فرمودید ، لابد چون پزشکان با درمان بیمار جان او را نجات می دهند ، باید بیماران به اندازه دیه ، به پزشکان حق ویزیت پرداخت کنند !!!
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
خوب دوست عزیز منم تو اژانس کشیک وا میستم تا بیمارارو به بیمارستان انتقال بده انصاف داشته باش
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
ببخشيد اگه اون فرد ماشين شخصي نداشته باشه احتمالا اون وقت شب به آژانس زنگ مي زنه و يه راننده تاكسي اون رو مي رسونه بيمارستان كه اون فرد هم براي سير كردن شكم زن و بچه اش توي آژانس شب رو سر مي كنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
من که فقط برای حقوق کارگری ماهی 4 شب پیش زن و بچه ام هستم چه گناهی دارم آقای پزشک!
حمید رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
9
11
علت داره

حقوق پرستارها رو شدیدا افزایش دادن ( کاملا جدی میگم )

پزشکها هم معترض شدن

حقوق کسی که نزدیک 500000 تومان بوده بالای 300000 تومن اضافه شده

بررسی کنید و نتیجه رو اعلام کنید
سالار
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
20
8
عصر ایران من یه دانشجوی پزشکی ام. یه بار هم وقتی این خبر را برای اولین بار منتشر کردید نظر دادم ولی تایید نکردید. من هر روز دو سه بار به سایت شما سر میزدم به خاطر اینکه فکر میکردم اخبار و تحلیل های شما منصفانه و بدون جهت گیری است . اما با دیدن این تحلیلتون به کلی ناامید شدم . یه بار هم میگم شما فقط یه روی سکه رو میبینی...
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
6
24
من نمیدانم مسولان کی می خواهند بفهمند که پزشکی که از کلاس اول تا پزشکی از پول بیتالمال استفاده کرده و یک ریال هزینه نکرده چرا باید حقوق یک روزش برابر با حقوق چند ماه یک کارمند باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
اول از همه خیلی ها پول تحصیل را دادند نمونه دانشگاه آزاد و برخی رشته های علوم پزشکی در دانشگاه دولتی. دوم برای جبران آموزش رایگان به طرح اجباری در روستا ها می روند با حقوق کمتر از حداقل حقوق کارگر -اما رشته های دیگر دولتی از آموزش رایگان برخوردار شده و بدون جبران راه خارج از کشور را پیش می گیرند.
ساسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
ببخشيد دانشگاه آزاد مگه در رشته پزشكي تخصص و فوق تخصص هم مي گيره بابا دروغ تا كجا مردم رو خر فرض مي كنيد
ناشناس
Switzerland
۰۹:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
2
24
من بعنوان کارگر، از وزیر محترم کار که اعلام نموده دستمزدهای سال آینده کارگری نیاز به افزایش ندارند!!! خواهش میکنم قشر کارگری را با پزشکان مقایسه کنند!!!
احتمالاً پزشکان مستحق ترند!!
ناشناس
Germany
۱۰:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
2
3
شرکت های اینترنتی هم با میلیارد ها تومان هزینه مجبورند اینترنت رو ارزون کنند!!!!
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
0
10
همه چي آرومه من چه قدر خوشحالم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
0
5
آقا يك از دوستان رفته دكتر نسخه رو برده دارو خونه اعلام كرده كه سقف اين دكتر طبق نامه بيمه 5000تومان است وبقيه رو با يد بيمار بدون بيمه بدهد وعلت هم اين است كه اين دكتر داروهاي گران و مقدار زياد مي نويسد حالا شما پيدا كنيد پرتقال فروش را؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
2
5
وقتی شخصی یک عمر رییس سازمان نظام پزشکی باشد نتیجه اش همین سخنان متناقض می شود.
سیامک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
4
17
مشکل اینجاست اگر بر فرض راننده تاکسیها بنا به هر دلیلی نخواهند مسافر جابجا کنند
اینقدر مسافر بر شخصی هست که میان جاشون
اما خدمات پزشکی در انحصار افراد محدود و خاصی است
هر کاری بخوان میتونن بکنن
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
4
13
فقط مي تونم بگم متاسفم .چون پزشكان امروز همه با هزينه بيت المال درس خوانده اند. تحقيق كنيد ببينيد پزشكان دانشگاه دولتي چقد هزينه صرف درس خواندن كرده اند .براي يك ويزيت معمولي بايد هزينه گزافي پرداخت شود. اين اسمش حق الناس. چون مردم از روي اجبار هزينه ها پرداخت مي كنند.
کارمند دولت
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
3
24
به حقوق کارمندا 6درصد اضافه می شه به دکترا 60 درصد
پاسخ ها
کارمند دیگه دولت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
نگفتی بیمه خدمات درمانی و بازنشستگی 11 درصد کم میکنه عزیزم.
از ایلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
5
12
آقا ! یک راننده تاکسی در ایلام قبل از هدفمندی 10-12 هزار پول در می آورد، حالا با بنزین 400 تومانی 2 هزار تومان هم در نمیادی. بخدا عین حقیقته.
پزشکان الکی میلیاردر شدن، اینهم از عدالت.
ممنون از نویسنده این مطلب.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
4
13
من هم تو رشته ديگه به اندازه يك پزشك متخصص وقت گذاشتم و دكترا گرفتم
من الان ماهانه 2 ميليون هم درامد ندارم ولي دوست من كه وضعيت تحصيلي در حد من داشت رفت سراغ پزشكي
فقط از 3 نصف روز مطب بيش از من درامد داره، حالا عمل، بيمارستان و .... جدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
29
7
سلام
دوستان
مسلماً حقمونه
که 60 درصد بهمون دادند
البته بیش از اینها حقمونه. انها بیشتر سرشون میشه یا شما که نظر میدید!!!!!!!!!!!!!!!!
زینب
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
3
6
حالا چه طوری حالی این پزشک ها ی درس خونده کنیم ... تازه فهمیدن چه طوری پول در بیارن ... خدا انشاءا... از ما بگیره بده شما که الحق محتاج ترین ...
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
1
7
به نظر من به جای این حرف ها باید فکر چاره بود چون با این وضع باید همه با سر افکندگی جلو بچه هامون واستیم.
نون گرون ویزیت گرون جان آدمی ارزون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
4
2
ین کار هم برای پیشگیری از مهاجرت پزشکان به خارج است به پزشکان که نمیشود ..... گفت
نگار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
4
25
من دکترای مکانیک هستم 25 سال درس خوانده ام خیلی بیشتر از تخصص پزشکی درس خوانده ام و زحمت کشیده ام ماهانه به زور در آمدم 1 میلیون است چرا در این مملکت فقط پزشکان فکر می کنند درس خوانده اند باید بیشترین در آمد را داشته باشند و با مردم هر گونه که دلشان خواست رفتار کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
فردی که تخصص پزشکی گر فته یعنی حداقل 24 سال درس خوانده و 4 سال طرح در مناطق محر وم گذرانده می شود 27 سال فردی که فوق تخصص گرفته می شود بیش از 31 سال با طرح می شود 33 سال در ضمن غیر از پزشکی ،دندانپزشکی، خلبانی و ناخدای کشتی و برخی مهندسین ناظر هیچ رشته دیگری مسئولیتی در مقابل جان دیگران ندارد. PHD مکانیک حداکثر 22 سال درس خوانده که 3 سال آن پایان نامه است نه کشیک شبانه روزی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
پزشکان محترم پاسخ دهند ، بنده هم دکترای تربیت بدنی دارم که کم از پزشکی نیست .
ناشناس
| Kazakhstan |
۲۲:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
جناب پس بگو پزشکان همه پیرمرد و پیرزن هستند و خلاص.چه ربطی داره.ما می گوییم این مسیری است که شما با دانستن سختی اش انتخاب کردید.ولی باید به هدف خدمت باشد نه حرص پول.حالا ما ویزیت خدا تومن می دیم ببینیم شما احترام به مریض را یاد می گیرید یا نه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
4
4
متاسفانه نظرات به جای تحلیل موضوع دارن قشر پزشکان رو انسانهایی تن پرور و مرفه که با با پول پدر درس خوندن یا با پول به قول خودشون بیت المال که من نمیدونم رشته های دیگه که با پول دولت درس خوندن با میلیونها تومن خرج تجهیزات مثلا آزمایشگاهی چرا نمیرن طرح دین خودشون رو به مردم ادا کنن؟این مسائل باعث میشه مهاجرت پزشکان به خارج از کشور زیاد بشه و پزشکان نخبه برن و همونطوریکه رفتن و در تمام دنیا به بالاترین مدارج رسیدن و در بالاترین سطح رفاهی هستن وبیماران میمونن وپزشکایی بیسواد.الان تو این باکو ویزیت پزشک عمومی 95 دلار هستش.چه برسه به کشورای پیشرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۲۲:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
جناب بگذار بهت بگویم هزینه مشاوره در انگلیس نیم ساعتی 250 پوند است و در ایران نیم ساعتی 14000 تومان در بالاترین حالت خود.مهم تناسب بین جیب مردم است و هزینه ها.هزینه پایین درمان حق هر انسانی است.نه اینکه مردم دار و ندارشان را بفروشند بدهند هزینه درمان.
یه هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
2
6
با سلام خدمت همگی چند مطلب عرض میکنم و قضاوت رو به عهده خوانندگان گرامی واگذار میکنم: اول این که اگه قراره افزایش در آمد در جامعه باشه باید به تناسب منطقی برای همه شاغلین باشه دوم :این که پزشکی چند سال درس خونده و زحمت کشیده دلیل نمیشه تافته جدا بافته بشه خیلی از افراد با زحمت زیاد درس خوندن خیلی بیشتر از یه پزشک محترم بنده رشته تجربی بودم و میتونستم پزشکش بخونم و لی علاقه داشتم و تو رشته دیگه ای دکتری گرفتم اما در امدم خیلی کمتر از یه پزشک عمومیه سوم:طبق تعرفه وزارت بهداشت هر پزشک باید زمان معینی رو به ویزیت هر بیمار اختصاص بده در غیر این صورت پولی که بابت ویزیت میگیره شرعا و قانونا دچار اشکاله چهام:افزایش بی رویه در آمد این قشر محترم باعث شکاف بیشتر طبقاتی میشه و معضلاتی مثل رشوه رو در جامه زیاد میکنه پنجم: با همین در امد فعلی هم این قشر محترم فاصله زیادی با طبقات دیگر جامعه دارن و در رفاه نسبی بیشتری هستند بنابراین نیازی به در آمد بیشتر ندارند مگر این که بخواهن ویلای شما یا خارج از کشور تهیه کنند. در حالی که بسیاری از مردم از بی پولی حتی بیماری خودشونو کتمان می کنند. اینجاست که به یا د اون شعر سعدی می افتیم که : تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که ......
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۲۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
احسنت.واقعا گل گفتی هموطن.این پزشکان اینقدر سرشان را زیر برف کردند که به دلمان ماند یکی از آنها بیاید اینجا و وجدان به خرج دهد و بگوید من پزشکم ولی راضی نیستم به خاطر من به مردم نیازمند فشار بیاید.این خود آزمون وجدان پزشکان بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
2
9
دوستان عزیز چرا دقت نمی کنن
اگه شما هم از قیمتهای بالای ویلاهای شمال و آپارتمانهای 300 -400 متری بالای شهر و سهام گرون بیمارستانها اطلاع داشتین که پزشکان زحمت کش مجبور به خرید اونها هستند دیگه به درآمد ناقابل ماهی 30 تا 40 میلیون و افزایش 60 درصدی اعتراض نمی کردن. به نظر من با این هزینه های میلیاردی 60 درصد که سهل باید 300 درصد تعرفه پزشکی گرون باشه.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
1
14
عزیزان من خودم پزشک عمومی هستم به خدا درامدهای چند ده میلیونی ماله متخصصها و دندون پزشکاس.ما پزشکای عمومی به زحمت حقوقمون ماهی یک تومن میشه کمی انصاف داشته باشین
sahim
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
3
12
عصر ایران جان هر کی به فکر خویشه. فکر نکنم آقایون خبر داشته باشن یه کارگر با 300 تومن حقوق با چه مشقتی زندگی میکنه.آقای صدر هم خودش پزشکه بدش نمیاد از این تعرفه هرچی بیشتر بهتر.
نامردی اگه درج نکنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
0
2
بنزین 700 طرح زوج و فرد دائمی بالابردن تعرفه ها و... این که میشه خالی کردن مشکلات سر مردم...
یک پزشک
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۲
0
1
عزیز دل برادر شما متوجه اصل قضیه نشدین
ماه قبل مجلس در اثر بی کفایتی آقای صدر(که هم نایب رییس مجلسه هم رییس نظام پزشکی)اختیار تعرفه گذاریو از نظام پزشکی گرفت و به دولت داد.آقای صدر هم غیر از سکوت کاری نکرد
همین باعث شد بی کفایتی ایشان در دفاع از حقوق پزشکان مسجل بشه
حالا این آقا برای بازسازی وجهه از دست رفته اش پیش پزشکا اومده این بلوف غیر قابل اجرا رو زده
چون اولا از سال بعد اختیار تعرفه گذاری با دولته نه نظام پزشکی ودولت هم مطمئنا تعرفه هارو افزایش نمیده واین مطلب و آقای صدر بهتر از هر کسی می دونه
ثانیا 6سال اختیار تعرفه گذاری با آقای صدر بود و ایشان مخالف کامل افزایش تعرفه ها بود چطور شده که حالا که دیگه اختیاری ندارن یهو صحبت از افزایش 60 درصدی تعرفه ها میکنن؟!!!!
نتیجه می گیریم این حرف ایشان صرفا جهت بازسازی وجهه از دست رفته شون بین پزشکا بوده و اصلا جنبه اجرایی نداره
(که اینو خودشون بهتر هر کسی میدونه)
پس آسوده بخوابید که هیچ افزایش تعرفه ای سال بعد نخواهیم داشت
a.p
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
1
1
این فاجعه از آنجا آغاز شد که هم ارگان تصمیم گیر در خصوص تعیین تعرفه های پزشکی و هم مرجع رسیدگی به هرگونه شکایت در این خصوص (!) شد سازمان نظام پزشکی همون جاییکه آقای صدر در صدرشه خوب این هم از تبعات این تصمیم مبارکه (البته منظور حسنی مبارک نامبارک نیست واصلا ربطی به وی نداره حالا هم که فرار کرده ) .
به هرحال مجلس باید چاره ای به این موضوع بیندیشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
0
2
بيچاره كارمندان دولت ، كه هر چه دولت در كاسه شان گذاشت ؛ بايد بدون معطلي بپذيرند. كرايه ها 15 تا 20 درصد ، ويزيت پزشكان 60 درصد ؛ ... ولي حقوق كارمندان 7 تا 8 درصد اضافه ميشود و معلوم نيست كسري آن چگونه بايد جبران شود. در اين مملكت هركس كه زورش بيشتر است ؛ بيشتر خواهد داشت. كشوري كه در آن هركس تنها به فكر منافع خود و بستگان و همكيشان و هم مسلكان خود است. مادامي كه خودخواهي از فرهنگ و شخصيت و منش ما بيرون نرفته است ، ما همانيم كه هستيم ؛ و از ماست كه بر ماست.
طلبه
-
۰۸:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
1
5
من یه طلبه هستم که قبل از ورود به حوزه با رتبه 600 کنکور قبول شدم ولی به خاطر علاقه وارد حوزه شدم و با تسلط کامل به دو زبان عربی و انگلیسی و مشکلات زندگی و با در آمد ماهیانه 300 تومن زندگی میکنم. چند سال بود که همسرم از بیماری میگرن رنج میبرد و ماهیانه هزینهای زیادی بابت دارو پرداخت میکردم و به انواع پزشکها و متخصصین و فوق تخصص ها مراجعه کردیم و نسخه ها دادند ولی متاسفانه هیچ اثری نداشت(قبل توجه پزشکان تحصیل کرده و دود چراغ خورده). تا اینکه یکی از نزدیکانم که در اروپا تغذیه خوانده بود ، به راحتی و با یک نسخه رایگان و داروی رایگان (خوردن آب آشامیدنی فراوان) بیماری همسرم را به راحتی درمان کرد.
حالا با این تفاصیل آیا پرداخت پول به این پزشکان بی سواد ارزش دارد؟
و آیا در آمد ایشان حلال و طیب است؟آیا واقعا برای جان انسانها ارزش قائلند که دم از زحمات و خدماتشان می زنند؟!!!!
شهروند كرمانشاهي
-
۰۸:۳۳ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
2
3
آقاي صدر :
يك پزشك با در آمد حداقل 500000 وگاها چند ميليون تومان در روز شما وساير همكارانتان را راضي نمي كند چگونه پس حقوق كارمندان را از 400000در ماه به 420000يعني قريب6در صد افزايش ميدهيد ،اگر با فرد كور هم نان ميخوريد خدا را در نظر بگيريد .
ناشناس
France
۰۸:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
2
4
من فوق لیسانس زیاضی هستم و برادرم پزشک تقریبا با هم درس خوانده ایم به شهادت ایشان در طول تحصیل من دو برابر او تلاش کرده و زحمت کشیده ام در حالی که می توانستم پزشک هم باشم اما درامد من یک دهم برادرم است و کار من سختر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
1
3
همين الان پزشکان درآمدي فراتر از متوسط ساير کارکنان دارند
bastami
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
0
3
بسمه تعالی
متاسفانه سرانه درمان در ایران نسبت به خیلی از کشورها بسیار پایین میباشد وهزینه درمان مردم از جیب مردم وجامعه پزشکی پرداخت می شود شایسته است زحمات پزشکانی که در محروم ترین نقاط کشور با یک حقوق کارمندی زندگی میکنند با این اظهار نظرها مخدوش نشود واقلیتی از پزشکان درآمدهای نجومی دارند زیرا هفتاد درصد پزشکان پزشک عمومی میباشند که درامدی حتی کمتر از متوسط کشوری دارند ودولت تصمیم تاثیر گذاری برای بهبود وظعیت معیشتی این عزیزان اتخاذ ننموده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
2
2
من نميدانم اين همه حرفه هاي پر درآمد حداقل با زحمت و مسئوليت بسيار كمتر (مثل مهندسين راه وساختمان بساز و بفروشها و بنگاههاي ماشين و املاك و فروشندگان اقلام مختلف ،رستورانها تعميرگاههاو كسبه بازار)در اين كشور هست كه هر وقت عشقشان بكشد وهر قيمتي بخواهند روي خدمات(وبلكه زحمات!)خود ميكشند هيچكس دادش در نميايد منتهي پزشكان كه هزار و يك نفر را بايد جوابگو باشند(از خود بيمار و همراه ايشان گرفته تادانشگاهها و بيمه ها و ماليات و....)آنوقت هميشه گيرشان به صنف پزشكي است . همان خودرو وارداتي پرادو كه چند سال پيش 38 ميليون بوده و باوجود بازار كساد جهاني خودرو امروز بيش از 100 ميليون تومان است چه كسي بر روي اين موارد نظارت دارد؟
ali
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
0
1
حتما آقایان پزشک مواد اولیه مورد خود را که در مطب استفاده میکنند بعد از هدفمند شدن یارانه ها خیلی گران تهیه میکنند.
داداشی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
2
2
سلام
این برادرای پزشک ماشالله خیلی میگیرن
آدم مریض میشه باید بمیره
اللخصوص ما قشر محروم که دفترچه درمانی هم نداریم
استفاده از دفترچه دیگران هم که حرام است
ماهم مریض بشیم نمیریم این مطبا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
0
3
عصرايران هم بابدپولي بشه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
0
3
منطق و وجدان کیلویی چند ؟؟؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
1
8
به عنوان یک پزشک متخصص مطالب زیر را شایسته عنوان می دانم:
1- با این که برخی از پزشکان مبالغ خارج از تعرفه دریافت می کنند و خدمات مناسب ارایه نمی دهند موافقم.
2- به عقیده اینجانب، نقش تقویت بیمه ها برای از میان بردن رابطه مالی میان پزشکان و بیماران به عمد ندیده گرفته می شود.
3- بیشتر افراد جامعه نیاز به مراجعه مکرر و روزانه به پزشک ندارند در نتیجه افزایش تعرفه های پزشکی مانند افزایش کرایه های رانندگی نیست. تاثیر مستقیم در کیفیت زندگی بیشتر مردم ندارد.
4- پزشکان بر خلاف دیگر تحصیل کردگان نمی توانند محل کار خود را تا سالها انتخاب کنند و به اجبار دور از خانواده و در غربت زندگی می نمایند، دیگر این که شغل پزشکی توام با کار شبانه روزی است که تحصیلکردگان دیگر کمتر تجربه کرده اند، دیگر این که کمتر شغلی اینچنین حساس است و با جان و بهروزی مردم سر و کار دارد، چهارم این که پزشکان سالها دیرتر از مردم دیگر شروع به کار و کسب درآمد می کنند و بسیاری از آنان از ضروریات زندگی مانند مسکن و امکانات مناسب با شان خود بی بهره اند، در نتیجه رسیدگی بیشتر به این قشر زحمتکش خصوصا همکاران پزشک عمومی جای دوری نمی رود و اینها هم فرزندان همین مملکتند.
امیر
Netherlands
۱۵:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
2
7
با سلام، واقعا باید به حال نظام سلامت و بهداشت و درمان در کشورمان گریست، معلوم نیست بر مبنای کدام منطق تعرفه های پزشکان توسط نمایندگان خودشان در نظام پزشکی تعیین می شود و به اصطلاح نمایندگان مردم در مجلس هم به جای دفاع از حقوق مردم بیشتر به فکر حقوق صنوف مختلف مانند سردفتران، پزشکان و ... هستند. معلوم نیست مابه التفاوت زحمات پزشکان با فارغ التحصیلان سایر رشته چه میزان است که گاهی تفاوت درآمدها به 10 برابر هم می رسد.
بهترین رژیم غذایی بیماران کلیوی تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام/ پاسخ ایران؛ راه‌اندازی مجموعه قابل‌توجهی از سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته نیمار در دبی خانه خرید (+عکس) خطوط تلگراف کرج؛ عکسی از دورۀ قاجار که یک شاهکار مینیمالیستی است غریب‌آبادی: قطعنامه ضد ایرانی در نشست شورای حکام تبعاتی برای ایران نخواهد داشت لاریجانی و اعلام آمادگی برای توافق جدید هسته ای با امریکا روسیه: قطعنامه ضدایرانی تروئیکا در شورای حکام از حمایت چشمگیری برخوردار نیست هشدار پوتین به غرب: ما آماده‌ایم کارهای ساده روزانه که از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری می کنند کرواسی از ترکیه پهپاد خرید وزیر دفاع ایتالیا: اگر نتانیاهو وارد ایتالیا شود بازداشت می‌شود بیانیه مشترک ۷+۱ کشور در حمایت از ایران در نشست شورای حکام عراقچی: عملیات «وعده صادق ۳» حتما اجرا می‌شود؛ هوشمندانه برخورد خواهیم کرد آیت الله جوادی آملی در دیدار فرمانده بسیج: اگر درست عمل کنیم، اگر بیراهه نرویم و راه کسی را نبندیم، همه به ما احترام می گذارند و می توان بدون دردسر و با امنیت زندگی کرد مصاحبه رونالدو با مستر بیست: رازهای یوتیوب و فوتبال